Skocz do zawartości

Chcę kupić F10/11 porady,opinie, porównania.


Kirył

Rekomendowane odpowiedzi

Pemek jeździłem 520d 184PS. Czterech liter nie urywa i fajerwerków brak. Dlatego napisałem o 525d (liczę że jest lepiej).

Powiem tylko tyle, że subiektywnie 520d jedzie lepiej niz 525xd. Przynajmniej wg mnie i mojego wspólnika. Bo tym drugim jeździ, a 520d dostał na zastępcze auto. I wydawało się nam obu, że jest szybsze. xDrive zabiera jednak trochę mocy a i swoje waży.

Weź to pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Miałem podobne odczucie użytkując obydwa modele w podobnym czasie. Nie czułem różnicy w osiągach. Do tego 525dx miało M pakiet, więc szerokie laczki, przez co pewnie jeszcze więcej tracił na osiągach. Do tego uważam, że 520d brzmi przyjemniej dla ucha, ale to może już subiektywna ocena.

 

Co najciekawsze, wg BMW do 100 km/h 525d i 525dx przyśpieszają w tym samym czasie mimo 110 kg różnicy. Nie wiem jakim cudem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja jestem zdania że 2.0d to za słaby silnik żeby napędzać 4 koła, nawet w wersji z 2 turbinami :cool2:

 

xDrive ma sens przy mocnym silniku, gdzie nie ma (znacznego) poczucia spadku osiągów i/lub jesteśmy zmuszeni do napędu na 4 koła. Osobiście przy 525d brałbym RWD. Do tego zawsze możesz wstawic na gwarancji podniesienie mocy (do 520d są, więc zakładam że 525d też, ale nie sprawdzałem) w ASO, jeśli będzie jej brakowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Koledzy, zrozumcie, że nie każdemu zależy na super osiągach. Nawet 520dx ma i tak lepsze przyśpieszenie niż większość samochodów jeżdżących po drogach. Ludzie potrafią doposażyć 520d lepiej niż nie jedno 550i, co świadczy, że nie jest to kwestia pieniędzy tylko potrzeb.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no to źle zakładasz :D bo do 525d nie ma PPK, jest do wersji 520d, 530d i 535i

 

Uuuuu tego się nie spodziewałem.

 

Gdzieś na tym forum pojawił się tekst (chyba w temacie o chiptuningu), że 525d można wyciągnąc na 240M. Czyli jak rozumiem, oznacza to utratę gwarancji i grzebanie w sterowniku albo boxy. Szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, zrozumcie, że nie każdemu zależy na super osiągach. Nawet 520dx ma i tak lepsze przyśpieszenie niż większość samochodów jeżdżących po drogach. Ludzie potrafią doposażyć 520d lepiej niż nie jedno 550i, co świadczy, że nie jest to kwestia pieniędzy tylko potrzeb.

 

Zgadzam się całkowicie - kiedyś moc miała dla mnie kluczowe znaczenie, ale z biegiem lat i przejechanych kilometrów preferencje się zmieniają. Zaczynam poważniej myśleć o tym, żeby do domu wrócić bezpiecznie, zaczynam brać pod uwagę spalanie (co kiedyś było nie do pomyślenia u mnie :duh: ) i nie jest to kwestia oszczędzania na kasie - na razie nie muszę - ale jakoś przyjemniej jest mieć świadomość, że mało mi bryka spala (chyba się kurna starzeję :mad2: ) a i tak mocy mam wystarczająco dużo, żeby większość aut odstawić w tyle lub nazbierać milion punktów karnych... Do tego jazda w Europie zrobiła się inna niż 20 lat temu - w Austrii trzeba uważać jak nie wiem co, z Niemiec przyszedł mi mandat z sierpniowego wypadu do Londynu a i w Niemczech szybka jazda się skończyła z racji sporego ruchu - jedynie w weekendy można "podzidować" jak nie ma ciężarówek. Więc wolałem prawie nowe i z gwarancją i nie zmęczone 520d niż 535d z którego zabrane już jest to co najlepsze... Ale to moja opinia i rozumiem tych co wolą odwrotnie - kiedyś też tak myślałem wiec z tym podejściem nie polemizuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, zrozumcie, że nie każdemu zależy na super osiągach. Nawet 520dx ma i tak lepsze przyśpieszenie niż większość samochodów jeżdżących po drogach. Ludzie potrafią doposażyć 520d lepiej niż nie jedno 550i, co świadczy, że nie jest to kwestia pieniędzy tylko potrzeb.

 

Prawdę pisze...

 

A jeszcze jest jeden ważny aspekt... załóżmy brak limitów, bierzemy top wyposażenie 550i/xi, czyli ~450 KM. Kto wykorzysta potencjał tego samochodu tak naprawdę? Ze świateł, automat, ok można wyleczyć i słabszego motocyklistę, ale na ciasnej górskiej drodze i tak to kierowca robi większość roboty. :mrgreen:

Głowix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba się też starzeję gdyż zmieniły się priorytety. Lubię bezpiecznie, komfortowo i spokojnie a do tego bardziej ekonomicznie. Zamiast mocnego silnika i wyższej akcyzy wolę inne rozwiązania, które spełnią moje oczekiwania. Oczywiście jakiś stan mocy musi być do sprawnego przemieszczania się czy wyprzedzenia zawalidrogi, ale przyznam, że nie robię już dzikich akcji w postaci wyprzedzania serią 4 samochodów - zatem wg mnie pojazd winien mieć około 200-220PS. A jeśli już się faktycznie zestarzeję to kupię tanie Z3 lub Z4 gdzie faktycznie można się pobawić...

Zgodzę się z Mandusem co do wojaży po Europie - wzmożony ruch, restrykcje, ograniczenia i brak pobłażliwości skutkują wysokimi mandatami a za wiele i tak nie nadrobisz. Ostatnio miałem potrzebę dojechania nieco szybciej do Warszawy (niż zazwyczaj). Zaoszczędziłem na trasie o długości ~300km jakieś 20 minut. Spaliłem kilka litrów paliwa więcej + gdybym się podsumował to pewnie z 1000PLN i kilka punktów bym zarobił. Różnica w czasie nieopłacalna w stosunku do ewentualnych konsekwencji.

Muszę wyskoczyć na dłuższe jazdy testowe 528i/525d i wtedy obadam co bardziej wpisuje się w moje potrzeby. Gdyby nie to, że samochód ma być świeży (gwarancja/leasing) to pewnie popatrzyłbym również na 520+ ewentualny chip o którym pisał Skoovron.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak będziesz przeliczał szybkość jazdy ma czas to jasne, że się nie opłaca. Wtedy to wystarczy 518d. Ja czerpię przyjemność z chwilowego przyspieszenia i poziom 245 kM na dziś mnie całkowicie satysfakcjonuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w ASO Janki pierwsze wolne miejsca są na za 2 tygodnie, a informacji o samochodzie, którego nie jestem właścicielem nie udzielają więc pozostaje mi uprzejmość użytkowników forum, którzy maja dostęp do owych informacji. O taka uprzejmość mi chodziło :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w ASO Janki pierwsze wolne miejsca są na za 2 tygodnie, a informacji o samochodzie, którego nie jestem właścicielem nie udzielają więc pozostaje mi uprzejmość użytkowników forum, którzy maja dostęp do owych informacji. O taka uprzejmość mi chodziło :)

 

Termin za dwa tygodnie na co ? Na sprawdzenie historii serwisowej samochodu ? Podane terminy przez Ciebie to jak do dobrego doktora specjalisty. W koncu to ASO....szacunek do pracy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.