Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Wiem, że już wiele było takich tematów ale przejrzałem już chyba wszystkie i nie znalazłem odpowiedzi. Mam wyjęty akumulator i zatrzaśnięty bagażnik.

Problem polega na tym że to lci bez pewnych opcji czyli:

- brak wejścia na kluczyk w klapie

- tylne siedzenia się nie składają i nie ma otworu na narty, więc nie ma dostępu ani do dźwigni awaryjnej, ani do przewodów żeby podłączyć pod nie w jakiś sposób akumulator

- podłączenie akumulatora pod maską do plusa i masy nic nie daje - pewnie dlatego że nie ma akumulatora w bagażniku.

- próbowałem wymontować oświetlenie rejestracji i uchwyt z przyciskiem do otwierania, ale nie da się przez te otwory do czegoś dojść

 

Próbowałem już chyba wszystkiego, ktoś ma jakiś pomysł bo moje już się wyczerpał? Może da się gdzieś podłączyć 12v w jakieś miejsce instalacji żeby zadziało otwieranie z kluczyka?

Opublikowano
Dziwne, że podłączenie zasilania pod maską nie nie pomaga. Akumulator w tym przypadku nie jest konieczny, wypróbowane na własnym aucie i zadziałało. Możesz jeszcze spróbować podłączyć zasilanie 12v pod zapalniczkę, opcja ta też powinna być poprawna, gdyż w ASO są dostępne ładowarki akumulatorów poprzez gniazdo zapalniczki.
Opublikowano
Też mnie to dziwi, ale niestety nie działa. Próbowałem też właśnie przez zapalniczkę i również nie działa :/
Opublikowano
Z tego co się dowiedziałem to opcja podłączenia zasilania pod maską nie działa ponieważ prawdopodobnie kabel plusowy w bagażniku gdzieś się osunął i dotyka masy. W takim wypadku pozostaje jedynie dostanie się do wnętrza bagażnika w okolicach położenia akumulatora, odizolowanie kabla plusowego i podpięcie aku. pod maską. Będę chyba musiał poświęcić prawą lampę albo zrobić dziurę w oparciu za tylnym podłokietnikiem
Opublikowano
Wejdz od spodu. Po odkreceniu oslon z tylu jest dostep do "wanny", w ktorej lezy akku. Do tej wanny przykrecone sa kable, ktore po drugiej stronie podlaczone sa do akumulatora. Wystarczy je odkrecic, zeby nie bylo opisywanego przez Ciebie zwarcia i potem podlaczyc zasilanie pod maska i z kluczyka otworzyc auto.
Opublikowano
Boże jak trzeba być idiotą z bmw żeby nie dało sie wejść do bagażnika... akumulator powinien być z przodu jak w normalnym samochodzie i nie powinno go dotyczyć żadna elektronika jak by taka sytuacja byłą np w fiacie to do dziś każdy by się z tego śmiał.
Opublikowano

Kolego poradziles juz sobie?

Jesli nie to postaram sie opisac gdzie podpiac 12v aby uruchomic serwo w zamku bagaznika.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano
Tak, klapa otwarta, wszystko dzięki koledze Nergalowi który podsunął mi gotowe rozwiązanie i dla którego ogromne dzięki!
Opublikowano
W takim razie milo by bylo gdybys na forum pochwalil sie jak to zrobiles...
Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano

Witam.

Jesli mamy dostęp do środka auta to dobieramy się do wtyczki X14270 i podajemy na PIN 12 (kolor kabla zielono/szary) +12V a na karoserie minus. Bagażnik elegancko odskakuje ;)

 

Obrazek gdzie znajduje sie wspomniana wtyczka:

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/zi_images/GREO_E90_61_0004.png

 

Obrazek układu pinów w wtyczce.

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/zi_images/G_69255719.png

 

Kolego cieszę się że mogłem pomóc :cool2:

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Wlasnie mialem podac ten sposob :)

Ciesze sie, ze jest jeszcze ktos na tym formum kto zamiast toczenia bojow nt. M47 vs. N47 woli pomoc.

 

Tak trzymac!

 

Pozdrawiam!

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano

Dokładnie.

Nie pisałem co trzeba zrobić, bo kolega Nergal obiecał że wrzuci cały opis, co właśnie zrobił :cool2:

 

Od siebie dodam tylko, że powodem dla którego nie działała opcja podłączenia akumulatora pod maską był fakt odkręcenia nakrętki łączącej plastikową nakładkę (z dodatkowymi kablami) przykręcaną do klemy "plusowej". Po przykręceniu nakładki do klemy, opcja podłączenia pod maską zaczęła działać. Rada dla pozostałych - po wyjęciu akumulatora upewnić się, że nakładka jest przykręcona do klemy a sama klema "plusowa" jest zabezpieczona od możliwości styku z masą.

 

pozdrawiam

Opublikowano

Kolego Nergal, zdradzisz, co to za dokumentacja dająca takie szczegóły, jakie wkleiłeś odpowiadając na ten temat?

Bardzo ciekawie wygląda. Pewnie to kopalnia wiedzy. To jakiś komercyjny materiał?

 

Adrian

Opublikowano
Kolego Nergal, zdradzisz, co to za dokumentacja dająca takie szczegóły, jakie wkleiłeś odpowiadając na ten temat?

Bardzo ciekawie wygląda. Pewnie to kopalnia wiedzy. To jakiś komercyjny materiał?

 

Adrian

Nie kolego to tylko ogólnodostępny WDS :D

No ale jeżeli nie znasz się na schematach elektrycznych to i tak nic ci nie pomoże :(

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Wszystko kazdy kiedys widzial pierwszy raz ;) Wazne, czy sie chce, czy nie chce czegos poznac lepiej.

Elektonika to moj zawod, a poznawanie auta to hobby ;)

 

Thx za info.

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam,

chciałbym odświeżyć temat, ponieważ przedwczoraj ładowałem akumulator w domu i byłem pewien, że później podepnę go pod maską i będzie wszystko ok. Tak jednak się nie stało, ponieważ jak i w wyżej opisanym przypadku rozłączyłem wcześniej tą dodatkową nakładkę od "plusa" oraz dodatnia klema oparła się o karoserię.

Szukając pomocy trafiłem tutaj i zacząłem rozbierać cały schowek, żeby dostać się do wspomnianej wtyczki X14270, jednak nie byłem w stanie jej wypiąć...

Zrezygnowany chciałem już pójść do domu, ale postanowiłem sprawdzić jedną rzecz, która mnie uratowała...

Mianowicie chodzi o żarówkę w nogach pasażera. Coś mnie tknęło żeby podpiąć ją pod akumulator. Minus od akumulatora wpiąłem w zamek od drzwi a plus przyłożyłem do plusa od żarówki - zapaliła się- czyli jest prąd w obiegu! Nacisnąłem szybko przycisk od klapy na pilocie a ta odskoczyła.

Tak więc jeśli ktoś będzie w przyszłości w takiej sytuacji niech spróbuje podpiąć się pod tą żarówkę ;)

  • 5 lat później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, a ja mam taki przypadek, auto jeździ, prąd jest, a klapa się nie otwiera, do tego wyskakuje komunikat o tym że klapa jest otwarta :shock:

Zamka nie ma, otworu na narty nie ma, mniemam że przetarł się gdzieś przewód idący do zamka i brak jest tam napięcia. Czy miał ktoś podobny przypadek i jest w stanie pomóc? Z góry dziękuję.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.