Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć, jestem nowy i chciałbym Was prosić o pomoc i rady.


Przymierzam się do zakupu f11 kombi. Chciałbym przeznaczyć na ten cel około 40/45k. Nigdy wcześniej nie miałem BMW jak i nie interesowałem się BMW. Pomóżcie mi na co zwrócić uwagę, jaki silnik wybrać (interesuje mnie diesel ), nie wiem jak benzyna i jej spalanie. Również nie wiem czy szukać manuala czy też automatu. Może kogoś polecacie kto sprzedaje takie samochody.


Proszę powiedzcie mi jak mniej więcej wyglądają koszty napraw np. dwumas, rozrząd, skrzynia (mp. olej).

Bardzo przepraszam jeśli napisałem coś bez sensu, wybaczcie. Jeszcze raz dzięki :cool2:

 


To 40/45tys moze okazać się trochę za mało, w tych pieniądzach raczej niepewna przeszłość/ duży przebieg/ słabe wyposażenie. Jedno z tych trzech na pewno. Plus musisz mieć luzem odłożone trochę złotówek jakby się coś sypło. Benzyny są droższe to nie masz co patrzeć na nie, diesel też jedynie 2.0. Automat jest bardzo dobry, od zf, wytrzymała konstrukcja, wytrzymała. Za rozrząd musisz liczyć minimum 4tys, wymiana oleju w skrzyni w zależności czy metoda statyczna czy dynamiczna (około 1tys-3tys, jeśli się pomylilem poprawcie). Tylko poczytaj sobie temat czy wogole ruszać olej w skrzyni, jeśli auto ma natrzaskane km, to już podobno lepiej nie ruszać bo się może pogorszyć.

Jak patrzysz na auta sprowadzone z Niemiec to nie licz na okazje cenowe. Tutaj dobre egzemplarze są droższe niż w Polsce. Jak na mobile.de jest lepsza cena to samochód albo ma duży przebieg , wyposażenie mizerne, albo jest uszkodzony.

Opublikowano

Czy z budżetem 50tys + pare kafli na pakiet startowy warto rozglądać się za F10?

Znalazłem takie 2 oferty F10, czy bać się takich przebiegów?

https://www.olx.pl/oferta/bmw-f10-525d-xdrive-bogata-wersja-270-koni-biturbo-duza-navi-automat-CID5-IDENcB3.html

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-525d-218km-2012-r-automat-zadbane-bezwypadkowe-xenon-navi-felgi-18-ID6CKCcy.html


Czy może jednak poszukać e60 w tej kwocie?

Szukałem E60 535d, ale ładne egzemplarze,np takie jak niżej kosztują tyle co już słabsze f10tki....

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-bmw-5-e60-535d-biturbo-286km-2010r-pakiet-m-20-cali-zadbana-ID6D670r.html

https://www.olx.pl/oferta/bmw-e60-535d-m-pakiet-lift-CID5-IDF6LXr.html

  • Moderatorzy
Opublikowano
Spokojnie z zapasem gotówki szukaj jakiegoś dieselka f10. Za 70k też są kapcie - nie martw się. Duża cena to nie jest gwarant dobrego stanu auta.
Opublikowano

Witam,


Zastanawiam sie nad zakupem 2-litrowego diesla F11 z automatem. Obecnie jestem uzytkownikiem A6C5 1.9TDI od ponad dekady i jestem zadowolony jesli chodzi o niezawodnosc tego modelu lecz chcialbym dokonac zmiany.


Po glowie chodza mi rowniez dwa konkurenty BMW 5-ki tj. Mercedes E i Audi A6 oczywiscie wszystkie o podobnym silniku tj. dwulitrowe diesle, kombi i wszystkie trzy modele bylyby po faceliftingu i z automatyczna skrzynia biegow czyli plus/minus od rocznika 2015.


Prosze o Wasze obiektywne porownanie, jesli mozna tutaj obiektywnie porownac :D, tych 3 konkretnych 2-litrowych diesli.

chodzi mi glownie o: niezawodnosc (awaryjnoisc), koszty serwisowe (ewentualnych napraw), wyposażenie itp.


Z gory dziekuje za Wasze opinie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W modelu z 2015 r. jest już nowy silnik o oznaczeniu B47 190KM, jest to duży krok na przód w porównaniu do poprzedniego (N47), będzie mijać 6 lat od jego premiery a nie słychać o żadnych poważnych problemach, jedynie coś było z zaworem i chłodniczką EGR ale jest na to akcja serwisowa w BMW, posiadam f10 z tym silnikiem i przez blisko 2 lata nie było żadnego problemu z czymkolwiek a na liczniku jest już 235 kkm, tak że szczerze polecam bmw z tym silnikiem, o konkurentach nie wiele wiem ale przypuszczam że koszty serwisu będą na podobny poziomie cenowym.
Opublikowano
W modelu z 2015 r. jest już nowy silnik o oznaczeniu B47 190KM, jest to duży krok na przód w porównaniu do poprzedniego (N47), będzie mijać 6 lat od jego premiery a nie słychać o żadnych poważnych problemach, jedynie coś było z zaworem i chłodniczką EGR ale jest na to akcja serwisowa w BMW, posiadam f10 z tym silnikiem i przez blisko 2 lata nie było żadnego problemu z czymkolwiek a na liczniku jest już 235 kkm, tak że szczerze polecam bmw z tym silnikiem, o konkurentach nie wiele wiem ale przypuszczam że koszty serwisu będą na podobny poziomie cenowym.

Wilkie dzieki za odpowiedz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ma 190Ps.

Czyli jest to jedyna, pewna rzecz rozniaca B47 od silnika N47, ktory ma inna moc?

 


Kolego ,może byś napisał dokładniej ,z jakiej pozycji chcesz to określić....nie piszesz dokładnie o co ci chodzi a potem robisz kwaśną minę ,że ta opcja jest niesatysfakcjonująca.....


Pierwsza opcja ....

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e83-x3-3.0d-sav/repair-manuals/11-engine/11-00-engine/HncUawo


Druga opcja ......po numerze Vin, wystarczy siedem ostatnich znaków....

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog


Trzecia opcja .......

dane z dowodu rejestracyjnego


Czwarta opcja to napewno wizualne aspekty komory silnika.

Opublikowano

witam,


czytalem tutaj gdzies na forum (nie moge znalezc ponownie tego posta) ze F11 jest na oponach run flat.


moje pytanie czy takie opony run flat sa obowiazkowe do F11 i jesli tak, to co by sie stalo jesli bym zalozyl normalne opony.


z gory sorry za laickie pytanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To zależy od opcji wyposażenia, nie wszystkie miały runflaty z fabryki, ale zawsze można się na takie przesiąść. Można sprawdzić po numerze VIN jak było na dzień dobry. Moim zdaniem warto jeździć na runflatach, bo takie opony są bezpieczniejsze. Teoretycznie nic się nie stanie jak założysz zwykłe opony, ale wg mnie na bezpieczeństwie nie warto oszczędzać. Poza tym jak złapiesz gumę na zwykłej oponie to musisz kombinować w trasie, a na runflacie dojedziesz do wulkanizacji i nie musisz się babrać czy wzywać lawetę.


Niektórzy podnosili jeszcze kwestię ewentualnej wypłaty ubezpieczenia jak się dopatrzą niewłaściwych opon, ale to już musisz sam ocenić. Ja od dawna jeżdżę na runflatach z gwiazdką (homologacja BMW) i bardzo sobie chwalę. Na adaptacyjnym zawieszeniu utrata komfortu jest praktycznie pomijalna. Za to masz bardziej precyzyjne prowadzenie i większe bezpieczeństwo.

Opublikowano
To zależy od opcji wyposażenia, nie wszystkie miały runflaty z fabryki, ale zawsze można się na takie przesiąść. Można sprawdzić po numerze VIN jak było na dzień dobry. Moim zdaniem warto jeździć na runflatach, bo takie opony są bezpieczniejsze. Teoretycznie nic się nie stanie jak założysz zwykłe opony, ale wg mnie na bezpieczeństwie nie warto oszczędzać. Poza tym jak złapiesz gumę na zwykłej oponie to musisz kombinować w trasie, a na runflacie dojedziesz do wulkanizacji i nie musisz się babrać czy wzywać lawetę.


Niektórzy podnosili jeszcze kwestię ewentualnej wypłaty ubezpieczenia jak się dopatrzą niewłaściwych opon, ale to już musisz sam ocenić. Ja od dawna jeżdżę na runflatach z gwiazdką (homologacja BMW) i bardzo sobie chwalę. Na adaptacyjnym zawieszeniu utrata komfortu jest praktycznie pomijalna. Za to masz bardziej precyzyjne prowadzenie i większe bezpieczeństwo.

dzieki za odpowiedz :cool2:

Opublikowano
Witam,


Zastanawiam sie nad zakupem 2-litrowego diesla F11 z automatem. Obecnie jestem uzytkownikiem A6C5 1.9TDI od ponad dekady i jestem zadowolony jesli chodzi o niezawodnosc tego modelu lecz chcialbym dokonac zmiany.


Po glowie chodza mi rowniez dwa konkurenty BMW 5-ki tj. Mercedes E i Audi A6 oczywiscie wszystkie o podobnym silniku tj. dwulitrowe diesle, kombi i wszystkie trzy modele bylyby po faceliftingu i z automatyczna skrzynia biegow czyli plus/minus od rocznika 2015.


Prosze o Wasze obiektywne porownanie, jesli mozna tutaj obiektywnie porownac :D, tych 3 konkretnych 2-litrowych diesli.

chodzi mi glownie o: niezawodnosc (awaryjnoisc), koszty serwisowe (ewentualnych napraw), wyposażenie itp.


Z gory dziekuje za Wasze opinie.

 

W starszym silniku który ja mam N47x robisz rozrząd, sprawdzasz EGR na który jest darmowa akcja w ASO i tyle problemów specyficznych dla tego silnika.

 

witam,


czytalem tutaj gdzies na forum (nie moge znalezc ponownie tego posta) ze F11 jest na oponach run flat.


moje pytanie czy takie opony run flat sa obowiazkowe do F11 i jesli tak, to co by sie stalo jesli bym zalozyl normalne opony.


z gory sorry za laickie pytanie

 

Mam EDC zawieszenie i felgi ori 19, kupiłem auto na zwykłych oponach w średnim stanie bez RF, teraz wrzuciłem RUN Flaty i nie widzę specjlanie różnicy, może troche bardziej twardo. Jak założysz normalne to nic sie nie dzieje. W najnowszych BMW juz masz opcje zakupu auta bez runflatów.


A z tym bezpieczeństwem to kolegę powyżej poniosła go fantazja :D jak opona strzeli to i run flat nie pomoże, a jak przebijesz opone to powietrze nie zejdzie w 5sekund tylko spokojnie system wyłapie brak ciśnienia i się zatrzymasz. Problem z bezpieczeństwem opon w polsce nie jest taki że ktos ma RF czy nie, tylko chodzi o to że ludzie mają stare zniszczone opony.


na przebitym runflat oczywiście możesz jechac 80km/h ale z tego co czytałem przy wysokich temperaturach taka opona może się później nadawać do wywalenia, osobiście jak przebije runflata to wzywam assistans, nie będę ryzykował jazdy do najbliższego niewiadomo jakiej jakości wulkanizatora (do tego np 19 nie każdy obsługuje)


Podsumowując możesz śmiało kupic opony wzmacniane XL i napewno będzie bardzo bezpiecznie.

gm7CfMp.jpg?1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie fantazja tylko fakty. Runflaty są bezpieczniejsze i wygodniejsze od zwykłych opon, a jeśli nie wiesz dlaczego to proponuję doczytać.
Opublikowano

Dokładnie zobacz sobie testy jak zachowuje sie opona zwykła vs RF podczas wystrzału w zakręcie to odrazu fajka ci zmięknie


Opublikowano
Nie w zakręcie a przy jeździe na wprost. W zakręcie byłoby jeszcze gorzej. Często w kronice wypadków można przeczytać "Samochód nagle, z niewiadomych przyczyn zjechał..." Myślę że w dużym procencie tą przyczyną był wystrzał opony, tylko nikt tego nie bada.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Dokładnie zobacz sobie testy jak zachowuje sie opona zwykła vs RF podczas wystrzału w zakręcie to odrazu fajka ci zmięknie


Nie chcę ujmować RFT, ale jakoś modele M nie dostają RFT w fabryce, wszystkie na zwykłych oponach, co lepsze zazwyczaj profil o stopień w górę w stosunku do cywilnych. :D

Zwykłą opona to zupełnie inne czucie pojazdu, ja widzę to po swoim wozie.

Nie opowiadam się za jakąś stroną, tylko mówię o odczuciach.

Opublikowano
W modelu z 2015 r. jest już nowy silnik o oznaczeniu B47 190KM, jest to duży krok na przód w porównaniu do poprzedniego (N47), będzie mijać 6 lat od jego premiery a nie słychać o żadnych poważnych problemach, jedynie coś było z zaworem i chłodniczką EGR ale jest na to akcja serwisowa w BMW, posiadam f10 z tym silnikiem i przez blisko 2 lata nie było żadnego problemu z czymkolwiek a na liczniku jest już 235 kkm, tak że szczerze polecam bmw z tym silnikiem, o konkurentach nie wiele wiem ale przypuszczam że koszty serwisu będą na podobny poziomie cenowym.

 

czy w b47 nie trzeba zagladac do rozrządu i spokojnie bez wymiany wytrzymuje 300-400 tys km ?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teraz w B47 jest na tapecie akcja serwisowa wymiana chłodniczki spalin, bo odstawiam moje X3 we wtorek na wymianę. Wcześniej był EGR, ale moja się nie kwalifikowała do akcji.

Potwierdzam, z B47nie ma żadnych problemów, ma dużo lepszą kulturę pracy niż w przedlifcie w silnikach N47 (mam porównanie, bo w rodzinie jest jeszcze drugie X3 z N47.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Witam Panów mam w planach kupic f10 530d 535d lecz moje pytanie polega na tym co myślicie o silniki 535i lub 530i w sumie bardziej mierze ku 535i ponieważ moc oraz chciałbym przerobić układ wydechowy na aktywny i sadze ze No jednak benzyna da lepszy dźwięk wiadomo ,któryś z was może posiada 535i i mógłby mi powiedzieć jego bolączki i realne spalanie ?
Opublikowano

W klekotach też fajnie sprawdza się aktywny wydech można po prostu założyć sound boostera.


Kolega ma f10 535i. obecny przebieg 196tys. Wymienił jedynie profilaktycznie rozrząd.... 11tys zł brutto.


Zarówno 535d jak i 535i to świetne silniki jeśli kupi się uczciwy egzemplarz zwłaszcza gdy właściciel zmniejszył interwały wymiany oleju do 15tys.


Ważne aby schładzać turbiny i nie butować na zimnym. Sama seria F10 najlepiej po lifcie czyli po 08.2013 to mega auto. Świetnie wykonane, ciche, bezpieczne i komfortowe.Wersje po lifcie są znacząco cichsze ze względu na dodatkowe maty w drzwiach.


Choćby nie wiem co - nie kupować auta ze zwykłymi fotelami - zawsze z komfortami.To zupełnie inne fotele.Doposażenie w cokolwiek jest mega drogie. Np dołożenia asystenta martwego pola kosztuje w ASO powyżej 25000zł:)


Czego szukać? Wszelakich wycieków bo to drogi temat i drgań przy dużych prędkościach - są ciężkie do weryfikacji.......może felgi, może sprzęgło hydrokinetyczne, może wał a może jeszcze milion innych rzeczy.


Spalanie? Naprawdę zależy od nogi kierowcy zwłaszcza w przypadku benzyny. w 535d należy przyjąć 9,5l a w benzynce 12l.


Sam samochód drogi w przypadku usterek i tak naprawdę w utrzymaniu. Np. taki podstawowy zestawik do mojej Beem czyli komplet opon MIchelin plus przednie tarcze i klocki , oleje w silniku, z filtrami i olej w skrzyni to wydatek 13500zł w oryginałach....po za ASO. Pęknięcie reflektora led zwłaszcza w droższej wersji to 7tys zł. Osłonka popielniczki 945zł.

Dlatego tak ważne jest aby kupowany egzemplarz był z dobrych rąk....najlepiej od fana marki.Od najtańszych wersji zwłaszcza z USA - wiać jak najdalej - to studnie bez dna! Niestety BMW nie toleruje zamienników.

Po zakupie warto zainwestować w fachowca od folii aby zabezpieczyć przednie reflektory - koszt 500zł. Sporo ale warto..bo za 4 lata po ściągnięciu folii klosze są jak nowe a są plastikowe przecież...a reflektory bardzo drogie.


A po za tym: Radość z jazdy - mega.Moje auto uważam za najlepsze jakie kiedykolwiek miałem.


powodzenia.


Pozdrawiam

Ekspresy do kawy to mój świat:) http://www.primocaffe.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.