Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mniej problemow będzie sprawiał pewnie 3 litrowy. Ja mam 2 litrowy 218ps i po roku używania jestem bardzo zadowolony- na trasie 6-7 litrów w zależności od prędkości, w mieście do 10. Samochód z 2015 silnik bez problemów. Brałbym nowszy- LCI, mniejszy przebieg etc. W starszym możesz trafić na taki okres, ze wszystko będzie się sypać- turbiny, wtryskiwacze, skrzynia, xdrive.
Opublikowano
Mniej problemow będzie sprawiał pewnie 3 litrowy. Ja mam 2 litrowy 218ps i po roku używania jestem bardzo zadowolony- na trasie 6-7 litrów w zależności od prędkości, w mieście do 10. Samochód z 2015 silnik bez problemów. Brałbym nowszy- LCI, mniejszy przebieg etc. W starszym możesz trafić na taki okres, ze wszystko będzie się sypać- turbiny, wtryskiwacze, skrzynia, xdrive.

 

Tak bo w LCI się to nie sypię haha. Po co pisac takie bzdety. Wszystko zależy jak auto było użytkowane przez poprzedniego właściciela. Jakie interwały itd. A czy przedlift czy polift to jeden grzyb.

Opublikowano
Taka 3litrówka z przebiegiem 300tys. Warto? Watpie zeby znaleźć 7letnie auto w kombi z tą jednostką w mniejszym przebiegu
Opublikowano
Taka 3litrówka z przebiegiem 300tys. Warto? Watpie zeby znaleźć 7letnie auto w kombi z tą jednostką w mniejszym przebiegu

 

Jeśli znasz historię co było wymienione to temat do przemyślenia. Jeśli nie to nie tykaj bo koszty Cię zjedzą.

Opublikowano
Nie mowie, ze LCI się nie sypie, ale jest na bank poprawione względem preLCI. Przy 300k km to do roboty może być dużo.
Opublikowano
Nie mowie, ze LCI się nie sypie, ale jest na bank poprawione względem preLCI. Przy 300k km to do roboty może być dużo.

 

Skoro piszesz na bank to słucham czym ? Bo wiadomo że elektronika się trochę różni. W przypadku największych bolączek czytaj rozrząd, turbiny, panewy, klapy kolektora nie ma znaczenia czy przedlift czy po. Jedno i drugie ma z tym problemy jeśli było źle serwisowane.

Opublikowano
Półosie, przed liftem wrzucali aluminiowy łącznik wału, który później został wycofany, przed liftem sypały się turbiny w 525d po lifcie nie ma już tego problemu. Po lifcie montowali w silnikach n47 zmienione elementy rozrządu. Nie wiem czy nie zmieniły się trochę wtryskiwacze po lifcie. Norma emisji spalin po lifcie jest wyższa (może to być wada lub zaleta w zależności jak się na to spojrzy). Lepsze materiały w środku np otwarcie podłokietnika jest aluminiowe, był plastik w przed lifcie.
Opublikowano
Piszemy o tym co awaryjne. Półosie ? Sporadycznie. Tak turbiny się w lci nie sypią hahahah. Tak w Lci rozrząd i napinacze się nie sypią. Widzę kolega z pogranicza fantazji ;)
Opublikowano

Witam, kupilem F10 z 2010 roku 3.0d 245km przebieg 205 tys.

Moje pytanie, co z wazniejszych rzeczy wymienic, co sprawdzic, na starcie zeby miec spokoj, autem moge robic jakies 50k rocznie wiec nie chcialbym miec od razu jakichs niespodzianek, czego oczywiscie jestem swiadom. Kwota ktorą moge wydac to gdzies ok 10 tys zlotych

Pozdrawiam :)

Opublikowano
czyżby auto z Dąbrowy od Gazdy ?? czy to auto było z programu BMW premium selection ?? eleganckie auto :8)

 

Skąd takie przypuszczenie? :)

Opublikowano
Szukam dla siebie F10 i to mi się bardzo podobało, natomiast drugi koniec Polski więc lipa. Można wiedzieć jak Bmw przedstawia raport o stanie samochodu ? czu udziela jakiś gwarancji ?? Pozdro
Opublikowano
Szukam dla siebie F10 i to mi się bardzo podobało, natomiast drugi koniec Polski więc lipa. Można wiedzieć jak Bmw przedstawia raport o stanie samochodu ? czu udziela jakiś gwarancji ?? Pozdro

Juz zapłaciłem zaliczke, i jutro jade go odebrac :) mam nadzieję ze będzie sie sprawowalo. A gwarancji nie dostałem żadnej :| ale na jezdzie probnej chodzi ładnie, minus tego auta to ze nie ma trybów jazdy

Opublikowano

Dzień dobry,


Czy ktoś zna furę z ogłoszenia:


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-bmw-535xi-m-pakiet-went-fot-masaz-domykanie-ID6CVlwy.html#gallery-open


Szukam F10 z grzaniem kierownicy oraz masażem, a takich egzemplarzy nie ma aż tak wiele.


Jakie jest wasze zdanie na temat N55? Czytałem tutaj wiele opinii, od pancernego po „profilaktyczna wymiana panewkę zalecana”.


Dodam, że dla mnie pancerny samochód, to taki, w którym zmienia się tylko hamulce i olej. Moje dwa poprzednie auta, czyli Laguna 3 2.0T i Jaguar XF 4.2 były właśnie takimi samochodami.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak powymieniasz podzespoły wysokiego ryzyka - to będzie taki na 3 lata.

To auto jest z USA, załatwi VIN. Najlepiej zdjęcie od sprzedawcy bo też pewnie raport kupował.

Opublikowano

Dzięki Ponta, co w 535i będzie podzespołem wysokiego ryzyka?


Takie rzeczy, jak filtry, olej silnikowy i skrzyni biegów oraz rozrząd robię w pakiecie startowym. Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Ile szykować na wymianę rozrządu w N55?


Dodam, że robię około 10-15 tysięcy kilometrów rocznie, a auto będzie na około 4 lata.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam


Panowie prosze o porade :)

Powoli przygotowuje sie do zakupu BMW F10... roczniki to 2014-2016, biore pod uwage glownie silniki benzynowe gdyz zawsze preferowalem ten typ silnikow.

Myslalem tez o F30, ale w sumie ta 3-jke dyskwalifikuje niestety dosc "ubogi" komfort wnetrza.

Z tego wzgledu mam kilka pytan i prosze o porade tych co maja/mieli i uzytkuja te auta :)


1. Co jest sensowniejszym wyborem N20 czy N55? - oczywiscie tylko automat (wiem, ze kazdy powie n55 bo wiadomo bardziej pancerny, ale jak wyglada ekonamia paliwa dokladnie w tym silniku? niektorzy pisza ze trzeba liczyc sie ze spalaniem w miescie nawet 14-18 litrow, co troche mnie niepokoi)

2. Kto zmienial i orietuje sie jaki jest koszt wymiany pompy oleju w N20 wraz z lancuchem rozrzadu (z tego co wiem ze pompy sa szczegolnie wadliwe, ale takze lancuchy nie grzesza wytrzymaloscia w tych silnikach)

3. W jaki sposob napedza jest pompa oleju? Czy zmieniajac pompe trzeba rozkrecac rozrzad?

4. Jak to jest z tym xdrive? rzeczywiscie ten naped jest tak mocno wadliwy i "delikatny", przez co lepiej szukac typowego RWD?

Opublikowano
Cześć, posiadam 528i N20. Rozrząd z pompą oleju zrobiłem zaraz po kupnie auta przy przebiegu 70000 km. Koszt w granicach 5 tyś zł w zależności od warsztatu ja robiłem w Warszawie. Pompa jest napędzana łańcuchem .Oczywiście sensowniejsze jest n55 niż n20. Jeśli masz fundusze to tylko n55, dźwięk i kultura pracy n20 jest tragiczna. Moje poprzednie bawarki zawsze były R6 i na początku nie mogłem znieść R4. Teraz po 2 latach użytkowania jakoś się przyzwyczaiłem. Co do spalania to mi pali 12,5 l po Warszawie w trasie jest dużo lepiej przy spokojnej jeździe spokojnie zejść można poniżej 8l. Co do xdrive to mogę się wypowiedzieć bo poprzednio miałem e61 525xd to mi akurat nic się nie przydarzyło, wiadomo trzeba pilnować ciśnienia w kołach i wymieniać olej w skrzynce rozdzielczej. Miałem je 3 lata i akurat xdrive w Warszawie był mało potrzebny. Osobiście uważam że niema co się bać xdriva odnośnie kosztów bo w BMW wszystko kosztuje więcej i albo to akceptujemy i serwisujemy jak się należy albo niema co się pchać w BMW bo potem są tylko narzekania że drogo, że słaba jakość i frustracja że nigdy więcej. Ja osobiście jeżdżę marką od 11 lat i teraz mam już 4tą bmke z rzędu i następną też kupię BMW taką żeby sprawiała radość jak się jeździ. Jak będziesz miał pytania o N20 to pisz postaram się bliżej nakreślić opinię o tym silniku.
Opublikowano

tymek34 dziekuje za opinie :)

Czyli ogolnie potwierdziles obiegowe opinie na temat N20... spalanie jak na Warszawe mysle ze do zaakceptowania ... nie szukam oszczednosci bo moje wszystkie auta pala lub palily powyzej 10 L wiec to normalne... nie chcialbym jedynie nagle byc zaskoczony wartoscia w miescie 14-18 :) jezdze dynamicznie, ale bez szalenstw ... natomiast na autostradzie zwykle predkosc przelotowa plus minus 150-180 :)

Czyli tak, N20 ekonomiczny i "w miare" jezdzi, ale tragiczny dzwiek i ta pompa oleju... Niemniej jak widac oprocz tej pompy i wtryskiwaczy to ten silnik i tak dosc sprytny. Wiec pewien plan mam nakreslony... szukam N55 z dobrym wyposazeniem, ale jesli trafi sie N20 to tez wezme pod uwage zrobi sie co trzeba i bedzie ok... musze sie blizej zaznajomic z tym silnikiem na zimnym i na cieplym silniku oraz na wyzszych obrotach, zebym rzeczywiscie ta "kosiarke" mogl zaakceptowac :)

Szukam raczej auta dobrze wyposazonego bo nie chcialbym przechodzic kolejnych etapow doposazenia w bajery bo koszt takiej zabawy juz nie jest maly a czas i poswiecenie nie jest wspolwymierne do nakladow i kosztow alternatywnych :)

Opublikowano

Witam. Panowie stoje przed wyborem zakupu auta. Rozumiem ze to forum bmw ale spróbuje :)

Bmw 520d 2012r n47 full skóry automat 206tys 1 wlasciciel przy 160 tys nowa turbina.

Czy mazda 6 2.2 2015r 150 tys rowniez 1 wlasciciel?

Opublikowano
Witam. Panowie stoje przed wyborem zakupu auta. Rozumiem ze to forum bmw ale spróbuje :)

Bmw 520d 2012r n47 full skóry automat 206tys 1 wlasciciel przy 160 tys nowa turbina.

Czy mazda 6 2.2 2015r 150 tys rowniez 1 wlasciciel?

 

Przejechałeś się jednym i drugim? Polecam. Tobie ma samochod pasować

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.