Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy w budżecie 120 tys biletów PLN jest szansa kupic sensowną 5tkę z trzylitrowym silnikiem ? ...

 

trudne trafienie ale mozliwe

mechanik z aso we wro sprzedal swoje 530d xdrive z 2013 za 115 tys z dwoma kompletami kol 18 cali

minusy ze na umowe i przebieg 190 tys ale poza tym super wypas bezwypadkowosc i perfekcyjny stan

co ciekawe mial sporo chetnych ale ja bym auta z takim nalotem nie bral

 

tapatalked

jest moc, będzie szmoc ;)
Opublikowano

Szanowni Państwo.

W chwili obecnej użytkuję z satysfakcją Volvo v60 d3, którym zrobiłem bezproblemowo już 90 tys km. Przyszła pora na zmianę auta i chciałbym sobie spełnić marzenie w postaci BMW f10. Znalazłem ciekawą ofertę BMW f10 xdrive 525d wyprodukowanego w 10/2011 a nabytego przez właściciela w 02/2012r. Samochód ma pełną historię w ASO i jednego właściciela od nowości. Samochód w pełni oryginalny, nigdzie nie malowany. Zadbany. Przebieg 81.000km. Dowiedziałem się jednak, że przy ok. 60.000km wymienione zostały turbiny (gwarancja).

Po rozmowie z kolegą, który użytkował BMW 520d z 2011r. nabrałem jednak pewnych wątpliwości nie tyle co do tego konkretnego egzemplarza, ale co do zakupu marki BMW.

Rocznie robię min. 35.000km i samochód jest moim narzędziem pracy. Nie mogę sobie raczej pozwalać na awaryjność takiego samochodu. Samochód ma mi wystarczyć na ok. 100.000km. Wcześniej miałem Insignię i przez pierwsze do 150.000km było super a przez następne 50.000km tragedia... Moje wątpliwości dotyczą awaryjności diesla N47T w tym rozrządu, turbin i innych spraw... Poza tym usłyszałem od znajomego, że awaryjne są napędy xdrive, których naprawa kosztuje masę pieniędzy. Awaryjne rzekomo są też przeguby, których wymiana również jest bardzo droga.

Marzenia marzeniami, ale trochę tego typu opinię zaczęły mnie martwić i szczerze mocno zdziwiły. Zawsze bowiem żyłem w przekonaniu, że BMW to solidne wykonanie. Teraz mam wątpliwości.

Dowiedziałem się, że silniki 3.0 są solidniejsze, ale ich podaż jest mała a import z DE nieopłacalny z racji akcyzy. Polskie oferty przekraczają zaś 100.000zł a więcej środków nie mam...

 

Proszę o jakieś rady:)

Opublikowano
Polskie oferty przekraczają zaś 100.000zł a więcej środków nie mam...

 

Chyba sam sobie odpowiedziałeś.

Opublikowano
520d pewnie tak. Nie orientuje się niestety w silnikach, które tam były.
Opublikowano

Osobiście Ci powiem, że chyba wszystkie 3.0d są można powiedzieć pancerne, jak już się coś zdarza uszkodzić to są to drobnostki. O przeglubach słyszałem, o napędzie xDrive? Nigdy, chyba ze ktoś nie umie użytkować i nie wie jak o to zadbać, mam 30xd 258km już 55tys i nic się nie dzieje. Jeżeli nie masz więcej jak 100tys to ciężko może być ci kupić 30d, weź pod uwagę, że są dwie wersje 3.0 jest 25d oraz 30d co jest dokładnie tym samym aczkolwiek jest tez wersja 25d 2.0 N47. Ja osobiście bym odradził N47 w każdej postaci. Ewentualnie wymiana łańcucha na sam start ze wszystkimi napinaczami itp żeby mieć święty spokój na przyszlosc.

 

Ogólnie co do F10 - moim zdaniem jedno z najlepiej wykonanych bmw sprzed ostatnich 10 lat.

Opublikowano

 

Ogólnie co do F10 - moim zdaniem jedno z najlepiej wykonanych bmw sprzed ostatnich 10 lat.

 

:cool2: zgadzam sie - nie dlatego , że mam ale właśnie dlatego, że tak uważam go kupiłem :mrgreen:

Opublikowano
Czy w budżecie 120 tys biletów PLN jest szansa kupic sensowną 5tkę z trzylitrowym silnikiem ? ...

 

przebieg 190 tkm.. co ciekawe mial sporo chetnych ale ja bym auta z takim nalotem nie bral

 

tapatalked

 

Tzn, że przebieg 190 tys to jest bardzo dużo jak na ten silnik?

Chciałbym pojeździć autem ze 100 tys km.

 

Obecnie mam Audi A5 z przebiegiem 190 tkm i auto sprawuje sie świetnie, nie zanosi się żeby nagle klękło" .

Opublikowano
190 tys to jest bardzo dużo jak na ten silnik? ...

 

to nie jest duzo jak go kupiles jako nowy lub prawie nowy i sam tyle nakreciles i wiesz jak byl serwisowany

ale jak juz kupujesz z takim nalotem to powinien zapalic sie warn bo 3.0d xdrive za czapke sliwek nie naprawisz

z drugiej strony taki setup kusi ale ja mimo wszystko 10x bym sie zastanowil nad wydaniem 120 tys za uzywke

 

tapatalked

 

uzywam angielskie slowa za przykladem kol grendela57 za co przepraszam :mrgreen:

 

tapatalked

jest moc, będzie szmoc ;)
Opublikowano

Witam wszystkich fanów marki BMW ;)

Podobno jest jakiś ogólny wątek gdzie mogę się przywitać ale forum jest na tyle rozbudowane, iż nie umiem znaleźć :(

Doszukałem się za to sekcji forum gdzie można zapytać o dany egzemplarz auta ale widzę, że w każdym temacie jest VIN auta, nie wiem czy można zapytać o 4 w jednym temacie więc jeśli można to zpaytam tutaj, widziałem, że sporo aut przewinęło się już przez ten temat, choć dotarłem dopiero do 33 strony :oops:

 

Chciałbym zakupić tzw "dupowóz" na trasy. Ponieważ nie jeżdżę dużo - 5/10 może 15 tyś rocznie poszukuję benzyny w automacie, najlepiej > 2.0L lub > 200 KM. Preferuję wolnossaka ale cieżko dziś o wolnossące V6 250 KM ;(

Pomiędzy nową Mazdą 6 (2.5L NA 192KM), nowym Mondeo (2.0L T 204KM), Alfą Gulią (2.0L T 200KM) rozważam 2-3 letnie BMW F10/F11. Budżet to max 150k.

 

Czy znajoma jest komuś z forum historia poniższych modeli BMW? Wszystkie 4 są rzekomo bezwypadkowe z dość niskimi przebiegami.

 

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-535i-x-drive-luxury-line-kamera-salon-serwis-polska-keyless-ID6yOfFx.html

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-vat23-528i-salonpl-mperformance-fotele-komfort-dealer-bmw-premiumarena-ID6ySs4z.html

http://allegro.pl/bmw-f10-535i-m-sport-lift-prywatne-i6823486359.html

http://allegro.pl/bmw-f10-535ix-lift-m-pakiet-i6824242153.html

 

Jeśli to nie odpowienie miejsce na takie pytania to pokierujcie w dobrą stronę, nie banujcie od razu please :)

Pozdrawiam, Bartek

Opublikowano
Doszukałem się za to sekcji forum gdzie można zapytać o dany egzemplarz auta ale widzę, że w każdym temacie jest VIN auta, nie wiem czy można zapytać o 4 w jednym temacie więc jeśli można to zpaytam tutaj...

 

Można założyć 4 tematy :8)

Opublikowano

Witam, mam na oku F11 530d (258KM) z 2014r. czyli wersja poliftingowa z dosyć dobrym wyposażeniem za 22000 Euro oczywiście w Niemczech.

Sprzedawca może dać gwarancję za niewielką dopłatą wszystkie serwisy robione w bmw- ostani w styczniu tego roku, ale jedno co mnie martwi to przebieg, bo te 3 letnie bmw ma 202000 przebiegu i tu moje pytanie czy to jeszcze warto kupić, czy trzeba się już przygotować na jakies niespodzianki z takim przebiegiem?

Opublikowano
Witam, mam na oku F11 530d (258KM) z 2014r. czyli wersja poliftingowa z dosyć dobrym wyposażeniem za 22000 Euro oczywiście w Niemczech.

Sprzedawca może dać gwarancję za niewielką dopłatą wszystkie serwisy robione w bmw- ostani w styczniu tego roku, ale jedno co mnie martwi to przebieg, bo te 3 letnie bmw ma 202000 przebiegu i tu moje pytanie czy to jeszcze warto kupić, czy trzeba się już przygotować na jakies niespodzianki z takim przebiegiem?

 

Nie warto! Lepiej kup 6 letnie z przebiegiem 195tyś za 80tyś :mad2:

 

A tak serio to czy warto czy nie to sam sobie odpowiedz. Reguły nie ma, może być nowe i się psuć non stop. Przebieg OK, jak serwisowany regularnie wedle zaleceń to chyba cena dobra. Zobacz, sprawdź. Poszukaj na forach o tym co i kiedy się w tym konfigu sypie. Powodzenia.

Opublikowano

Witam od pewnego czasu planuje zakup F10 myslalem o benzynie ale po rozmowach z kilkoma włascicielami diesla zmienialem zdaie na 2.0d rok 2013/2014 , czy moglby mi ktos z posiadaczy bmw powiedziec cos mysli o tym modelu?

czy cena jest ok jak za ten rok i przebieg?

 

http://www.mobile.de/pl/Samochod/BMW-525-d-M-Sport-Paket-Navi-Prof./vhc:car,pgn:10,pgs:10,ms1:3500_-22_,frn:2013,frx:2015,mlx:100000,vcg:limousine/pg:vipcar/240916129.html

Opublikowano
Generalnie F10 z dieslem 150KM nie będzie powalać osiągami - to ciężkie auto, jeździć będzie, ale czemu akurat w tej wersji 518d? To ten sam silnik co 520d, tyle że w bardziej okrojonej wersji mocy - zdecydowanie brałbym 520d, to takie minimum w tym samochodzie i zarazem optymalny wybór. Co do awaryjności - silnik B47 też jest dość nowy, ale na razie jakoś specjalnie nie słyszę o jego awaryjności, ale mogę się mylić.

Dodam jeszcze tylko, że Insignia to na pewno fajne auto, osobiście podoba mi się, ale do F10 nie ma co porównywać - zdarza mi się jechać czasem Insigniom czy na full wypasie Talismanem też 160KM - to jest naprawdę różnica, żeby nie pisać, że przepaść. Poza ogólnym całokształtem, to wydaje mi się, że tam są koniki, a w BMW są KONIE, jak się je ostrzej batem potraktuje, to tak jakby moce tych samochodów były zupełnie inne, a na papierze wydaje się, że sa porównywalne... wiem, skrzynia w BMW jest świetna i to też jej zasługa...

 

Dzięki za odpowiedź. Ostatecznie, faktycznie biorę 520d. Rozważałem 518d, bo nie miałem w tamtym momencie tak dobrej oferty na 520, jaką dostałem kilka dni potem.

Opublikowano

Panowie i panie - mam pytanko odnośnie gwarancji fabrycznej BWM - a mianowicie czy jest sens za nią dopłacać?

 

Mogę kupić 5 letnie F10 lub F25 z przebiegiem do 100 tyś km za 120-130 tyś lub dołożyć 20-30 tyś i kupić za 150-160 roczny lub 2 letni.

Zastanawiam się tylko czy jest sens? W gwarancji jest coś ciekawego oprócz przeglądów i wymiany oleju / filtrów w cenie?

 

Zakładam, że jak ukręce silnik albo padnie mi skrzynia to BWM i tak będzie się broniło rękami i nogami aby mi tego na gwarancji nie naprawić tylko wmawiać, że źle użytkuje auto.

Tak będzie czy brać z gwarancją i spać spokojnie? Czy lepiej zaoszczędzić i mieć te 20-30k na ewentualne naprawy?

 

Pozdrawiam,

Bartek

Opublikowano
W gwarancji jest coś ciekawego oprócz przeglądów i wymiany oleju / filtrów w cenie?

 

mylisz gwarancje z serwisem inclusive

5 letnia gwarancja jest platna, obejmuje wszystkie wrazliwe czesci auta i jest ograniczona przebiegiem, ja zaplacilem do 100tys, wiecej nie jezdze

wg mnie 5 lat gwarancji przy nowym (prawie nowym) bmw to 'must have'

 

tapatalked

jest moc, będzie szmoc ;)
Opublikowano

Tak to wiem i się w zupełności zgadzam ale zastanawiam się co obejmuje taka gwarancja bo na pewno nie rzeczy eksploatacyjne a poważne awarie jak się zdarzą to ASO się broni rękami i nogami, że nie ich wina tylko kierowcy.

Czy nie lepiej zaoszczędzić tą kasę na poczet ewentualnych napraw auta, któremu gwarancja się właśnie skończyła?

 

Pytam gdyż mam na oku kilka modeli, niektóre z lat 2012 czy to F10 czy F25, którym lada moment skończy się gwarancja i nie wiem czy łyknąć takie właśnie z przebiegiem 70k za 120k czy lepiej taką z 2015 jeszcze na gwarancji ale za 150k. Więc pytanie czy gwarancja jest warta tych 30 tyś?:)

 

Na wymianę silnika może nie wystarczy ale na większość ewentualnych napraw modelu z 2012 powinno? ;)

Zakładam, że jak kupię auto używane ale bezwypadkowe z ASO, z niskim przebiegiem to nie muszę się bać, że się zaraz posypie?

 

Czy dobrze rozumuję, że opinia o BMW generujących duże koszty to bardziej powstaje na przykładzie tych z "zachodu" z niewiadomą przeszłością i kręconym przebiegiem?

W tedy ludzie nacinają się na koszty. Ale jak kupie sprawdzone auto z ASO z niksim przebiegiem to chyba zrobie conajmniej kolejne 100k bez poważniejszych awarii?

 

W skrócie mam dylemat czy iść w F10 z 2015 z przebiegiem < 40k za 150 tyś czy może jednak rocznik 2012 < 100 k za 120tyś i mieć coś kasy na ewentualne naprawy.

W obu przypadkach rozważam tylko auta bezypadkowe i sprzedawane przez ASO. Ma tym jeździć moja żona z dzieckiem, musi być bezpiecznie na ile się da ;)

Opublikowano

Tak wiem, pytałem przy okazji każdego auta i powyżej 5 lat już nie chcą przedłużać ;(

Pytanie tylko czy z doświadczenia użytkowników forum jest warta 30 tyś? ;)

Opublikowano
Tak wiem, pytałem przy okazji każdego auta i powyżej 5 lat już nie chcą przedłużać ;(

Pytanie tylko czy z doświadczenia użytkowników forum jest warta 30 tyś? ;)

 

30tys? Skąd to wziąłeś? Masz na myśli, że auto z gwarancją vs bez jest tyle droższe? Jak tak to raczej nie. Chyba bym zaryzykował.

Opublikowano

Cześć,

pierwszy post więc witam wszystkich.

 

Szukam latawca na autostrady. Póki co zastanawiam się na modelem bo nic nie jest klepnięte. Przebieg roczny 40-50kkmów. Samochód odpalany 2x w tygodniu. Wolałbym coś zgrabniejszego niż F10/F11, co podczas jazdy po górskich drogach da więcej radochy ale używana seria 3 F30 kosztuje niemal tyle samo. Tak czy siak mam kilka dylematów czy tam zagwostek.

 

Zacznę od serii 3:

Na allegro jest w tej chwili 10 (słownie: dziesięć) sztuk F30 z 3 litrowym dieslem i automatem. E90 też niewiele lepiej bo aż 85. Dlaczego ludzie nie sprowadzają 3 litrówek? Ja rozumiem akcyzę ale różnica w osiągach pomiędzy 320d a 330d to przecież kosmos.

Swoją drogą to dosyć zabawne. Teraz z wysoko uniesionym czołem i bez strachu o porażkę będę stawał w szranki z każdym napotkanym F30. Ryzyko porażki minimalne :D a jeżdżę vanem w dieslu :twisted:

 

Ogólnie seria 5 i seria 3:

Chciałbym aby na pokładzie był aktywny tempomat, monitorowanie pasa ruchu i ewentualnie BLIS. Znalazłem w jednym z wątków, że kamerę cofania można bez problemu dołożyć. A co z pozostałymi systemami? Czy każde F10/F11 ma szybę pod kamerę? Ktoś potrafi strzelić przybliżony koszt takiego moda?

 

Czy 3 litrowy diesel 525d 204KM to dobry pomysł? Różni się czymś od 530d? Po programie wychodzą identycznie więc strzelam, że 525d to wykastrowane 530d (oczywiście jeśli mowa o 3 litrowym).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.