Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Korzystajac z pogody postanowilem wymienic wszystkie amorki bo fabryczne mialy juz juz dosc i przerzucic felgi na letnie. Zakupilem Sachs Super Tourning(do S226A) wymienilem jedna sztuke z przodu opuscilem z podnosnika a to koza :shock: a dokladniej przod. Tyl jak siedzial tak siedzi natomiast przod wydaje mi sie wywindowal w gore o jakies 2 cm.

Co do poprawnosci dobrania amortyzatora wszystko jest ok, czesc sprawdzana po vin i dobierana przez ludzi z aso-bmw.pl

 

I teraz pytanie tez mieslicie taka sytuacje?

sa.jpg

 

Bylo:

sad.jpg

 

Przod z bliska po wymianie amortyzarota

sa1.jpg

 

Przod z drugiej strony jeszcze na fabrycznym amorku i zimowce

sa2.jpg

 

Dla porownania tyl juz po wymianie:

sa4.jpg

 

I co radzicie? Tak powinno byc czy to moja chora glowa?:)

Edytowane przez ostryziom
Opublikowano
Umnie to samo tylko po wymianie na bilstein b4.Strasznie mnie to drazni bo koza sie zrobila.Zrobilem juz 20 tys km i nic sie nie ulozylo.Za cholere nie wiem dlaczego.Pisalem o tym kiedys na forum ale nie uzyskalem odpowiedzi.Ludzie pisali ze amorki nie maja nic do wysokosci zawieszenia bo auto na sprezynach stoi.Jak widać jednak mają.Napisz koniecznie jak rozwiązez problem.
Opublikowano
Musiałeś coś źle ustawić, może sprężynę względem amortyzatora lub nie do końca wsunąłeś amortyzator w zwrotnicę. Wymiana amortyzatora nie powinna wpłynąć na wysokość zawieszenia, oczywiści jeżeli został on dobrze dobrany do Twojego sportowego dostosowania podwozia. Nowy amortyzator ma troszkę większe ciśnienie jak stary który przejechał już kilkadziesiąt (kilkaset) tysięcy kilometrów ale spowoduje to podniesienie nadwozia maksymalnie może 1-3mm, różnica nie powinna być zauważalna.
Opublikowano
Musiałeś coś źle ustawić, może sprężynę względem amortyzatora lub nie do końca wsunąłeś amortyzator w zwrotnicę. Wymiana amortyzatora nie powinna wpłynąć na wysokość zawieszenia, oczywiści jeżeli został on dobrze dobrany do Twojego sportowego dostosowania podwozia. Nowy amortyzator ma troszkę większe ciśnienie jak stary który przejechał już kilkadziesiąt (kilkaset) tysięcy kilometrów ale spowoduje to podniesienie nadwozia maksymalnie może 1-3mm, różnica nie powinna być zauważalna.

 

 

bogdan wszystko jest jak najbardziej dobrze. amortyzator siedzi,przeciez jest nawet taki plaskownik ogranicajacy, gora skrecona max, sprezyna ustawiona identyko jak bylo... wiec montaz odpada

 

mam nadzieje ze sie ulozy i siadzie bo jak nie :cry: wczesniej mierzy opone a blotnik wchodzilo na styk 2 palce, teraz lekko 3 :roll:

Opublikowano
no i się nie ułoży, trzeba było założyć amorki do M podwozia S337.

 

poduszki zmieniałeś?

 

Ale fabryczne sport ładnie siedziało wiec myślałem ze wymiana zgodnie z vin nic nie zmieni i nadal bedzie ładnie.

Poduszki? Z tylu sa.

Może chodzi Ci o odboje? Te zmieniałem razem z osłonami i łożyskami.wszystko pod s226

Opublikowano
Ja chyba postąpie tak samo(eibach pro kit) bo strasznie mnie to drażni a nie bede kupowal po raz kolejny nowych amorkow.Tylko ciekawe jak to bedzie dziłać skoro podniosło samochód w góre i zaloży sie krotszą sprezynę.Czy to coś w ogóle poprawi?Zobaczymy.Przyznam szczerze ,że jestem laikiem jeśli chodzi o mechanike i proszę o wyrozumiałosc ale na chłopski rozum jeśli amorki podniosły auto na dłuższej sprężynie to czy na krótszej(eibach) w ogóle uzyska się efekt obniżenia?
Opublikowano
Ja chyba postąpie tak samo(eibach pro kit) bo strasznie mnie to drażni a nie bede kupowal po raz kolejny nowych amorkow.Tylko ciekawe jak to bedzie dziłać skoro podniosło samochód w góre i zaloży sie krotszą sprezynę.Czy to coś w ogóle poprawi?Zobaczymy.Przyznam szczerze ,że jestem laikiem jeśli chodzi o mechanike i proszę o wyrozumiałosc ale na chłopski rozum jeśli amorki podniosły auto na dłuższej sprężynie to czy na krótszej(eibach) w ogóle uzyska się efekt obniżenia?

 

andrew napewno uzyskasz... amortyzator odpowiada przeciez tylko za tlumienie czyli zeby zbyt szybko nie uginala sie sprezyna. podejrzewam ze w naszym przypadku odpowiedzialny jest gaz w amorku ktory jest pod duzym cisnieniem i nie dosc ze amor jest w pozycji neutralnej to tak duze cisnienie wypycha i tak w gore i trzyma wyzej. zauwaz ze pomimo tego ze stoi wyzej jest sztywny, ja wczoraj sie jeszcze troche swoje blotniki owciskalem no i sztywnosc jest konkretna.

 

wiec mimo ze amor ma wyzsze cisnienie i wypycha w gore to dodatkowo i tak odciazona sprezyna ma lzej wiec wali w gore... jak sie da krotsza sprezynke to sie to zniweluje...

 

tak sobie to wyobrazam ale tez dodam ze z mechaniki dobry nie jestem

Opublikowano

Wedlug Vin tez mam sportowe dostosowanie podwozia, ale patrzac po fotkach w tym watku wydaje mi sie, ze moja duzo nizej siedzi i sie zastanawiam, czy kolegi jest wysoka , czy moze moja ma jakies dodatkowe obnizone zawieszenie ??

 

 

http://i59.tinypic.com/29z7j1i.jpg

Opublikowano
Kolego moja też tak stała.jak będę na kompie to prześle fote. Sporo też zależy optycznie jaka jest wielkość felgi i jak osadzona
Opublikowano (edytowane)
Kolego moja też tak stała.jak będę na kompie to prześle fote. Sporo też zależy optycznie jaka jest wielkość felgi i jak osadzona

Jak znajdziesz fotki z blizszej odleglosci to chetnie porownam :)

Mam kilka fot gdzie mierzylem wysokosc (felga i rozmiar opony takie jak wychodzily seryjnie)

 

Porobilem kilka foto

http://images42.fotosik.pl/910/3ee58f4123291a4bmed.jpg

http://images40.fotosik.pl/2089/b48436381218e1cdmed.jpg

http://images33.fotosik.pl/705/1a298296e28cbd9cmed.jpg

http://images35.fotosik.pl/1951/7b2b061f67920176med.jpg

http://images35.fotosik.pl/1951/3201781a263f8154med.jpg

Edytowane przez Lendio
Opublikowano
kolego ostryziom mógłbys zmierzyć wysokośc od srodka felgi(środka znaczka bmw) do dolnej krawędzi nadkola z przodu i z tyłu?.
Opublikowano

Nie ma problemu tylko nie obiecuje ze dzisiaj ale jutro napewno powinno być. Teraz żałuje ze nie pomierzylem wszystkiego przed wymiana, bo myślałem o tym... Ale stwierdziłem: po co mierzyć jak wszystko pod sport i no po vin dobrane to bedzie tak samo. To się zdziwiłem...

 

Tak samo z fotami na innym felunku przed zmiana amortyzatorów. Jak nie dzisiaj wieczorem to jutro.

Opublikowano

jak sie okazuje nie mam tych fotek jakos duzo...i ujecia tez takie sobie...

Na 16stkach:

5OHgnhXmeM5sYkVtJTBwQHiu3nHHoAKWf5epzTsSHWU=w800-h450-no

DSC05416.jpg

 

Na 17stkach:

DSC05835.jpg

DSC06186+%25281%2529.jpg

 

Na 18stkach:

CIqyg91zuJw2zFisR5bJXSF9OySvR7Q671Me2wXiETI=w800-h479-no

sad.jpg

 

Moze rzeczywiscie moja z 1 cm wyzej stala ale nie wiecej... co do pomiaru to przypomnial mi sie jeden kraweznik na miescie gdzie myslalem ze nie obetre a obtarlem. wiec mozna go zmierzyc i wyjdzie jak przod stal :)

 

 

Mam pomiary:

Od srodka kola do blotnika

Przód: ok 34 cm

IMAG0183.jpg

 

Tył: ok 32,5 -33 cm

IMAG0182.jpg

 

Od gleby do progu:

Przod: 16 cm

IMAG0184.jpg

 

Tył: 17cm

IMAG0180.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Czy ktoś się orientuje jak wygląda włożenie amorków od M do zwykłego zawieszenia? Czy trzeba też zmieniać sprężyny?

 

Dzięki.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Należałoby jeżeli chcesz faktycznie uzyskać poprawę właściwości jezdnych. Do tego nie zaszkodziłoby wsadzić również stabilizator z tej wersji zawieszenia - chyba, że masz dach panoramiczny to również masz wsadzony twardszy stabilizator.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.