Skocz do zawartości

F34: BMW 3 GT - opinie i uwagi


_holek

Rekomendowane odpowiedzi

Zostałem kilkukrotnie poproszony o opinię więc postanowiłem założyć nowy wątek dotyczący GT3.

 

Stylistyka

Jakie jest 3GT każdy widzi - jednym się podoba inni twierdzą, że to pomyłka. O gustach się nie dyskutuje więc wypowiem się tyko w swoim imieniu: mnie się podoba :8)

Jest bardzo duża różnica pomiędzy zderzakiem standardowym a tym z pakietem M, który osobiście podoba mi się dużo bardziej. Niestety w pakiecie M były kolory, które mi nie odpowiadały oraz, zupełnie nie wiem dlaczego, nie można do niego zamówić monitorowania martwego pola w lusterku (czy jak to nazywa BMW ostrzeżenia o zmianie pasa).

 

Wnętrze

W demówce, którą testowałem była ostrygowa dakota, która w połączeniu z kiepskiej jakości plastikiem na górze deski wyglądała słabo (nie skóra a deska właśnie). Wtedy pomyślałem, że będę musiał dać ją do obszycia. W moim egzemplarzu (wersja sport z koralową listwą i czarną dakotą z czerwoną nicią i listwami ze szlifowanego aluminium) deska wygląda przyzwoicie i zdecydowanie nie wymaga obszycia.

Ilość miejsca jest dla mnie zadowalająca. Wcześniej jeździłem nowym focusem i z przodu jest porównywalnie. Oczywiście z tyłu gigantyczna przestrzeń ale jeżeli ktoś ma więcej niż 180 cm będzie walił głową w podsufitkę. Tylna kanapa dość twarda. Z przodu mam fotele sportowe i po 6 godzinach jazdy nie czuję aby mnie coś bolało. Trzeba trochę pokombinować z ustawieniami ale warto.

 

Jazda

Mam 'emerycki' silnik (320d) w sportowym automacie. Silnik na razie na dotarciu więc nie szaleję ale na trasie można bezpiecznie wyprzedzić przez wkręcania na obroty powyżej 3,5 tysiąca. Jeździłem wcześniej demówką z takim silnikiem i w automacie (zwykłym) i z dynamiki byłem zadowolony. W Focusie mam 150 koni (silnik Ecoboost) i widzę wyraźną różnicę na korzyść BMW.

Prowadzenie oceniam bardzo dobrze. Przesiadka z Focusa, który prowadzi się świetnie, sprawia, że nie powaliło mnie na kolana. U siebie mam xDrive więc zakładam, że powinno być lepiej ale sprawdzę to dopiero po dotarciu silnika.

 

Dodatki

Na wyposażenie dodatkowe wydałem tyle, co na poprzedni samochód więc kilka słów napiszę ;)

Kilka osób na tym forum mówiło mi, że tempomat aktywny czy ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu to niepotrzebne gadżety. Otóż nie :8)

Aktywny tempomat działa REWELACYJNIE! 4 stopnie 'czułości', rozpoznaje pasy ruchu - po prostu bajka.

Ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu miałem już w focusie (nazywa się to BLISS) i nie wyobrażałem sobie auta bez tego. Z tym, że to w BMW jest 100 razy lepsze bo nie tylko monitoruje samo martwe pole ale rozpoznaje pojazdy zbliżające się do nas z dużą prędkością i ostrzega aby nie wyjechać im przed maskę. Nie da się przy tym przegapić ostrzeżenia, bo nie dość, że jest duże światełko w lusterku to jeszcze wibruje kierownica jak włączymy kierunkowskaz.

Czujniki PDC to w tym samochodzie podstawa. Widoczność do tyłu nie istnieje więc bez czujników nie ma szans aby zaparkować. Mam też kamerę cofania i też jestem zadowolony - jest dużo wygodniej.

Kierownica M świetnie leży w dłoni i ma dobrej jakości skórę. Dodatkowo wygląda naprawdę kozacko - też warto dopłacić, bo ta standardowa jest z plastiku.

Nie miałem jeszcze okazji wypróbować asystenta świateł.

Podparcie lędźwi - warte dopłaty. Regulacja jest elektryczna, wielostopniowa i na różnych wysokościach.

Wyświetlacz Head-Up to także mistrzostwo świata! Nie ma po co zerkać na zegary.

Na pewno trzeba brać pakiet BMW ConnectedDrive bo potem się już w niego nie doposażymy. Ja brałem ten podstawowy i już żałuję bo teraz muszę czekać aż uruchomią stronę, na której będzie można go rozszerzyć (podobno marzec/kwiecień)

 

Czy coś jeszcze?

Wszystkie produkowane od marca BMW mają już w oponach czujniki ciśnienia przy wentylach (pokazują rzeczywiste ciśnienie a nie liczą siłę odśrodkową). W związku z tym przy kupnie zimówek trzeba o nich pamiętać - mi początkowo dali bez nich i cały czas wywalało mi błąd. Na szczęście w ciągu 3 dni naprawili swój błąd i teraz wszystko bangla :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Bardzo milo bylo przeczytac wnioski po zakupie ktory odbywal sie "z pomoca" forum ;)

 

Wrzuc jeszcze jakies fotki bo raczej wiele 3GT nie znajdziemy jak dotad na forum !

 

Milego uzytkowania :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad zmianą zderzaka na eMkowy. W serwisie wyliczyli mi 4.500 zł za skorupę, spryskiwacze, halogeny, belkę, malowanie, demontaż i montaż nowego. Jak sądzicie warto?

 

Standard:

http://static.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/bmw-3gt-1-front-tracking.jpg

 

eMkowy:

http://performancedrive.com.au/wp-content/uploads/2013/02/2013-BMW-3-Series-GT-front.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komplet..? Nie będę przecież zmieniał listw progowych ;-) Generalnie jedyna różnica zewnętrzna to właśnie ten zderzak.

A oryginalny owszem - jest fajny. EMkowy jest jednak lepszy ale czy warto to zmieniać za 4.500..? Na razie się chyba wstrzymam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Komplet..? Nie będę przecież zmieniał listw progowych ;-) Generalnie jedyna różnica zewnętrzna to właśnie ten zderzak.

A oryginalny owszem - jest fajny. EMkowy jest jednak lepszy ale czy warto to zmieniać za 4.500..? Na razie się chyba wstrzymam.

 

Mam na myśli komplet czyli zderzaki przód tył + progi + listwy w połysku shadow line.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może i ja coś od siebie dodam ;)

 

auto ma prawie 7 tys, do tej pory tylko był błąd spoilera. Rozwiązał się sam, serwis nie wiedział o co chodzi.

Też pakiet sport i też 320xdA, automat sportowy z manetkami.

Faktycznie, bez czujników ciężko jest parkować, nie raz się oszukałem, patrząc w lusterko, wydawało mi się, że już nie powinienem dalej jechać, ale kamera i czujniki mówiły co innego - warto dokupić.

Odpuściliśmy dużo pierdół, które zastępują kierowcę, woleliśmy np dorzucić szklany dach panoramiczny - super efekt w ciepłe dni. Moim zdaniem jest tylko trochę za mocno przyciemniony.

Otwieranie bagażnika kopniakiem też jest przydatne, idąc z zakupami nie trzeba odkładać toreb, ruch nogą i działa. Co ciekawsze, działa również przy dość mocno zabrudzonym aucie. Na myjni tylko raz zaczął mi się otwierać bagażnik sam, jakoś strumień wody musiał polecieć pod zderzakiem. Teraz zostawiam pilota w aucie, do kieszeni biorę grot kluczyka.

Kierownica ///M, tak jak pisał holek, jest warta chyba każdych pieniędzy. Jak przesiadam się do innego auta, to wydaje mi się, że trzymam w rękach plastik, albo jakąś tandetną imitację skóry.

Trochę wolno działa elektryczna regulacja foteli, ale jest ok, nie ma na co narzekać. Plusem jest to, że można dobrać sobie dokładnie pozycję za kierownicą i np. moja dziewczyna nie musi się siłować z fotelem (waży niewiele i w demówkach skakała góra-dół, żeby obniżyć/podnieść fotel :mad2: )

Przyciemnianie lusterek zewnętrznych też fajny gadżet. Brakuje natomiast automatycznie zamykanych lusterek, kiedy dotykam klamki. Trzeba je zamknąć przyciskiem wewnątrz auta, nie zawsze o tym pamiętam... no i kiedyś można stracić wkłady.

 

Trochę się nie zgodzę co do tego, że z tyłu osoba około 180 będzie walić głową o podsufitkę. Mam 189 cm i dziś jechałem z tyłu (musieliśmy coś przewieźć), i jak sobie wygodnie usiadłem, to na 100% nie zahaczałem o sufit. Fakt. Jak usiądę wyprostowany jak deska i będę sufitu szukać - no to niestety go znajdę, ale nie jest źle. Za to miejsca na nogi nie zabraknie nikomu. Co do kanapy z tyłu, to faktycznie, twardo!!!! I trochę krótkie siedzisko, w porównaniu do przednich siedzeń - PRZEPAŚĆ!

 

Podoba mi się tryb sport, jadąc autostradą często go włączam. Kierownica chodzi "ciężej", trzeba tylko biegi zmieniać manetkami w trybie M, bo na D nawet przy 150km/h trzyma 7 bieg, zamiast 8.

 

Bagażnik - już kilka razy wypełniony był niemal po dach, duży, ustawny, na pewno sprawdzi się latem podczas wyjazdów.

Hałas - wydaje mi się, że wszyscy którzy jeżdżą F30 zapomnieli co kupili. To jest kompakt od BMW. Moim zdaniem jest cicho, nawet przy 160. A przecież mamy drzwi bez ramek i otwierany dach.

Spalanie - Rewelacja, tempomat 150-160 i 7L.

Średnie spalanie od listopada 7.6, 40-60 miasto-trasa, niezerowane od początku.

Moc moim zdaniem wystarczająca, 184KM może nie są rakietą, ale biorąc pod uwagę cenę zakupu (w porównaniu do R6), spalanie i to, że spokojnie można wyprzedzić sznur ciężarówek, jest więcej niż zadowalające.

 

Co mnie denerwuje:

przy 150 lusterko wewnętrzne wsteczne wpada w rezonans i wibruje tak dziwnie (wymienili nawet lusterko, nadal jest to samo).

brak opcji mute

tak jak pisałem wcześniej, brak automatycznego zamykania lusterek

pakujmy na parkingu podziemnym - trzeba opuścić szybę w aucie i włożyć kartę w maszynę i KU.... szyba nawet zaraz po myciu od razu ma smugi, bo przy opuszczaniu uszczelka brudzi szybę. Jak można było tak to zaprojektować?!

 

P.S.

holek, M pak, to zderzak przód, tyl i progi, nie rób lipy i nie kupuj tylko przedniego, będzie wyglądać okropnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, jak przytrzymam to sie skladaja. Ale nie po to masz dostep komfortowy, zeby zamykac auto pilotem:) poza tym, to przytrzymywanie ma jeszcze jeden minus, razem z lusterkami zamyka sie roleta dachu panoramicznego. Wiec wole juz kliknac ten przycisk od lusterek i nie bawic sie z roleta przy wsiadaniu. W mercedesie czy chociazby w renault jest to fajnie rozwiazane. Klikasz na klamce i lusterka sie skladaja, nie musisz trzymac nic 5 sekund, ani pamietac o przycisku. To samo jest z rozkladaniem... Musisz jechac 30 albo 40km/h, zeby sie z automatu otworzyly. Chyba tylko na parkingu BMW kierowcy rozpedzaja sie tak przy parkowaniu. We wspomnianych wczesniej markach lusterka rozkladaja sie same od razu przy otwieraniu auta. Niby drobnostka, ale troche irytujaca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt - zamyka sie wtedy wszystko.

To juz druga elementarnie banalna kwestia, która nie jest rozwiązana tak jak powinna (pierwsza jest brak możliwości obsługi dwóch stref klimatyzacji jedna gałka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
to przytrzymywanie ma jeszcze jeden minus, razem z lusterkami zamyka sie roleta dachu panoramicznego.

 

Podobnie w E93, jak za długo przytrzymam to składa/rozkłada się cały dach :roll:

 

Roleta przy tym to pikuś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Fajny temat dzięki. Czy ktoś z użytkowników F34 jeździł wcześniej innym modelem bmw? może małe porównanie? słyszałem - że podobno układ kierowniczy jest gumowaty - nie taki bezpośredni jak w innych bmw?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeździłem trochę testówkami. Dostałem na kilka dni parę aut przed zamówieniem, m.in. 525xd, 428i, kiedyś dawno 116i, 320xd (wszystko w F) i nie uważam, aby układ w F34 był gumowy na ich tle.

Może teraz coś zmienili, bo zauważyłem, że w F34 nie ma już w standardzie servotronic, a jak zamawialiśmy, to było.

I jak jest dla Ciebie zbyt gumowo, daj tryb sport, robi się fajnie :))

gumowo było np w touaregu. tutaj jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zamiast servotronica są w standardzie czujniki ciśnienia w oponach (te, które pokazują rzeczywiste ciśnienie) a za servotrnic trzeba dołożyć ponad tysiaka. Ja sobie odpuściłem i jakoś nie mam problemów z manewrowaniem ani też przy szybkiej jeździe. Także seryjne wspomaganie spokojnie daje radę.

 

BTW fota mojej brudaski :D Muszę ją wreszcie wykąpać..

 

http://i58.tinypic.com/4jamaw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.