Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Siedziales w nowej trojce i 3gt?

Wedlug mnie nowa trojka swiezoscia wnetrza bije na leb 3gt. Za 3gt jak sam piszesz przemawia tylko ilosc miejsca w bagazniku i na tylnej kanapie.

Mialem sedana, mialem 3gt, ale nie mialem kombi, wiec moze to byloby dla Ciebie rozwiazanie? Ostatecznie nowy sedan vs 3gt, bralbym nowe.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

@andrzejmakoho Tak, oglądałem wewnątrz nową trójkę w kilku wersjach wyposażenia. Akurat w salonie stała też 3GT więc miałem idealne porównanie. I pełna zgoda, w porównaniu do 3GT jest wyraźna różnica na korzyść trójki. Nowe materiały, technologie, stylistyka jest naprawdę fajna i świeża. Ale różnica w ilości miejsca z tyłu i w bagażniku jest naprawdę imponująca - na korzyść 3GT. Jak oceniasz właściwości jezdne 3GT ? Czy to dalej jest zwarty i dobrze prowadzący się samochód vs. "zwykła trójka" czy jednak z uwagi na rozmiar jest nieco "ociężała i bujająca się" ? Zastanawiam się też na ile 3GT (nawet ta wyprodukowana w 2020 r.) będzie odbiegać właściwościami jezdnymi, prowadzeniem od trójki z rocznika 2021 ?

 

Dla mnie ten samochod byl taki jakim powinien byc. Pojemny, komfortowy, chociaz z tym komfortem to kazdy subiektywnie musi oceniac i gdyby nie chec posiadania samochodu z 7 miejscami to nie sprzedawalbym GT bo ten samochod najzwyczajniej w swiecie byl dopasowny do rodziny z dziecmi. Mialem 320i z napedem na tyl, felgi 18. Nie powiedzialbym zeby to byl ociazaly i bujajacy sie samochod. Nie jezdzilem g20 to nie mam porownania, mam porownanie do E46, M2, E92 i te samochody sa dosc zwarte, komfortem GT nie ustepuje F10 na 20calowych kolach - moje i mojej zony odczucia. Teraz mam xc90 i tutaj buja, auto jest ociazale. Ja osobicie bardzo polecam 3gt na rodzinny wóz. Sedan to nie to samo.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Nie odnoszę sie do serii G bo takowej nie mam, jedynie przekazuje odczucia pomiedzy sedanem/kombi a 3GT bo sam przed takim wyborem niecałe 2 lata temu stałem, a moim poprzednim autem bylo F30 (obecnie F34). Jeśli chodzi o miejsce i komfort w jeździe np. autostrada to sedan/kombi niestety bardzo dużo traci na rzecz 3GT. Dla mnie to jest bardzo odczuwalna różnica.


Co do dynamicznej jazdy - sedan/kombi sprawia lepsze wrażenie, bo wymiarów auta nie oszukasz. Choc nie jest tez tak ze odczucia w 3GT są jak w autobusie. Mam 2.0D w x-drive i byc moze gdybym mial wiekszy silnik to odczucia bylyby korzystniejsze. Poza tym, nie zauważyłem większych roznic.


Last but not least - wyglad - dla mnie 3GT bez m-pak i z m-pak to dwa rożne auta. Mam swoje auto w m-pak na kolach 19-tkach i tylko w takim zestawieniu to auto mi sie podoba, niestety ale bryla tego auta bardzo pomniejsza optycznie rozmiar felgi, szczególnie tylna oś, wiec nie brałbym nic ponizej 18-tek.

Opublikowano

Cześć,


Od dłuższego czasu przeglądam oferty na 3GT używane z polskich salonow.

Teraz zwróciłem uwagę na https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-3gt-320d-190km-sportline-adaptiv-led-hifi-head-up-tempomat-fv23-ID6DsXgn.html#8ce6d603a5


Wyposażeniowo wydaje mi się bardzo spoko, większości gadżetów nawet nie potrzebuje ale co najważniejsze dla mnie - auto ma fabryczny składany hak.

W międzyczasie zastanawiam się też nad nowym 3 Touring G21 i przyznam szczerze że to 3GT ma w zasadzie wszystkie istotne opcje które zaznaczyłem w konfiguratorze G21 - poza CarPlayem.

F34 ma jednak sporo wiekszy bagażnik - nie potrzebuje kombi (choć okazjonalnie przydałyby się relingi) obecnie jeżdze liftbackiem w dieselu wiec F34 trafia w moje kryteria.


Pojawiają sie jednak pytania.

Czy w F34 z 2017 Asystent martwego pola wchodzi w sklad Driving Asistant/Systemów asystujących?

Czy jest możliwość dołożenia seryjnego modułu do obsługi CarPlaya do Navi Professional? Jaki to koszt?

Jak oceniacie wspomniany egzemplarz? Na co powinienem zwrócic uwagę?

Czy powinienem (ja lub mój portfel) obawiać sie 20d RWD z przebiegiem 120k? Zakładam dobicie do 180-200k w 4 lata.

(Wolałbym mniejszy przebieg od części wyposażenia, ale to jednak używane auto)

W G21 celowałbym w 318i - dynamika jak dla mnie jest wystarczająca.

Niestety nie mogłem nigdzie znaleść F34 do jazdy testowej w okolicy.


Jakie powinienem przyjąć koszty na start i ewentualny serwis?

Czy dysponujecie cennikiem z 2017 roku lub macie moze informacje o rabatach możliwych do uzyskania na takie auto w tamtym czasie?

(Przydatne w ewentualnej negocjacji ceny)


Pozdrawiam,

P

Opublikowano

Asystenta martwego pola tam nie ma co widać po panelu przycisków z asystentami i po lusterkach - nie ma trójkącików.


To jak auto było rabatowane 3 lata temu i jaki rzeczywiscie ktoś uzyskał rabat to żadna podstawa do negocjacji ceny - nie ma sensu w ogóle wchodzić uważam w taką dyskusje ze sprzedającym. Tym bardziej, że sprzedaje pośrednik. Auto przecież zostało oddane do ASO na sprzedaż.

Sorry, ale nic Ci do tego. Ważne jest tu i teraz a nie jak tanio komuś kiedyś udało się kupić to auto. Jakby ktoś dostał auto od kogoś lub je wygrał to oznacza, że to jest jakakolwiek podstawa do tego że ma ci sprzedać za 1000pln bo zarobi ?

Lepiej obejrzeć auto i skupić się na merytorycznych podstawach negocjacji.


O konkretne auta powinieneś się pytać tutaj, zgodnie z regulaminem (podaj VIN w tytule)

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewforum.php?f=44

Opublikowano

Pytanie zadalem na dedykowanym forum od razu.

Tutaj chcialem uzyskac odpowiedzi na pytania z bardziej ukierunkowane na F34. Glownie chodzi mi o cennik/katalog z 2017 zeby sprawdzic konfiguracje pakietow i konkretne opcje wyposazenia. O rabaty pytam poglądowo zeby oszacować utratę wartosci na takim aucie - auto przyjechalo z DE wiec polskie rabaty to tylko przybliżenie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć!

To moje pierwsze przymrozki z 3gt i mam problem. Podczas otwierania drzwi nie opuszczają się szyby o te kilka mm przez co jest problem z zamknięciem, są zamarznięte (słychać jak silniczek próbuje otwotrzyć). Macie jakiś pomysł jak sobie z tym poradzić?


Pozdrawiam :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć,


Czy dysponujecie cennikiem z 2017 roku lub macie moze informacje o rabatach możliwych do uzyskania na takie auto w tamtym czasie?

(Przydatne w ewentualnej negocjacji ceny)


Pozdrawiam,

P

Wyśmiałbym i pożegnał jeśli ode mnie kupowałbyś auto.

Najsłabszy z możliwych argumentów.


Nawet jak ktoś wygrał auto w loterii.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam!

Panowie co sądzicie o xDrive w serii F30-34?

Przymierzam się do zakupu kolejnej używanej F34. Jak zauważyłem po lifcie większość kupujących konfigurowało auta z tym właśnie systemem i silnikiem 2.0 d 190km.

Będę wdzięczny za info, jak to jeździ, zwłaszcza po przekroczeniu magicznych 100 000 km?

:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobijam 160kkm, przy 150kkm wymieniony olej. Żadnych problemów.

spacer.png

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Pytanie z innej beczki, bo nigdzie nie znalazłem. Czy na tylnych drzwiach jest w klamkach czujnik keyless, gdy ma się auto doposażone w dostęp bezkluczykowy?
Opublikowano
W trojce zawsze byl tylko z przodu by odroznic ja od wyzszych typoszeregow

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

Hej,


Kupiłem opony zimowe razem z czujnikami i niestety nie chcą się sparować. Rozumiem, że tylko wymiana wchodzi w grę i tego się nie programuje?


Dzięki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź sobie błędy np. Btool i będziesz wiedział który czujnik nie działa. Żywotność baterii to chyba ok. 10lat ale mi już raz padł czujnik mimo że miał tylko 2 lata.

spacer.png

Opublikowano

Hej,


Sprawdzałem już i wszystkie cztery nie chcą się parować. Raz miałem taką akcję w letnich, kupiłem jeden bo przestał działać i też się nie parował. Dopiero po wymianie na inny numer seryjny zaczął działać. Dziwne, że to nie jest jakiś standard i nie działa od razu. Przecież częstotliwość ta sama jest i producent BMW..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wystarczy jeden niesprawny i system się wysypie, ale jakiekolwiek narzędzie diagnostyczne pokaże który konkretnie jest walnięty.

spacer.png

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Gusta na prawdę są różne ja posiadam aktualnie nowe a4 sprzedaje żeby kupić 3gt bo mi się podoba po prostu ta nietypowa bryła.


Mam mercedesa c63 AMG

A sprzedałem. 4 f36 i najgorszy samochód jaki miałem w życiu to była właśnie ta 4

A 3gt chce kupić bo potrzebuje więcej miejsca z tyłu dla dzieci więc tutaj 3gt wpisuje się idealnie



Po prostu przeżyłem dramat smz silnikiem 428i i + - koło 60 tys w plecy.


Więc mam szybkie pytanie nie chodzi mi o moc bo od tego mam inny samochód


Najbardziej polecany diesel i benzyna jaki motor? Chodzi mi o to żeby był toporny a nie jednorazówka ? Mam na myśli na pewno polifta

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jako użytkownik 3GT od czterech lat krótko i zwięźle:

Sylwetka: to nie jest mistrzostwo świata, ale absolutnie nie rozumiem tak surowej oceny wielu forumowiczów. W każdym aucie można znaleźć słabe punkty stylistyki nadwozia. Niektóre mają np. przerośnięty, ogromny grill, co ostatnio jest modne i powielane przez prawie wszystkich, a niczym nie uzasadniony. Oczywiście że 4 GC jest z boku zgrabniejsze, ale ma zasadnicze minusy praktyczne. Poza tym, na swoje auto patrzysz 5% czasu. 95% spędzasz wewnątrz, prowadząc je. Jak potrzebujesz żeby inni je oceniali, to kupujesz Lambo.

Wnętrze: tak, nowa 3-ka jest nowej generacji, ma znacznie ładniej zaprojektowany cockpit. Ale tylko pod warunkiem, że w wybranej wersji nowej trójki nie będzie ohydnych, tandetnie błyszczących przycisków i ich obramowań. 3GT to solidnie dopracowane wnętrze, żadne BMW (poza 5GT) nie ma tak ładnie poprowadzonej linii drzwi na całej długości wnętrza. Deska jest po prostu praktycznie rozwiązana. Ja mam zegary "black panel" i wcale nie ustępują tym z nowej trójki, a nawet je wolę, bo są okrągłe.

Strony praktyczne: przesiadłem się z X3 i w najmniejszym stopniu nie rozczarowałem się pakownością bagażnika. W porównaniu z 3 kombi, to kompletnie inna klasa, nie wspominając już o 3 sedan gdzie bagażnika nie ma. Poza tym i PRZEDE WSZYSTKIM W ŻADNYM BMW (poza 5/6GT i serią 7) i w żadnym aucie innego producenta w podobnej klasie, nie ma takiego komfortu na tylnych siedzeniach - po to kupuje się to auto.

Dygresja: uwaga na doposażenie, bo tu zaczynają się koszty.

Opublikowano
Gusta na prawdę są różne ja posiadam aktualnie nowe a4 sprzedaje żeby kupić 3gt bo mi się podoba po prostu ta nietypowa bryła.


Mam mercedesa c63 AMG

A sprzedałem. 4 f36 i najgorszy samochód jaki miałem w życiu to była właśnie ta 4

A 3gt chce kupić bo potrzebuje więcej miejsca z tyłu dla dzieci więc tutaj 3gt wpisuje się idealnie



Po prostu przeżyłem dramat smz silnikiem 428i i + - koło 60 tys w plecy.


Więc mam szybkie pytanie nie chodzi mi o moc bo od tego mam inny samochód


Najbardziej polecany diesel i benzyna jaki motor? Chodzi mi o to żeby był toporny a nie jednorazówka ? Mam na myśli na pewno polifta

napisz proszę dlaczego byłeś rozczarowany F36 428i?

mialem f30 328i i zrobiłem nią 100 000km i bardzo chwaliłem sobie to auto.

w f34 mam 335i i dolozylem PPK w bmw na 340 PS i 450 Nm i to auto mimo ponad 1700 kg jedzie bardzo zacnie tzn 6 sek do 100 km/h i niecałe 20 sek 0-200 km/h.

Mam biała w M-Pak, panorama, sport-aut,'19, dużą Navi itd

4 lata już mam (nigdy nie miałem dłużej auta niż 3 lata) i myślę ze jeszcze rok pojeżdżę...

Acha-spalanie po 4 latach 10,5l więc jest dobrze.

a261902e8ae4ec76med.jpg

Opublikowano
28i dobre do właśnie 100 tys sprzedałeś w idealnym momencie potem to tylko śmietnik bez możliwości naprawienia . Obdzwoniłem całą Polskę i ci co robią silnik to powiedzieli wyraźnie jakby się zgadali. Oni naprawiają silniki a nie jednorazówki. Trwałości tego silnika jest poniżej normy a w Bmw nie chcą za bardzo go skupować. Chyba gorsza jednostka niż 4.4 benzyna
Opublikowano
28i dobre do właśnie 100 tys sprzedałeś w idealnym momencie potem to tylko śmietnik bez możliwości naprawienia . Obdzwoniłem całą Polskę i ci co robią silnik to powiedzieli wyraźnie jakby się zgadali. Oni naprawiają silniki a nie jednorazówki. Trwałości tego silnika jest poniżej normy a w Bmw nie chcą za bardzo go skupować. Chyba gorsza jednostka niż 4.4 benzyna

Od początku olej zmieniałem co 12-14 000 km.

Serie 4 miałeś Gran Coupe? (4 drzwi)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć

Zwracam się do was z dość nietypowym problemem. Mianowicie kupiłem już 3GT 320i xDrive 2020 nowy z salonu. Wyposażenie raczej ubogie/średnie (M-pakiet, podgrzewane przednie, regulacja odc.lędźwiowego, czujniki przód-tył, NAVI- business, CarPlay). Nie zależało mi na bajerach. Dostałem ofertę Audi A4 B9 2.0 150KM FWD, taniej o niecałe 10 tyś. I mam już spore wątpliwości. Audi doposażone dość mocno, ładniejszy środek. BMW mocniejsze i xDrive. Kierowałem się tutaj wygoda. Mam 190cm wzrostu, dość postawny. Brak dzieci ale plany są, no i pies. Przesiadam się z Forda Mondeo mk4 kombi, wiec sylwetka sedana a pojemność zbliżona do kombi odpowiadają mi w pełni. Z tego opisu wynika ze BMW jak znalazł ale nie mogę przeboleć tego środka który wyglada jak auto z komisu 2012 rocznik a nie nówka z salonu. Audi natomiast ma bardziej przystępny środek, wręcz piękny. Nie wspominając już ze znajomy wziął o 20 tyś taniej KIA proceed gt 204KM w najwyższym wyposażeniu i boli mnie ze osiągi ma podobne a jednak taniej o aż 20 tys nie wspominając o tzw. wodotryskach

Pytanie czy to był dobry wybór. Czy BMW nie spadnie na wartości dramatycznie w przeciągu paru najbliższych lat z powodu przestarzałego wnętrza? Czy BMW (choć technologicznie starsze) będzie lepsze pod względem komfortu jazdy niż Audi?

Pytam was bo już mi narzeczona zabroniła mówić o autach w domu.

Opublikowano

No ale co chcesz uzyskać ? I co zrobisz po naszych odpowiedziach.

Przecież kupiłeś już BMW i nie zmienisz tego na audi w tym momencie.

Czy był dobry wybór wyjdzie w praniu, a bardziej wyjdzie czy spełnia twoje oczekiwania. Bo czy to lepszy wybór w stosunku do ww. Audi no to nikt nie odpowie a nawet jak odpowie to będą odczucia subiektywne, bo każdy ma inne potrzeby. Musiałbyś mieć 1 miesiąc jedno auto drugi drugie auto i stwierdzić co dla Ciebie lepsze.

A na pytanie odnośnie spadku wartości to juz też nikt wiarygodnie nie odpowie. To nie są jakieś wersje limitowane itp. Zwykle daily i oba spadną na wartości. Czy jeden spadnie po roku o 30%, drugi o 40% to tego raczej sie nie przewidzi.

  • Moderatorzy
Opublikowano

ale nie mogę przeboleć tego środka który wyglada jak auto z komisu 2012 rocznik a nie nówka z salonu. Audi natomiast ma bardziej przystępny środek, wręcz piękny.

Bo F30 jest produkowane chyba właśnie od 2012. Stąd takie wnętrze.

I teraz zobacz jak się różnią ludzie. Ja jak wsiadam do A4 2020 r. to widzę wnętrze VW i nie mogę tego wyrzucić z siebie.

Widocznie nie jesteś fanem BMW tylko faktycznie zbyt mało czasu spędziłeś w każdym z aut i źle wybrałeś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.