Skocz do zawartości

F34: BMW 3 GT - opinie i uwagi


_holek

Rekomendowane odpowiedzi

- Czy do 19" kół lepiej wziac zawieszenie m-Sport czy standardowe? Chcialbym moc zrobic 400km i nie zmordować się jakbym zrobil 1400km. Bardzo lubie, jak auto trzyma sie dobrze drogi i kierownica reaguje precyzyjnie na skrety a auta NIE buja jak na statku.

- Silnik - do wyboru mam TYLKO 318d z automatem lub 320i ze sportowym automatem. Czy to prawda, ze przy 140km/h benzyna spali 8l/100 a diesel 5/100? Jak wyglada dynamika i porownanie tych dwoch?

 

Ja sportowego zawieszenia przy nowym samochodzie w sumie nie brałem pod uwagę, ale jak jeszcze myślałem o używanym to mi je odradzali na nasze drogi - jak już to adaptacyjne.

Co do silnika to po ponad 8k km wydaje mi się, że słabszy niż 320d to może być za słaby - ale to wszystko zależy jak będziesz jeździł :)

Jeżeli chodzi o spalanie to nie pamiętam dokładnie ile pali przy 140 km/h - ale średnio z trasy Poznań - Warszawa wyszło ok. 7l - na baku prawie 800 km (autostrada i korki w Warszawie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do koloru - ja mam sparkling brown - w słońcu ładnie się świeci jak taki szampan z bąbelkami, jest ogólnie ciemnawy i auto się nagrzewa jak każdy ciemniejszy. Oglądałem wcześniej biały i bardzo mi się podobał - ale niestety był calutki przemalowany (tak tak, w niemczech też takie sprzedają). Jako że chciałem jasny środek, navi, hifi, grzane fotele, automat, diesla co najmniej 200km to miałem okrojony wybór i kupiłem ten brąz ale bardzo ładnie się prezentuje też.

 

Co do silnika, przy 15kkm wziąłbym benzynę bo 318d będzie imho słabawe - 2l/100km przy tym przebiegu to różnica w kosztach 1200pln rocznie brutto, czyli tyle, co nic (dwie opony 17, albo ubezpieczenie na kwartał ;-)

 

wziąłbym 320i pytanie jak ten sportowy automat - to dalej zf 8 hp tylko z innym softem tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie wezme 320i, więcej niz 15k rocznie nie będzie a rzeczywiście lepiej mieć moc i przyspieszenie niz oszczednosci z diesla, ktorych przy tych przebiegach nie uswiadcze.

Co do zawieszenia to chyba sie bede musial po prostu przejechac 3gt ewentualnie 5 ze sportowym i bede wiedzial.

 

A kolor to niesamowicie trudny wybor.. z jednej strony czarny wyglada elegancko, ale na 100% bedzie ultra trudny w zadbaniu i bedzie sie grzal.

Niebieski mnie mocno kusi.. Ale na roznych zdjecach wyglada roznie.

 

Sparkling brown to chyba tylko wersja Luxury, ktorej nie biore pod uwage.. aczkolwiek kolor bardzo ciekawy.

 

Np tutaj w bmw1 estoril blue wyglada MEGA:

 

http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2015/05/bmw-m135i-alpine-estoril-blue-images-01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 3GT w kolorze black sapphire i fakt jet ciężkie w utrzymaniu czystości i tak nagrzewa się strasznie, ale za to jak wygląda :D Do tego m-pakiet, który robi świetna robotę w tym samochodzie, także ja polecam ten kolor, ale to już Twoja decyzja. Bardzo ładnie wygląda biały i niebieski w m-pakiecie. Co do zawieszenia to mam zawieszanie sportowe i 19stki i wcale nie jest tak twardo. Nie podskakujesz na każdej dziurze i przejazd kolejowy tez nie jest straszny, a w zakrętach zachowuje się zupełnie inaczej niz na zwykłym. Najlepszym wyborem będzie zawieszenie adaptacyjne. Co do spalania to u mnie 328i po ok 30 tys km spalanie wynosi 9.2l/100km. Dla porownania moja poprzednia jedynka 123d w tych samych warunkach spalala 6.7l/100km. Także myślę, że przy 15kkm rocznie 2.0i to będzie dobry wybór.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 3GT w kolorze black sapphire i fakt jet ciężkie w utrzymaniu czystości i tak nagrzewa się strasznie, ale za to jak wygląda :D Do tego m-pakiet, który robi świetna robotę w tym samochodzie, także ja polecam ten kolor, ale to już Twoja decyzja. Bardzo ładnie wygląda biały i niebieski w m-pakiecie. Co do zawieszenia to mam zawieszanie sportowe i 19stki i wcale nie jest tak twardo. Nie podskakujesz na każdej dziurze i przejazd kolejowy tez nie jest straszny, a w zakrętach zachowuje się zupełnie inaczej niz na zwykłym. Najlepszym wyborem będzie zawieszenie adaptacyjne. Co do spalania to u mnie 328i po ok 30 tys km spalanie wynosi 9.2l/100km. Dla porownania moja poprzednia jedynka 123d w tych samych warunkach spalala 6.7l/100km. Także myślę, że przy 15kkm rocznie 2.0i to będzie dobry wybór.

 

A czy możesz wstawić kilka zdjęc swojej 3GT? Piszesz, że nieźle wygląda, choć niektórzy pisali, że czarny kolor sprawia iż nie widać w ogóle tego MPakietu (np żłobień w zderzaku itp).

9.2/100 to dość sporo, ale to też większy motor bo 328i... Ja mialem okazje jechac 320d ale zwykla trojka i to byla rakieta.. Wiec mysle, ze 320i bedzie porownywalne, niestety nie mam skad wyczarowac extra 12k zeby dolozyc do 320d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terkotania związanego z wadliwa skrzynia biegów. Wymieniono na gwarancji i jest ok.

 

Musieli wymienic polowe ukladu napedowego, zeby dojsc do problemu ze skrzynia :duh: Ale i tak miales w sumie szczescie, ze wymienili w ramach gwarancji, bo taka naprawa kosztuje zapewne majatek.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy możesz wstawić kilka zdjęc swojej 3GT? Piszesz, że nieźle wygląda, choć niektórzy pisali, że czarny kolor sprawia iż nie widać w ogóle tego MPakietu (np żłobień w zderzaku itp).

9.2/100 to dość sporo, ale to też większy motor bo 328i... Ja mialem okazje jechac 320d ale zwykla trojka i to byla rakieta.. Wiec mysle, ze 320i bedzie porownywalne, niestety nie mam skad wyczarowac extra 12k zeby dolozyc do 320d.

9.2 to nie jest dość sporo- to w miarę nisko-normalne spalanie dla tego silnika.

320i nie będzie porównywalne z 320d. Odczucie zza kierownicy jest niestety dużo gorsze- moment 270Nm vs 400Nm. Wrażenia z jazdy 20d i 28i są podobne (moment w 20d wyższy, ale mniej KM) dopiero podkręcone 20i/28i góruje wrażeniami nad 20d.

Na Twoim miejscu zrezygnował bym z jakichś opcji i poszedł w 20d- szczególnie w GT, stockowe 20i będzie się męczyć w tej budzie. No chyba, że wrzucisz sobie dobry box/program, ale spalanie też skoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy możesz wstawić kilka zdjęc swojej 3GT? Piszesz, że nieźle wygląda, choć niektórzy pisali, że czarny kolor sprawia iż nie widać w ogóle tego MPakietu (np żłobień w zderzaku itp).

9.2/100 to dość sporo, ale to też większy motor bo 328i... Ja mialem okazje jechac 320d ale zwykla trojka i to byla rakieta.. Wiec mysle, ze 320i bedzie porownywalne, niestety nie mam skad wyczarowac extra 12k zeby dolozyc do 320d.

9.2 to nie jest dość sporo- to w miarę nisko-normalne spalanie dla tego silnika.

320i nie będzie porównywalne z 320d. Odczucie zza kierownicy jest niestety dużo gorsze- moment 270Nm vs 400Nm. Wrażenia z jazdy 20d i 28i są podobne (moment w 20d wyższy, ale mniej KM) dopiero podkręcone 20i/28i góruje wrażeniami nad 20d.

Na Twoim miejscu zrezygnował bym z jakichś opcji i poszedł w 20d- szczególnie w GT, stockowe 20i będzie się męczyć w tej budzie. No chyba, że wrzucisz sobie dobry box/program, ale spalanie też skoczy.

 

Nie porównywał bym jednak 20d z 28i/30i, może i 20d ma moment obrotowy 400 Nm, ale w wąskim zakresie obrotów a różnica w mocy to 60 KM. Miałem X1 23 z mocą 204 KM (miała osiągi identyczne jak 320d tj. 7.3 s do 100 km)i momentem 400 a teraz mam 330 i i różnica w osiągach jest znaczna - to inna liga mimo, że na papierze to ok. 1,5 sekundy do setki różnicy. Również w elastycznościach 28i/30i to mistrz klasy średniej.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja bym bardzo chętnie wziął mniej opcji itp.. Ale mam wybór pomiędzy 318d albo 320i. I tylko te 2 wchodzą w grę.

Obecnie jeżdżę VW Golfem z TSI 1.4/120 koni który "leci" do 100 w 9.3s a wcześniej mialem diesla 1.9 który mial do 100 chyba z 11-12s.

Wybór auta które ma 8s (320i) nie powinno chyba sprawić, że odczucia będę miał gorsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

328i na pewno daje lepsze osiagi od 320d, ale juz przy 325d nie jest tak jednoznacznie. Przy typowych manewrach wyprzedzania ciezarowki lub jazdy ze zmienna predkoscia na lewym pasie autostrady, 325d powinien poradzic sobie lepiej od 330i.

 

Ten argument z malym zakresem uzytecznych obrotow diesla jest chyba nie na czasie. Zakres obrotow ma przy blyskawicznie zmieniajacym przelozenia automacie niewielkie znaczenie w praktyce. Dla przykladu 335d ma porownywalne przyspieszenie do 340i przy nizszej mocy.

Edytowane przez ras_f34

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Porównywanie 330d i 330i nie ma zbytniego sensu, moc mocą ale pojemność i moment obrotowy to przepaść na korzyść diesla. Jeśli ktoś ma wolne 60 kpln to może się nimi cieszyć :twisted:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten argument z malym zakresem uzytecznych obrotow diesla jest chyba nie na czasie. Zakres obrotow ma przy blyskawicznie zmieniajacym przelozenia automacie niewielkie znaczenie w praktyce. Dla przykladu 335d ma porownywalne przyspieszenie do 340i przy nizszej mocy.

Dokładnie, oczywiście różnice 20d i 28i są i są zauważalne, ale to bardziej dla nas entuzjastów. Typowy Kowalski jak wsiada do 28i albo 20d ma podobne odczucia (szczególnie po mieście) bo ruszają z kopyta podobnie. Różnice są na wyższych prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zgodzę się, że 320iA jest wolniejsze od 320dA

tu na to dowód co prawda dla F30

http://www.zeperfs.com/en/duel4353-4183.htm

 

kierowca może czuć jedynie większe "wciskanie w fotel" w dieslu z uwagi na znacznie wyższy moment obrotowy ale osiągi są praktycznie identyczne.

328iA będzie zdecydowanie szybsze jak 320dA w końcu 328iA ma poniżej 6 sek do 100 km\h

 

oczywiście 320iA będzie szybsze jak 318dA a skoro więcej jeździsz po mieście wybierz benzynę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, jestem tu nowy bo dopiero za miesiąc odbieram 320d xD (biały, M) i już się naczytałem że na cztery łapy to muł będzie itd. (faktycznie na jeździe próbnej nie powalał dynamiką - ale zobaczymy :) ). W każdym razie obiecuję gruntowną relację i analizę jak odbiorę ale póki co mam pytanie (szukałem ale takiej skondensowanej i zrozumiałej dla laika odpowiedzi nie znalazłem): o co kaman z tym całym BMW ConnectedDrive? Rozumiem, że te pare bajerów wymaga karty sim i ochrony danych, przy okazji możliwość wyciągnięcia kasy ze sklepu z aplikacjami ale co tam jest takiego co aż wymaga oddzielnej umowy z precyzyjnymi zapisami o odstąpieniu, itd.? Może jakieś porady przed odbiorem – żebym wiedział co od razu wyłączyć a co dorzucić?

 

Jeśli ktoś chciałby rzucić okiem i ocenić specyfikację jaką wybrałem to poniżej linki:

https://imageshack.us/a/img921/8600/oNb7Zg.png

https://imageshack.us/a/img922/6152/5CHrKB.png

 

Z góry dzięki za uwagi i do zobaczenia na drodze :)

 

Pozdrawiam

marioogt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubię trochę pocisnąć i już planuję coś mocniejszego gdy spłacę leasing :) ale konfigurowałem "na czuja" bo jedyne współczesne bmw z jakimi miałem do czynienia (nie liczę jazdy testowej bo to wiele nie mówi) to 430i xDrive Cabrio i X5 xDrive40d "na wypasie" (takimi trochę jeździłem bo znajomi mają). Ponieważ bez szans jest kupić 313KM na pełnym wypasie w rozsądnej cenie, musiałem się trochę nagimnastykować i liczę się z tym, że nie wszystkie moje dylematy rozstrzygnąłem optymalnie :)

Dlatego pytam: czy któryś z wybranych elementów wyposażenia jest przereklamowany albo nie wart ceny jaką trzeba zapłacić? Zwłaszcza chodzi mi o te "wirtualne" funkcjonalności ;)

 

Pozdrawiam

marioogt

 

PS. Od razu po odebraniu planuję oddać do nałożenia kwarcowych i hydrofobowych powłok chroniących lakier, szyby i felgi oraz stosowne zabezpieczenie tapicerki, skóry i reszty wnętrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubię trochę pocisnąć i już planuję coś mocniejszego gdy spłacę leasing :) ale konfigurowałem "na czuja" bo jedyne współczesne bmw z jakimi miałem do czynienia (nie liczę jazdy testowej bo to wiele nie mówi) to 430i xDrive Cabrio i X5 xDrive40d "na wypasie" (takimi trochę jeździłem bo znajomi mają). Ponieważ bez szans jest kupić 313KM na pełnym wypasie w rozsądnej cenie, musiałem się trochę nagimnastykować i liczę się z tym, że nie wszystkie moje dylematy rozstrzygnąłem optymalnie :)

Dlatego pytam: czy któryś z wybranych elementów wyposażenia jest przereklamowany albo nie wart ceny jaką trzeba zapłacić? Zwłaszcza chodzi mi o te "wirtualne" funkcjonalności ;)

 

Pozdrawiam

marioogt

 

PS. Od razu po odebraniu planuję oddać do nałożenia kwarcowych i hydrofobowych powłok chroniących lakier, szyby i felgi oraz stosowne zabezpieczenie tapicerki, skóry i reszty wnętrza.

 

Mam od roku w swoim aucie te"wirtualne funkcjonalnosci". Najbardziej jestem zadowolony z adaptacyjnych ledów, adaptacyjny tempomat - paradoksalnie najlepiej się sprawdza w miejskich korkach a liczyłem na komfort na autostradzie, niestety w polskich warunkach tempomat jest zbyt "bezpieczny";) ponieważ pozostawia dużą odległość do poprzedzającego auta (nawet na najbliższym ustawieniu) i wszyscy się wcinają co bywa denerwujące., head-up : fajny gadżet i na pewno poprawia komfort jazdy ale ma jeden feler - w słoneczną pogodę odbija się w szybie przedniej lustro od rzutnika. Adaptacyjne zawieszenie - jestem zadowolony bo jest istotna różnica w czasie jazdy między trybami, HK - nieźle gra szczególnie z gęstego źródła, kamera surround view trochę pomaga ale można się bez tego obejść, systemy asystujące - nadgorliwe ale 2x już mnie ustrzegły przed najechaniem, poleca ostrzeganie przy zmianie pasa, też już się przydało. Hamulce M - rewelacyjne przy dużej prędkości.

 

Zaraz po odbiorze auta zrobiłem ceramikę w pełnym pakiecie(lakier, szyby, lampy, felgi, wnętrze) i auto po roku jak nowe - polecam

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dwoch lat posiadam pakiet connected drive i wydaje mi sie, ze przy tym co oferuje nie jest on wart swojej ceny. Pakiet za 7 tys. PLN obejmuje miedzy innymi:

- RTTI - jedyna stosunkowo przydatna opcja. Po wprowadzeniu celu otrzymujemy informacje o ruchu na glownych drogach. Pozwala na szybki wybor pomiedzy np. autostrada a ekspresowka. Wada tej opcji jest przyjmowanie za przejezdne drogi, o ktorych system nie posiada informacji o stanie ruchu. Decydujac sie na proponowany objazd mozna sie wpakowac w niezly korek na zapchanych uliczkach. Jesli potrzebne sa dokladne informacje, lepiej skorzystac z darmowego google maps.

- Concierge services - nigdy nie korzystalem - szukanie hotelu, restauracji lub centrum handlowego, w tym wypadku wygodniej skorzystac z komorki. Sensowna wydaje sie jedynie asysta w razie wypadku, ale kazde nowe auto ma funkcje polaczenia alarmowego w standardzie.

- Remonte services - skorzystalem pare razy aby przewietrzyc auto przed jazda w upalne dni. Wentylator ciagnie jednak prawdopodbnie powietrze spod nagrzanej maski, co przy czarnym aucie bylo suboptymalne. Mozna sie spokojnie bez tego obejsc.

- BMW Apps - pogoda, radio, szukanie najtanszej stacji w okolicy, wiadomosci to funkcje ktore smartfon obsluguje lepiej, a korzystanie z nich na komorce jest wygodniejsze i nie wymaga dodatkowej doplaty

- Internet - dziala tylko na postoju i jest w moim aucie niesamowicie wolny

 

Byc moze nie udalo mi sie jeszcze w pelni ogarnac zakresu funkcjonalnosci connected drive, ale narazie mam wrazenie ze sluza one glownie naciaganiu klienta na dodatkowe koszty oferujac przy tym ograniczona przydatnosc.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byc moze nie udalo mi sie jeszcze w pelni ogarnac zakresu funkcjonalnosci connected drive, ale narazie mam wrazenie ze sluza one glownie naciaganiu klienta na dodatkowe koszty oferujac przy tym ograniczona przydatnosc.

 

Też miałem takie wrażenie i dlatego w konfiguratorze olałem ale ponieważ pozaznaczałem inne opcje (navi, rozszerzona tablica, itd.) dostawca powiedział, że korzystniej wziąć te różne opcje właśnie w tym pakiecie. Mam nadzieję tylko, że nie podpisałem cyrografu na jakieś dodatkowe opłaty i jak nie podam nru karty kredytowej to nie pokorzystam ;).

 

Pozdrawiam

marioogt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakiet BMW ConnectedDrive Advanced ma sens ekonomiczny tylko w przypadku jeśli chce się zamówić nawigację professional. Ja do pakietu dokupiłem RTTI i remote services. Pozostałe opcje można dokupić w miarę potrzeb i na krótszy okres np. concierge na pierwszy miesiąc jest gratis i można to wykorzystać jadąc na urlop za granicę.
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam z nawiewu latem wlaczanego z komorki korzystalem prawie codziennie. Zostawialem uchylony szyber i wlaczajac nawiew fajnie sie wnętrze wychladza szczegolnie jak stoi w sloncu.

 

Teraz na zimę dokladam webasto to bedzie komfort tez

 

Moze lekki offtop ale te kwarcowe powloki na lakier to jest temat sprawdzony i warto? Jakie koszty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.