Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Turbin nie ma być słychać wcale...tak jakby ich nie było w silniku.


Jak świszczą to mają już luz osiowy ( u Ciebie jest jedna turbina i pracuje nieprawidłowo)..lub są po kiepskiej regeneracji a jeśli słychać syczenie a nie świst to nieszczelne lub pogryzione od gryzoni są węże gumowe od powietrza, intercoolera.Nie zawsze winna jest turbina.U mnie w Audi A3 jakiś gryzoń pogryzł sobie węże i auto syczało zwłaszcza na większy obciążeniu czyli na biegu wyższym.Kawałek węża 500zł:) No ale musi być odporny na olej więc chyba dlatego taki drogi.


No chyba że auto jest tunnigowane ..zmienione doloty, tłumiki itd itd.


Jak słyszysz turbinę...to wjedź na kanał, ściągnij wąż od intercoolera i zobacz czy nie wylewa się dosłownie z niego olej...bo zapocenia w intercoolerze zawsze będą....i sprawdź luz na turbinie.


Najlepiej..niech to zobaczy fachowiec...bo jak turbina padnie to albo rozwali silnik resztkami łopatek albo zassie olej i silnik się rozbiega i wyglądać to będzie tak:..choć w beemkach nie jest to łatwe ponieważ przepustnica jest przed kolektorem.Tak czy inaczej warto zapobiegać niż leczyć.






Jak często wymieniasz olej...tak jak pokazuje komp co 30tys czy co 15tys?

Ekspresy do kawy to mój świat:) http://www.primocaffe.pl
Opublikowano

Do przebiegu 60tys km olej zmieniany był według komputera. Teraz mniej więcej w połowie zalecanego cyklu.




Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano

...dlatego świszczy. Łożysko ślizgowe przytarło się gdy olej ma 30tys km.


co nie znaczy że zaraz wyleci w kosmos. Często tak sobie po prosru świszczy jeszcze baaardzo długo.....ale nie powinna.

Ekspresy do kawy to mój świat:) http://www.primocaffe.pl
Opublikowano

Słuchajcie czy w 2 litrowym benzyniaku były jakies poważne zmiany na lepsze w budowie? Od któregoś miesiąca/roku? Tak żeby można było bezpiecznie ładować się w taki zakup.

przeczytałem cały ten temat i jeżeli o dieslach jest tu powiedziane wszystko a nawet więcej, to o benzynowych bardzo mało, a jeśli coś już jest to o 535i.

Konkretów o 528i niemal wcale, jeśli chodzi o trwałość elementów silnika i zmiany wprowadzane w nim w czasie.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam mógłby mi ktoś powiedzieć jakie nagłośnienie ma ta 5 WBAFW51080C510158 bo w vin nie widzę zbytnio a niby ma harmana czy to jest to hifi profesional speaker ?
Opublikowano

Witam. Mam parę pytań do doświadczonych użytkowników.

Problem u mnie jest ze wzrostem mam 1.95 cm.

1. Czy zmieszczę się do f10 ? (proszę o doświadczenia od osób wysokich użytkujących to auto.)

2.Czy jest różnica w wysokości między f10 a wersją kombi f11 ?

3. Czy w takim dużym i ciężkim aucie silnik 2.0 diesel 190 koni to dobry wybór ? (czy lepiej 3.0) Jak ze spalaniem ?

4. Czy M pakiet w środku rzeczywiście jest wart dołożenia paru tysi.

Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

Opublikowano

Czuję się wywołany do tablicy z racji wzrostu - 203 cm. :D A więc tak:


Ad.1

Mam fotele w opcji komfort. Za kierownica miejsca nad głową nie brakuje mimo szyberdachu. Jest bardzo wygodnie o ile za mną nie siedzi osoba o wzroście powyżej 175 cm. Pewnym rozczarowaniem jest wysuwana podpora kolan która z racji długości moich nóg wogóle nie spełnia swojej roli. Z punku widzenia pasażera na przednim fotelu jest ok o ile nie siedzi za mną osoba dorosła. Wygięty profil deski koliduje z lewym kolanem, muszę więc dojeżdżać z fotelem jeszcze dodatkowo do tyłu lub trzymać nogi bardziej po prawej stronie co na dłuższą metę nie jest takie wygodne. Siedząc z tylu miejsca na nogi starcza o ile z przodu nie siedzi osoba 175+.


Ad.2

Z przodu masz to samo. W F11 miejsca nad głową z tyłu nie brakuje.. w F10 nie siedziałem ale podejrzewam że byłoby albo na styk albo ciut zbyt nisko z racji opadającej linii dachu.


Ad.3 i Ad.4 Temat wałkowany wielokrotnie na forum - zależy co dla kogo jest priorytetem i na co go stać.

Opublikowano
Witam. Mam parę pytań do doświadczonych użytkowników.

Problem u mnie jest ze wzrostem mam 1.95 cm.

1. Czy zmieszczę się do f10 ? (proszę o doświadczenia od osób wysokich użytkujących to auto.)

2.Czy jest różnica w wysokości między f10 a wersją kombi f11 ?

3. Czy w takim dużym i ciężkim aucie silnik 2.0 diesel 190 koni to dobry wybór ? (czy lepiej 3.0) Jak ze spalaniem ?

4. Czy M pakiet w środku rzeczywiście jest wart dołożenia paru tysi.

Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

 

Kolega odpisał Ci już na pytania o wzrost i gabaryty i potwierdzam w 100%.

Jeśli chodzi o silnik to jak Cię stać to bierz 3.0d, bo buda bmki jednak swoje waży i przy 2.0 źle nie jest, ale 3.0 do tego auta to rewelka, mruczy jak tygrys :)

Opublikowano

Witam.

Co wskazuje okrągły wskaźnik po prawej stronie ? Temperaturę silnika? Temperaturę oleju ? Czy temperaturę cieczy w silniku?

Dzięki i Wesołych Świąt .!

Opublikowano
Olej

 


Thx ;) doczytałem tez w instrukcji a czy można sobie sprawdzić temp,silnika ( cieczy ) ? tak jak w e60 tzn w ukrytym menu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Olej

 


Thx ;) doczytałem tez w instrukcji a czy można sobie sprawdzić temp,silnika ( cieczy ) ? tak jak w e60 tzn w ukrytym menu.

 

Tak kolego

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zajechane opony, które należy wymianić przed przeglądem i kupić zimowe jeśli ich nie ma w komplecie z autem :mad2: a to kosztuje... Generalnie opony należy zmieniać.


Czy tak jak pytałem, macie jakieś porównanie 2.0 i 3.0d co jest awaryjnego w 2.0 - jakiś konkret?


Głównie interesuje mnie kombi, więc pojawia się pytanie o tylne zawieszenie - poduchy. Jak z ich trwałością i serwisowaniem? Ktoś ma doświadczenie (swoje?)


Barnaba1 piszesz, że - Koniecznie sprawdzać auto gdy ma absolutnie zimny silnik....wówczas wyłazi stan rozrządu i turbin oraz popychaczy(tutaj zakopci na czarno).


Jak to się objawia na co zwrócić uwagę? Generalnie planuje kupić auto w salonie, więc powinno być pewniejsze - wiadomo sprawdzić trzeba stąd pytanie jakiego dźwięku tam nasłuchiwać?

 


Co jest nie tak z 2.0d? Padająca turbina, pękające wały,rozrząd itd itd. Nie znam mechanika który dobre by się wypowiadał o 2.0d. Ale mimo to jak znajdziesz zadbany i doinwestowany egzemplarz to warto kupić bo eksploatacja takiego auta jest tańsza a samochód spala śladowe ilości paliwa..jest zwyczajnie oszczędny. Ale inny temat to przyśpieszenie. F10 to ciężkie auto więc trzeba się przyzwyczaić że na drodze wyprzedzi Ciebie pierwsze lepsze Renaul czy Golf. Inaczej już taki silnik zachowuje się w trójkach:) Tak czy inaczej skrzynia ZF przy takiej F10 ma co robić.I tyle.:)

 

Wypowiem sie o silniku 2.0d bo mam z nim duze doswiadczenie. Kupiłem samochod nowy w 2011r. Jezdziłem 5lat a teraz nadal jest w rodzinie - jezdzi Ojciec.

Opowiesci, ze silnik jest wadliwy zwykle pochodza od ludzi, ktorzy kupili samochod z drugiej reki w niewiadomym stanie czy o watpliwym przebiegu. Ewentualnie zmieniali olej co 25-30kkm co skutkuje przyspieszonym zuzyciem rozrzadu i turbiny. W moim egzemplarzu zmieniałem olej co 10-12tys km i po dzis dzien nie ma zadnych problemow z turbo ( przebieg w tej chwili ok.210000km). Co wiecej od przebiegu ok.95000km samochod po chiptuningu ma 225KM. Rozrzad wymieniłem profilaktycznie przy około 170000km ale po jego rozebraniu wszystko wygladało ok i pewnie do dzis jezdziłby oryginalny. Nie miałem zadnych problemow z niczym za wyjatkiem wtryskiwaczy. Juz po przebiegu ok.70000km była konieczna ich wymiana (7000zl) ale za to do dzisiaj funkcjonuja perfekt. Wtedy w Listopadzie 2013 był to juz ktorys z kolei poprawiony model wtryskow. Spalanie jest symboliczne. Od ok.5litrow przy trasie zgodnie z przepisami przez ok.6,5l na autostradzie po 9l w miescie i przy 200km/h na autostradzie. Silnik nie ma wysmienitej kultury pracy ale w serii 5 z racji niezłego wyciszenia jest ok. Szczerze polecam tuning elektroniczny. Mozna łatwo uzyskac 220-230KM i cieszyc sie z osiagow rzedu 7s do setki. Nawet bez tuningu zaden wczesniej wspominany Golf nas nie wyprzedzi chyba, ze bedzie to jakas wersja GTI czy R. Po tuningu mamy samochod o satysfakcjonujacych osiagach.

Opublikowano

Witam szanownych forumowiczow,

Po długiej nieobecnosci na forum postanowilem ponownie tutaj zajrzec, a powodem jest chec zakupu f10 (chociaz szkoda mi sie rozstac z e60)

Mam na oku 528i 245km z 2015r

- sprowadzony z USA

- Przebieg 30tys km

- widzialem zdjecia z aukcji w USA (lekko uszkodzony lewy przod - male wgniecenie)

- wymieniony mial rowniez silownik valvetronic

- samochod jest juz w Polsce zarejstrowany


Pytanie pierwsze czy w ogole warto kupowac w benzynie 2litry? Czy koniecznie szukac 3 litry ??

(W e60 mam 3 litry w dieslu i jezdze nim 8 lat i odpukac z silnikiem nic sie nie dzieje - regularnie wymieniam filtry oleje)

Naczytalem sie samych zlych info o tym silniku w f10 (benzyna 2.0)

Drugie pytanie czy wymiana tego silownika to typowa usterka ??? I jaki jest powod takiej wymiany ??? Czy spodziewac sie zaraz kolejnych awarii z tym zwiazanych ???


Serdecznie pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi


Pozdrawiam

Mateusz

Opublikowano

Pracuję w Niemczech. Z racji fachu i chęci zakupu, kolega pytał mechanika BMW o dobre silniki - w szczególności polecał 245 konny dwu litrowy silnik benzynowy.

Nie wiem gdzie czytałeś o tych złych opiniach - w jednym z wątków jakieś 1.5 miesiąca temu pytałem o problemy z rozrządem i do tej pory nie dostałem odpowiedzi.. więc temat jest chyba rzadki.

W DE spokojnie znajdziesz 528i z przebiegami 200kkm.


Myślę, że 3 litrowy będzie lepiej mruczał, lepiej szedł, przy dużych prędkościach (bo do setki 0.3s gorzej), ale i więcej palił.

Mój przy jeździe dosłownie dookoła komina (2x5km, 2x10km po mieście i drodze powiatowej) pali około 9l w delikatną zimę. Za Wikipedią silnik 3.0 powinien spalać spokojnie 1l więcej (liczyłbym 2l).

To możesz sprawdzić na spritmonitor.de https://www.spritmonitor.de/de/suche.html

Opublikowano

Tu masz temat o silniku N20 stosowanym w 528i

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=281526&hilit=problem+silnik+n20+pompa+oleju


W moim egzemplarzu przy 95 tys km pojawiło się zapocenie pod głowicą ( wymieniono uszczelkę ) oraz zapocenie przy turbinie ( wymiana ) , na szczęście miałem przedłużone pakiety gwarancyjne .

Opublikowano

Wiecie co....jakby iść tym tropem to trzeba kupić Mercedesa W124 200D.Wtedy nic się nie zepsuje....ale dzisiaj czasy się zmieniły...auta,prędkości i moce również.


Nie wiem, ale nie dajmy się też zwariować. Trzeba mieć trochę szczęścia przy zakupie auta to prawda ale z drugiej strony szczęście trzeba też sobie trochę zorganizować i kupić albo auto możliwie świeże albo z pełną historią serwisową i już..czyli jak to się mówi w Polsce - przepłacić.

Nowy(używany) samochód to zawsze jest ryzyko.... tak po prostu jest. Ale kto nie ryzykuje - szampana nie pije. Trudno też jeździć do końca świata jednym samochodem...bo się nie psuje.


Mi też odradzali 535d...bo dwie turbiny bo to bo tamto..Auto świat odradzał ....i co ? I nic. Auto kupowałem w 2007 roku o ile dobrze pamiętam i jeździłem 7 lat bezproblemu...ale dbałem....i miałem. I mimo przebiegu 270tys samochód nie eksplodował, i do dzisiaj jeździ.


Ale paliwo shell, oleje co 15tys max, skrzynia co 50tys, skrzynki przekładniowe (jak jest xdrive) co 50tys., montować oryginalne części, koło pasowe ori ewentualnie corteco co 150tys..... rozrząd w wersjach 530d co 200tys, 535d co 150-200tys M550D co 150tys a benzyniaki ...nie wiem ale tak jak mówią mechanicy ....... auto czasami kontrolować pod spodem czy nie ma wycieków aby zawczasu reagowaći czy nie czuć spalin....w F10 co 50tys zaglądnąć sondą do chłodniczki spalin i.................. po prostu jeździć i cieszyć się jazdą i mieć głęboko w dupie co inni biadolą.


Moja E61 którą uwielbiałem była super.......ale moja obecna F10 to jeszcze inny świat...... to auto niemal idealne. Przyjemność z jazdy , wygoda po prostu MEGA !!! Za to kocham moje BMW i tę markę.


Ale przed zakupem warto się taką F10 245KM wcześniej przejechać.....poprosić kogoś kto ma takie autko aby się nie rozczarować np osiągami. Ponieważ F10 to ciężki i duży samochód. Aby "jechał" musi być silnik mocniejszy. Tzn musi nie musi.....ale znaczek BMW zobowiązuje aby mieć troszkę więcej pod nogą od pierwszej, lepszej Renówki czy Fiata:) Nie wiem jak jeździ się 528 245KM ale nie sądzę aby nie dawał ten silnik frajdy. Swoje bo buda ciężka musi spalić. Sądzę że 10-11 litrów. Tak jest prawda. I co z tego? A niech pali 12. Ale niech się nie psuje. Bo co po aucie które pali 5litrów jak co chwile trzeba w nie wpompować kasę bo to nie działa czy tamto....


Powodzenia w zakupie.

Ekspresy do kawy to mój świat:) http://www.primocaffe.pl
Opublikowano
676 Hifi Loudspeaker System

 

Jest to nagłośnienie troszkę lepsze od podstawowego 676 - 12 głośników wzmacniacz 205W dopłata 2605zł


Potem jest Harman/Kardon Surround Sound System 688 - 16 głośników dopłata 4805zł


Wersja MAX czyli Bang & Olufsen wysuwanym gwizdkiem na konsoli centralnej i dodatkowymi głośnikami pod fotelami wzmacniacz 1000W 6F2 dopłata uwaga: 17412


Nagłośnienie podstawowe gra średnio.

Nagłośnienie I - gra lepiej ale dalej średnio

Nagłośnienie II harman - gra świetnie ale po regulacjach...bo w standardzie zaledwie dobrze gra. Trzeba włączyć logic i pogmerać troszkę korektorem i da się naprawd je dobrze ustawić i gra wówczas swietnie.

Nagłośnienie III B&O gra mega.....ale na dłuższą metę przeszkadzają mocno basy. Grają pierwsze skrzypce. Nagłośnienie to da się naprawdę ustawić tak jak muzykę niemal w filharmonii:)) Cena jak widać zaporowa i podobnie jak night vision i deska przednia w skórze - w F10 były to jedne z najdroższych doposażeń..stad są bardzo rzadkie.

Ekspresy do kawy to mój świat:) http://www.primocaffe.pl
Opublikowano

Ale przed zakupem warto się taką F10 245KM wcześniej przejechać.....poprosić kogoś kto ma takie autko aby się nie rozczarować np osiągami. Ponieważ F10 to ciężki i duży samochód. Aby "jechał" musi być silnik mocniejszy. Tzn musi nie musi.....ale znaczek BMW zobowiązuje aby mieć troszkę więcej pod nogą od pierwszej, lepszej Renówki czy Fiata:) Nie wiem jak jeździ się 528 245KM ale nie sądzę aby nie dawał ten silnik frajdy. Swoje bo buda ciężka musi spalić. Sądzę że 10-11 litrów. Tak jest prawda. I co z tego? A niech pali 12. Ale niech się nie psuje. Bo co po aucie które pali 5litrów jak co chwile trzeba w nie wpompować kasę bo to nie działa czy tamto....

 

Dzięki za fajny wpis Barnaba1 - jestem inżynierem i widzę jak wygląda proces projektowania różnych podzespołów - uważam, że samochody są obecnie mało awaryjne, a części w dużej większości są dobrze zaprojektowane. Oczywiście ktoś może jeździć bokiem przez 50kkm i jeździć bardzo dynamicznie na zimnym silniku i wiele podzespołów ulegnie awarii nieporównywalnie szybciej, niż wynika to z projektu (a projekt to prawdopodobnie 200kkm, przy typowym cyklu użytkowania - tzn. większość części powinna wytrzymać minimum 200kkm, oczywiście są takie co wytrzymają i pół miliona km, bez wymiany, jak wiązki, karoseria, głośniki itp., ale mało jest takich, które wytrzymają mniej).


Jeżdżę od 2-3 miesięcy F10 528i i mam też okazję jeździć dużo szybszymi samochodami.. Moc w BMW wystarcza w zupełności do sprawnego wyprzedzania, przyspieszania i do wszystkich typowych manewrów.

Cenię BMW za komfort jazdy jaki mi daje, a po drugie potrzebowałem coś większego dla rodziny.

Co do spalania - jeżdżę "po wsi" - nieduże miasteczko poniżej 10k + drogi wojewódzkie, jeżdżę bardzo spokojnie - pozwolę sobie od czasu do czasu depnąć auto jak już olej jest gorący.

Mieszkam na wyżynie więc mam często pagórek 50m do góry lub 100m do pokonania. Na zakupy z Rodziną i z powrotem, czasami do pracy, czasami gdzieś na spacer czy coś zobaczyć - odcinki po 2x3km, 2x5km, 2x15km, czasami 2x25. Do pracy mam zazwyczaj korki i niestety 15km jadę czasami w 30min, gdzie większość po drogach wojewódzkich. Ciężko jest zejść poniżej 7.5l, ale jest to też możliwe. Średnia z takiego cyklu, przy obecnych temperaturach - czyli w okolicy paru stopni Celsjusza to około 8.7l/100km. Czasami przejadę 2x3km i mam średnią 9.5l.. więc jestem naprawdę zadowolony. Ciekawi mnie ile spali w długiej trasie przy prędkości podróżnej 140km/h, bo auto też zostało kupione z takim zamysłem, żeby wybrać się parę razy w roku w dłuższą trasę.

Opublikowano (edytowane)

Witam, byłem posiadaczem BMW 1 E87 120d. Przesiadłem się do Hondy Civic Type R FN2, ale tęsknie za marką. Przymierzam się powoli do przesiadki na F10.

Ponieważ nie jestem jeszcze przekonany, bo nigdy nie jeździłem serią 5, a nie chce zabierać czasu ludziom którzy wystawiają swoje samochody na sprzedaż to mam pytanie.

Czy ktoś z Warszawy mógłby się ze mną spotkać i pokazać mi F10, dać się przejechać żeby wiedzieć jak jeździ samochód. Ja jestem z okolic Bielan. W zamian oferuję jazdę kultowym Civic'kiem Type R z wolnossącym K20 :D. Ewentualnie może ktoś zna miejsce gdzie mógłbym wypożyczyć ten model BMW. Szukałem wypożyczalni, ale od kiedy wszedł model G3

0 jest praktycznie nie możliwe żeby wypożyczyć poprzednią generację. Jeśli ktoś chciałbym się ze mną spotkać proszę o wiadomość na PRIV.

Edytowane przez Marcin-ziom
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szukałem wypożyczalni, ale od kiedy wszedł model G10 jest praktycznie nie możliwe żeby wypożyczyć poprzednią generację.

 

Następcą F10 jest G30.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.