Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak w ogóle radzicie sobie z myciem na bezdotyku przy komfortowym dostępie?

Cały czas wariuje mi zamek (otwiera\zamyka) jak myję przy klamkach, raz nawet otworzyłem klapę, jak myłem dyfuzor od dołu :mrgreen:

kluczyk powiesić na jakimś drzewie z dala? :D

 

Sposób jest banalny. Kup i woź w schowku coś takiego:

https://allegro.pl/oferta/pokrowiec-etui-blokujace-sygnal-kluczyki-keyless-7288397129


Kupiłem dokładnie takie, wykonanie super. Jedyne co, to wyciąłem ze środka metalowe kółko. Polecam wszystkim, niedrogie rozwiązanie, a jakże przydatne. Lepiej wydać stówkę, niż wycierać bagażnik. :D

Opublikowano
Ja mam 330i xDrive, jeździłem też słabszym kilka dni i to jednak nie było to. Wybór padł zatem na mocniejsza jednostkę.


Nie wiem czy za 100k znajdziesz cos ciekawego po lifcie. Naprawdę elegancko skonfigurowany samochód (nowy) to rząd wielkości niemal 280k (wliczając drugi komplet kół zimowych). Bądź też świadom, że samochód ma swoje wady. Są one na tyle irytujące, że zastanawiam co dalej z tym fantem robić, póki co serwis walczy. Jeżeli nie będzie efektów sprawa zapewne trafi do sądu.


Co do wad. Pierwsza to bagażnik i jego stuki. Wymieniono już klapę bagażnika, za kilka dni wymieniać będą zamek, gdyż problem wciąż występuje.


Wadą też jest otwieranie bagażnika gdy pada/po deszczu. Sporo wody wlatuje do środka, taka konstrukcja auta.


Od niedawna cos „lata” nad głową kierowcy, też serwis się tym zajmie. Pod tym względem 3GT to nieporozumienie.


Gdyby jednak wyeliminować stuki/pukania uważam że samochód byłby rewelacyjny.


Gorąco wierzę, że w końcu tak się stanie, podobne kłopoty miałem z moją Mazdą gdy była nowa. Tam jednak udało się wszystko wyeliminować, oby BMW nie było gorsze.

 

jeżeli chodzi o stuki z bagażnika to ja 3 (trzy) msc walczyłem w X3 - stało ponad 30 dni w serwisie, montowali nowe zamki, ustawiali, wygłuszali, cuda na kiju, problem przy odbiorze auta znikał na dosłownie 2-3dni.

ASO niestety nie poradziło sobie z tym problemem.

Rozwiązałem go oklejając ten metalowy "bolec" "hak", który służy do ryglowania zamka bagażnika taśmą izolacyjną. Wiem, że to partyzancki sposób na nowe auto, ale jeżeli ASO nie daje rady.. a po pewnym czasie szkoda już i czasu i nerwów. Zwykła taśma wytrzymywała ok miesiąca i się przedzierała, więc zastosowałem taśmę z metalowymi wstawkami i od kilku msc spokój. Wystarczy obkleić dół haka, on tam ma milimetr luzu i metal o metal wydaje te niepokojące dźwięki.

Opublikowano
jeżeli chodzi o stuki z bagażnika to ja 3 (trzy) msc walczyłem w X3 - stało ponad 30 dni w serwisie, montowali nowe zamki, ustawiali, wygłuszali, cuda na kiju, problem przy odbiorze auta znikał na dosłownie 2-3dni.

ASO niestety nie poradziło sobie z tym problemem.

Rozwiązałem go oklejając ten metalowy "bolec" "hak", który służy do ryglowania zamka bagażnika taśmą izolacyjną. Wiem, że to partyzancki sposób na nowe auto, ale jeżeli ASO nie daje rady.. a po pewnym czasie szkoda już i czasu i nerwów. Zwykła taśma wytrzymywała ok miesiąca i się przedzierała, więc zastosowałem taśmę z metalowymi wstawkami i od kilku msc spokój. Wystarczy obkleić dół haka, on tam ma milimetr luzu i metal o metal wydaje te niepokojące dźwięki.

 

Bardzo cenna uwaga. Uwierzysz czy nie, ale identyczny kłopot miałem kiedyś z moją Mazdą. Japończycy poszyli jednak po rozum do głowy i zmodyfikowali ten element dodając jakąś cholernie twardą otulinę. Być może i tutaj jest ten sam kłopot. Poczekam jednak jeszcze kilka dni, będą mi wymieniać cały zamek wraz z uszczelką bagażnika na gwarancji. Zobaczymy czy coś to da.


Mam to szczęście, że w serwisie Zdunka w Gdyni mocno się pozmieniało i w końcu jest z kim rozmawiać. Nowy Kierownik Serwisu jest normalnym gościem, Mistrz również chce pomóc. Powoli zbliżam się do finału tej historii, to ostatnie podejście do naprawy samochodu. Jeżeli problem wróci sprawa trafi zapewne do sądu, w końcu gwarancja jest gwarancją.


Najbardziej bawi mnie reklama BMW "radość z jazdy". To stwierdzenie to strzał w kolano, wystarczy przeczytać ustawę dotyczącą gwarancji i rękojmi... :lol:

Opublikowano
A może wystarczy pobawić się regulacja odbojników na klapie, żeby nie było tej szczeliny przy zamku.

Chodzi o te odbojniki opisane w tym dokumencie

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g02-x4-m40d-sac/repair-manuals/41-body/41-62-tailgate/1VnclM901j

a dokładnie to

1VncnvpyY4

 

Jak je wykręcono zbyt mocno klapa miała kłopot się zamknąć. Owszem stuków na jakiś czas nie było, ale powróciły.

Opublikowano
Dokładnie, te odbojniki załatwiają sprawę na kilka dni i problem wraca. Ja przeszukałem całe fora i nikt nie miał podobnego problemu. Jesteśmy wybrańcami :))
Opublikowano
Dokładnie, te odbojniki załatwiają sprawę na kilka dni i problem wraca. Ja przeszukałem całe fora i nikt nie miał podobnego problemu. Jesteśmy wybrańcami :))

 

Pocieszę Cię, w Gdyni były/są co najmniej trzy samochody z podobnym problemem. Wymieniono wszystkim klapę bagażnika, nie wiem czy w innych samochodach to pomogło. Niebawem dam znać czy zamek z uszczelką coś zmienią. Jeżeli nie, to potraktuję to jako wadę ukrytą. Z takimi postępuje się inaczej.

Opublikowano
Co do kapiącej wody - może faktycznie sprawdź też drożność odpływów, bo mi się teraz przypomniało, że raz otworzyła mi się klapa na myjni i wcale basenu nie miałem w bagażniku...

 

Ja mam nowe auto i u mnie też nakapało jak otworzyłem po dość obfitym deszczu.. w sumie kilka grubych kropel, na pewno nie wszystko. TTTM :)


Bynajmniej nie odbiera mi to frajdy z każdym przejechanym kilometrem tym autem :) żadnych stuków i trzasków póki co nie ma. Wręcz przeciwnie! Jest ciszej niż przypuszczałem niż będzie przy bezramkowych drzwiach.


Mam z kolei pytanie o bagażnik dachowy... który lepszy? OEM BMW czy Thule Wingbar? Cena w sumie ta sama. Thule wydaje się być bardziej opływowy.


https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/2361814-wspornik-dachowy


https://allegro.pl/oferta/bagaznik-dachowy-relingi-thule-bmw-x3-g01-2017-8768378346


Boxa mam akurat Thule.

Opublikowano

kiedyś dla BMW robiło thule tylko z logo BMW. Aczkolwiek może tak być że jak kupisz BMW to będzie starszy model Thule. Ja z tych dwóch raczej brałbym brałbym Thule.

Chociaż jestem zwolennikiem Whispbar / Yakima - moim zdaniem są cichsze.

Opublikowano

Z OEM chyba zupełnie zrezygnuje, poczytałem trochę i wydają się faktycznie najgłośniejsze no i zostaną raz na zawsze do F34.


Thule/Yakima dokładnie ta sama półka cenowa, jeśli Yakima jest cichsza to pewnie ją wybiorę. Czy wiesz może jak z dopasowaniem boxów Thule i akcesoriów innych firm np. do T-bar?


Dzięki za pomoc.

Opublikowano
Jak masz mocowanie na kształtkę T to wszystko jest zunifikowane. Mi siedzą dwa różne uchwyty rowerowe thule na belkach whispbar bez problemu. Boxa nigdy nie miałem i raczej nie będę miał.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Mam z kolei pytanie o bagażnik dachowy... który lepszy? OEM BMW czy Thule Wingbar? Cena w sumie ta sama. Thule wydaje się być bardziej opływowy.

Z tych dwóch tylko Wingbar. Nie jest zupełnie bezszelestny, ale między nim a normalnym to przepaść.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Dzięki za podpowiedzi.. w sumie zamówiłem już Yakima, natomiast jeśli są jakieś przesłanki, żeby zmienić decyzję i wybrać Thule Wingbar, to bez problemu mogę jeszcze to zrobić.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Nie miałem Yakima, ale myślę, że nie ma powodu, żeby zmieniać zamówienie. Konstrukcyjnie są podobne, a kolega pisał, że jego zdaniem jest jeszcze cichszy, więc... ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba nie mieliście Peugeota 508 - po nim, w F34 uważam, że przy otwartej klapie nic nie leci do bagażnika... :mrgreen: :mrgreen:

 

Dzięki za pocieszenie, będę miał to na uwadze. :D Nie traktuję jednak tej kwestii jako dużej wady samochodu, taka "uroda" F34 i tyle. Natomiast co do stuków i trzasków to nie mogę się z tym pogodzić i będę walczył aż zostaną wyeliminowane.

 

w inignii nie leciała... więc da się zrobić, a tu czy F34 czy G32 to woda leci jak szalona... to ma być premium?

Opublikowano

Cześć!

Szukam nowych felg i opon na lato do GT3 xdrive, czy może mi ktoś wytłumaczyć co daje poza efektem wizualnym różnica w rozmiarze open przedniej i tylnej osi?

Upatrzyłem sobie felgi Bmw styling 397 calowe i opony w rozmiarze 225/50/18. Jakie opony runflat z homologacją BMW na lato polecacie?

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Jak sobie radzicie z hałasującą klapą?


Jako, że z natury jestem leniwy procedura regulacji (https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g02-x4-m40d-sac/repair-manuals/41-body/41-62-tailgate/1VnclM901j) mocno mnie zniechęciła.

Odbojniki ze zdjęcia: 1VncnvpyY4 nie chciały drgnąć, więc nakleiłem na nie filc samoprzylepny (3-4mm grubości) i problem ustąpił.


Próbowaliście na jak długo działa to rozwiązanie? Czy ktoś próbował podlożyć 1mm podkładki pod skobel klapy? to powinno pomóc na dłużej...

Opublikowano

:D :D :D


Przepraszam że się śmieję, ale ta klapa jest tematem przewodnim mojego GT. Konsekwentnie reklamuję tą usterkę, oto co dotychczas zostało zrobione...:


1. Wymieniono klapę bagażnika - usterka nie zniknęła

2. Regulowano klapę między innymi "odbojnikami" które przytoczyłeś w swoim poście - usterka wróciła po krótkim czasie

3. Nasmarowano zamek - usterka nie zniknęła

4. Wymieniono zamek wraz z uszczelką klapy bagażnika - na chwilę obecną jest w porządku


Zamek wymieniono jakieś 4 tygodnie temu, nauczony doświadczeniem nie cieszę się jeszcze. Po wymianie zamka wyregulowano również raz jeszcze klapę bagażnika. Po jeden z poprzednich regulacji stuków nie było przez około 8 tygodni, więc póki co jestem w połowie drogi to tego czasu. Sukces ogłoszę, jeżeli stuków nie będzie do końca gwarancji samochodu, tj do końca września. Moje autko już nie będzie w tej kwestii pojawiać się w serwisie, poinformowałem sprzedawcę, że jeżeli usterka wróci będę żądał odstąpienia od umowy kupna na podstawie rękojmi. Przy okazji uczulam wszystkich, korzystajcie z reklamacji z tytułu rękojmi, a nie gwarancji. To jest ogromna różnica.


I jeszcze jedna sprawa dotycząca bagażnika... Nie wiem czy ta wada nie jest wadą konstrukcyjną samochodu. Gdy mój samochód był w serwisie przez dwa tygodnie, dostałem 3GT jako samochód zastępczy. Jak myślicie co się działo w środku? Dosłownie jakbym był w moim samochodzie. Przypadek? Na wszelki wypadek mam to bardzo dobrze udokumentowane.


Co się tyczy filców, to nie zadziała moim zdaniem. Dlaczego? Moje odbojniki serwis na pewnym etapie regulacji wykręcił na około 6-7mm w stosunku do oryginalnej nastawy. Efekt był krótkotrwały. Teraz wrócili do poprzednich ustawień.

Opublikowano

mam świadomość, że problemem tutaj jest zamek. Z jakiegoś nieznanego mi powodu opuszcza się element trzymający skobel. W poprzednich autach, które miałem klapę regulowało się właśnie skoblem, ale nie w BMW...


U mnie problem z klapą wystąpił po 1,5 roku od kupna. Z rękojmi nie chce korzystać, gdyż do salonu sprzedaży mam 350km... najwyżej będę wkładał podkładki pod skobel, albo zgłośnię muzykę...

Opublikowano

Witam,


Może będę w tym tyg posiadaczem 3 gt, czy ktoś w ostatnim czasie kupował i negocjował rabat ? Jest teraz wyprzedaż rocznika jak i koniec produkcji. Czytałem tu na forum że rabaty dla aut do produkcji były 20-25%, mi proponują z 2019r. i już zarejestrowane z 30% rabatem. Podstawowa wersja 320i Advantage + dodatki za 18k. Nie bardzo chcą większy rabat dać ale dywaniki wciskają :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.