Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dołączam się do opinii osób polecających 520d lci. Jedyna (niewielka moim zdaniem) przewaga to moc, chociaż moim zdaniem "fajnie to lata" w F10/11 dopiero 400 KM. Dorzuciłbym jeszcze kulturę pracy na postoju. Reszta przemawia za dieslem. Uparłeś się tak tego przebiegu. W 520d silnik jest na tzw. "dotarciu". Przebieg w N20 też jest teraz nieznaczny, ale jak będziesz go sprzedawał, to będzie pewnie bliski śmierci mechanicznej i kto to kupi?
peace & love
Opublikowano
528i to nienajlepszy motor... pali jak smok i jest dość awaryjny. U mnie w firmie jeżdżą dwa auta z tym silnikiem - 5tka i x3. W x3 przy 100tys była duża awaria - panewki i auto siadło w serwis na trzy tygodnie, 5tka narazie bez poważniejszych awarii ale olej regularnie dolewany między przeglądami. 528i w mieście pali tyle co moje 535d... 520d to wybór rozsądku, programem zrobisz go na wyżej i będzie juz znośnie jeździł przy dużo lepszej ekonomii
Opublikowano
528i to nienajlepszy motor... pali jak smok i jest dość awaryjny. U mnie w firmie jeżdżą dwa auta z tym silnikiem - 5tka i x3. W x3 przy 100tys była duża awaria - panewki i auto siadło w serwis na trzy tygodnie, 5tka narazie bez poważniejszych awarii ale olej regularnie dolewany między przeglądami. 528i w mieście pali tyle co moje 535d... 520d to wybór rozsądku, programem zrobisz go na wyżej i będzie juz znośnie jeździł przy dużo lepszej ekonomii

 

 

Dzięki za opinię, jak wygląda to z awaryjnością b47 z 520d ? poprzednik n47 był podobno masakrycznie wadliwą jednostką, rozumiem że jego nowa generacja już całkiem "daje radę" ?

Opublikowano
Jak wyżej - tak naprawdę w N47 jedyna większa wada to rozrząd. W porównaniu do poprzednika M47 - wały pękają rzadziej, wtryskiwacze padają rzadziej, koła dwumasowe i koła pasowe żyją dłużej, świece żarowe i ich moduły wytrzymują większe przebiegi. Przerobiłem wiele aut z N47 i poza rozrządem uważam ten silnik za bardzo udany. Do tego relacja osiągi/zużycie paliwa - bardzo dobra. Powiem to co powiedziałem kilka stron wcześniej - F10/11 to nie jest sportowiec i 20d bardzo dobrze się w nim sprawdza. Nie neguję mocniejszych silników, ale dla wielu użytkowników to świetne rozwiązanie. Ja, pokonując ok 5000 km miesięcznie bardzo chwalę sobie jednostki 2.0d w tych autach - rzadkie tankowanie, tania jazda, komfort podróży.
Opublikowano
Dokładnie ,poza rozrządem nic się w tym silniku nie psuje :cool2:

 

 

Prawdopodobnie ktoś z forumowiczów miał styczność z silnikiem b47 w 520d 2015 bez xdr, chciałem sie zapytać czy są jakieś problemy z tym motorem. ? Podobno wyeliminowano błędy poprzedników i to całkiem polecana jednostka, ciekawy jestem awarii jakie najwcześniej występują przy tym silniku. ( zakładam ze nie jest wolny od wad )

Opublikowano
Dokładnie ,poza rozrządem nic się w tym silniku nie psuje :cool2:

 

 

Prawdopodobnie ktoś z forumowiczów miał styczność z silnikiem b47 w 520d 2015 bez xdr, chciałem sie zapytać czy są jakieś problemy z tym motorem. ? Podobno wyeliminowano błędy poprzedników i to całkiem polecana jednostka, ciekawy jestem awarii jakie najwcześniej występują przy tym silniku. ( zakładam ze nie jest wolny od wad )

 

Tu masz opinie o B47: viewtopic.php?f=103&t=274701

 

U mnie 60k przejechane w 2 lata i wszystko jest OK (520d xdrive)

Opublikowano

A ja użytkuję 528i od roku , wcześniej 520d N47 (teraz ma go żona).

I powiem szczerze że poza czasami głośnym dźwiękiem po odpaleniu przez jakieś 30 sekund , to dla mnie motor jest ok.

Fajny , dynamiczny , odgłos przyśpieszania rewelacja.

Faktycznie spalanie w mieście 12 i więcej , ale jak na osiągi 530d i tak nie najgorsze.

Cisza przy spokojnej jeździe nie do osiągnięcia w ropniaku.

Mam najechane 125000 km napęd pompy wymieniony przy 80000km.

Poza tym nic się nie dziej , a radość z jady o poziom lepsza niż w 520d.

Pozdrawiam

JKCHRIS

www.grzejniki-lazienkowe.net
Opublikowano
nie ma co dramatyzować z tym n47, mam już 3 sztukę z przebiegiem 260tyś i zero problemów, trzeba kontrolować ale bez przesady
Opublikowano

Dokładnie nie ma co dramatyzować.

W n47 trzeba wymieniać rozrząd w n20 napęd pompy . (praktycznie podobne koszta).

A poza tym nic nie powinno się dziać.

www.grzejniki-lazienkowe.net
Opublikowano
Jeśli od nowości olej był wymieniany co 15kkm, auto jest w automacie i nie korzystano ze S&S to łańcuch i 300tkm potrafi zrobić bez wymiany :)
Opublikowano

Witam Panowie, serfując w nocy po forum natknąłem się na kilka odpowiedzi bardziej ważnych czy mniej.

Jestem na etapie kupna F10tki rozważam 525xd / 530xd

Różnica ceny 50tysięcy zł oczywiscie ciut gorsze wyposażenie w 525 ale m pakiet

 

Po chipie bede mial w 525 , ok 260km/500nm~

530stka ma od razu 248km i 540nm oczywiscie 3.0 wiec zapewne lepiej idzie.

 

Jak wrażenia z jazdy 530 a 525 , ma ktoś obraz porównania ? czy 2.0 jest duzo glosniejszy?

 

Ważna sprawa : W tanszym aucie sa tylko xenony bo koncowka 2012, 530xd jest z 2014 roku...

Czy Ledy duzo lepiej swieca i duzo lepiej to wyglada?

Xenon to juz wstyd czy nie? czasami widać jakies auta zwykle za 25/30 tys xenonem... warto doplacać do leda,lepszego wyposażenia, wiekszego silnika,lepszej mocy, lepszej pracy silnika bo zapewne cichy ten większy.

 

mam nadzieje ze ktos odpowie :) dzieki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Xenon to juz wstyd czy nie? czasami widać jakies auta zwykle za 25/30 tys xenonem...

 

Kolego, wstyd to pisać takie rzeczy. ;)

Opublikowano

Może i przesadziłem ale wszędzie się słyszy " przyszłość to LED " :) stąd pytam jaka wasza opinia jak się jezdzi z xenonanami w f10 bo widzialem 2 posty gdzie pisali ze niesamowicie polepsza wygląd auta jak jedzie z ledami

a xenon to jednak ciut starsza technologia. Kto ma xenony, kto sie wypowie?

Opublikowano
Potwierdzam, jeszcze u siebie mam z HighBeam assistant i działa to bajecznie. Jechalem jako pasazer nocą f11 z full led. Wielkiej roznicy nie ma.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Główna przewaga LEDów, to lepsze możliwości adaptacyjne i mniejsze zużycie prądu, a nie "siła" świecenia.
Opublikowano
Prawdę mówiąc różnica xenon vs led jest moim zdaniem, przy czym nie ma co na xenon narzekać. Mimo tego, że dzielone ledy fajnie wyglądają traktuj to raczej jako dodatek a skup się na reszcie parametrów auta - historia wypadkowa, przebieg, stan, dokumentacja etc.
Opublikowano

nie wiem czy to przychodzi z wiekiem, ale teraz szanuję rozwiązania starsze, łatwiejsze w serwisie, żywotniejsze, i tak:

 

- jakbym mógł (stać mnie było) to wolałbym, silnik z większą pojemnością - ale bez turbo

- wolę otwierania z kluczyka niż CA

- wolę ksenony niż led (jedynie lasery zrobiły na mnie wrażenie)

- wolę RWD niż FWD

- wolę kopcenie niż DPF

 

i jeszcze kilka innych... :cool2:

 

z "nowinek" które nie miałem w pierwszych autach (20 lat temu) a teraz nie wyobrażam sobie jazdy to:

- wspomaganie

- klima

- ESP

- ksenony :norty:

- podgrzewane lusterka

 

reasumując - ledy wyglądają lepiej, ale nie są niezbędne

Opublikowano

Padło na F10 530xd chip na 300km i bedzie odpowiednio , sprawdzona w ASO.

Sporo droższa ale bogatsze wyposażenie są i upragnione ledy auto ma byc na 3-4 lata więc dobrze będzie się prezentować nawet po kilku latach bo f10 ciężko się starzeje w takim wydaniu.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Moze się ktoś podzieli opiniami o F10 z silnikiem 523i, trwałość, spalanie, ma jakieś wady? Jakie są różnice pomiędzy nim a tym samym R6 w 528i, 530i
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
523 jest widocznie słabsze niz 528 czy 530 bo te dwa jada praktycznie identycznie. Na Youtube jest filmik z przyspieszeniami chyba wszystkich silnikow z f10. Jeden dlugi filmik. Chyba ze dynamika nie jest wazna to bez znaczenia ktore 6 garow wybierzesz.

🙃🙃

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.