Skocz do zawartości

F34: BMW 3 GT - opinie i uwagi


_holek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Przy ustawieniu po stronie kierowcy nawiewu na szybę i tak dmucha ze wszystkich kratek. Po prostu pasażer nie ma do wyboru nadmuchu na szybę bo i tak to raczej kierowca go włącza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ras, odczuwasz dużą różnicę w użyteczności auta mając teraz Xa, kontra RWD wcześniej ?

Opisz pls różnicę silnik/napęd z punktu widzenia tego samego modelu.

 

Roznica zdecydowanie na plus, xdrive daje zaskakujaco lepsza trakcje, nie spodziewalem sie az takiej roznicy. Trudno o miarodajne porownanie przy dwoch roznych wersjach silnikowych, ale pomimo wiekszej mocy nie ma problemow z trakcja na tylnej osi, ktore pojawialy sie w 320d szczegolnie przy gorszych warunkach pogodowych. Byc moze RWD daje wiecej frajdy, ale xdrive wyrownuje to mozliwoscia szybszej jazdy. Po drodze z pracy przejezdzam codziennie przez serpentyne z ograniczeniem do 40 km/h i tam roznica w osiaganych predkosciach jest odczuwalna. W mocniejszych wersjach silnikowych xdrive jest wart swoich kosztow, np. 3.0d przy mocniejszym wcisnieciu gazu "buksuje" wszystkimi kolami.

 

Wada moga byc problemy eksploatacyjne np. przy uszkodzeniu jednej opony koniecznosc wymiany wszystkich czterech (koszt w GT ok. 3200 PLN). W salonowym 525xd, ktore mialem dostac jako auto zastepcze padl xdrive przy 20 tys.km. Powodem bylo niby mpakowe mieszane ogumienie, koszt naprawy 6 tys. EUR.

 

Ogolnie mowi sie, ze niewiele aut potrafi trzymac dane katalogowe w codziennych, zmiennych warunkach. BMW z xdrive jest jednym z niewielu wyjatkow. Mina abmitnych kierowcow GTI, skody RS lub podrasowanych focusow, ktorzy zostaja prawie w miejscu przy starcie ze swiatel - bezcenna :) Wsrod aut na drogach jest niewiele takich, ktore potrafia rozpedzic sie do setki w niewiele ponad 5 sekund i to w kazdych warunkach. Ulubiona zabawa mojego juniora to teraz pytanie: "tato, kto bedzie pierwszy na swiatlach". Jesli droga wolna, to na 100% my :D

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Chcialbym podlaczyc sie do temu. Jestem od 5 miesiecy szczesliwym posiadaczem BMW F34 Mpakiet. Poczatkowo rozwazalem zakup F31, gdyz sceptycznie podchodzilem do F34, dopoki sie nim nie przejechalem. Jest naprawde przestronne i pieknie wyposazone. F34 320d w Xdrive na oryginalnym Power Boxie AC Schnitzer naprawde ladnie sie odpycha i prezetuje. Na zdjeciach autko juz po moich malych modach a mianowicie nowe ori kolo 20 cali (Takie samo bylo standardowo lecz 18 cali, zostalo na zime), koncowka wydechu AC Schnitzer, Power Box AC Schnitzer (wybrany ze wzgledu gwarancji fabrycznej auta), grill przedni czarny Mperformance, podswietlane listwy progowe Mperformance. To narazie tyle reszte modyfikacji wkrotce..

http://images81.fotosik.pl/222/d95027847c324e5fgen.jpghttp://images83.fotosik.pl/221/9da29075105ec60dgen.jpghttp://images82.fotosik.pl/222/e0b0fab442645802gen.jpghttp://images84.fotosik.pl/221/a62aa2030b6417a9gen.jpghttp://images84.fotosik.pl/221/0527e820a3342344gen.jpg

http://images84.fotosik.pl/221/224ed15a9fc1dfd8gen.jpghttp://images84.fotosik.pl/221/6822d9074928d702gen.jpg

http://images81.fotosik.pl/222/03047e4518e7d54egen.jpg

 

Co myslicie????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje.

Myslalem o jakims zawieszuniu. Mam Xdrive i adaptacyjne zawieszenie, wiec nie kazde sprezyny badz zawieszenie mozna dopasowac.

Druga sprawa to jeszcze poltora roku gwarancji wiec nie moge wsadzic czego chce.

Myslalem o samych sprezynach obnizajacych AC Schnitzer badz HR miedzy 30 a 50mm w dol dedykowanych pod zawieszenie adaptacyjne gdyz mam wrazenie ze na tych 20 calowych kolach troche wysoko stoi :D Nie wiem tylko czy na HR obejmie mi gwarancje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie tak. Autko zakupilem z tym silnikiem i pewnego dnia stwierdzilem ze gdyby bylo wiecej mocy to byloby calkiem przyjemnie. Alternatywa zeby nie stracic gwarancji fabrycznej a zarazem miec wiecej konikow. Poza tym auto zarejestrowane w Niemczech i roznica w podatku drogowym jak i ubezpieczeniu znaczna. Na zmiane silnika juz troche za pozno :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tu piszą po połączniu 3GT z Gran Coupé - domyślam się, że z 4 Gran Coupé.

W innym miejscu czytałem, że następcy 4 Gran Coupé nie będzie.

 

Osobiście mam nadzieję, że 3GT nie zniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne pojawi sie nastepca, tylko pod nazwa 4er GT i wyzsza cena. Analogicznie 5er GT ma zostac sklasyfikowany i wyceniony wyzej jako 6er GT. F34 sprzedaje sie nadspodziewanie dobrze i podbiera klientow, ktorzy do tej pory decydowali sie na znacznie drozsze F10 i F11. 5er Touring startuje obecnie od ceny 194 tys., natomiast ceny bedacego dla niego konkurencja F34 zaczynaja sie juz od 161 tys.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyślałem, że się dorzucę.

Posiadam od niemal 2 lat GT 320d X drive. 75 000 nalotu, dwa spotkania planowe w serwisie.

Przy 60 000 pierwsze klocki i tarcze komplet + drążki kierownicze.

3 x złapana guma.

 

Wady?

Sportowe zawieszenie M mimo wszystko twarde w comfort

Start/Stop buja podczas rozruchu - nie do wytrzymania (czesto zapominam dezaktywować)

Standardowe hamulce wydają mi się słabe

Asystent długich to tylko asystent. Nie działa na drogach dwupasmowych i na winklach.

 

Po za tym auto dzielnie służy w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyślałem, że się dorzucę.

Posiadam od niemal 2 lat GT 320d X drive. 75 000 nalotu, dwa spotkania planowe w serwisie.

 

Witam. Moze warto dodac, ze nakreciles kilka filmow o GT, cieszacych sie nawet stosunkowo duzym zainteresowaniem. Okazaly sie byc pomocnymi przy wyborze auta. Jesli ktos zastanawia sie nad GT, mozna tam znalezc sporo przydatnych informacji.

 

U mnie asystent swiatel dziala niezawodnie, to chyba jeden z najbardziej funkcjonalnych dodatkow.

Asystent wycieraczek jest chyba stale ulepszany. W moim obecnym aucie jest przynjamniej spora pozytywna roznica w porownaniu do wersji z 2013

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jestem nowym forumowiczem i przymierzam się do zakupu bmw 320i GT jeszcze w tym roku. Bardzo proszę o poradę w następujących kwestiach:

 

1. Odbyłem dwie jazdy testowe u dwóch różnych dealerów samochodami odpowiednio 328i oraz 320i. Niestety w obu egzeplarzach mam wrażenie że hamulce sprawiają wrażenie skutecznych ale nie na tyle ,,czułych" w porównaniu np. do zwykłej trójki a także 4 gran coupe które także testowałem, tzn trzeba je silniej i bardziej naciskać żeby uzyskać efekt co nie zachęca tak bardzo do szybkiej jazdy. Czy warto inwestować w hamulce M?

 

2. Proszę o opinie w sprawie felg 19 cali czy opony run flat da się wymienić na zimowe i czy warto to robić czy raczej lepiej zainwestować w dodatkowe felgi na zime-jak to się ma do czujników ciśnienia w oponach.

 

3. Proszę o opinię a najlepiej fakty czy sportowy automat od zwykłego różni się czymś jeszcze oprócz łopatek na kierownicy i czy wpływa to na szybkość zmiany biegów. Przeglądałem forum ale opinie uczonych są w tej sprawie podzielone. Pytam bo mam możliwość kupna auta od ręki już skonfigurowanego które ma zwykły automat.

 

4. Jak wygląda funkcjonowanie bezramkowych ramek (opuszczanie szyby) w zimie w przypadku gdy auto nie jest garażowane

 

Bardzo proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

od razu chciałem pogratulować trafnego wyboru ;-)) Co do hamulców to wydaje mi się, że ta inwestycja nie ma sensu i po kilku tys. km przyzwyczaisz się jeżeli jest nawet tak jak mówisz.

 

Co do felg ja zainwestowałem w drugie bo z tego co wiem to opony się ciężko zdejmuje i zakłada (RF) i warsztaty za to dużo liczą to raz, a sam fakt utrudnienia też zwiększa ryzyko uszkodzenia.

Dokupić drugi komplet na 18 a nawet 17 (ja mam 17stki) nie jest to bardzo duży koszt, oryginał felgi 17 + czujniki + opony = około 5000 pln brutto z FV23.

 

Co do sportowego automatu to różnice w czasie przełączania są tylko w trybie sport - z ktorego bedziesz pewnie rzadko korzystac. Nawet jezeli to 100ms robi Ci roznice, to mozesz zawsze zakodowac skrzynie sportowa w zwyklej (nie masz tylko lopatek i ciut innego drazka).

 

Ostatni punkt dosyc istotny - ja tez trzymam auto pod chmurka i ze wzgledu na do dokupilem sobie ogrzewanie postojowe (co prawda mi wyszla gwarancja 10.2016 i zrobilem to w serwisie webasto koszt 5700 netto calosc EVO 4 piec + thermocall sterowanie z androida w komorce i sms) bo obawialem sie ze moga byc problemy. Jeden dzien juz minimalnie przymarznal mi tyl ale szyby i tak sie otworzyly wiec aby cos wiecej powiedziec musi przyjsc prawdziwa zima - albo ktos kto ma juz GT dluzej i pod chmurka musialby sie wypowiedziec.

 

Jezeli przyjdzie marznaca mrzawka i zrobi sie 3-4-5 mm lodu to nawet zwykle drzwi sie nie otworza (mialem tak w Pasku b6) ale tutaj pewnie latwiej o urwanie uszczelki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do łopatek przy kierownicy to faktycznie raczej rzadko z nich korzystam, ale tryb Sport już częściej - głównie jak chcę kogoś szybko wyprzedzić.

 

Co do hamulców to ja swoje sprawdziłem na kursie organizowanym w Bednarach - droga hamowania na macie poślizgowej:

- z 50 km/h - 30 m

- z 70 - już 60 m

- z 90 km/h - mata mi się skończyła (mata ma 100 m)

 

Dla porównania droga hamowania na suchym z 50 km/h wyniosła 9 m,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.