Skocz do zawartości

Nowe silniki diesla B47/B37


K8v8M

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko wskazuje na to, ze jesli nie będzie jakiejś wtopy z jakością czy awaryjnoscia do F30 w listopadzie/grudniu trafia pod maskę silniki B47

Model 318d będzie miał 150 KM 340Nm

Model 320d będzie miał 190KM 400Nm

Spalanie ma ulec średnio zmniejszeniu średnio o ok 0,5 l/100, przyspieszenie poprawi sie o około 0,5s do setki.

Silnik ten będzie jednostka R4

 

Nie mam pojęcia czy i kiedy zostanie wprowadzone do serii 3 silnik R3 B37. Jest to bardzo ciekawa jednostka, ale w tym roku w trójce raczej jej nie zobaczymy, choć kto wie... Silnik ten będzie zarezerwowany dla 316d (136KM) a byc moze także pojawi sie wersja 314d o mocy ok 116 KM Najprawdopodobniej o B37 zostanie oparta nowa wersja ED serii 3 ze spalaniem średnim ok 3l/100.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Niestety obecnie z chipowaniem f20/f30 jest duży problem. Nie słyszałem by ktos to robił inaczej niż przez box. Te moce sa do osiągnięcia chyba tylko w teorii. Chiptunig BMW skończył sie gdzieś w roku 2011. Do silnika 320d pewnie będzie dostępny performance power kit gdzie fabryczny chip podniesie moc do ok 214 KM. Model 325 d z generacji B47 jeszcze ma nieznane mi parametry pewnie około 230 KM będzie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jakie tym razem będą "wady" tych silników. :evil: Mam nadzieję, że wreszcie będzie bez żadnych padających turbin czy łańcuchów. Osiągi na pewno będą rewelacyjne, tak jak spalanie. Moc już będzie wystarczająca w przypadku 150KM bo nie auto lecz technika zrobi z Ciebie zawodnika. :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź sobie na ziptuning i zobacz.

Jest niby oferta. Chciałbym poznać relacje choć jednego klienta i wykres z hamowni.

 

150 KM w jedynce będzie pewnie ok. Łańcuch pewnie wiele sie wzgledem N47 nie zmieni.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wskazuje na to, ze jesli nie będzie jakiejś wtopy z jakością czy awaryjnoscia do F30 w listopadzie/grudniu trafia pod maskę silniki B47

Model 318d będzie miał 150 KM 340Nm

Model 320d będzie miał 190KM 400Nm

Spalanie ma ulec średnio zmniejszeniu średnio o ok 0,5 l/100, przyspieszenie poprawi sie o około 0,5s do setki.

Silnik ten będzie jednostka R4

 

Nie mam pojęcia czy i kiedy zostanie wprowadzone do serii 3 silnik R3 B37. Jest to bardzo ciekawa jednostka, ale w tym roku w trójce raczej jej nie zobaczymy, choć kto wie... Silnik ten będzie zarezerwowany dla 316d (136KM) a byc moze także pojawi sie wersja 314d o mocy ok 116 KM Najprawdopodobniej o B37 zostanie oparta nowa wersja ED serii 3 ze spalaniem średnim ok 3l/100.

 

Witam, czy moglbys podac zrodlo tych danych?

Odwolujac sie do danych globalnych (opartych na przeciekach/katalogach czesci/przypuszczeniach/itp):

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=901686

nie przewiduje sie zmiany silnika diesla, nawet po liftingu:

 

F30 320i and 335i LCI SOP 07/15 EOP 10/18. Re-engine with B48B20M0 for 320i and B58B30M0 for 335i.

F30 328i LCI SOP 07/15 EOP 06/16. LCI for F30 and F31 328i continues for one year with the old engine.

F30 328i LCI SOP 07/16 EOP 10/18. Re-engine with B48B20O0.

F30 328E LCI SOP 11/15, EOP 10/18. Introduction of 328E with XB1141M0, plug-in hybrid powertrain. Likely to replace 335iH (no LCI for it).

F30 328d LCI SOP 07/15 EOP 10/18. No new diesels for the US.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najstarszy wpis jest z zeszłego roku, do tego dotyczy rynku US. Silniki B47 są oficjalnie zapowiedziane do X3 po lifcie razem z danymi technicznymi. Przeniesienie do reszty floty jest kwestia czasu. Silniki N47 weszły do serii 1 w marcu 2007 od października 2007 były po cichu (bez liftu) wprowadzone do serii 3.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najstarszy wpis jest z zeszłego roku, do tego dotyczy rynku US. Silniki B47 są oficjalnie zapowiedziane do X3 po lifcie razem z danymi technicznymi. Przeniesienie do reszty floty jest kwestia czasu. Silniki N47 weszły do serii 1 w marcu 2007 od października 2007 były po cichu (bez liftu) wprowadzone do serii 3.

 

akurat wpis nt silnikow pochodzi z 9 marca tego roku :) faktem jest, ze to dane glownie na rynek amerykanski, ale zakladajac, ze linia montazowa jest wspolna na oba te rynki, mozna zakladac ze bedzie jak jeden do jednego. Mam nadzieje, ze nowe silniki wejda do 3-jki pod koniec tego roku, bo wlasnie wtedy chce zamawiac auto.

X3 jak napisales to juz oficjalnie potwierdzone dane przez BMW. Roznice w mocy stosunkowo niewielkie, patrzac na zmiany osiagow/spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale do USA prawie sie diesli nie montuje, wiec tam zmian nie będzie bo na razie nie ma najmocniejszych wersji b47.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

wyglada na to, ze nowe silniki do 3jki trafia dopiero z liftem:

https://www.press.bmwgroup.com/deutschland/pressDetail.html?title=bmw-modellpflege-ma%C3%9Fnahmen-zum-sommer-2014&outputChannelId=7&id=T0179142DE&left_menu_item=node__4100

dla aut produkowanych od sierpnia/wrzesnia jest kilka zmian - szczegoly w linku powyzej (najwazniejsza zmiana to sprzezenie automatu z nawigacja - w skrocie optymalna zmiana biegow dostosowana do stanu na drodze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolega p_zero wyciągnął po prostu, wg mnie również, słuszne wnioski, że skoro teraz F30 nie dostanie tych silników, to wejdą dopiero z liftem. Ot i cała tajemnica braku wspomnianego F30 w artykule. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To gdyby takie same wnioski wyciągał o tej porze roku w 2007 w kwesti e90 i N47, to miałby identyczne. Tymczasem silniki te oficjalnie zapowiedziano we wrześniu a pojawiły sie w październiku. Lift był rok pózniej. Tu myśle ze moze byc 2-3 miesiące poślizgu, ale na 99 procent pojawia sie w tym roku w f30. Byc moze w f20 poczekają do liftu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może i tak będzie. Jakoś w głowie mi się ubzdurało, że F30 jest dłużej już na rynku, a to dopiero 2 lata minęły, więc faktycznie nie ma możliwości, żeby czekali do liftu, który będzie dopiero w połowie 2015 roku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę o nowych silnikach.

http://www.bimmertoday.de/2014/05/13/bmw-b47-diesel-motor-technik-details-baukasten-20d-190-ps/

W skrócie. Łańcuch w nowych modelach będzie z tylu (nie tylko w dieslu)

Najwieksza nowość to czujnik ciśnienia spalania (o ile dobrze zrozumiałem ). Wiele częściej będzie identycznych optycznie jak w N47 ale bedą to jednak inne części. Masa części będzie identyczna jak w odmianach benzynowych. Silnik będzie sukcesywnie wprowadzany do kolejnych modeli, w pierwszej kolejności do serii 5. Nie pojawi sie wersja z trzema sprezarkami, ale wersje topowa odpowiednik N47 218 KM jak najbardziej. Prawdopodobnie będzie miała 231 KM, ale to tylko moje spekulacje.

Ma byc poprawiony znacznie dźwięk silnika wzgledem N47.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę o nowych silnikach.

http://www.bimmertoday.de/2014/05/13/bmw-b47-diesel-motor-technik-details-baukasten-20d-190-ps/

W skrócie. Łańcuch w nowych modelach będzie z tylu (nie tylko w dieslu)

Najwieksza nowość to czujnik ciśnienia spalania (o ile dobrze zrozumiałem ). Wiele częściej będzie identycznych optycznie jak w N47 ale bedą to jednak inne części. Masa części będzie identyczna jak w odmianach benzynowych. Silnik będzie sukcesywnie wprowadzany do kolejnych modeli, w pierwszej kolejności do serii 5. Nie pojawi sie wersja z trzema sprezarkami, ale wersje topowa odpowiednik N47 218 KM jak najbardziej. Prawdopodobnie będzie miała 231 KM, ale to tylko moje spekulacje.

Ma byc poprawiony znacznie dźwięk silnika wzgledem N47.

 

link nie działa

Sprzedam :

- ręczny M-pakiet BMW e9x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Miałem okazje jakis czas temu jeździć autem z silnikiem B47 190KM. Auto blisko 2tony wiec dynamika tylko poprawna, do miasta i nawet dynamicznej jazdy wystarczy w trasie przydałoby sie jednak wiecej mocy. Silnik zaskakująco cichy i kulturalnie pracujący jak na R4. Jesli ktos chętny mogę wstawić filmik jak pracuje. Za wiele możliwości sprawdzenia spalania nie miałem. Jazda po mieście zaowocowała ponad 10 l/100. Trudno ocenić w tym momencie spalanie. Silnik kręci sie podobnie jak poprzednik do ok 4800 rpm.

 

Sumarycznie widać postęp chyba pod kazdym wzgledem odnosząc sie do poprzednika (N47), ale nie jest to postęp spektakularny nie liczac moze głośności. Czekam na wersje high performance (245KM?).

Myśle ze największa różnica będzie dla wersji słabszej 150 KM. Tu przyrost mocy jest stosunkowo sporo większy, a do tego moc maksymalna jest dostępna w dość szerokim zakresie obrotow.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdziłem x3 z tym silnikiem ,ja nie zauważyłem jakiejś różnicy w kulturze pracy,moim zdaniem szału nie ma,spalanie podczas jazdy testowej x3 z nowym 2.0d 190km spalanie 10.5l,jezdziliśmy dynamicznie ale bez szaleństw.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.