Skocz do zawartości

F34: BMW 3 GT - opinie i uwagi


_holek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
W dniu 25.04.2022 o 13:35, GR napisał(a):

Te podpory są wciskane na dwa zaczepy - u mnie trochę sobie luźno latały i obijały o karoserię... zblokowałem, wyjechałem na testową drogę i cisza... najtańsza naprawa "zawieszenia" ever :mrgreen:

@azp zareagował na post, więc dopowiem, bo pewnie nie wszyscy wszystko czytają - te podpory stukały i teraz są cicho, ale amory na 90% mają wadę głośnej pracy. Niedługo doczekają się wymiany, ale chciałem jeszcze z @henry2010 potwierdzić jeden objaw tylko, że przestał się logować na forum...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Członkowie klubu

Pytanie o wodę zbierającą się pod spoilerem na tylnej klapie, po myciu albo dobrym deszczu - tylko mi się woda wlewa do środka bagażnika, jak się zapomnę i nie przytrzymam otwierającej się klapy? Czy macie tak samo? Może jakieś odpływy mam przytkane. Choć konstrukcyjnie to wygląda tak, że ma chyba prawo stać tam woda.

Problem jest tylko jak auto stało, bo po przejechaniu kawałka dobrym tempem woda znika 😉

Też tak macie?

Dobra, poczytałem, to chyba jednak muszą być przytkane odpływy. Przestanie padać, to sprawdzę.

Sprawdzone. Niby czyste były, ale woda stała. Delikatnie cienkim drucikiem i trochę syfu na zderzaku się znalazło z tego kanalika 😵

Edytowane przez GR

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Członkowie klubu

Nie wiem jakie jest zestrojone zawieszenie M w modelach F3*, ale porównując adaptacyjne w F34 do M Sport w E46, to F34 jest kanapą 😉 

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
59 minut temu, koziolekkamil napisał(a):

to adaptacyjne zawieszenie jak masz opisane w VIN ? 

S2VFA ADAPTIVES M FAHRWERK Adaptacyjne podwozie M

 

Godzinę temu, koziolekkamil napisał(a):

a jechałeś na zwykłym zawieszeniu w  F34 ? Jeździsz na runflat w tym 335d ?

Raz, demówką, więc uznajmy, że nie, bo nawet nie pamiętam wrażeń.
Opony RF miałem dwa sezony zimowe na 18tkach i nie mogłem się doczekać powrotu do normalnych opon na 19tkach. Ciężkie i twarde, większy komfort jest na normalnych z niższym profilem.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Słuchajcie... bo zaraz poleci na sprzedaż moja F34, właśnie wybieram coś nowego. Jestem pierwszym właścicielem, auto nieźle wyposażone, Końcówka produkcji 10.2019, 90tkm 320d xDrive, mpak, adaptive LED, zawieszenie też adaptacyjne M. Od dłuższego czasu, jeszcze na gwarancji, dochodziły stuki z zawieszenia, zwłaszcza przy niskich temp. i na kostce, przez pierwsze 1-2km, poźniej cisza. W zasadzie zgłaszałem to jeszcze dwukrotnie na gwarancji, raz wymienili górne mocowania amortyzatorów, następnie nic nie zrobili. Gwarancja oczywiście się skończyła. Nie zwykłem sprzedawać auto z usterką, a z przeczytanych setek wpisów wszystko wskazuje na te nieszczęsne przednie amortyzatory adaptacyjne. Domniemam, że walka z ASO z tytułu nieudanej naprawy gwarancyjnej nie ma sensu (chyba, że na tą naprawę mam 2 lata gwarancji, ale w sumie wymienili inny element). Chyba przed sprzedażą, będę musiał wymienić te amortyzatory, tymbardziej, że teraz zaczyna stukać już w prawie każdej sytuacji. Może bym tak tego nie zauważył, gdybym nie zaczął jeździć nowymi samochodami rozglądając się za nowym autem. Pytanie do Was... ile kosztuje wymiana przednich amortyzatorów adaptacyjnych, oczywiście poza ASO, albo ile kosztują one same. Przypuszczam, że wielu z Was musiało zetknąć się z tym problemem.

No i kolejny dylemat. Wybieram nowe X5, wolałbym adaptacyjne zawieszenie od pneumatycznego, które z kolei jest jeszcze droższe w naprawach, ale teraz tego adaptacyjnego już się trochę boję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Miałem adaptacyjne w f11 z 13r polift. Sprzedałem tydzień temu z nalotem 207kkm i nic tam się nie działo… Także w nowym aucie bym się nie zastanawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Stało się: pękł wąż układu chłodzącego (ten od zbiornika wyrównawczego). Standardowa usterka (fajny mi "standard") silnika B48.

Pękają te kolanka plastikowe- faktycznie baaaardzo kiepskie wykonanie (za cienkie).

Wytrzymują podobno max 100k, mi padł przy 80 tys. Pól auta trzeba rozbierać, robota na cały dzień.

Trudno, dobrze że teraz a nie za miesiąc na wakacjach...uff.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje auto jest objęte akcją serwisową? Jesteś już po niej? Bo to chyba własnie na ten wąż jest akcja?

Moja F30 z 2018 własnie jest objęta ta akcją i planuje w niedalekiej przyszłości wstawic ja do ASO na zrobienie tego, ale mimo to i tak podobno nawet po akcji serwisowej te węże lubią pekac. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba dotyczy nowszych diesli i ich problemów z zapalaniem się od chłodniczki EGR.

Mój samochód żadnej akcji nie przewiduje- brak informacji z serwisu.

Mechanik, który mi to robił też ma taki silnik i też to wcześniej wymieniał- konsultował z serwisem BMW, wg którego nie ma powodu do żadnej akcji.

OT polityka firmy.

Rada dla posiadaczy silnika B48: zwróćcie uwagę w okolicach 80tys czy nie ma wycieku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Blupol napisał(a):

To chyba dotyczy nowszych diesli i ich problemów z zapalaniem się od chłodniczki EGR.

No nie bardzo, bo ja mam 330i jak w profilu i ona jest objęta własnie tą akcją 😉

 

Zreszta, sprawdź sobie sam. Może się okaże, że i Twoja jest objęta.

https://www.bmw.pl/pl/footer/quick-link/bmw-vehicle-recalls.html

 

Kolejna sprawa, że szukając w google po numerze akcji, jak byk odnosi sie ona własnie do tego wężyka od zbiornika wyrównawczego (17 12 9 845 173).

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2022/MC-10212788-9999.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie mam żadnych akcji.

Kolejna sprawa i to tuż przed wyjazdem...zauważyłem olej pod autem, mokro w okolicach "zaślepki" od korka spustowego.

Cieknie, sączy się. Olej skrzyni biegów z okolicy chłodniczki oleju skrzyni. Padł jakiś oring...Masakra, auto 80 tys. przebiegu i OBIE ostatnie usterki mogły (ubytek płynu unieruchomił) unieruchomić auto na amen. Tu akurat naprawa prosta, ale stres ogromny...

Mam nadzieję, że to już wszystkie "niespodzianki" mojego wymarzonego auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Uwaga: korek spustowy oleju nalezy dokrecić KONIECZNIE kluczem dynanometrycznym z max. siła zdaje sie 20Nm. (sprawdzic w instrukcji). 

W przeciwnym razie można przekrecić sie gwint (bardzo łatwo- miska aluminiowa) i cieknie olej- rodzi to spore kłopoty, ponieważ trzeba potem nagwintowac M14 zamiast M12. 

Przez litosc do mechanika nie napisze co mnie spotkalo...wiec uważajcie 8]...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Tego kolanka też Ci mechanik nie załatwił? Pytam z ciekawości - mi w ASO przy akcji serwisowej EGR wymieniali też wąż odmy, bo się uszkodził przy demontażu. Podobno właśnie z byle czego jest ulepiony i przy ściąganiu potrafi powiedzieć dość.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 1.07.2024 o 13:33, GR napisał(a):

Tego kolanka też Ci mechanik nie załatwił? Pytam z ciekawości - mi w ASO przy akcji serwisowej EGR wymieniali też wąż odmy, bo się uszkodził przy demontażu. Podobno właśnie z byle czego jest ulepiony i przy ściąganiu potrafi powiedzieć dość.

nieee... wyciekł nastąpił nagle. 

Auto śmiga, nic się nie dzieje. Byłem zaskoczony spalaniem: trasa warszawa-Katowice 6,7 l/100. Gorzej z miastem 😉

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 29.09.2024 o 16:30, Black_Hunter napisał(a):

Witajcie,

dziś zauważyłem zapocenia wokół korka wlewu oleju do silnika. Gdzie mogę szukać przyczyn? Jakieś pomysły?

Pacjent BMW F34, silnik B48

Nieszczelna pokrywa zaworów może dawać takie oznaki, sprawdź, czy nie kapie olej na filtr DPF i czy pokrywa na dole i na zgrzewie nie jest mokra. Może to być też mały oring — uszczelka korka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witajcie, jestem nowy i od razu mam problem z moim GTkiem, mam pęknięty ślizg pod przednią prawą lampą, Żonę zaatakowała ściana w garażu 🤣. W BMW nie są w stanie zamówić bo nie ma go jako oddzielna część. Niby specjalista od części konsultował się z centralą i wcisnęli mu kit, że pasuje od F30/31 ale okazuje się, że jak lampa jest inna niż w zwykłej trójce to i ślizg jest inny. Na fiszce z elementami lampy ten ślizg ma nr.14 i jest przekreślony na czerwono i w spisie numerów części tą część jest pominięta. Może ktoś pomoże jak to znaleźć?

IMG_7707.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,samochód wywala mi błąd poziomowania reflektora. Adaptacyjne ledy - f34 z 2019 roku. W BMW mówią że trzeba wymienić całą lampę. Koszt 13k PLN. Ktoś się z tym spotkał i potrafił to naprawić bez wymiany całego elementu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.