Skocz do zawartości

Chcę kupić F10/11 porady,opinie, porównania.


Kirył

Rekomendowane odpowiedzi

Te auta palą według mnie naprawdę mało biorąc pod uwagę ich możlwości,ponieważ jest to nadal "tylko"3.0D...tyle że ma 3 turbiny.


Moja M550D F10 pali tyle samo co E60 535D 272KM....którym wcześniej jeździłem...może nawet w normalnej jeździe jeszcze troszkę mniej ale troszkę więcej z kolei jak E60 LCI 286KM... 535d bo te były bardziej oszczędne od wersji starszych. Powiem szczerze z ręką na sercu, że spalanie nie jest w tym aucie najmniejszym problemem. Zbiornik jest duży a samochód pali rozsądne ilości paliwa i w ogóle nie odczuwam, że muszę jakoś szybko tankować. Wskazówka długo przesuwa się po zegarze:) Nie muszę delikatnie jeździć bo np. żre jak smok czy coś w tym stylu - absolutnie nie.Nic z tych rzeczy.Natomiast samochód mam po prostu sprawny..obecny przebieg około 45tys km czyli niewielki.Wtryski są sprawne,nie leją a samochód nie zgłasza żadnych błędów...być może auta stare z dużymi przebiegami, zużyte palą więcej...bo są niesprawne...ale to trzeba by spytać właścicieli takich egzemplarzy.

Ludzie jak widzą M550D sądzą żę to 5 litrów V8 tak samo jak F10 550i... a to przecież nie prawda:)


Żona jeździ sobie obecnie F10tką do pracy....jest zima...dystanse krótkie 5-6km do pracy i z powrotem. Spalanie komp pokazuje obecnie na od 9,2-10,2L/100km średnia prędkość 28 km/h.Natomiast dzięki elektrycznej rolecie przed chłodnicami...silnik nagrzewa się dosłownie chwilę.


Jechaliśmy na dwa auta nad może kierunek Lubin-Międzywodzie i z powrotem. Znajomi jechali A8 4.2 w benzynie. Jechaliśmy z prędkościami 120-130km/h.

Dojechałem nad morze - wróciłem i jeszcze było paliwo...a kolega tankował raz na trasie - pełen bak. U mnie spalanie około 6,5 -7 litrów. Natomiast F10 jest o 100kg lżejsze jak F11.Jechaliśmy w 4 osoby.

Natomiast spalanie zaczyna rosnąć gdy przekraczam 180km/h, 250kn/h, ...a przecież w tym aucie to moment .... wówczas zawsze śmiga powyżej 10 litrów. Kończąc powiem, że spalanie jest jednym z miłych zaskoczeń odnośnie spalania. Sądziłem że będzie palić więcej...bo to przecież prawie 400 Koni.


Takie auto użytkuje się jak normalne 530D czy 535D. Z tym że ma 3 turbiny i droższe tarcze i klocki przednie,inne wtryski, metalowy kolektor ssący a nie plastikowy, a ten silnik fabrycznie jest zakuty. Skrzynia, xdrive są takie same jak w wersjach "normalnych".

M550D najłatwiej można rozpoznać po zawsze srebrnych osłonach lusterek...niezależnie od koloru auta.

Przeglądy samochodu w ASO BMW są takie same jak w zwykłych F10tkach z dieslem...ale już koszt tarcz z klockami na przód to 5tys zł...a komplet turbin w ASO to 30tys zł. Tył klocków, filtry powietrza,paliwa ilość oleju ,skrzynia...takie same jak w pozostałych wersjach.


Ale gdy wciskam gaz do dechy a ktoś próbuje się ze mną mając 530D to tak jakby miał zaciągnięty ręczny.:) Jakiś czas temu znajomy ...znajomego chciał się próbować ze mna swoją 535D po chipie na 370KM. DOstał baty w sumie z każdej prędkości.Coś naciągane były chyba te 370km z hamowni?:)

Samochodem jeździ się bardzo komfortowo i normalnie....dopóki nie klikniemy SPORT PLUS zmieniając mapę silnika, dźwiek w głośnikach, mapę skrzyni i twardość zawieszenia i nie wciśniemy gazu do dechy:))) Wówczas samochód zmienia się w "niegrzeczne auto" przenosząc mnie w "inny świat"!. I to chyba jest fenomen tego samochodu, że może nim jeździć zarówno kobitka bo idzie jak po szynach dzięki napędowi na 4 koła jak i osoba chcąca po prostu wcisnąć gaz do dechy i czuć wgniatanie w fotel.


Obecnie jedyne auto z którym miałem styczność a od którego dostałem baty na autobahnie to Mercedes S63 AMG...ale auto bo sprawdziłem deklaruje moc 612KM.


taki:


https://ireland.apollo.olxcdn.com/v1/files/eyJmbiI6InF4MndxNzhhdHNtaC1PVE9NT1RPUEwiLCJ3IjpbeyJmbiI6IndnNGducXA2eTFmLU9UT01PVE9QTCIsInMiOiIxNiIsInAiOiIxMCwtMTAiLCJhIjoiMCJ9XX0.UgDjA_UAtXCbjLo6xvsYlMLKDkLB2YLnw6AEfLwr8uw/image;s=1080x720


https://ireland.apollo.olxcdn.com/v1/files/eyJmbiI6ImR3amtmaDRxY29hcTEtT1RPTU9UT1BMIiwidyI6W3siZm4iOiJ3ZzRnbnFwNnkxZi1PVE9NT1RPUEwiLCJzIjoiMTYiLCJwIjoiMTAsLTEwIiwiYSI6IjAifV19.PD5njRBkaVL2q-NpTPPlWlL2BRGEeQiSxhZ6VuJ5x1w/image;s=1080x720


Wiem , że moje auto nie ma szans do aut BMW M Power...czy AMG ale trzeba liczyć siły na zamiary i z goła inne koszty utrzymania BMW Mpower wobec mojej M550D. Jest to po prostu połączenie względnej ekonomii (bo przecież umówmy się - że to nie jest VAG 1.9TDI) z fajną elastycznością i wystarczającą mówiąc delikatnie mocą.:) Nie bujcie się takich aut ....a jeśli są w dobrym stanie technicznym kupujcie i spełniajcie swoje marzenia,bo życie krótkie jest:) F10 M550D to naprawdę kozackie auto które nie wyróżnia się jakoś krzykliwie na drodze tak jak AMG. Ale fachowe oko znające auta spod znaku śmigiełka szybko rozpozna choćby po tylnych wydechach że to nie jest jednak zwykłe F10 2.0D 184KM:)




Jak znajdę chwilę to zrobię zdjęcia spalanie w mieście , średnio jak i w trybie eco...żeby nie być gołośłownym. Reasumując - w przypadku M550D nie ma mowy o spalaniu rzędu kilkunastu litrów czy 20stu.


W mieście należy przyjąć 10 litrów...i tyle:) Po za miastem 8 litrów.


pozdrawiam

Tomek

Ekspresy do kawy to mój świat:) http://www.primocaffe.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hmm, jesteś pewien, że zmieniając tryb na Sport+ zmieniasz mapę silnika? :mrgreen: Wg mnie mapa wciąż jest ta sama. Zmienia się jedynie reakcja na gaz, pedał staje się jakby bardziej czuły. Ale ze zmianą mapy nie ma to nic wspólnego. Tak samo jak chipujesz auto to nikt nie robi osobnych map pod każdy tryb jazdy. Mapa jest jedna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem tego...raczej skrzyni biegów..w sensie że silnik utrzymuje wysokie obroty. Nie mam wiedzy więc niech tutaj się wypowiedzą inni. Na trybie eco jest mułowaty...ale też nie wiem czy jest to wina skrzyni,silnika czy czegoś innego i szczerze mówiąc - guzik mnie to obchodzi co jest za to odpowiedzialne? - ważne że działa :))


Pozdrawiam

Ekspresy do kawy to mój świat:) http://www.primocaffe.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No to Ci mówię, że to nie jest zmiana mapy tylko zmiana reakcji na pedał gazu. No i tak jak piszesz, skrzynia nie redukuje tak szybko, więc od razu masz dostęp do niutonów i KM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

535d. Trasa z wczoraj Szwajcaria —> Gdańsk. Skład 2+1 plus bagaż. 4 godz. w deszczu, 3 godz. w śnieżycy. Reszta tyle na ile pozwala ruch. Czasem 180, czasem 100. Tempomat jak jest czysto to 140-160 zależnie od poziomu zmęczenia ze względu na jazdę nocą. Zakres temperatury to +7/-10.


Średnia z 40 tyś. km to 8.0. Trasy/miasto 80/20. W mieście 9-10l. Ani mi się nie chce jeździć wolno, ani ścigać od świateł do świateł. Ma być sprawnie i komfortowo. Nic nie muszę nikomu udowadniać.

db7f0153292fc17be848f141c6419441.jpg

Edytowane przez Tomek99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim


Chciałbym zwrócić się z prośbą o poradę w temacie zakupu wersji F10. Rocznie robię około 12 tys km. Od 8 lat jezdze E60 520i LCI i jestem bardzo zadowolony. Moc jest dla mnie wystarczająca, jeżdżę raczej spokojnie. Przyszla jednak pora na zmianę i chciałbym zrealizować marzenie. Niestety ostatnio musialem sporo zainwestować w swój dom dlatego budżet jaki mogę przeznaczyć to 50 – 55 tys pln..

Doradzcie proszę co proponowalibyście w tej kwocie. Poczytałem tutaj sporo o silnikach i zdaję sobie sprawę z wad jednak wiem że o E60 też pisze się często o „ogromnych kosztach” utrzymania i serwisu a tak naprawdę w swojej poza eksploatacją robilem tylko czujnik sondy lambda przez te 8 lat. Zacząłem rozglądać sie więc za wersjami 520i, 520d, 528i bez xdrive. Biorąc pod uwagę budżet, koszty serwisowania, lekką nogę, przebiegi to chyba tylko te wejrscje wchodzą w grę? Dodam jeszcze ze bardzo zależy mi na automatycznej skrzyni.


Podsumowujac napiszcie proszę którą wersje wybralibyście na moim miejscu.


PS Czy warto isc w sportową skrzynie tę z manetkami, czy „zwykłą” - biorąc pod uwagę koszty serwisowania / awaryjność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Marek.Delwek

Na rynku niemieckim za tą kwotę to jedynie 520d przedliftowe (podejrzewam, że w Polsce podobnie). Benzyny się tu dużo bardziej cenią.

Pamiętaj, że na początku trzeba zrobić interwał, wymiana rozrządu (około 4tys nie w ASO), poczytać temat o oleju w skrzyni metoda statyczna lub dynamiczną i zdecydować się lub nie, na wymianę (niektórzy po jakimś przebiegu nie zalecają jeśli wcześniej nie był wymieniany). No i wiadomo, że zawsze trzeba mieć parę tys odłożone w razie w.

Skrzynia sportowa a zwykła to ta sama skrzynia od zf. Nie ma tu różnic w awaryjności. Skrzynia sport ma inny wygląd lewarka i manetki przy kierownicy (na forum kiedyś ktoś coś pisał o innym sofcie, nie wiem na ile to prawda, ale konstrukcyjnie to ta sama skrzynia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie wadliwych wtryskiwaczy i całej tej otoczki wokół silników N63B44

Z jakiej racji wtryskiwacze wadliwe zdarzają się w N63B44, skoro wszystkie modele BMW od 10 lat montowali je w prawie wszystkich jednostkach benzynowych Modele E polift i modele F przedlift wolnossące i turbodoładowane ?


Seria 1

−E82

+135i N54

+M Coupé N54T

−E88

+135i N54

Seria 3

−E90

+335i N54

+335xi N54

−E90 Facelift

+335i N54

+335xi N54

−E91

+335i N54

+335xi N54

−E91 Facelift

+335i N54

+335xi N54

−E92

+335i N54

+335xi N54

−E92 Facelift

+335is N54T

−E93

+335i N54

−E93 Facelift

+335is N54T

Seria 5

−E60 Facelift

+535i N54

+535xi N54

−E61 Facelift

+535xi N54

−F07

+550i N63

+550iX N63

−F10

+550i N63

+550iX N63

−F11

+550i N63

Seria 6

−F12

+650i N63

+650iX N63

−F13

+650i N63

+650iX N63

Seria 7

−F01

+740i N54

+750i N63

+750iX N63

+760i N74

+ALPINA B7 N63

+ALPINA B7X N63

−F01 Facelift

+760i N74

−F02

+740Li N54

+750Li N63

+750LiX N63

+760Li N74

+ALPINA B7L N63

+ALPINA B7LX N63

−F02 Facelift

+760Li N74

−F03

+750LiS N63

+760LiS N74

−F03 Facelift

+750LiS N63

+760LiS N74

−F04

+Hybrid 7 N63

+Hybrid 7L N63

Seria X5

−E70

+X5 M S63

−E70 Facelift

+X5 50iX N63

Seria X6

−E71

+X6 35iX N54

+X6 50iX N63

+X6 M S63

−E72

+Hybrid X6 N63

Seria Z

−E89

+Z4 35i N54

+Z4 35is N54T

Wtryskiwacze nie są wadliwe. Wadą jest konstrukcja silnika N63.

peace & love
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomóżcie proszę w wyborze bo tak trudnej decyzji chyba jeszcze w życiu nie miałem ...

Przedlift piękny nie ma się do czego przyczepić za bardzo ;


Styczeń 2013 , 120kkm przebiegu za €23.500 (6msc gwarancji)


Polift też ładny ale wizualnie nie ma takiego łoł...,wyposażenie będzie lepszy chyba jednak;


Czerwiec 2014, 175kkm przebiegu za €20.000 (od osoby prywatnej , auto cały czas używane ).


W obu konieczny serwis i hamulce tył.


https://link.marktplaats.nl/m1662316014?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios


https://link.marktplaats.nl/m1662225980?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Definitywnie polift, moim zdaniem ma lepsze wyposażenie np światła full led a w samym polifcie było dużo usprawnień np lepsze wyciszenie co widać. M pakiet sobie dołożysz za grosze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Definitywnie polift, moim zdaniem ma lepsze wyposażenie np światła full led a w samym polifcie było dużo usprawnień np lepsze wyciszenie co widać. M pakiet sobie dołożysz za grosze

 

Kolego może trochę wiedzy zanim zaczniesz pisać bzdury. Po pierwsze przedlift z 2013 ma już flaki modelu liftowego. Moduły, kafas 2. Wygłuszenie jest identyczne. Dwa mpakiet grosze mówisz. Wlasnie dokładałem do swojego i na oem częsciach z lakierowaniem wyszło prawie 7tys. A chińskich zammieników szczególnie zderzaków nie polecam bo odstają przy masce. I gdzie Ty widzisz lepsze wyposażenie polifta tu ? Jedynie na mega plus ledy bo to kapitalna światła i mega drogie. Szczerze ja bym osobiście wybrał w takiej konfiguracji przedlifta. Przedlift hud, aktywny tempomat i jeszcze po zdjęciu widzę jaki jeden asystent chyba pasa. Polift bieda totalna. A i 50tys mniej nalotu chyba tez dosć istotna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kolega wyżej z tych dwóch wybrałbym przedlift. Lepiej się prezentuje i ma fajne wyposażenie. W polifcie na plus światła LED i fotele komforty. Ale widać po zdjęciach że to auto trochę pracowalo, ciągnęło przyczepkę i nawet komuś nie chciało się wyjąć tej uwalonej szmaty z bagażnika po jakichś "pustakach".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzięki za pomoc.

Kupiłem inne auto niż w ogłoszeniach powyżej , a mianowicie to;


https://link.marktplaats.nl/m1668008380?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios


Ogłoszenie było wystawione dziś i po godzinie już je kupiłem :)

Co prawda nie 535d ale m-performers , fabrycznie dłubnięta o 20KW. Jeden właściciel , serwisowana w jednym serwisie BMW.

Po serwisach !

Nie mogłem się oprzeć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim, od 5 lat jestem użytkownikiem E39 i nadszedł ten moment na zmianę 5tki na nowszą :) Ma ktoś możliwość sprawdzenia historii za granicą? Lub gdzie znajdę taką szczegółową dotyczącą serwisu/kolizji?

Oraz jeśli ktoś ma dostęp to jaki typ zawieszenia jest w tym aucie?




VIN WBAMX11060C307783

pierwsza rejestracja 29.10.2010


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc. Jestem już praktycznie zdecydowany na zakup F10 która od zawsze była moim marzeniem. Ze względu na małe przebiegi, i po przeczytaniu setek stron tutaj na forum najbliżej mi do wersji 520i 184 KM, najlepiej LCI, bez xdrive. Miałem do czynienia z benzyna BMW 2.0 R4 170 koni i dobrze wspominam. Szczerze mówiąc trochę się obawiam 520d a szczególnie 525d. Niektóre tematy są wręcz odstraszające kiedy czytam np. że po roku użytkowania ktoś musiał zainwestować kolejne 15 tys pln, lub czytając ogłoszenia że w 5-6 letnim aucie z przebiegami <150 tys jest już drugi silnik. Z drugiej strony zastanawiam się czy ta ogromna ilość problemów opisywanych to nie efekt dużo większej liczby egzemplarzy 520d 525d niż benzyn co powoduje złudzenie dużo mniej problemowych benzyn.


I teraz pytania:


1) czy jest tutaj ktoś kto ma wersje 520i? Byłbym wdzięczny za podzielenie się doświadczeniami z użytkowania.

2) jaką kwotę rocznie – oczywiście mniej wiecej powinienem przygotować na ekspolatacje nie licząc ubezpieczeń i paliwa? Chodzi o wasze przykłady ile wydawaliście w ost latach.

3) czy możecie zobaczyć poniższe egzemplarze są warte uwagi?


Będę wdzięczny za pomoc. Zakup tego typu samochodu, spełnienie marzenia jest dla mnie bardzo ważne, a mój budżet mniej więcej 70 tys pln.


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-salon-pl-navi-xenon-led-czujniki-alu-gwarancja-bezwypadek-aso-ID6DDgld.html?


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-bmw-seria-5-520i-salon-serwis-polska-bezwypadkowy-ID6DAbHP.html?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Jeśli zastanawiasz się nad benzyną to odradzam N20 to problematyczny silnik lepszym wyborem będzie 535i. N20 ma problemy z pompą oleju, rozrządem i panewkami. Miałem 528i z przebiegiem 70tkm i mimo że zrobiłem rozrząd i pompę to przy 100 tyś obruciło mi panewkę. Po za tym kultura pracy N20 to tragedia na zimnym nie wiesz czy to benzyna czy diesel.Jak celujesz w polifta to bierz b47 jest udany i mało problematyczny nawet przy małych przebiegach dziennych.Oczywiście po lifcie N20 niby jest poprawiony ale poczytaj na forum ile jest przypadków zatartych silników. Remont silnika oscyluje w kwotach około 13tu-14tu tysięcy, przekładka to około 17tu. W dieslu nawet jak padnie to przekładka wyniesie koło 8-9ciu tysięcy. Z doświadczenia miałem 3xM57 i prawie zero problemów raz N20 i w serwisie zostawiłem ponad 20tyś więc osobiście odradzam ale wybór jest Twój. W obu przypadkach zaczął bym od historii serwisowej jeśli serwisy co 30tyś to odpuść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tymek34

Dzięki za konkrety. Chyba rzeczywiscie daruje sobie N20. Trafilem na kilka ofert 518d LCI w obrebie mojego budzetu. To jest jak rozumiem B47? Różni sie tylko mocą czy jest cos jeszcze wzgledem 520d? Z tego co odnalazlem w sieci nie ma problemu w podkreceniem mocy 518d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,

518d to jest b47 bez problemu program na 200km i śmiga wystarczająco. Pamiętaj zawsze weryfikuj BMW polecam Adama czyli kolegę Dreya z forum, widziałem w akcji bo weryfikował moją jak sprzedawałem pełna profeska i będziesz zadowolony z zakupu jak poleci auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.