Skocz do zawartości

F34: BMW 3 GT - opinie i uwagi


_holek

Rekomendowane odpowiedzi

W moim 320d GT pojawialy sie dziwne odglosy przy przyspieszaniu z niskich obrotow. Oddalem auto w rozliczeniu, przy czym ocena stanu technicznego w salonie wypadla bezproblemowo.

Zazwyczaj dosyc ciezko zdefiniowac przyczyne dziwnych odglosow napedu, kilka watkow wczesniej w tym temacie byly opisane podobne problemy. Wymieniono praktycznie caly uklad napedowy nim okazalo sie ze problem tkwi w skrzyni biegow. Powodzenia w szukaniu.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tym się zajmie warsztat, ale dzięki. Chciałem się dowiedzieć czy to TTTM czy rzeczywiście coś jest na rzeczy. Wcześniej na jazdach próbnych tego nie słyszałem ale człowiek skupiał się na wielu rzeczach i mógł zwyczajnie przeoczyć.

 

With mobilephone sent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w moim aucie był ten problem ale przy 60 km podczas przyspieszania słychać było terkotanie delikatne a nie szuranie. Wymieniono mi cały układ przeniesienia napędu i dopiero wymiana automatycznej skrzyni biegów pomogła. Moje auto jeździło jako testowe wiec pewnie ktoś coś nieźle nim przyszalal. Teraz jest super nic nie terkocze i nie szumi. Jeazda to czysta przyjemność
Liczy się tylko bmw!!:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witajcie chcieliśmy wziąć X1 ale jest trochę odmiennym BMW, poza tym dealer dał nam dobrą, bardzo dobrą ofertę na to GT. Chcemy diesla 150 kucy i spytać o oryginalnego Chipa bo 12 tysi za trochę kuni i drugą rurkę tłumika to mały rozbój, automat, biznesowe navi, podgrzewany przód, może czujniki, oświetlenie i kierownicę M, coś jeszcze radzicie ? Jak mamy Golfa V to czy te bezramkowe okna będą dla nas głośne :) ? Silnik jest po wielu latach ulepszania więc powinien być niezawodny, a jak ktoś pisał wcześniej mają kończyć produkcję tego modelu, hmm?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie też się trochę martwiłem o bezramkowe szyby... ale to chyba nie jest źródło "hałasu" jeżeli mogę to tak nazwać w F34. Generalnie jest to jednak baza na serii 3 i nie jest tak wyciszona jak seria 5 np.

Ale nie uważam żeby to była wina okien przynajmniej z mojego punktu użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadkola sa ogolnie slabo wygluszone. Mialem opony Bridgestone szumialy niesamowicie, pozniej zmienilem na Pirelli i bylo o wiele ciszej. Komora silnika tez zdaje sie byc slabo wygluszona, po przesiadce z R4 na R6 poziom halasu przy duzych predkosciach jest znacznie nizszy.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja pozwolę sobie skreślić parę słów na temat użytkowania 3GT na dystansie 110 000 km.

Mój egzemplarz to diesel 184 KM połączony ze sportowym automatem. Wersja SPORT z obniżonym zawieszeniem adaptacyjnym.

Ogólnie uważam, że to bardzo przyjemny samochód. Bardzo ekonomiczny jak na swoje gabaryty oraz, moim zdaniem, bardzo ładny.

Spalanie w trasie potrafi zamknąć się wielkością 5,2. W mieście (Katowice) zużycie zamyka się w 7,3.

Wnętrze, ergonomia i jakość wykonania - bez zarzutu. Nie jest to może Audi, ale jak na ten segment jest OK.

Doskonale działa nawigacja posiłkowana dyskiem twardym. W porównaniu z rozwiązaniem opartym na DVD jest to istotny progres.

Sportowe siedzenia są jak najbardziej OK a skóra Dakota jest trwała i łatwa w pielęgnacji. Korale i aluminium są przyzwoitej jakości i wnętrze prezentuje się bardzo ładnie.

Szczerze polecam Head-Up. Świetna sprawa. Naprawdę warto. zapominamy o zegarach i nie odrywamy wzroku od drogi zarówno podczas korzystania z navi jak i podczas obsługiwaniu muzyki.

Na temat prowadzenia można wypowiadać się w samych superlatywach. Mój egzemplarz jest tylnonapędowy (nie lubie x Drive w osobówkach) i prowadzi się idealnie.

Ale to jest cecha wszystkich współczesnych BMW ;-) W garażu mam też X5 które, jak na SUV, prowadzi się bardzo poprawnie ;-)

System czujników i kamera cofania w sposób znaczący ułatwiają życie.

Asystent parkowania to zbędny bajer i nie warto wydawac na niego pieniędzy.

Kilka razy testowałem to ustrojstwo na parkingu i musze przyznać, że nie warto zdawać się na ten system. Podczas testowania kilka razy podejmował próby parkowania z góry skazane na porażkę, wjeżdżając tyłem w miejsca o jakiś metr krótsze niż długość samochodu, po czym w połowie manewru pojawiał się komunikat "dokończ sam"... Bzdura...

Niemniej jednak wrażenia jakich doznajemy kiedy samochód sam "wykonuje kopertę" jest bardzo ciekawe ;-)

 

Inne wady ???

Proszę bardzo...

Po 107000 rozwaliła się pompa wody. Dobrze że rozciekła się na postoju a nie podczas autostradowych przelotów.

Okna bez ramek szumią i nawet po regulacji jest to odczuwalne (powyżej 140 km/h).

Skrzypiący fotel. Serwis nie jest w stanie się z tym uporać i przebąkuje jakieś bzdury o konieczności wymiany fotela.

System StartStop, który potrafi wyłączyć silnik na bramkach autostradowych po godzinie jazdy 200+.

Dezaktywowałem go przy pomocy autoelektronika, ale po aktualizacji w serwisie został przywrócony ;-(

Nie wiem po jaką cholerę ktoś zastosował ten śmieszny wysuwany spojler, który poza tym że produkuje błędy, to wydaje się kuriozalny, zwłaszcza w rodzinnym dizlu o mocy 180KM ;-)

 

Stanowczo nie polecam obniżanego zawieszenia, które to w połączeniu z 19" RunFlat jawi się jako istna katorga (podczas codziennej eksploatacji).

Na zime założyłem 19" bez RunFlat i jeżdzi się 10x przyjemniej.

Adaptacja zawieszenia jest potrzebna jak świni siodło i nie przydaje się praktycznie nigdy.

Niemniej jednak obniżone zawieszenie poprawia w sposób zauważalny wygląd.

 

Reasumując jestem bardzo zadowolony z 3GT.

Mimo drobnych niedoróbek jest to solidny i bardzo praktyczny samochód.

Edytowane przez abrarakurcix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa na pewno ladniejsze modele BMW, ale pod wzgledem praktycznosci 3er GT jest wyjatkowo udanym konceptem. Idealny jako auto rodzinne w dluzsze trasy. Nie kazdy chce jezdic kombi lub SUV, tutaj GT oferuje ciekawa alternatywe.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... solidny i bardzo praktyczny samochód.

 

Już kiedyś napisałem że żałuję wyboru f11 a nie f34. Poprzednio miałem 320i i myślałem że kupując piątkę łapię Boga za nogi.

Prowadziłem ostatnio gt z Drezna do Gliwic i hałas nie jest dużo większy, różnicy w prowadzeniu też nie ma (oba auta rwd) w dodatku gt z tym samym dieslem lepiej odjeżdża.

Dostęp do tyłu w gt lepszy niż u mnie.

Dołuje mnie dodatkowo że za cenę mojej biedy miałbym gt z jako takim wypasem ;) kontrowersyjny wygląd pomijam.

Eh za późno zarejestrowałem się na forum.

jest moc, będzie szmoc ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem po jaką cholerę ktoś zastosował ten śmieszny wysuwany spojler, który poza tym że produkuje błędy, to wydaje się kuriozalny, zwłaszcza w rodzinnym dizlu o mocy 180KM ;-)

 

z tego co czytałem to zmniejsza siłę "odrywającą" tylną oś o 35% więc jednak coś... ale ile w tym prawdy to nie wiem ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W prospektach i reklamach f34 ten spoiler mial niby zapewniac duzo wiekszemu GT, dzieki poprawionej aerodynamice wlasciwosci jezdne jak w f30 :) . Czytalem o problemach ze spoilerem przy niskich temperaturach lub osniezonym aucie, kiedy nie da rady go wysunac. Parkuje w garazu, wiec narazie tego nie doswiadczylem. Pojawia sie wtedy niby komunikat, aby jechac ostroznie i nie przekraczac 110 km/h.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test oglądałem już gdzieś po niemiecku dawno temu... w sumie niewiele tam jest merytorycznych informacji ;-) co do spalania to dziwnie wysokie im wyszło... 7.9 w trasach?

Może nie schodzili poniżej 200? ;] ja z 24000 km mam średnią 6.9 - z czego co najmniej 50 dziennie robię w sumie po mieście dom-praca-dom, plus dojazdy na zakupy itp itd. szacuję 50/50 trasa miasto.

 

Trasa - raczej szybkie trasy A2, S5, ale 160 sporadyczne przekraczam chyba że się śpieszę bardzo ;-)

 

motor inny 325d - mocniejszy, ale OŚKA stąd może różnica w spalaniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... solidny i bardzo praktyczny samochód.

 

Już kiedyś napisałem że żałuję wyboru f11 a nie f34. Poprzednio miałem 320i i myślałem że kupując piątkę łapię Boga za nogi.

Prowadziłem ostatnio gt z Drezna do Gliwic i hałas nie jest dużo większy, różnicy w prowadzeniu też nie ma (oba auta rwd) w dodatku gt z tym samym dieslem lepiej odjeżdża.

Dostęp do tyłu w gt lepszy niż u mnie.

Dołuje mnie dodatkowo że za cenę mojej biedy miałbym gt z jako takim wypasem ;) kontrowersyjny wygląd pomijam.

Eh za późno zarejestrowałem się na forum.

na prawde zalujesz?

Ja stoje przed podobnym wyborem tzn od 3,5 roku jezdze F30 328i z ktorego jestem bardzo zadowolony.

Powiekszyla mi sie jednak rodzina i szukam cos wiekszego.

Serce mi mowi nowa X5, a rozsadek F11/F34

Celuje jednak w 6 cylindrow, takze benzyne.

A fotelik trzeba bylo kupic Maxi-Cosi Axiss (obracany)

Ja nie odsuwam siedzen w F30 zeby wsadzic coreczke- pelen komfort.

http://images84.fotosik.pl/213/72cf702f76091537med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania w powyższym teście to też wydaje mi się sporo - przejechałem ok 12k km i z początkowego ok. 6,8 l spadło aktualnie do 6,6. Fakt, mieszkam poza miastem i w korkach nie jeżdżę. Na trasie przy przepisowej jeździe spokojnie można zejść poniżej 6l.

A jeżeli chodzi o miejsce z tył (biorąc pod uwagę dzieciaki) to nie siedziałem w 3 sedan, ale porównywałem za to z 5 sedan i byłem bardzo zdziwiony, że w 5 miałem dużo mniej miejsca na nogi za sobą.

Inny temat - poruszane wcześniej wyciszenie - fakt głośniej robi się w okolicach 160 km/h, ale ja to zawsze rekompensuję audio :)

Dla pocieszenia bezramkowe okna przy dużo niższych prędkościach (od ok. 110 km/h) dają o sobie znać w BMW i3 - miałem okazję takim jechać i samo wrażenie z jazdy na prawdę super - szczególnie przyspieszenie, które wgniata w fotel no i cisza - aż dziwna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...na prawde zalujesz?

 

Naprawde.

Czasu sie nie cofnie ale drugi raz brałbym gt. Na 100 procent.

W dodatku pechowo trafiłem na jakiś dziwny egzemplarz f11 bo nie moge zejść poniżej 9 l. Koni też niby 190 ale słabowite jakieś.

Gadałem z majstrem w serwisie to tylko się skrzywił i powiedział że większość kierowców marudzi. Naprawde nie wiem o co chodzi.

Gdybym sie nie cykał o gwarancje to już robiłbym chipa.

No dobra koniec marudzenia :8)

jest moc, będzie szmoc ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test oglądałem już gdzieś po niemiecku dawno temu... w sumie niewiele tam jest merytorycznych informacji ;-) co do spalania to dziwnie wysokie im wyszło... 7.9 w trasach?

Może nie schodzili poniżej 200? ;] ja z 24000 km mam średnią 6.9 - z czego co najmniej 50 dziennie robię w sumie po mieście dom-praca-dom, plus dojazdy na zakupy itp itd. szacuję 50/50 trasa miasto.

 

Trasa - raczej szybkie trasy A2, S5, ale 160 sporadyczne przekraczam chyba że się śpieszę bardzo ;-)

 

motor inny 325d - mocniejszy, ale OŚKA stąd może różnica w spalaniu ?

 

330 xd GT spala w ruchu miejskim okolo 8 litrow. Na trasie spala o dziwo tyle samo, ale dysponujac taka moca nie schodzi sie ponizej 150 jesli warunki na to pozwalaja.

320d GT zuzywal w miescie 6.8 litra, a w trasie 5.5.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ee no co Ty rożnica w xD a RDW 2-2,5 litra na trasie? nie chce mi się wierzyć nie pozwoliliby sobie na to.

 

Generalnie straty dodatkowe w napędzie AWD oscylują między 7-10% więc nie powinno aż tyle się to różnić - styl jazdy? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wychodzi 8.0 w mieście (320 xD) raczej bez używania sporta ale też bez zamulania ;). Generalnie coraz bardziej mi się podoba ten samochód (po 2kkm) ale następny na pewno będzie mocniejszy ;). Z ciekawostek jakie ostatnio odkryłem: nawiewy po stronie pasażera nie dają się włączyć "góra" a jedynie dowolne kombinacje "dół" i "środek" - byłem w ASO i w demo furze było tak samo. Przy okazji spytałem o łańcuchy przeciwśniegowe (w sobotę wyjeżdżam w Alpy) - 1500 zł/komplet na jedną oś, a przy xD podobno powinienem mieć na obie (chociaż wydaje mi się, że w instrukcji się przy tym nie upierają).

 

Pozdrawiam

marioogt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.