Skocz do zawartości

316i wybijający korkiem płyn chłodzący


Mormek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam problem ze swym BMW (compact '99 m43tu 77kW 105KM) mianowicie po wymianie chłodnicy (rozszczelniła się i 'sikała' płynem) podnosił się po zagrzaniu płyn a wręcz robiła się fontanna! płynu z pod korka zbiorniczka wyrównawczego lecz nie na odpalonym silniku tylko po wyłączeniu. Została sprawdzona pompa wody (ok), węże wszystkie i wymieniona uszczelka pod głowicą (+szlifowanie). Teraz po zalaniu płynem odpowietrzeniu ciągle biją 'bąbelki' płyn się podnosi tak jakby się już gotował aż bije korkiem a temp na zegarach książkowa(pion)??? odpowietrzany był tak jak wyczytałem na forum tutaj. Jakieś sugestie ???

Pozdrawiam Łukasz.

P.S. Przepraszam modelatorów za kłopoty z tytułowaniem tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test na co2 robiony byl po wymianie chlodnicy - nic nie wykazal. Nastepnie wymienilem uszczelke pod glowica oczywiscie ze szlifem i wlasnie teraz po tej wymianie sprawdzeniu pompy wody za przeproszeniem wali babelkami na wolnych obrotach jak sie zagrzeje a co gorsze wskaznik jest w pionie i dzis sprawdzane byly wlasnie czujniki temp i rowniez niby wszystko gra a tu nadal babluj jak po wrzuceniu mentosa w cole ;/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAk na rozgrzanym robią się bąble tzn że woda się gotuje. Gdyby te bąble były spalinami test co2 by wykazał.

 

Pewnie robiłeś niepotrzebnie głowicę bo pewnie wystarczyło porządnie odpowietrzyć układ. Czasami to bardzo żmudna operacja. Ja swoją jak pierwszy raz odpowietrzałem było ok. Za drugim razem ponad godzinę odpowietrzałem bo nie chciała się odpowietrzyć. Ogrzewanie masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz co się dzieje rano na zimnym. Zaraz po odpaleniu masz bąble?

Masz LPG?

Zmień korek zbiornika jeśli nie masz bąbli bo może nie upuszcza ciśnienia tak jak powinien.

Jak przygazujesz zaraz pod odpaleniu masz strumyczek przelewowy?

 

Najlepiej nagraj filmik jak ten strumyczek wygląda.

 

Najważniejsze to porządnie odpowietrzyć układ. Wiele osób robi to źle niedokładnie i potem są problemy a mechanicy ściągają głowicę bo też nie potrafią tego zrobić albo chcą zarobić :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam LPG

bąbluje jak się zagrzeje

korek drugi wstawiałem by swój sprawdzić i niestety to samo

a z tym odpowietrzeniem hmm już różne próby prowadzę (różne sposoby - "wszystkie najlepsze' jakie tu znalazłem na forum) a nadal tak jakby powietrze było

co do głowicy już uszczelka wymieniona także sam już nie wiem - Jutro nagram film

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli bąbluje i się gotuje woda to wskaźnik od temperatury powinien reagować. Jest na forum opis jak odpowietrzyć ale swój odpowietrzałem w taki sposób: jechałem autem i jak wskaźnik temp się podnosił to się zatrzymywałem, odkręcałem odpowietrznik i czekałem aż para się ulotni. Robiłem tak kilka razy aż ustało. Tylko trzeba uważać aby nie przegrzać silnika. Może mnie za to tutaj zbesztają ale możesz spróbować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do danielxc717

wybacz ale nie miałem dziś możliwości nagrania filmu ale co jest dzisiaj: co to strumyka przelewowego - tak jak podniosę obroty ładnie dziś bił strumyczek ten tylko że wyciągnąłem termostat i wsadziłem starą pompę (te na której jeździłem teraz wymieniłem bo stara zaczęła piszczeć) a termostat wyjąłem gdyż pewna osoba powiedziała mi że może nie daje sygnału czy coś takiego (przepraszam nie powtórzę dokładnie słowo w słowo - nie jestem mechanikiem) i co o dziwo tak na tej starej pompie i bez 'terosu' po odpowietrzeniu i przejechaniu się po zgaszeniu wybiło mi tylko płyn ale tak jakby nadmiar po dolewce (przelałem). Następnie odpalałem grzałem go aż wentylator nie schłodził i gasiłem i powtórka i było już ok. Więc teraz co ??? czyżby jednak coś z czujnikiem na termostacie??? Mam nadzieję że jutro już wszystko się wyjaśni koło 14 wezmę się znów za auto bo wcześniej nie mam możliwości i opublikuję co i jak tutaj. Póki co dziękuję wszystkim za pomoc i do jutra Panowie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bąbelki były tylko na gorącym to nie uszczelka albo głowica tylko tak jak ktoś napisał płyn Ci się gotował. Masz albo jakiś tandetn stary albo wodę w układzie albo przy okazji walnięty czujnik temp że wskazówka nie wychylała się w prawo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat był nowy wkładany również i to samo się działo. Wszystko jest ok ale bez termostatu??? właśnie odebrałem samochód (niestety1200 w d..e) a ten złodziej w ogóle się nie poczuwa do niczego i jeszcze musiałem się użerać z nim. Mam dość mechaników i innych 'magików' w ogóle żałuję ze pierwsze co to tu nie zacząłem "sam" szukać porady od was Panowie. A co do wskazówki to tak jak już to tylko pion i ani milimetra w prawo ale on twierdzi że sprawdzał i ten czujnik tylko że już i tak mu ani nie wierzę ani nie chcę mieć w ogóle nic z nim wspólnego, chciałem już tylko odzyskać samochód by więcej nie narobił szkód niż czegoś dobrego (uczciwego)

Na priv mogę wiecej coś powiedzieć komuś jeśli jest z okolic mych (świętokrzyskie, pow konecki)

Pozdrawiam Panowie i trzymajcie się z dala od takich a bliżej tego forum ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przed wymianą chłodnicy układ działał ok tylko ciekło to pewnie masz źle odpowietrzony. Spuść jeszcze raz płyn - korkiem z chłodnicy i korkiem na bloku silnika. Stań autem na górce albo podnieś przód żeby ten mały odpowietrznik przy korku był najwyższym punktem układu. Załącz stacyjkę i włącz ogrzewanie ale nie zapalaj silnika. Odkręć ten odpowietrznik całkiem i lej powoli płyn aż się zacznie wylewać tym odpowietrznikiem. Do Twojego układu wchodzi 6,5l płynu. Zakręć odpowietrznik ale nie zakręcaj korka wlewu. Uruchom silnik. Naciskaj pulsacyjnie pedał gazu tak do ok 2,5tys obrotów i puszczaj. Tak kilka razy i zobaczysz jak bąbelki idą z wlewu. Rozgrzej silnik do normalnej temperatury pracy (strzałka na środku). Wyłącz silnik i zakręć korek wlewu. Uruchom znowu silnik i delikatnie odkręć odpowietrznik. Będzie wychodzić z niego para aż w końcu zacznie lecieć płyn. Wtedy zakręć odpowietrznik i wyłącz silnik. Jak wystygnie odkręć korek wlewu i uzupełnij poziom płynu. Gotowe:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.