Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hej, mam pytanko. Czy Waszym zdaniem jest potrzeba wyważać koła co sezon? Bo mam na lato felgi alu z oponami kupionymi w maju 2013 czyli jeżdżone jeden sezon od nowości. Myślicie żeby je teraz wyważać skoro przed zmianą nie dawały oznak złego wyważenia?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja wywazam tylko przy zmianie ogumienia i jak narazie nie spotkalem sie jeszcze z komplikacjami. Oczywiscie co innego jak ktorys z ciezarkow spadnie ale one sa tak mocno klejone ze az ciezko mechanicznie je zdjac :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak jest jakaś lipa z wyważeniem to od razu czuć to przy 120-130km/h. Jak czujesz drgania to trzeba wyważyć.
Opublikowano
Ja zawsze wywazam przy wymianie na lato/zima lub jak coś się dzieje.Samo wyważanie dla wyważania/sumienia nic nie daje chyba ze święty spokój :wink:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Wyważaj jak będziesz czuł drgania.To najlepsza metoda-pod warunkiem,że auto jest sprawne i drgania nie pochodzą z innego elementu.Zdarza się,że w sezonie wyważam z trzy razy ,bo pojawiają się drgania.Dynamiczna jazda,dziurawe drogi,aluminiowe felgi,zużycie opon to powoduje,że pojawiają się drgania.I wyważenie pomaga.
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Opublikowano
Ja albo co roku wyważam jak zmieniam koła albo co dwa lata jak mi się nie chce czekać w kolejce i sam wymieniam koła. Nic złego się nie działo jak nie wyważałem nie było żadnych drgań ściągania itd.
Opublikowano
Ja wyważam przy każdej wymianie. A i tak 2 lata temu w wakacje trzęsło przy ok. 120km/h, bo niezbyt dobrze wyważyli
Opublikowano
Ja wyważam przy każdej wymianie.

Ale czy na pewno mówisz o wymianie całych kół?

Opublikowano

Dobra Panowie, bo widze wiele dziwnych teorii.

 

Cale kola wywaza sie po zmianie sezonowej z kilku prostych powodow:

- opona obraca sie na feldze w czasie jazdy (takze po kilku tysiacach km kolo nie jest juz optymalnie wywazone)

- zdarza sie, ze w czasie sezonu, ktorys z ciezarkow sie odklei i go zgubimy

- mozna w prosty sposob zweryfikowac czy nie uszkodzilismy felgi w poprzednim sezonie (nawet gdy wizualnie tego nie widac).

 

to takie podstawy, o ktorych warto pamietac.

 

A czy warto wywazac przy kazdej zmianie kol, zalezy od Was.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, minimalne niedowazenie kol sie nie odczowa ale to az tak zle na samochod nie dziala wiec ja zostaje przy mojej metodzie, jesli przy wiekszych predkosciach nic nie czuje to nie wywazam.

 

Oczywiscie kazdy patrzy na to z innej perspektywy a sezonowe wywazanie kol na pewno jest dobrym pomyslem wiec kazdemu zostaje samemu decydowac czy chce miec 100% czy 90% :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Ja wychodzę z założenia, że skoro już jestem u mechanika, który grzebie przy kołach - niech je wyważy, dużo to nie kosztuje
Opublikowano
Ja wychodzę z założenia, że skoro już jestem u mechanika, który grzebie przy kołach - niech je wyważy, dużo to nie kosztuje

Ale po co jestes u mechanika? Ja nie jestem u mechanika, po co mam do niego jechać skoro sam zmieniam koła? Jakbym był u mecha akurat w sprawie kół to chyba normalne że by mi wyważył :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.