Skocz do zawartości

F34: BMW 3 GT - opinie i uwagi


_holek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Sorry, ale ja żadnego opisu nie widzę - tapatalk...

Ja mam spalanie średnie koło 7 2.0d b47

To i tak lepiej do tego co miałem wcześniej...

 

Sent with handy.

 

Bo większości się wydaje że 6 cylindrów dużo pali.... A to mit... Jeździłem z serwisu ostatnio 318i spalanie po mieście 15 litrów przy normalnej jeździe. U siebie w 330i pp mieście pali 13,5 a 6 garow tyle samo... Te 3 cylindry to chwyt marketingowy i nic wspólnego z eko nie ma.... Żeby auto ponad 1,5 tony jechało to 3 cylindry muszą się niestety napracować...

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale ja żadnego opisu nie widzę - tapatalk...

Ja mam spalanie średnie koło 7 2.0d b47

To i tak lepiej do tego co miałem wcześniej...

 

Sent with handy.

 

Bo większości się wydaje że 6 cylindrów dużo pali.... A to mit... Jeździłem z serwisu ostatnio 318i spalanie po mieście 15 litrów przy normalnej jeździe. U siebie w 330i pp mieście pali 13,5 a 6 garow tyle samo... Te 3 cylindry to chwyt marketingowy i nic wspólnego z eko nie ma.... Żeby auto ponad 1,5 tony jechało to 3 cylindry muszą się niestety napracować...

 

Ale 330i to 4 cylindry.... R4 (B48)

https://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_F30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wtedy wysokie obroty + turbo, a to oznacza większe spalanie.

Silniki są pod testy robione a nie pod codzienne użytkowanie.

 

Sent with handy.

 

Silniki 3-cylindrowe sa glownie robione po to by zaoszczedzic koszta producentow, bo wiadomo ze taniej zrobic kosiarke niz R6. Jezdzilem przez kilka dni 118i jako autem zastepczym, srednio spalil 8.5 litra. To niewiele mniej od 550i xdrive, ktory w cyklu mieszanym trzyma dane katalogowe spalajac 9.1 litra.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd 7 litrów. Ja w diesla 2.0 średnie mam 7.6. W trasie faktycznie 6.6. W benzynie 8.0 litrów to super wynik.

 

Duzo zalezy od warunkow jazdy, mi w pelni zaladowane 320d GT przy jezdzie w Comfort z zapietym tempomatem na 140-150 bralo 5.5 litra. Sprobuj w nocy wyjechac na pusta autostrade, zapnij tempomat w ecopro na 130 i przy dobrych wiatrach masz w 320d spalanie ponizej 5 litrow.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To ja wiem, wystarczy porównać wyniki spalania na trasie Berlin - granica, granica- Wrocław, Wrocław- Katowice, i od razu widać różnice...

3 cylindry są robione by w papierach było jak najmniejsze spalanie, czyt. średnie spalanie dla producenta (po wszystkich autach) mogło zejść w dół - wymóg UE.

Koszta produkcji 3 cylindrów oczywiście są mniejsze ale nie zapomnij o kosztach rozwoju - te są większe dla nowego silnika w gamie niż przy polepszaniu już istniejących.

Niestety obecnie silniki i auta są tak projektowane by papierki się zgadzały, by cyferki były odpowiednie: niskie spalanie testowe, niski koszt wyprodukowania, wysoki koszt napraw po gwarancji...

 

Sent with handy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bo większości się wydaje że 6 cylindrów dużo pali.... A to mit... Jeździłem z serwisu ostatnio 318i spalanie po mieście 15 litrów przy normalnej jeździe. U siebie w 330i pp mieście pali 13,5 a 6 garow tyle samo... Te 3 cylindry to chwyt marketingowy i nic wspólnego z eko nie ma.... Żeby auto ponad 1,5 tony jechało to 3 cylindry muszą się niestety napracować...

 

Ale 330i to 4 cylindry.... R4 (B48)

https://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_F30

 

A gdzie napisałem lol że 330i to 6 garów??? :mrgreen:

" U siebie w 330i po mieście pali 13,5 a 6 garow tyle samo..."

A 6 garów tyle samo czyli 340i lol... Czytaj że zrozumieniem.. :mad2: :mad2: :mad2:

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szczęśliwych posiadaczy 3GT i chciałbym zapytać o radę.

Zamierzam własnie zmienić auto na coś nowszego i lepszego. Rozważałem zakup nowego passka 1.8 TSI 180km, ewentualnie Mazdy 6 165km MT. Jednak po pierwszej przejażdżce autem ze stajni BMW jestem niemal przekonany że dołączę do grona użytkowników tej marki. Komfortowe, sportowe zawieszenia oraz rewelacyjna skrzynia automatyczna ZF przekonały mnie do bmw.

Obecnie mam dylemat co do modelu, zastanawiam się na X3 oraz 3GT. Oba z polskiego salonu, z pewnym pochodzeniem, w tej samej cenie, xdrive, automaty i z podobnym przebiegiem (X3 - 35kkm, 3GT - 21kkm). Różnica polega na wyposażeniu, X3 to w zasadzie poza navi proff do "golas" za to 3GT dobrze wyposażona min. w 3kamery, hud, webasto. Oba auta z tego samego okresu (koniec 2014r) jednak motor niby ten sam bo 2.0 diesel a jednak inny. W 3GT jest starszy 184hp N47T a X3 niby nowszy B47O 190hp.

Poczytałem trochę forum i znalazłem że silniki N47 miały problemy z rozrządem i były bardziej awaryjne. Osobiście skłaniam się ku 3GT bo lepsze wyposażenie, nieco niższy przebieg i wygodniejsza pozycja za kierownicą jednak czy ten starszy silnik nie stanie się problemem? Oba auta tuż po gwarancji więc w razie czego nie chciałbym się wpakować w dodatkowe wydatki.

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też właśnie zamierzam kupić 3 GT z 2014. Podobno silnik N47 od października 2013 jest już ostatecznie poprawiony i nie powinno być problemów. Tak przynajmniej wyczytałem na niemieckim forum BMW. Nowszy powinien być cichszy, ale ja tego nie potwierdzam. Jeździłem touringiem z B47, a zaraz poźniej GT z N47 i ten, co ciekawe, był przyjemniejszy. Sam silnik jak i cały samochód;)

Napisz, jeśli to nie tajemnica, za ile możesz kupić tego GT.

 

 

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jednego dnia jeździłem X3 z B47 a następnego 3GT z N47, oba z xdrive. Ta druga wydawała być żwawsza, choć różnica wagi wg danych technicznych to tylko 20 kg na korzyść 3GT ale też wydaje mi się ze była głośniejsza. Jednak dalej się zastanawiam który silnik będzie lepszy, tzn. mniej awaryjny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że poruszono temat zakupu 3 GT

Za kilka dni zamówię moje pierwsze nowe BMW. Jednak mój dylemat jest następujący :

3 GT vs 3 limousine

 

GT jest uszyte na moją miarę. Rodzina mi się powiększa i bagażnik z GT jest wręcz idealny.

Mój kolega odradza mi GT ze względu na późniejszą trudność ze sprzedażą. Prawda ?

 

Proszę o Waszą opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie następna w postaci 4GT i to ma być ten typa auta, tyle, że ładniejszy - zobaczymy jak wyjdzie.

 

Niemniej 3GT>3, bo trójka jest po prostu 'taka zwykła' i jest ich duża podaż. Zwykłe prawa rynku.

 

No i zawsze BMKa niebita, pierwszy właść. , salon PL to masz sprzedaż gwarantowaną w krótkim czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak więc dziś zamówiłem BMW 3 GT 320i M pakiet + pakiet innowacji + parę innych opcji :)

Zastanawiam się czy warto dobrać adaptacyjne zawieszenie. Nie robię dużych przebiegów i mam wygodne cztery litery ;) Na jeździe próbnej z sportowym zawieszeniem nie było tak źle ale czy standardowe daje się wyczuć bardziej komfortowo ?

Wiem, że temat był wcześniej poruszany - sorry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.