Skocz do zawartości

F34: BMW 3 GT - opinie i uwagi


_holek

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnośnie kodów wyposażenia w 3GT, szukałem bardziej szczegółowych informacji niż w konfiguratorze BMW, ale niestey bezskutecznie. Chodzi o model polift z 2016 r.:


S508A  Park Distance Control (PDC) - czy to jest przód + tył czy tylko tył ?

S5ACA  Asystent świateł drogowych - co dokładnie wchodzi w skłąd tego pakietu (ostrzeżenie przed mijaniem i zmiana świateł przy nadjeżdżającym aucie z naprzeciwka?

S6NHA  Zest. głośnomów. ze złączem USB - czy tu jest tylko opcja rozmowy przez tel. bez możliwości strumieniowania bezprzewodowego muzyki?

P7R7A  Pakiet innowacyjny - co dokładnie wchodzi w ten pakiet (auto jest z rynku niemieckiego)

P9BDA  Business Package - j.w.

S654A  Moduł odbiornika DAB - co dokładnie daje ta funkcja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

S654A  Moduł odbiornika DAB - co dokładnie daje ta funkcja?

 

możliwość odbierania radia cyfrowego DAB, za parę lat nie będzie radia analogowego... tak jak z TV naziemną obecnie

 

P9BD

Pakiet:

nawigacja business

pakiet lusterek wewnątrz i zewnątrz

siedzenie kierowcy i pasażera z ustawianym elektrycznie odcinkiem lędźwiowym

siedzenie kierowcy i pasażera podgrzewane elektrycznie


https://www.bmw.de/content/dam/bmw/marketDE/bmw_de/new-vehicles/pdf/BMW_3er_Gran_Turismo_Preisliste.pdf.asset.1519287074951.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w F30 też stukało, szczególnie przy nawet wolnym przejeżdżaniu przez duże progi zwalniające. Szukałem wszędzie i okryłem, że to cała klapa bagażnika. Rozwiązałem problem sam. Od spodu na klapie są dwa odbojniki, które można trochę wykręcić (wyregulować) Mają bardzo gęsty gwint i ciężko idzie. Zrobiłem po dwa obroty. Teraz klapę trzeba odrobinę mocniej zamknąć, ale stuki ustały od razu. Być może u Ciebie też jest ten problem?

 

Pierwsze co zrobili w serwisie, to zaczęli regulować wspomnianymi "odbojnikami". Stwierdzili jednak, że nie jest to rozwiązanie problemu w tym konkretnym wypadku i jak wspomniałem skończyło się na wymianie klapy. Teraz już wiem, że to nic nie dało. Jestem umówiony za kilka dni aby ponownie oddać samochód do serwisu.


Coś mi się wydaje, że to będzie długa historia... Odezwę się jak będę miał kolejne informacje w tej sprawie.

 

Zatem odzywam się... Wygląda na to, że temat klapy bagażnika został zamknięty. Jak się okazało wymiana klapy była najwyraźniej uzasadniona. Niestety gdy samochód stał w blacharni jakimś cudem zabrudzono uszczelkę. Została wyczyszczona i stukanie ustało. Pytałem kilka razy Mistrza Serwisu czy to był powód i odpowiedział że tak. Reasumując za pierwszym razem "pacjentowi" naprawiono co było trzeba nie patrząc na kwestię sterylności. Ogromny minus należy się za to blacharni Zdunka w Gdańsku. Dlaczego o tym piszę tak szczegółowo? Być może niektórzy z Was mają problemy z samą uszczelką i nie są tego świadomi? Stawiam za to plus serwisowi Zdunek w Gdyni za chęć znalezienia usterki. Nieważne że to ich obowiązek, ważne że nie robią tego za karę i widać chęć współpracy.


I coś nowego... Domyślałem się, że jeszcze coś nie gra wewnątrz samochodu, ale nie miałem pewności dopóki stukał bagażnik. Kiedy wyeliminowaliśmy temat bagażnika zaprosiłem Mistrza Serwisu na jazdę i wspólnie znaleźliśmy, iż... stuka dach panoramiczny! Gdy dach jest zamknięty na nierównościach słychać normalne stuki, gdy się otwiera ustają. Nauczeni doświadczeniem postanowiliśmy wyczyścić uszczelki, niestety efektu brak. Jak stukało tak stuka. Ciąg dalszy nastąpi niebawem, samochód za dwa dni jedzie do serwisu na demontaż dachu... Jednym słowem póki co wykonanie samochodu oceniam negatywnie. Czy można mieć takiego pecha z klapą bagażnika i dachem? A może są to dolegliwości, na które wielu nie zwraca uwagi? Jak dla mnie tak jeździć się nie da, dlatego doprowadzę temat do samego końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dodatkowe pytanie do użytkowników 3GT, na mojej shortliście zostały 3 modele 3GT, z czego jeden z silnikiem 184km (diesel) a dwa pozostałe 190km (diesel, roczniki 2015 i 2016(po lifcie)). Czy w kontekście awaryjności i kultury pracy jest znacząca różnica pomiedzy tymi silnikami? Pytam o Wasze odczucia, doświadczenia etc. Wydawło mi się że silnik 190km będzie korzystniejszy bo na pewno 'poprawiony' i kultura pracy powinna być lepsza, jednak znalazłem fajnie wyposażoną 3G z 2015 r. w własnie z silnikiem 184km (z mojego punktu widzeni korzystnej cenie), który co prawda ma swoje lata, ale może nie jest taki straszny?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dodatkowe pytanie do użytkowników 3GT, na mojej shortliście zostały 3 modele 3GT, z czego jeden z silnikiem 184km (diesel) a dwa pozostałe 190km (diesel, roczniki 2015 i 2016(po lifcie)). Czy w kontekście awaryjności i kultury pracy jest znacząca różnica pomiedzy tymi silnikami? Pytam o Wasze odczucia, doświadczenia etc. Wydawło mi się że silnik 190km będzie korzystniejszy bo na pewno 'poprawiony' i kultura pracy powinna być lepsza, jednak znalazłem fajnie wyposażoną 3G z 2015 r. w własnie z silnikiem 184km (z mojego punktu widzeni korzystnej cenie), który co prawda ma swoje lata, ale może nie jest taki straszny?

Co do awaryjności, diesel 184 KM to silnik o oznaczeniu N47, który borykał się z awaryjnym rozrządem.

Wyciągały się łańcuchy. Zdarzało się, że strzelały - mamy przypadek na forum, gdzie rozrząd zerwał się przy przebiegu 177kkm https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=352561).

Jest wiele wątków na temat rozrządów w N47 i nie tylko. Poczytaj.


Ja posiadam N47 i rozrząd zrobiłem przy przebiegu 237 tys km. Zaczął hałasować przy starcie zimnego silnika (po uruchomieniu charakterystyczne brzęczenie przez ok 2-3 sekundy).

Łańcuch był wyciągnięty. Żeby wydłużyć żywotność rozrządu zmieniaj olej nie rzadziej niż co 15 tys km.


W wersjach po lifcie (diesel 190 KM) motowano silniki o oznaczeniu B47.

Teoretycznie problemy z rozrządem nie powinny występować albo powinny występować rzadziej. :lol:

Aczkolwiek konstrukcyjnie chyba niewiele się zmieniło. Piszę "chyba" bo nie wiem co konkretnie zostało zmienione w stosunku do N47.

Może ktoś kto posiada taką wiedzę podpowie co konkretnie zmieniło się w B47 w kwestii rozrządu. :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pierwszy raz ten rozrząd robiłeś przy prawie 250k, to chyba nie jest z nimi tak źle :think:

Moim zdaniem trzeba po prostu dbać.

Przede wszystkim pamiętać o wymianie oleju na czas. To najprostsze i najlepsze, co można zrobić dla rozrządu aby przedłużyć mu życie.

Natomiast rzeczywiście tak jest, że N47 powszechnie jest uważany za motor awaryjny (właśnie przez ten felerny rozrząd). Z czym nie do końca się zgadzam.


Sam mam 237kkm przelotu i żadnej poważnej awarii nie było. Serwis rzeczy typowo eksploatacyjnych.

Zdarza się, że ten rozrząd padnie. Ale mówienie, że "N47 to zło i absolutnie tego nie kupuj" jest przesadą.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a jak u was z prowadzeniem? Mam adaptacyjne zawieszenie i sportowy zmienny układ kierowniczy. Mam wrażenie ze samochód pływa mi na drodze. Mam na myśli duże prędkości autostradowe. Dodatkowo nawet w trybie sport kierownica jest dosyć luźna w położeniu bliskim zera. Czy ktoś miał podobne problemy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę 3GT 320i, rok 2017 :). Nie rozumiem innych, którzy rozgłaszają peany na temat tego modelu. Auto odebrałem nowe, jest w wynajmie i cieszę się, że w czerwcu już je zdaję. Problem z klapą występuje u mnie od samego początku. Byłem 3 razy w serwisie, 3 razy auto było na warsztacie cały dzień i do dzisiaj klapa jak stukała tak stuka. Zimą było ciszej, teraz robi się cieplej i klapa ponownie stuka jak w żuku co jest mega irytujące. To śmieszne, że przy aucie z segmentu premium dzieją się takie rzeczy i serwis nie jest w stanie się z tym uporać po 3 wizytach. Jeden z użytkowników (napisałem też do Ciebie na priv) napisał wcześniej, że wymieniono mu całą klapę. Możesz napisać ile to trwało (oczekiwanie na klapę, sama naprawa)? Dostałeś na ten czas auto zastępcze?


Co do prowadzenia auta, mam M pakiet, 18 calowe koła, napęd na tył i moim zdaniem ten model tak ma, że pływa. O ile jazda po mieście jest ok, o tyle przy przelotach autostradowych jest to irytujące. Jeździłem "nową" 1 i prowadziła się o niebo lepiej (też m pakiet, też 18). Nie przepadam też za głośnym zawieszeniem. Sprawia wrażenie zbitego i mocnego, jednak jest za głośne. Nie, żebym był ze wszystkim na nie bo generalnie auto ma sporo zalet, jednak nie za te pieniądze. Chyba jest coś w tym, że prawdziwe bmw zaczyna się od 5 w górę, chociaż 1, którą miałem okazje jeździć była lepsza niż moja 3gt :/. Ja generalnie zraziłem się do marki i raczej bmw ponownie już nie wybiorę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę 3GT 320i, rok 2017 :). Nie rozumiem innych, którzy rozgłaszają peany na temat tego modelu. Auto odebrałem nowe, jest w wynajmie i cieszę się, że w czerwcu już je zdaję. Problem z klapą występuje u mnie od samego początku. Byłem 3 razy w serwisie, 3 razy auto było na warsztacie cały dzień i do dzisiaj klapa jak stukała tak stuka. Zimą było ciszej, teraz robi się cieplej i klapa ponownie stuka jak w żuku co jest mega irytujące. To śmieszne, że przy aucie z segmentu premium dzieją się takie rzeczy i serwis nie jest w stanie się z tym uporać po 3 wizytach. Jeden z użytkowników (napisałem też do Ciebie na priv) napisał wcześniej, że wymieniono mu całą klapę. Możesz napisać ile to trwało (oczekiwanie na klapę, sama naprawa)? Dostałeś na ten czas auto zastępcze?


Co do prowadzenia auta, mam M pakiet, 18 calowe koła, napęd na tył i moim zdaniem ten model tak ma, że pływa. O ile jazda po mieście jest ok, o tyle przy przelotach autostradowych jest to irytujące. Jeździłem "nową" 1 i prowadziła się o niebo lepiej (też m pakiet, też 18). Nie przepadam też za głośnym zawieszeniem. Sprawia wrażenie zbitego i mocnego, jednak jest za głośne. Nie, żebym był ze wszystkim na nie bo generalnie auto ma sporo zalet, jednak nie za te pieniądze. Chyba jest coś w tym, że prawdziwe bmw zaczyna się od 5 w górę, chociaż 1, którą miałem okazje jeździć była lepsza niż moja 3gt :/. Ja generalnie zraziłem się do marki i raczej bmw ponownie już nie wybiorę.

 

Odpisałem Ci na priva bardzo obszernego maila, nawet nie wiem czy to odczytałeś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I coś nowego... Domyślałem się, że jeszcze coś nie gra wewnątrz samochodu, ale nie miałem pewności dopóki stukał bagażnik. Kiedy wyeliminowaliśmy temat bagażnika zaprosiłem Mistrza Serwisu na jazdę i wspólnie znaleźliśmy, iż... stuka dach panoramiczny! Gdy dach jest zamknięty na nierównościach słychać normalne stuki, gdy się otwiera ustają. Nauczeni doświadczeniem postanowiliśmy wyczyścić uszczelki, niestety efektu brak. Jak stukało tak stuka. Ciąg dalszy nastąpi niebawem, samochód za dwa dni jedzie do serwisu na demontaż dachu... Jednym słowem póki co wykonanie samochodu oceniam negatywnie. Czy można mieć takiego pecha z klapą bagażnika i dachem? A może są to dolegliwości, na które wielu nie zwraca uwagi? Jak dla mnie tak jeździć się nie da, dlatego doprowadzę temat do samego końca.

 

Szanowni posiadacze BMW 3 GT. Mój samochód ma niecałe 7 miesięcy, a już historią serwisową mogę obdzielić kilka innych egzemplarzy. Jak się okazało temat stuków klapy bagażnika wrócił w jeszcze mocniejszym wydaniu. Plusem jest fakt rozwiązania problemu hałasu dochodzącego z kabiny. Okazało się, że podsufitka nie była zamontowana jak się należy, domyślam się że to wina serwisu, który prawdopodobnie naruszył ten element podczas montażu kamer. Tego jednak nie udowodnię, zresztą to mało istotne, bo ten temat uważam na tą chwilę za zamknięty. W tym wypadku bynajmniej zostało coś znalezione, czego nie mogę powiedzieć o bagażniku.


Sprawa bagażnika jest ponownie na tapecie. Wystosowałem pismo do serwisu Zdunek w Gdyni z nakazem kontaktu z producentem celem ustalenia jasnego planu działania. Skończyło się dla mnie szukanie po omacku i twierdzenie, że powodem tego była brudna uszczelka. Jak dla mnie ta teoria to było istne ośmieszenie się serwisu. Cztery dni temu wyczyścili ją jeszcze raz i nic to nie dało. Mam nagrane kilkanaście filmików przedstawiających dochodzące odgłosy, są na tyle donośne że nie muszę mieć wyłączonego radia aby je słyszeć. Samochód jest reklamowany z tytułu rękojmi, a nie gwarancji. Serwis dostał informację, że jeżeli temat nie zostanie rozwiązany przy następnej sposobności (a taka będzie dopiero w czerwcu), będę wnioskował o wymianę samochodu, gdyż tym na dłuższą metę jeździć się nie da. W przeciwieństwie do warunków gwarancji takie prawo daje nam rękojmia. Zresztą przed jakąkolwiek reklamacją samochodu sugeruję skontaktować się każdemu z Rzecznikiem Praw Konsumenta celem zasięgnięcia języka dotyczącego rękojmi i praw przysługujących z tego tytułu kupującemu.


Jest jeszcze jedna kwestia, która bardzo mnie zastanawia. Jak to jest możliwe, że w historii pojazdu nie widać wykonanych napraw? Widnieje jedynie przegląd zerowy, nic poza tym. Nie ma montażu kamer, wymiany klapy bagażnika, kolejnej reklamacji stuków z okolic bagażnika, czy jeszcze innej dotyczącej trzeszczącego dachu. Za każdym razem samochód był przecież w serwisie na co mam stosowne papiery. W tej sprawie również wystosowałem pismo do serwisu informując o wszystkim również centralę BMW w Polsce.

Edytowane przez Tomek.Gdynia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W historii pojazdu w Idrive pokazują się chyba tylko serwisy, naprawy będą w logach BMW.

 

Jeżeli tak jest jak pisze mój przedmówca, to jak dla mnie jest to dosłownie oszustwo. Kupując samochód, dajmy na to ode mnie, nabywca nie będzie świadom co się z autem działo. A działo się wiele i to jeszcze nie koniec. Wydawałoby się, że logując się na stronie ConnectedDrive/MojeKonto/ElektronicznaHistoriaSerwisowa powinienem widzieć wszystko, a tak nie jest.


Co ważniejsze, samo nazewnictwo "Historia Serwisowa" wskazuje, że powinno pokazać się w niej wszystko, co działo się w oficjalnym serwisie BMW. Samochód ma wymienioną klapę bagażnika i potencjalny kupiec nawet się o tym nie dowie? Podobnie może być z lakierowaniem po wypadku? Dla mnie to nonsens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W idrive nie będzie takiej informacji. Wszystko jest w systemie Bmw. Przyszły nabywają jak będzie chciał to otrzyma wydruk z ich bazy ze wszystkimi zleceniami, które były wykonywane w aso Bmw. W jednym z moich poprzednich Bmw Niemiec jeździł do aso nawet na wymiany żarówek i to wszystko było w zleceniach.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W idrive nie będzie takiej informacji. Wszystko jest w systemie Bmw. Przyszły nabywają jak będzie chciał to otrzyma wydruk z ich bazy ze wszystkimi zleceniami, które były wykonywane w aso Bmw. W jednym z moich poprzednich Bmw Niemiec jeździł do aso nawet na wymiany żarówek i to wszystko było w zleceniach.

 

Skoro tam mówisz, to zakładam że tak jest. Czy w opisywanym przez Ciebie samochodzie widniało również w jaki sposób był dany problem rozwiązany? I ostatnie pytanie, czy uzyskanie takiej historii z ASO jest darmowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W idrive nie będzie takiej informacji. Wszystko jest w systemie Bmw. Przyszły nabywają jak będzie chciał to otrzyma wydruk z ich bazy ze wszystkimi zleceniami, które były wykonywane w aso Bmw. W jednym z moich poprzednich Bmw Niemiec jeździł do aso nawet na wymiany żarówek i to wszystko było w zleceniach.

Oprócz tego właściciela który to robił nikt się nie dowie-

RODO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W idrive nie będzie takiej informacji. Wszystko jest w systemie Bmw. Przyszły nabywają jak będzie chciał to otrzyma wydruk z ich bazy ze wszystkimi zleceniami, które były wykonywane w aso Bmw. W jednym z moich poprzednich Bmw Niemiec jeździł do aso nawet na wymiany żarówek i to wszystko było w zleceniach.

Oprócz tego właściciela który to robił nikt się nie dowie-

RODO

Jak pójdę z dowodm rejestracyjnym mojego auta, które kupiłem to myślę, że historię serwisowa wydrukują. Natomiast faktur już penwie nie, bo są dane osobowe na nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprzedałem f30 328i nowy właściciel był w moim serwisie BMW i chciał uzyskać info na temat wykonanej przeze mnie naprawy i odesłali go z kwitkiem. Musiałem ja z dowodem osobistym się pofatygować.

Nowy właściciel ma tylko wgląd do historii przeglądów, kiedy olej, filtry i świece były wymieniane- nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Cześć prosze użytkowników o opinie dotyczące silnika benzynowego 184 km. Bezawaryjnosc etc.

 

Szukaj w tym temacie.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=299306&p=2590338&hilit=320i#p2590338

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.