Skocz do zawartości

Chcę kupić F10/11 porady,opinie, porównania.


Kirył

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

zacząłem jednak rozważać leasing. Na razie decyzja pomiędzy modelami się rozjechała, ale rozważam silniki b47 - jak jest z ich trwałością?


Znajomy mechanik mówi że potrafią się zatrzeć na wale, lecą turbiny. Jedna osoba u której oglądałem B47 mówiła coś o gniazdach wtrysków.

Rozważam auta z okolic 2016-2017 roku, przebieg w okolicach 100-140tyś. Przy założeniu jak wyżej (roczne przebiegi 50-60 tyś), auto na 3-4 lata ma sens, czy lepiej odpuścić?

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Panowie, szukam dla siebie f10. Najbardziej zainteresowała mnie wersja 528i 3.0 bez turbo. Jest tu ktoś kto może wypowiedzieć się na temat serwisowania i wad tego silnika ?

Ew. biorę pod uwagę 525d i 528i turbo.

 

Jak coś mam 525d na sprzedaż. 2013 rok 147 tys nalotu. Po więcej zapraszam na priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Część wszystkim.

Zaczynam się rozglądać za autem i myślę o zakupie serii 5 z USA (jakiś egzemplarz z mniejszą stłuczką).

Które wersje silnikowe są godne zaufania?

Początkowo myślałem o zakupie 528i (N20) i 535i (n55) ale im więcej czytam tym mniej wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie ma alternatywy. Bo zaden nie jest jakos super bezawaryjny. Chyba tylko N52 to dobry silnik z calej palety benzyn tyle, ze byl montowany na poczatku produkcji. Jak juz masz wybierac to bierz n55. Ponta a jaki niby lepszy benzynowiec jest w efce? :mrgreen:

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Może ew. jakieś zalecenia po zakupie co wymienić na starcie, żeby spokojnie jeździć?

To nie ma czegoś takiego, przy n55 możesz pójść z torbami.

Odpowiedzią jest diesel na twoje zapytanie.

Ja bym nie brał f10 z benzyną, chyba, że M5 skoro szuka w USA :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Każdy może być awaryjny. N55 to fajny silnik. Jednak łatwo sie przegrzewa jak pompa kleknie, a klękają często. A jak się przegrzeje to kaplica :mrgreen:

Te z początku produkcji miały problemy z luzujacymi sie śrubami vanosa. Ponoć później to wyeliminowali. Jak brać n55 to z końca produkcji

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Pękający wał w n55 . i wszystko wokoło . Diesle to b47 i b57 . Chociaż one trochę mają atrakcje wzięte z serii N . Zrobisz rozrząd, chłodnicę egr , kolektor to dobrze by było żeby wtryski się nie posypały . i będzie jeździł .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim.

Planuję kupić F10, diesel, zapewne przedlift do 70 tyś. Szukam 520D, jednak często trafia się w ogloszeniach 525D. Poza osiągami, który silnik wypada lepiej? Teoretycznie na jednej turbinie będzie tańszy w naprawie. Czy twin turbo jest dużo bardziej awaryjne? Czytałem, że lubi padać głównie małe turbo, a wymiana się wiadomo, komplet. Na co jeszcze zwrócić uwagę poza rozrządem i chłodniczką EGR?

P.S. jaki jest koszt wymiany rozrządu? (Części + robota) tak +/-

Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja też w serii 3 czuję się klaustrofobicznie, choć klaustrofobii nie mam. Nie zaliczam do wielkoludów, a mimo tego czułem się jak sardynka w puszce. Seria 5 jest w tej kwestii znacznie większym samochodem, komfort i ilość dostępnych gadżetów bez porównania na korzyść serii 5. Seria 3 raczej dla singla studenta lub dla pary, żeby wyskoczyć na imprezę. Pewnie, serią 3 śmigają całe rodziny i jakoś żyją. W latach 80-tych rodziny mieściły się nawet do Kaszlaka :wink: Ale czy to jest wygodne? No nie wiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo braków odpowiedzi, poczytałem na stronach .de , popytałem. Pojeździłem 525D oraz 520D. Już chciałem ludzi zaczepiać na ulicy :P Odpuszczam 525D na rzecz 520D 184 km. Pytanie do właścicieli i znawców z doświadczeniem. Co zalecalibyście po zakupie, by mieć spokój z silnikiem i bez stresu jechać na wakacje? I jaki jest koszt rozrządu, części z wymianą? Przy zakupie patrzę na rozrząd, chłodniczkę EGR, interwały olejowe. Co jeszcze może zaskoczyć? Klapek w kolektorze raczej nie sprawdzę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, znajdę igłę ale nadal pozostanie problem z pompami wody które notorycznie siadają, z tego co kolega pisał kilka postów wyżej więc jaki sens? Czy jednak pompy nie siadają?

Może jednak e60 530i? Może to jest lepszy wybór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, znajdę igłę ale nadal pozostanie problem z pompami wody które notorycznie siadają, z tego co kolega pisał kilka postów wyżej więc jaki sens? Czy jednak pompy nie siadają?

Może jednak e60 530i? Może to jest lepszy wybór?

 

Z n53 lepiej nie będzie. A musi być benzyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest sens diesla męczyć w mieście?? Auto sporadycznie w trasy będzie jeździć 1-2 w miesiącu i zrobi jakieś 150-200 kilometrów przy jednym podejście, reszta to miasto.

 

Nie ma sensu. Ja mam po znajomym swoją właśnie dlatego, że by ją zajechał na krótkich dojazdach. Szybko się zapycha. Wolał sprzedać żeby żyła a za to sprawdza quattro w benzynie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest sens diesla męczyć w mieście?? Auto sporadycznie w trasy będzie jeździć 1-2 w miesiącu i zrobi jakieś 150-200 kilometrów przy jednym podejście, reszta to miasto.

 

Nie ma sensu. Ja mam po znajomym swoją właśnie dlatego, że by ją zajechał na krótkich dojazdach. Szybko się zapycha. Wolał sprzedać żeby żyła a za to sprawdza quattro w benzynie :)

 

Też N55??


Ja się tyle naczytałem o tych silnikach na tym forum, że boje się tego jak ognia. Perspektywa dla mojego portfela też nie jest zaciekawa po tych opiniach. Auto ma jeździć a nie stać na warsztacie i siano doić :/

Może jednak BMW to nie jest dobra marka na ten moment i trzeba odpuścić... Albo faktycznie f30... Będę się przesiadać z focusa więc może to miejsce nie będzie aż takim wielkim problemem dla mnie jak dla was.


Mój tata jeździ e60 523i i jakoś do tej pory obyło się bez większych serwisów, ale to auto to taka zamułka troszkę jak dla mnie, brzmi świetnie ale ciężko się rozpędza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.