Skocz do zawartości

F34: BMW 3 GT - opinie i uwagi


_holek

Rekomendowane odpowiedzi

Przez cały okres gwarancji jest darmowy assistance w ramach którego przysługuje samochód zastępczy na 3 dni, a za granicą chyba na 5 dni. Warunkiem jest wezwanie pomocy w chwili awarii. Korzystałem przy uszkodzonej oponie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie jezdze 320d RWD, pojutrze odbieram 330d xdrive. Przy czterocylindrowych silnikach wydaje mi sie ze nie warto wybierac xdrive. Ewentualne korzysci nie przewazaja wad, tzn.: wieksza masa, wieksze zuzycie paliwa i brak typowego dla BMW sportowego charakteru RWD. Przy R6 warto sie zastanowic. W 330d wersja xdrive przyspiesza o 0.3 sekundy szybciej do setki, 335d jest dostepny jedynie w wersji xdrive.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, tak jak mówi ras_f34. Przy słabszych silnikach nie ma sensu brać x-drive bo auto po prostu strasznie straci na osiągach, ewentualnie jeżeli mieszka się w wysokich górach gdzie bardzo często leży śnieg to wtedy warto wziąć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W autobildzie pojawil sie test dlugodystansowy 320d xdrive. Po przejechaniu 100 tys. km. stwierdzono:

- naped xdrive jest pozbawiony zasadnosci w tym modelu, zwiksza mase auta i zuzycie paliwa

- w czasie testu pojawily sie problemy z kamera cofania i sterownikiem skrzyni, update oprogramowania pozwolil na usuniecie problemu

- produkcja 3er GT nie bedzie kontynuowana, wiec auto powinno byc poszukiwane na rynku uzywanych i ma bardzo dobra prognoze niskiej utraty wartosci

 

[zrodlo: http://www.autobild.de/artikel/bmw-320d-xdrive-gt-100.000-kilometer-dauertest-10748245.html]

 

- w czasie testu dwa razy skradziono nawigacje, koszt naprawy za kazdym razem 7 tys. EUR., za kazdym razem auto spedzilo dwa tygodnie w warsztacie

 

http://images81.fotosik.pl/6/02472fa9f5901a48.jpg

http://images82.fotosik.pl/5/c897f25f540d4112.jpg

 

- po rozebraniu silnika okazalo sie, ze jeden tlok ma ryse, co wedlug rzeczoznawcy jest powodem powaznych watpliwosci co do trwalosci jednostki napedowej

 

http://images83.fotosik.pl/6/f50aeeebb60d5079.jpg

 

- w czasie testu pojawily sie odglosy terkotania z tylniego mostu

 

http://images83.fotosik.pl/6/2ee9f050f009ead3.jpg

 

[Zrodlo: http://www.autobild.de/bilder/dauertest-bmw-3er-gt-10751139.html#bild1]

Edytowane przez ras_f34

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowy bełkot i jakieś widzi mi sie jakiegoś redaktora :duh: nie znam niemieckiego ale jeżeli to było auto testowe lub coś w rodzaju prasowego to wiadomo jak sie takimi autami jeździ. Kradzież nawigacji częsta sprawa. Pękanie tłoka pierwsze słyszę.

 

I na jakiej zasadzie twierdzą ze nie będzie GT produkowane? Jakaś wyższa magia sie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I na jakiej zasadzie twierdzą ze nie będzie GT produkowane? Jakaś wyższa magia sie dzieje

 

 

Z informacji prasowych BMW na temat strategii modelowej i obecnie testowanych prototypow. Planowany jest przednionapedowy 2er GT i modyfikacja modelu 4er GC aby zapelnic luke po zakonczeniu produkcji F34.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że 3GT z założenia nie miał być samochodem o sportowym zacięciu. To duży i wygodny samochód rodzinny, dobry wybór dla tych co chcą komfortowo podróżować, a nie lubią samochodów kombii, albo SUVów. Fakt, że 320 xd nie jest mistrzem startu spod świateł, ale ilość miejsca wewnątrz to rekompensuje (przynajmniej dla mnie). Spalanie też nie jest jakieś koszmarne, a jeżdżąc na ecopro (koszmar) jest nawet zaskakująco małe jak na taki samochód - na jednym baku paliwa udało mi się przejechać ok 700 km po autostradach (benzyna).

Co do awarii opisanych w autobildzie to miałem już naprawianą kamerę cofania, po ok 4 miesiącach od kupna samochodu - padł jakiś sterownik. No i elektryczna klapa miała tenedncje do własnego życia, ale jej przeszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez jestem przekonany do konceptu 3er GT; limuzyna jest malo praktyczna, a nie kazdy chce jezdzic kombi. Zastanawialem sie nad 4er GC, ale tam mozna na tylnych siedzeniach dostac garba, a testujac to auto z fotelikiem mlody caly czas kopal w oparcie przedniego siedzenia.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemano. Mam pytanie jeśli chodzi o F34 LCI. W następnym miesięcu odbieram 320i GT. I Chciałem zapytać o możliwość zakupu naklejek na progi M performance, tylnej nakładki na zderzak taki jak jest w 4 GC. Czy jest to w ogóle możliwe? Bo cześci BMW twierdzą że czegoś takiego nie mają. Podobno mają tylko grile czarne i nic po za tym. Znacie kogoś kto takie rzeczy sprzedaje? Albo jakąś stronę www?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie uwag i opinii do f34 warto moze wspomniec, ze uzywane GT sa poszukiwanym modelem i z tego wzgledu wyjatkowo dobrze trzymaja cene. Swoja GT kupilem jako roczne auto za 35 tys. EUR. Po dwoch latach i przejechanych 50 tys. km. samochod praktycznie nie stracil na wartosci. Limuzyna i kombi maja zapewne o wiele wieksza strate wartosci.

 

Moje ex-GT:

 

http://www.mobile.de/pl/Samochod/BMW-320d-Gran-Turismo-Sport-Line-Navi-Aut./vhc:car,ms1:3500_76_,frn:2013,frx:2013,mln:60000,mlx:70000,ger:automatic_gear,exc:black/pg:vipcar/232925659.html

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie uwag i opinii do f34 warto moze wspomniec, ze uzywane GT sa poszukiwanym modelem i z tego wzgledu wyjatkowo dobrze trzymaja cene. Swoja GT kupilem jako roczne auto za 35 tys. EUR. Po dwoch latach i przejechanych 50 tys. km. samochod praktycznie nie stracil na wartosci. Limuzyna i kombi maja zapewne o wiele wieksza strate wartosci.

 

Moje ex-GT:

 

http://www.mobile.de/pl/Samochod/BMW-320d-Gran-Turismo-Sport-Line-Navi-Aut./vhc:car,ms1:3500_76_,frn:2013,frx:2013,mln:60000,mlx:70000,ger:automatic_gear,exc:black/pg:vipcar/232925659.html

 

Czy jak dobrze rozumiem, kupiles i sprzedales prawie za tyle samo?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby dalo rady samemu sprzedac za taka cene, to cena zakupu niewiele roznilaby sie od ceny sprzedazy. Oddajac auto do handlarza nalezy jednak uwzglednic prowizje wynikajaca z roznicy cen skupu i sprzedazy.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

z drugiej strony ta cena dość wysoka jak na auto z 2013 roku... auta młodsze z mniejszym przebiegiem można kupić w takiej cenie.

 

Moja 3 GT stoi tydzień w serwisie terkotania nie mogą zlikwidować. BMW serii f to jakaś straszna masakra.

jakiego terkotania?

 

Co do kradzieży navi prof - to potwierdzam - to plaga w Berlinie, widziałem ogłoszenie auta z 2013 roku z navi profi z nowym, wiekszym padem. Okazało się że auto miało włamania co roku... kierownica i navi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

przeczytałem 25 stron tematu i upewniłem się, ze podejmuje dobra decyzje jesli chodzi o zakup auta rodzinnego:)

Auto domyslnie bedzie uzytkowane wiekszosci na trasach - polski drogi (ekspresowki, czasami autostrady, zdarzy sie pewnie jakiś wypad za granice) - mysle ok 15k rocznie

 

Auto które wybrałem będzie w pakiecie M, z Navi Pro, HiFi BMW, 19"

 

Mam kilka pytań:

- Co sądzicie o kolorze black-sapphire. Miałem do tej pory 2 czarne hatchbaki, zawsze wyglądały dobrze, ale bylo ciezko je utrzymac. Dodatkowo M-Pakiet jest prawie niewidoczny przy kolorze czarnym.

Mysle nad kolorem niebieskim, ale obawiam się ze za pol roku bedzie dla mnie "plastikowy". W gre jeszcze wchodzi ewentualnie grafit.

- Czy do 19" kół lepiej wziac zawieszenie m-Sport czy standardowe? Chcialbym moc zrobic 400km i nie zmordować się jakbym zrobil 1400km. Bardzo lubie, jak auto trzyma sie dobrze drogi i kierownica reaguje precyzyjnie na skrety a auta NIE buja jak na statku.

- Silnik - do wyboru mam TYLKO 318d z automatem lub 320i ze sportowym automatem. Czy to prawda, ze przy 140km/h benzyna spali 8l/100 a diesel 5/100? Jak wyglada dynamika i porownanie tych dwoch?

 

Dzieki za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem black saphire i auto bylo ciezkie do utrzymania w czystosci. Poza tym auto niesamowice sie nagrzewalo, co przy dlugich trasach z rodzina i malym dzieckiem bylo dosyc uciazliwe.

 

Jezdzac dosyc szybko po autobanach przy zaladowanym aucie 320d pali okolo 5.5 l/100 km. 318d powinno byc oszczedniejsze i zuzywac niewiele ponad 5 litrow.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem black saphire i auto bylo ciezkie do utrzymania w czystosci. Poza tym auto niesamowice sie nagrzewalo, co przy dlugich trasach z rodzina i malym dzieckiem bylo dosyc uciazliwe.

 

Jezdzac dosyc szybko po autobanach przy zaladowanym aucie 320d pali okolo 5.5 l/100 km. 318d powinno byc oszczedniejsze i zuzywac niewiele ponad 5 litrow.

 

No domyslam się, ze ciezko utrzymac ten czarny kolor. Cenna uwaga z tym nagrzewaniem się auta, tym bardziej z mysla o dziecko moze to byc przeszkoda.

W takim razie bede myslal o niebieskim / grafitowym..

 

Skoro 318d pali ponad 5l (niech bedzie nawet 6l) - to ile spali ten 320i? z 8l / 100 ?

 

No jak myslicie - te sportowe zawieszenie M bedzie BARDZO sztywne na tyle ze np przejazd po lezacym policjancie trzeba bedzie pokonywac przy 10km/h a przejazd po torowisku tramwajowym sprawi, ze cale wnetrze sie trzesie i wali niemilosiernie?

Obecnie tak jest w moim Golfie7 (hatchback) ale auto jest krotkie male i sztywne niebywale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest troche na temat spalania 320i. Nie ma konkretnie wersji GT, ale powinno wystarczyc na ogolne rozeznanie:

 

http://www.autocentrum.pl/spalanie/bmw/seria-3/f30-f31-f34/silnik-benzynowy-320i-184km-2012-2015/

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.