Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie tak wyszlo w 3.0d, z tym ze mam xdrive i jechalem nieco szybicej :wink:


700f9aea123fc0c8.jpg

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam serdecznie na forum wszystkich uzytkownikow. Jestem calkiem nowy i przymierzam sie do zakupu GT w najblizszym czasie. Interesuje mnie zakup uzywanego z ewentualna gwarancja. Znalazlem jedno auto link ponizej ktore ogladalem juz i jest jak dla mnie idealne ale chetnie bym przeczytal Wasza opinie porady na temat tego egzemplarza jak i wyposazenia. Z gory dziekuje za pomoc.


https://gebrauchtwagen.bmw-stuttgart.de/CarSearch/Details/934551/4

Opublikowano

Wyposażenie dobre, kolorystyka wnętrza to już kwestia subiektywna.

Na 99% samochód nie jest bezwypadkowy - znalazłem go też na mobile.de gdzie taka informacja zawsze jest zawarta. Jeśli jej nie ma to na pewno coś było robione/malowane. Wiem to z własnego doświadczeniania, bo w zeszłym roku kupowałem swoje drugie używane BMW z salonu w Niemczech i mniej więcej znam realia.

Poza tym nie jest to premium selection. Co prawda ma gwarancję, ale "tylko" 12 m-cy.

Chyba, że Ci to nie przeszkadza?

Biorąc pod uwagę te kwestie to uważam, że cena nie jest specjalnie atrakcyjna.

Opublikowano
Dzieki za cenne uwagi to ma byc moje pierwsze auto w De i pierwsze GT. Dodatkowe 12 miesiecy gwarancji to dodatkowe 500€ moze uda sie wynegocjowac ze jak za gotowke to wlicza w cene drugi rok. Jeszcze jedno glupie pytanie a to premium selection to co daje wiecej ?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,


Przymierzam się do zakupu BMW 3 GT z 2017 roku w napędem na tył oraz silnikiem 318d.


Wsześniej mieliśmy X3 z Xdrive i zastanawiam się jakie są Wasze odczucia z jazdy BMW 3 w zasadzie w każdej wersji z napędem na tył. Jak auto zachowuje się na mokrym, jak w zimie ?

Czy silnik, który ma 150 KM do tego auta jest wystarczająco dynamiczny do zwykłej jazdy ? Orientujecie się czy i jaki jest koszt wymiany rozrządu w takim aucie ?


Będę wdzięczny za jakieś informacje :)

Opublikowano

2017 rok to pewnie silnik B47, więc rozrząd raczej jest trwalszy niż w poprzedniku N47 (nie znam nikogo kto wymieniał w B47). Na razie nie znam przypadków zerwania łańcucha w B47.

Czy 150KM jest wystarczające, to sprawa indywidualna. W mojej ocenie nie jest źle.


Ja wybieram napęd na tył. X nie jest mi potrzebny, w górach nie mieszkam.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Ja mialem xDrive, teraz mam RWD.


Generalnie, naped na 1dna os ma zalety i wady.

1. RWD lzejszy i ma mniejsze opory. Jadac autem z xDrive, po odpuszczeniu gazu czuc bylo praktycznie od razu lekki opor/zwalnianie.

W RWD mam czasem wrazenie, ze puszczam gaz, a on jeszcze przyspiesza...

2. Na pewno RWD mniej awaryjny, bo i nie ma czesci, ktore sie moga zepsuc. Nie jest tak czuly na opony, jak xDrive (obwody kol)

3. W kierowaniu na suchym i mokrym w sumie dosyc podobnie jak dla mnie, tylko RWD jakies sie lzejsze wydaje.


Co do przyczepnosci na mokrym - w xDrive udalo mi sie zakrecic przednimi kolami w miejscu, w RWD za prawei rok jezdzenia mialem 2 razy sytuacje, w ktorej zamigalo ESP. Obie sytuacje w lutym, przy lodzie na drodze (a nie sniegu).


Natomiast autem z xDrive jechalo mi sie calkiem przyjemnie w zeszlym roku w zimie, na nieodsniezonym kawalku autostrady A1 - od A4 do Lotniska w Pyrzowicach, z predkoscia okolo 100km/h, podczas, gdy inne auta jechaly max 70km/h. W ogole nie bylo czuc, zeby cos sie z autem dzialo, nie wykazywalo zadnych oznak niesterownosci. Mysle, ze w RWD po prostu bym sie na takie cos nie odwazyl.


Podsumowujac - RWD jest na pewno troche mniej pewne w prowadzeniu na mokrym/lodzie/sniegu, ale tragedii nie ma.

Na plus jest mniejsza masa auta i mniejsze opory toczenia - i to sie czuje.


Czy nastepne auto byloby RWD, czy xDrive gdybym mial wybierac?

W sumie obojetnie - jakby mozna bylo tanio dostac xDrive, to bym wzial, ale gdybym mial doplacic powyzej 15% ceny auta, to bralbym RWD.


Jeszcze pytanie - w jakich rejonach i warunkach jezdzisz.

Jesli w terenie gorzystym/ w miejscach, gdzie snieg pojawia sie szybko i lezy dlugo, to moze jednak xDrive bylby warty doplaty.


Pytasz jeszcze o 150KM.

Jezdze teraz F30 z 245KM i Superbem 160KM. Czuc po tym Superbie, ze znacznie slabszy, a w sumie niewiele ciezszy.

Tak wiec po 150KM bym sie cudow nie spodziewal, ale tragedii tez nie ma.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Szanowni posiadacze 3GT.

Rok temu miałem dylemat. F34 czy G30.

Pomimo tego że F34 mi się podobał (dziwne prawda) to po kilku jazdach wybrałem G30.

Co Was przekonało do F34 a nie G30 ? To tylko 10tys różnicy po wyrównaniu wyposażenia. Jednakże G30 to inny świat jeśli chodzi o komfort i rozwiązania funkcjonalne i niewątpliwie wart tych 10tys.

Post nie ma intencji wysmiewczych czy podobnego charakteru. Moja G30 to bieda wersja jakby co :)

Zastanawia mnie zdanie użytkowników F34.

Opublikowano (edytowane)
Swoje F34 nabywałem na początku 2017 r, więc nie było jeszcze w sprzedaży G20. F10 miało atrakcyjne rabaty, ale nie chciałem jeździć modelem, który przeszedł już do "lamusa". Rabat na F34 wyniósł niemal dokładnie 25% i to na bieda wersji. Po uwzględnieniu skali rabatów realna różnica w cenie pomiędzy F34, a Twoim G30 nie wynosi uwierz mi 10 tys. zł, a duuuużo więcej. A więc wprost mówiąc, do mojego F34 przekonała mnie po prostu moja bieda. Gdyby nie ona, pewnie zainteresowałbym się ofertą z palety aut luksusowych, a nie premium. Gratuluję udanego zakupu. Edytowane przez anol
Opublikowano

Wybrałem F34 bieda wersje, z automomatem i pełną NAVI, ze względu na ilość miejsca w porównaniu do F30. Jest wygodniej i każdy musi się z tym zgodzić, czy F34 mu się podoba czy nie. A 5 mnie nie interesowała tez ze względu na potencjalne koszty utrzymania. Jestem zadowolony z tego auta i jak już naprawdę nie miałbym co robić z pieniędzmi, to i tak nie kupiłbym 5 tylko nową 6.


A cała ta najnowsza elektronika jest super, ale jakos nie mogę się przekonać do tego, że na każdym kroku miałby mnie aż tak pilnować. Może jak będę starszy to się zmieni.

Opublikowano
Wybralem F34 bo ma geny trojki, pomimo wielkich gabarytow prowadzi sie o wiele bardziej aktywnie i daje lepsze odczucia z jazdy. Mialem okazje przetestowac g30 530d w pelnej wersji wyposazeniowej i to taki troche dziadkowoz, mialem wrazenie ze zasne za kierownica. Chociaz obecnie na zachodzie rabaty na g30 sa tak niesamowicie wysokie, ze zastanawiam sie czy nastepna nie bedzie piatka, bo wychodzi w leasingu ponad 500 zlotych taniej na miesiac.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

Na grupie Fcebook posiadaczy 3er GT pojawil sie przypadek gdzie auto splonelo doszczetnie. W czterocylindrowych silnikach diesla wyprodukowanych miedzy kwietniem 2015 a wrzesniem 2016 roku jest prawdopodobienstwo przedostania sie oleju do ukladu wydechowego:


https://newmobility.news/2018/08/10/bmw-recalls-323-700-diesel-cars-because-of-possible-fire-risk/


96fcfca0117cae57.jpg

e287a74d9b81799a.jpg

0a55eeba84e1f016.jpg

920198b263f5d84f.jpg

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Byłem kilka dni temu na przeglądzie i dostałem info, że jest akcja serwisowa przekładni kierownicy, śruby się utleniają. Będą do mnie zadzwonić za jakiś czas. Dokładnych szczegółów nie dostałem. Mam czekać na telefon.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam proszę szanownych posisdaczy Bmw 3 gt o info czy u was tez pojawia się rdza na piastach. Ja zakupiłem nowe Bmw w Sierpniu 2017 i od ok 2 misięcy zauważyłem rdzewienie piadt wdzystkich 4 kół co wygląda okropnie. Proszę o poradę czy ww temat można załatwić poprzez serwis gwarancyjny. Pozdrawiam
Opublikowano

mialem identycznie.... z tego co obserwowalem to bmw bez hamulcow m (tych niebieskich) maja piasty, ktore tylko w salonie wygladaja pieknie... potem rdzewieja i wygladaja tragicznie... serwis wypina sie na ten temat i mowi ze to normalne... oczywiscie wyglada to beznadziejnie...

rdze poglebiaja wszelkie agresywne chemie przeznaczone do mycia felg oraz sol drogowa...

ja rozwiazalem problem samodzielnie, kiedy wscieklem sie na ta rdze...

kupilem srebrna farbe do piast/zaciskow (specjalna na warunki zewnetrzne z utwardzaczem) i sam pomalowalem sobie piasty, ktore od tego czasu wygladaja pieknie i nie rdzewieja juz...

dodatkowo na czarno pamalowalem zaciski (farba foliatec)...przed malowaniem zaciski rowniez zbieraly wszelkie naloty rdzawe po zastosowaniu agresywnej chemi do czyszczenia...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Przymierzam się powoli do zakupu 3GT - czy z Waszej wiedzy i doświadczenia jest różnica na korzyść któregoś z silników diesel (przede wszystkim w zakresie awaryjności) pomiędzy wersją 184km a 190km ?
Opublikowano
Stary 184 KM to N47,te silniki mają problem z rozrządem chociaż ostatnie roczniki już podobno poprawili. Od 07/16 tj. od LCI w F34 jest B47, jak dotąd bez większych problemów.
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano
Diesel powinien sie lepiej sprawdzac w ciezkim GT, lepiej radzi sobie z tym sporym gabarytowo autem, benzyna duzo spali przy w miare normalnej, nie emeryckiej jezdzie

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam info od znajomego z aso Bmw, że w B47 pękają głowice, wymieniali kilka w różnych modelach na gwarancji, rozrząd tez się wyciąga i strzela jak w N47 efekt długich interwałów olejowych i używania start/stop w korkach... czyli ten nowy silnik chyba gorszy od N47.
Krzysztof
Opublikowano
Mam info od znajomego z aso Bmw, że w B47 pękają głowice, wymieniali kilka w różnych modelach na gwarancji, rozrząd tez się wyciąga i strzela jak w N47 efekt długich interwałów olejowych i używania start/stop w korkach... czyli ten nowy silnik chyba gorszy od N47.

 

Na necie jakoś cisza, wiec albo się zaczęły psuć teraz albo znikoma ilosc. W każdym razie ciekawe. Ja u siebie zmieniam olej co 10-12k mimo wszystko.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja nawet co 8-10k hehe....a ten start stop to wiadomo że tragedia dla silnika z turbo.. I dla diesla jeszcze bardziej. Pozdrawiam.
male-bmw-2.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.