Skocz do zawartości

E61 530xd rozładowuje aku po otwarciu.


biba24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne forum.

Jak widać jestem tu nowy, od niedawana mam E61 i pojawiły się pierwsze problemy. Mam problem z rozładowującym się aku. Aku rozładowuje mi się po otwarciu auta pilotem nie podczas zamknięcia. Bateria nowa zameldowana Zacząłem poszukiwania z amperomierzem i na jednym kablu wychodzącym z skrzynki bezpieczników w bagażniku mam obciążenie prawie 25A. Kabel wchodzi gdzieś pod tapicerkę ,nie wiem co zasila. Mógł by mi ktoś podpowiedzieć co on zasila, nie uśmiecha mi się pruć całe auto. Nie wiem jak do postu dodać foto ale jest to gruby czerwony przewód na ok 25mm2 trzeci od lewej strony na górze z siwą wtyczką

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e3cd027661277660.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tan samochód powinien wejść w tz.stan uśpienia, po ok. 30-40min.od kompletnego zamknięcia samochodu. Po którym to czasie prąd poboru powinien spaść do kilkuset mA, nie pamiętam dokładnej wartości ( nieważne ).

25A nawet gdy nie jest jeszcze uśpiony to chyba trochę dużo.

Sprawdź po tym czasie czy samochód usypia i jaki wtedy pobiera prąd .

Użyj wyszukiwarki . Temat ten był wielokrotnie omawiany .

np. viewtopic.php?f=73&t=194914&hilit=roz%C5%82adowywuje+akumulator

viewtopic.php?f=73&t=174086&p=1257090&hilit=roz%C5%82adowywuje+akumulator#p1257090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź ale chyba mnie źle zrozumiałeś. Aku mi pada ok 20 min po otwarciu pilotem. Po zamknięciu prawidłowo przechodzi w stan uśpienia. w momencie wsadzenia pilota w matkę wiadomo włącza się radio klima deska w tedy auto bierze nawet 40A, po czasie spada do 25A i tak trzyma. Zawsze jak go sprzątałem włączałem sobie radio teraz nie ma mowy.Przekopałem masę postów o tematyce ibs i rozładowania aku po zamknięciu, u mnie jest odwrotnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Akumulator masz nowy ok.tylko czy wystarczająco ( w pełni ) naładowany ? Sprawdziłeś ładowanie , np. poprzez odczyt napięcia w menu ukrytym 19 pozycja lub jeszcze dokładniej woltomierzem na aku ?

Jakie jest napięcie aku.w stanie całkowitego uśpienia . Dokładny odczyt miernikiem nie z ukrytego ?

Nawet gdyby było coś nie tak, to sprawny aku. w pełni naładowany o pojemności 90Ah obciążony prądem 25A powinien się rozładować dopiero po 3,6 godzinach, a nie zaledwie 20 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wartości Twojego pomiaru prawidłowe.

Chciałem sprawdziłem u mnie jaki pobiera prąd bo obudzeniu, niestety mój miernik się do tego nie nadaje (za duży opór wewnętrzny ,siadło napięcie i wynik błędny ) :duh: .

Myślę że powinieneś porównać jak to się ma w innym aucie. Może ktoś z forumowiczów ma takom możliwość sprawdzenia tego prądu. Czy rzeczywiście coś jest nie tak , czy też to na wskutek nie w pełni naładowanego aku.

Nie wiem czy te 25A morze pobierać zaraz po obudzeniu czy nie, ale aku. na pewno nie jest w pełni naładowany jak po 20 min. poboru tego prądu się rozładuje całkowicie , pisałem o tym wyżej.

Naładuj aku.prostownikiem i wtedy sprawdź czy sytuacja się powtórzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj miałem chwilkę wolnego i na próbę wsadziłem bateryjkę z sprintera110Ah. Zameldowałem ja i zmieniłem wartość. Niestety ten sam objaw, z racji większej pojemności czas się wydłużył do mniej więcej godziny. Mimo to pojawia się światełko w tunelu ponieważ auto zaczęło sypać błędami czego nie robiło wcześniej, jutro na tapetę idzie sterownik świec żarowych. Mam cały czas dwa błędy 4203-Załączenie świec żarowych oraz 4A07 Can komunikacja z alternatorem. W momencie otwarcia auta pilotem pod maska słychać tak jakby pod trysk paliwa, prace pompy oraz pisk w okolicy EGR. Zastanawiam się kiedy auto załącza sobie świece.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wbrew pozorom bardzo wcześnie. Gdy temp.cieczy chł. jest niższa niż 20 czy też 25st ( dokładnie nie pamiętam). Moc z jaką grzeją i czas jest zmienna i zależna między innymi od temp. cieczy .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko cze świece startują w momencie otwarcia auta czy dopiero jak wsadzę pilota do matki?? Czy w obwodzie sterowania jest czujnik czy steruje tym ecu??

odpiłem wtykę i prąd spada do ok 5A, co sugeruje sterownik lub jego sterowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Świece powinny zacz grzać dopiero po naciśnięciu przyciaku "start" . Przy niskich,minusowych temp.po naciśniąciu przycisku " start " można zaopserwować zwłokę w zakręceniu silnika, w którym to czasie swiece wytważają niezbędną ilość ciebła do prowidłowego rozruchu silnika .

W celu zdiagnozowania problemu i ustalenia winowajcy , podłanczałeś auto pod kompa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
mój sterownik był rozbierany a przynajmniej ktoś coś rzeźbił. szukam drugiego ma podmianę.

Jeżeli sterownik został uszkodzony , w wyniku czego przez świece przepływał prąd przez tak długi czas o 20-30 min. mogły zostać uszkodzone na wskutek przegrzania świece,powtarzam mogły .

Generalnie ze względu no kłopotliwą dostęp jak 100% pewność , najlepiej wymienić cały komplet .

Najprościej sprawdzić omomierzem, nie jest to metoda dająca 100% pewności, powie nam tylko czy nie są całkowicie " spalone" a nie w jakiej są kondycji, sprawności .

Dużo pewniejsza metoda to, podłączenie poszczególnych świeć pod zasilacz max 5V ! i sprawdzenie wartości prądu jakie pobierają ok. 7-8A . Ważne żeby wszystkie pobierały tej samej wartości prąd. Jeżeli któraś odstaje od pozostałych ( popiera mniej) to z mniejszą mocą będzie grzała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączałem auto pod kompa wczoraj wieczorem, był błąd od sterownika świec i brak komunikacji can z alternatorem. Dzisiaj miałem trochę luzu i zacząłem szukać co się dzieje z sterownikiem świec. doszedłem de tego że w momecie otwarcia pilotem nie otwierając drzwi zaczynają mi grzać świecę. Wpiąłem w obwód aku amperomierz 40A analogowy z bocznikiem i przez parę sekund prąd mam powyżej zakresu 40A po kilko sekundach spada na około 25A i pulsuje. wyjęcie wtyczki, tej 12 pianowej z sterownika świec, powoduje spadek do 5A. Wymontowałem sterownik i widzę na nim ślady dłubania, nie próbowałem go jeszcze rozebrać. Załęczem lokalizować przyczynę braku komunikacji Can alternatora ale nie wiem na czym ona ma polegać, W moim alternatorze są dwa przewody ten od wzbudzenia regulatora i przewód plusowy. W pierwszej kolejności uporać się chce z świecami. jeśli możesz to sprawdź u siebie czy w momencie otwarcia auta pilotem pod maska słychać tak jakby podtrysk paliwa, szum pompy i pisk egr?? być może mam coś jeszcze namieszane..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ok,jutro z rana sprawdzę czy ma coś do powiedzenia na dzień dobry . W czasie postoju wydaje takie różne dźwięki, oznaki życia , jest to normalne.

Jak byś miał okazję podstawić sprawny sterownik , to byś wiedział czy to wina samego sterownika, czy układu zarządzającego, sterującego jego pracą .

Sterownik ulega stosunkowo często awarii , dlatego mógł go ktoś naprawić lub próbować . Tylko nigdy nie słyszałem by powodował takie objawy jak Twoje, najczęstszym powodem to brak zasilania świec.

Kiedyś musi być ten pierwszy raz, lepiej żeby to był sterownik niż coś głębiej .

Ca do błędu alternatora , tak jak pisałeś, wpierw uporaj się z tym złodziejem prądu. Napięcie ładowania miałeś idealne, co nie sugeruje problemu z alternatorem. Może ten błąd pośrednio ma związek z tym złodziejem prądu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nikt z moich znajomych nie posiada E60/61. 39 i 46 się znajdzie. gdzie znajdują się wspomniane układy zarządzające sterownikiem świec??? pojawiał mi się błąd 4203 o treści załączanie świec żarowych.Może to wykluczać sam sterownik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Odpowiem na wczorajsze pytanie: w momencie naciśnięcia przycisku pilota " otwórz " słychać coś wyraźnie, później jak się wsłuchać słychać prac jakiegoś silniczka ( konkretnie nie jestem pewien jakiego, nie będę się wymądrzał ).

Gdzie znajduje się układ zarządzający pracą sterownika,nie mam zielonego pojęcia. Nie musi i raczej nie jest to oddzielny moduł lecz komp. samochodu.

Myślę że niema co się martwić na zapas sterowaniem.Ten błąd absolutnie nie wyklucza uszkodzenia sterownika. W tych samochodach jest tak , że jak masz uszkodzony sterownik to i tak komp.pokazuje błąd świecy lub świec , nigdy sterownika . Wpierw trzeba nieć pewność o co do samego sterownika,bez podstawienia sprawnego ciężko to stwierdzić. Nie mam szklanej kuli,ale ja raczej obstawiam że to sterownik .

Są ludzie którzy naprawiają sterowniki, ale w tak nietypowym ewentualnym uszkodzenia ja, diagnozy nie był pewien.

Jeżeli po otwarciu sam. pobierał Ci ponad 40A,to oczywiste że sterownik załączył świece żarowe. Jeżeli taki duży prąd popłyną by tylko przez sam sterownik, to by się z niego zrobił grill .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli po otwarciu sam. pobierał Ci ponad 40A,to oczywiste że sterownik załączył świece żarowe. Jeżeli taki duży prąd popłyną by tylko przez sam sterownik, to by się z niego zrobił grill .

 

jeżeli 6 świec pobiera około 7A nie chce być inaczej, myślę że to dobry znak i świece są całe.Dzisiaj w ciemno zamawiam sterownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja bym nie był tego pewien, zwłaszcza po takich przejściach .

Przy max. wysterowaniu,mocy, 7A to może pobrać jedna świeca . Tak jak pisałem, moc = prąd jest uzależniona od temp. cieczy chł.

Jak odłączysz nowy sterownik i problem z prądem zniknie ( czego Ci życzę ), możesz ponownie podłączyć pod komp. i sprawdzić czy nie pokaże błędu świec .

Jak podstawisz nowy ster. daj znać jaki skutek :cool2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobna sytuacje.Troche zajelo zanim namierzylem problem.Pytanie czy nie masz zadnych problemow z tylnia wycieraczka,tylnimi swiatlami,podswietleniem rejestracji? U mnie byly kable poprzecinane na zawiasach i auto nie usypialo. Po ok 40 min powinna zgasnac kontrolke przy skrzyni aut. wtedy wiadomo,ze auto usnelo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mialem podobna sytuacje.Troche zajelo zanim namierzylem problem.Pytanie czy nie masz zadnych problemow z tylnia wycieraczka,tylnimi swiatlami,podswietleniem rejestracji? U mnie byly kable poprzecinane na zawiasach i auto nie usypialo. Po ok 40 min powinna zgasnac kontrolke przy skrzyni aut. wtedy wiadomo,ze auto usnelo.

Przeczytaj dokładnie temat.

Auto koledze usypia, nie ma z tym żadnego problemu. Problem z prądem występuje w sytuacji odwrotnej,po obudzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie.

Dzisiaj doszedł sterownik od Rogera ale jeszcze nie podpinałem z racji drugich zmian.Tak jak pisałem wcześniej zakupiłem drugi ponieważ mój był już dłubany ( jakiś Włoch coś tworzył

), wole mieć w 100% sprawny. Przez dwa ostatnie dni pogrzebałem trochę w aucie i zauważyłem z gdy miałem podpięty mój sterownik grzały mi sie dwie cewki na wężu ogrzewania po stronie szofera. Beż sterownika ceweczki zimne. Jutro Zamontuje sterownik i dam znać co z tego wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wstępne grzanie swiec jak najbardziej naturalne. Pytanie brzmi, dlaczego ich nie odlacza po nagrzaniu?

Sterownikiem świec steruje komputer, błąd 4203 mówi o braku komunikacji pomiędzy ECU a sterownikiem świec. Brak komunikacji brak możliwości sterowania. Brak komunikacji występuje w przypadku: braku zasilania, uszkodzenia wiązki, uszkodzenia sterownika świec. Jak pisałem wcześniej mój sterownik był dłubany, jutro podmienię na sprawny i zobaczę co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam Panowie.

Przez dwa ostatnie dni pogrzebałem trochę w aucie i zauważyłem z gdy miałem podpięty mój sterownik grzały mi sie dwie cewki na wężu ogrzewania po stronie szofera.

Możesz doprecyzować ,co to za cewki , na wężu ogrzewania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie.

Przez dwa ostatnie dni pogrzebałem trochę w aucie i zauważyłem z gdy miałem podpięty mój sterownik grzały mi sie dwie cewki na wężu ogrzewania po stronie szofera.

Możesz doprecyzować ,co to za cewki , na wężu ogrzewania ?

Dokłądnie nie wiem co to za cewki, ogrzewania postojowego nie mam. Jutro zapodam ich foto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.