Skocz do zawartości

F34: BMW 3 GT - opinie i uwagi


_holek

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze jedno pytanie szczególnie do użytkowników 3GT którzy twierdzą że samochód się nie najlepiej prowadzi: czy wasz egzemplarz jest wyposażony oprócz servortonic w ZMIENNY SPORTOWY UKŁAD KIEROWNICZY o kodzie S02VL. Bo słyszałem m.in z testów Pertyn na youtubie że zmienia to całkowicie przednie zawieszenie, a mój sprzedawca nie zaproponował mi tego w opcjach, nawet w konfiguratorze na polskiej stronie BMW tego niema, na bmw.de już jest za symboliczną dopłatą 250EUR. Bardzo proszę o odpowiedzi.

Ja mam ten sportowy układ kierowniczy. Ogólnie to mniej krecenia kierownicą. Układ jest bardzo bezpośredni. W konfiguratorze na www jest tylko w pakiecie busieness, ale możesz go zamówić bez tego pakietu. W folderze papierowym też jest. Moim zdaniem warto go dokupić, szczególnie jak ktoś lubi jeździć dynamicznie. Gdy włączę SPORT lub SPORT+ to do tego kierownica chodzi ciężej przełożenie układu kierowniczego. Ostatnio jeździłem zastępczą F30, która go nie miała i moim zdaniem dramatu nie ma. Jak ktoś lubi płynną i nie nerwową jazdę to jest mu ten układ średnio potrzebny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zdążyłem niestety z dodaniem sportowego układu kierowniczego bo zamówienie weszło już w fazę w której nie da się zmienić specyfikacji. Ze wzgledu na to że dealer zdobył kwotę produkcyjną auto szybko się wyprodukuje (koniec lipca) ale bedzie to 320i Xdrive postanowiłem zgodzić się na ten AWD bo nie chce czekac 4 miesięcy na auto RWD (realnie Październik).

To teraz napiszcie czy trzeba docierać nowy silnik czy nie, jak tak to w jaki sposób. To będzie niestety n20 (podobno dużo gorzej brzmi niż ten nowy bodajże n47).

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadałem takie samo pytanie dealerowi. Odpowiedział tak: "BMW twierdzi że nie trzeba, ale my radzimy by przez pierwsze 2 tys. km nie żyłować go za ostro. Wiadomo, mechaniki się nie oszuka."

Dlatego też swoje pierwsze 500km przejeździłem na EcoPro, dopiero potem na Comfort. Sport się póki co nie tykam i staram się go wysoko nie kręcić (zdarzyło się 3-4 razy). Ale kusi jak cholera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Pierwsze 2000 km do 4500 obr i 160 km/h, zdaje się ze nawet w instrukcji jest to napisane. Można pałować od początku a potem dolewać oleju wiec wolałem się przemęczyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie szczególnie do użytkowników 3GT którzy twierdzą że samochód się nie najlepiej prowadzi: czy wasz egzemplarz jest wyposażony oprócz servortonic w ZMIENNY SPORTOWY UKŁAD KIEROWNICZY o kodzie S02VL. Bo słyszałem m.in z testów Pertyn na youtubie że zmienia to całkowicie przednie zawieszenie, a mój sprzedawca nie zaproponował mi tego w opcjach, nawet w konfiguratorze na polskiej stronie BMW tego niema, na bmw.de już jest za symboliczną dopłatą 250EUR. Bardzo proszę o odpowiedzi.

 

 

Jest taki układ - poprawia on komfort jazdy, auto przy dużych prędkościach lepiej trzyma się na zakrętach. Nie ma go w konfiguratorze, jednak trzeba pytać przy zamówieniu auta w salonie.

U mnie udało się go dostać w cenie bez dopłaty. Zostało mi to przedstawione jako prezent od firmy - a miał być Servotronik (zostałem tylko poinformowany, że koszt to ok 2 tys zł jednak nie musiałem dopłacać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj ma servotronic i xdrive bez sportowego ukladu kierowniczego. Jest za miekko zestrojony i prowadzi sie niepewnie, dopiero po przelaczeniu na sport daje jako tako rady. Na miekkich zimowych oponach 17" auto jest dosyc niestabilne.

bedziesz w okolicach Mannheim- napisz, podjedz porownamy... :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie szczególnie do użytkowników 3GT którzy twierdzą że samochód się nie najlepiej prowadzi: czy wasz egzemplarz jest wyposażony oprócz servortonic w ZMIENNY SPORTOWY UKŁAD KIEROWNICZY o kodzie S02VL. Bo słyszałem m.in z testów Pertyn na youtubie że zmienia to całkowicie przednie zawieszenie, a mój sprzedawca nie zaproponował mi tego w opcjach, nawet w konfiguratorze na polskiej stronie BMW tego niema, na bmw.de już jest za symboliczną dopłatą 250EUR. Bardzo proszę o odpowiedzi.

 

 

Jest taki układ - poprawia on komfort jazdy, auto przy dużych prędkościach lepiej trzyma się na zakrętach. Nie ma go w konfiguratorze, jednak trzeba pytać przy zamówieniu auta w salonie.

U mnie udało się go dostać w cenie bez dopłaty. Zostało mi to przedstawione jako prezent od firmy - a miał być Servotronik (zostałem tylko poinformowany, że koszt to ok 2 tys zł jednak nie musiałem dopłacać).

ten uklad to servotronic tylko ma tylko inne przelozenia tzn trzeba mniej krecic kierownica na postoju ... od "prosto" do max wychylenia 1,5 obrotu kierownica.

wszystko inne takie samo (auto przy duzych predkosciach zachowuje sie tak samo)

wg mnie warto aczkolwiek bardziej awaryjny niz zwykly servo

w poprzedniej F30 przy 100 000km uklad kierowniczy zaczal mi kwiczec podczas krecenia przy zimnych porankach,

w ASO powiedzieli mi ze cos tam sie wyrobilo i to znany problem, tyle ze zrobila sie wiosna i sprzedalem auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj ma servotronic i xdrive bez sportowego ukladu kierowniczego. Jest za miekko zestrojony i prowadzi sie niepewnie, dopiero po przelaczeniu na sport daje jako tako rady. Na miekkich zimowych oponach 17" auto jest dosyc niestabilne.

bedziesz w okolicach Mannheim- napisz, podjedz porownamy... :cool2:

 

Dzieki, chetnie skorzystam, chociaz obawiam sie, ze po jezdzie 335i odechce mi sie jezdzic moim autem :wink:

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Witam! Jestem właśnie na etapie zamówienia auta BMW 3GT, po objeżdżeniu kilkukrotnym Superbów, Passatów, Audi A5, C klass uważam że jest to naprawdę najlepsza propozycja jeżeli chodzi o samochód który łączy komfort podróżowania ze sportowym charakterem.

Zamówiłem samochód BMW 3 GT 320i z pakietem M bez Xdrive i bardzo proszę o opinię czy dobrze zrobiłem że wybrałem opcję zawieszenia sportowego M (bo w konfiguratorze u Dealera można było o tym zdecydować czy chce się zawieszenie komfortowe czy sportowe). Druga kwestia to opony-sprzedawca poinformował mnie że do felg które są w standardzie w pakiecie M (18cali) nie ma opon zimowych szczególnie chodzi o tył 255 które mają homologację-bardzo proszę użytkiwników o ustosunkowanie się do tej kwestii, napiszcie czy na te felgi da się założyć opony zimowe i czy ta homooagacja ma jakieś znaczenie jeżeli chodzi o ewentualną gwarancję np na elementy zawieszenia itp. i czy da się zamontować zwykłe opony ( nie run flaty).

 

Pozdrawiam!

 

Ja też mam M-pakiet z xD (można było wziąć zarówno koła 18 jak i 19 cali) ale na 18 bardziej komfortowo się jeździ. Opony zimowe 255 i 225 od jednego producenta i to z homologacją są niedostępne, więc rozsądnie jest wybrać jeden rozmiar na zimę (ja mam 225 x 50 R18 na wszystkich kołach). Felgi do opony 255 są 9 calowe więc są za szerokie na 225 - najlepiej kupić komplet zimowy felgi+opony i mieć spokój. Co do rodzaju opon kwestia upodobania - run flat twardy, droższy ale można jeździć bez zestawu naprawczego ().

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej, jestem tutaj nowy i prawdopodobnie będzie to moje kolejne auto. Jako że ma byc to moje pierwsze BMW proszę o sugestie jakie opcje warto sobie dorzucić przy zakupie by miało to ręce i nogi.

 

Dodam że brałem pod uwagę do ostatniego momentu Forda Mondeo ale cenowo zdecydowanie BMW pobiło wszystkich dealerów innych marek w Krakowie..

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Vignale?

Fotele nie skóra,

Kierownica sportowa oraz navi professional są fajne ale w moich okolicach szybko znika, więc z tego zrezygnowałem.

Automat oraz ledy/xenony. To chyba minimum.

Jeszcze rozszerzony zestaw wskaźników.

Reszta według upodobań.

 

 

Sent with handy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak wyszło że wynegocjowałem lepszą cenę. Tak vignale, choć w fordzie też ładny rabat proponowali. Długo szukałem auta aż przypomniałem sobie że mam znajomego w jednym z krakowskich salonów stąd tak bardzo cena poszła w dół :)

 

Automat na starcie rozmów odrazu wziąłem. Myślę że raczej bi xenon niż led bo chłopaki tutaj w temacie wcześniej chwalili. Xdrive odpuszczę bo nie mam takich warunków na co dzień by był niezbędny a zamiast tego coś innego dorzucę tylko właśnie dogrywam szczegóły..

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Automat na starcie rozmów odrazu wziąłem. Myślę że raczej bi xenon niż led bo chłopaki tutaj w temacie wcześniej chwalili. Xdrive odpuszczę bo nie mam takich warunków na co dzień by był niezbędny a zamiast tego coś innego dorzucę tylko właśnie dogrywam szczegóły

 

A pp liście nie ma już opcji :

1.zwykle zarowki

2.ledy

3.ledy adaptacyjne????

Nie ma już chyba Bixenonow.

Rwd w tym ciężkim aucie wystarczy no chyba że 340i GT?

Z ciekawości jaki silnik i rabat??

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.