Skocz do zawartości

Nowe silniki diesla B47/B37


K8v8M

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

... tez potwierdzam roznicy zadnej pomiedzy 184 a 190KM. Natomiast ja mialem wrazenie iz auto po LCI jest lepiej wygluszone......

Myśle ze to nie jest kwestia wygluszenia. Moze tez, ale otworzyłem maskę i bezpośrednio nasluchujac silnik jest wrażenie ze ciszej pracuje.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ciekawe jak będzie wyglądała ta uniwersalność. Cylindry mają być identyczne dla wersji diesel i benzyna każdy po 500cm3, łącząc cylindry będą powstawać silniki 3, 4 lub 6 cylindrowe. odpowiednio 1.5, 2.0, 3.0.

Również ciekawostką jest fakt, że mają być montowane i w mini oraz BMW jako poprzecznie ustawione - w wersjach napędowych na przód, oraz wzdłużnie w wersjach x drive i rwd.

Napewno będzie to znaczne obniżenie kosztów produkcji ale jak wyjdzie to w dalszym użytkowaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta unifikacja zaczęła sie juz dawno - silniki N47/N57 sa budowane przy podobnych założeniach. Nawet napęd rozrzadu maja w dużym stopniu taki sam.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety kultura pracy N47 pozostawia wielw do życzenia, jest tak jak w mercedesie R4 po prostu głośno. VW/AUDI R4 chodzi bardziej miękko i cicho.

Szkoda że w nowych niewiele się poprawiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak w miedzy czasie silniki b47 trafiły do serii 5. 520d z automatem ma teraz 7,7 do setki i średnie spalanie 4,1 l/100

Przy okazji modernizacji doczekały sie tez skrzynie ZF. Z tego co wyczytałem poprawiono efektywność i z nowymi silnikami obniżono obroty na poszczególnych biegach (o 50 rpm).

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moc nowej 520d wzrosła tylko o 6KM ...ciekawy zwrost osiągów :|

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanowił mnie ten przyrost w przyśpieszeniu. Jesli moc zmieniła się niezauważalnie, masa ta sama to wynik dość ciekawy. Tym bardziej że zmiana z 8.1 na 7.7 przy tak ciężkim aucie wymaga raczej zauważalnej zmiany mocy silnika .... :think:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanowił mnie ten przyrost w przyśpieszeniu. Jesli moc zmieniła się niezauważalnie, masa ta sama to wynik dość ciekawy. Tym bardziej że zmiana z 8.1 na 7.7 przy tak ciężkim aucie wymaga raczej zauważalnej zmiany mocy silnika .... :think:

Ztcp wcześniej było 7,9 a nie 8,1. Jak wspomniałem były tez modyfikacje skrzyni. No i nie sama moc maksymalna jest ważna, ale przede wszystkim średnia moc w uzytecznym zakresie obrotow a ta mogła sie bardziej zwiekszyć.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na max zaznaczam max przyspieszenie, niema wpływu moment obrotowy, tylko moc max. Dlatego w celu osiągnięcia max przyspieszenia samochodu, kręcimy silnik prawie na max obrotów na wszystkich kolejnych biegach ( gdzie jest dostępna największa moc, a nie moment obrotowy ) . Nie wykorzystujemy max momentu obrotowego, który np.w dieslach najczęściej dostępny jest już dużo poniżej obrotów max, w zależności od konstrukcji silnika przy ok. 2000tys obr. Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie do końca. Zasadniczo masz racje, do przyspieszenia najważniejsza jest moc. Jednak nie moc maks ale moc średnia. Dlatego silniki turbo maja przewagę. Przykładowo kia ceed z snikiem 1,6 135KM jest aż 1,5s wolniejsza do setki niz BMW 116i 136KM mimo ze BMW jest nawet ciut cięższe. Silnik BMW oferuje swoją moc w szerokim zakresie obrotów a kia tylko "punktowo". Dla średniego zakresu obrotów ktory jest wykorzystywany na pierwszym biegu różnica mocy wynosi ok 50 procent na korzyść BMW. Dlatego przyspiesza lepiej.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile mowimy o względnie nowych to sie zgodzę. Bo dawniej to rożnie bywało. Natomiast wiek i przebieg tez czesto wpływa na to ze fabrycznej mocy juz w silniku nie ma i osiągi nie sa takie jak przed laty.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No nie do końca. Zasadniczo masz racje, do przyspieszenia najważniejsza jest moc. Jednak nie moc maks ale moc średnia. Dlatego silniki turbo maja przewagę. Przykładowo kia ceed z snikiem 1,6 135KM jest aż 1,5s wolniejsza do setki niz BMW 116i 136KM mimo ze BMW jest nawet ciut cięższe. Silnik BMW oferuje swoją moc w szerokim zakresie obrotów a kia tylko "punktowo". Dla średniego zakresu obrotów ktory jest wykorzystywany na pierwszym biegu różnica mocy wynosi ok 50 procent na korzyść BMW. Dlatego przyspiesza lepiej.

Hm, ciekawa opinia, mam na myśli wpływ - moc średnią na max przyspieszenia.Przyznam, że pierwsze o tym słyszę, a trochę już żyję na tym świecie :wink:

Mógłbyś wkleić wykres mocy i momentu tych dwóch silników ? Uważam, że wtedy rozmowa byłaby konkretniejsza. Poczekam z moją wypowiedzią .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnia oczywiscie nie z całości obrotow tylko z ich użytecznego zakresu - tego w którym auto osiąga maksymalne przyspieszenie. Moc maksymalna definiuje osiągi tylko (teoretycznie ) dla skrzyni CVT, gdzie silnik pracuje na obrotach mocy maksymalnej. Tylko zwykle jednak jest tak, ze nawet taka skrzynia zwykle początkowo ciągnie od niskich obrotow, a potem dopiero ustawia sie na obrotach mocy maksymalnej.

Pamiętaj, że przy silnikach benzynowych na jedynce jedzie sie do 50-60 km/h z tego tylko niewiele jedzie sie w okolicach obrotow mocy maksymalnej.

 

Wykresów Ci nie Wstawie, bo sa dostępne tylko kreski z painta od producenta, co ma luźny tylko związek z rzeczywistością.

Natomiast ja nie twierdze, ze tak jest na sto procent - to tylko moje przypuszczenia. Inne czynniki jak obniżenie masy, oporów tez mogą miec wpływ.

 

Natomiast poprawa osiagow jest tylko o 0,2 sekundy. Porównujecie wersje z manualem do automatu. Automat miał 7,9 dla N47 a teraz jest 7,7. Dla manualna było 8,1 jest 7,9.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ten aspekt można rozpatrywać w dwóch kontekstach.

No cóż, szkoda że nie możesz wkleić tych przebiegów - na ich przykładzie można by ładnie,rzeczowa dużo wyjaśnić.

 

Pierwszy aspekt - Najważniejsze czynniki które mają wpływ na max przyspieszenie pojazdu to nie tylko moc ,również masa pojazdu i skrzynia biegów ( zestopniowanie,przełożenia ) i jeszcze perę mniej znaczących rzeczy .

 

Drugi aspekt i to ten właściwy jeśli chodzi nam o zagadnienie max przyspieszenie jakie możemy uzyskać z jednostki napędowej.

W tym przypadku nie interesuje nas np.masa pojazdu czy rodzaj skrzynia biegów ( różne w zależności od modelu ). Nie porównujemy przyspieszeń dwóch lub więcej pojazdów.W tym przypadku ma max przyspieszenia w silniku spalinowym nieważne czy benzyniak czy diesel ma wpływ tylko moc max, która jest dostępna najczęściej tuż przed max obrotami. Moment obrotowy którego jest najwięcej poniżej obrotów mocy max, nie może i niema wpływu na max przyspieszenie jakę dostarcza nam jednostka napędowa . Przebieg momentu obrotowego ma wpływ na elastyczność danego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety odeszlismy od tematu, trudno. Wymieniłeś czynniki mające wpływ na przyspieszenie, a nie napisałeś o najważniejszym. Na przyspieszenie wpływ ma przede wszystkim moc oporów. To jest suma oporów mechanicznych i aero.

Jak słusznie jednak zauważasz nie o tym dyskutujemy, przyjmujemy ze dyskutujemy wylacznie o tym co wychodzi z silnika, a milcząco zakładamy, ze reszta jest taka sama.

 

Natomiast mylisz sie twierdząc ze wylacznie moc maksymalna definiuje osiągi. Wyjaśniłem to we wcześniejszych postach nie bardzo wiem jak to napisać żeby było jaśniej.

 

Zastanów sie nad jednym oczywistym wnioskiem. Gdy auto maksymalnie przyspiesza silnik nie pracuje wylacznie na obrotach mocy maksymalnej (jak juz pisałem nie liczac w pewnym stopniu skrzyni cvt). Siła rzeczy moc która jest osiągana przez niewielka cześć czasu w jakim auto przyspiesza nie moze decydować w pełni o przyspieszeniu.

Owszem jako przybliżenie można stosować moc maksymalna, jednak przy silnikach o rożnej konstrukcji(w sensie sporej różnicy w mocy średniej w uzytecznym zakresie obrotow ) to nie wystarczy.

 

W dawnych czasach gdy silniki miały bardzo podobne charakterystyki spokojnie można było sprawę uprościć i posługiwać sie moca maksymalna. Obecnie nie jest to takie oczywiste. Podalem przykład silnika BMW 1,6 ktory swoje 136KM ma w zakresie obrotow ztcp od 4500 do 6200 i daje mu to spora przewagę dynamiki nad silnikiem wolnossacym ktory osiąga moc maksymalna przy 6000 rpm. Pierwszy ma średnia moc w uzytecznym zakresie równa 136KM a drugi zaledwie ok 120 KM. Dlatego ten drugi ma do setki czas o 1,5s gorszy niż pierwszy mimo niższej masy i oporów.

 

To od strony praktycznej. Od strony teoretycznej wzór jest tu:

 

http://autokult.pl/2010/07/18/zapomnijcie-o-niutonometrach-i-koniach-mechanicznych

 

Nie weryfikowalem poprawności samego artykułu, ale zawiera on napewno prawidłowy wzór na przyspieszenie auta. Zwróć uwage ze jest napisane wyraźnie nie o mocy maksymalnej, ale o mocy w danej chwili. Wzór jest uniwersalny. Moze miec zastosowanie zarówno do przyspieszenia maksymalnego jak i przyspieszenia na niskich obrotach.

 

Dla podkreślenia pada tam takie zdanie :

Łatwiejszy: dzieląc po prostu moc silnika w danej chwili przez prędkość samochodu (wzór 3.)

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Każdy z nas pisze troszkę o czymś innym i każdy ma rację.Nie chcę nadużywać cierpliwości moderatorów, bo wyszliśmy poza temat, a na kolejnym poście pewnie by się nie skończyło. A szkoda bo myślę że warto by było z Tobą tą kwestię dokończyć, uważam że doszlibyśmy do konsensusu .Można mieć inny pogląd na dany temat i używać rzeczowych argumentów zamiast złośliwych postów, co nie zawsze jest tak oczywiste na forum. Jak by co zapraszam na pw.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, nie psujmy tego tematu. W zasadzie sam od siebie nie mam chyba nic do dodania, ale oczywiscie zapraszam na PW aby temat wyjaśnić do końca. Ewentualnie w jakis inny zakątek forum, bo to jednak sprawy techniczne a nie prywatne.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jak widać jest obsuwa.

 

http://www.bimmertoday.de/2015/01/15/bmw-316d-2015-basis-diesel-b47-mit-116-ps-braucht-39-liter/

Z powyższego wynika że pierwszy B47 dopiero w marcu (316d) średnie zużycie paliwa 3,9/100. Trzech cylindrow ma nie być. Przynajmniej póki co.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.