Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mechanika pojazdow nie jest moja najmocniejsza strona ale wydaje mi sie ze rodzaj skrzyni moze miec znaczenie przy rozrzadzie. Cociazby silnik na automacie bedzie mial porownywalnie mniejsze przeciazenia chociazby dlatego ze skrzynia jest zaprogramowana by zmieniac biegi w odpowiednim momencie. Nasza reka albo glowa juz tak zaprogramowane nie sa. Ale jak mowie moge sie mylic.

Racja, bo ludzie często w manualu jeżdzą albo na zbyt wysokich obrotach, albo znowu inni leniwi, dają w palnik na wysokim biegu przy niskich obrotach (nie chce im się redukować). I w tej sytuacji zarówno układ korbowo-tłokowy jak i rozrząd są najbardziej obciążone.

Do takich sytuacji nie dochodzi w automatach.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Moderatorzy
Opublikowano

Automat ma troszkę inną przekłądnię :D

Ja natomiast zaobserwowałem nagminną jazdę na niskich obrotach - 1,2 tys. 3 bieg i przyspiesza zamuła, albo rozpędzanie i wrzucanie biegu jałowego i się tak toczy z górki na „luzie".

Zbyt wysoki bieg na obroty to plaga.

Opublikowano

Witam. Kupiłem 525d 2.0 218KM xdrive z przebiegiem 360km. Mamy jakieś podzespoły które musza zostać wymienione by nie uszkodzić powiedzmy np silnika? W samochodzie zrobiony rozrząd jakiś czas temu wymieniona sprzezarka. Zawieszenie ok. Jedynie chyba olej w skrzyni mi przychodzi na mysl



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Przymierzam się do zakupu benzyniaka rocznik powyżej 2012. Który możecie polecić zarówno pod względem dynamiki jak i awaryjności? Możliwy również eksport z USA bo tam chyba inne silniki są?
Opublikowano
Witam. Kupiłem 525d 2.0 218KM xdrive z przebiegiem 360km. Mamy jakieś podzespoły które musza zostać wymienione by nie uszkodzić powiedzmy np silnika? W samochodzie zrobiony rozrząd jakiś czas temu wymieniona sprzezarka. Zawieszenie ok. Jedynie chyba olej w skrzyni mi przychodzi na mysl



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Jedz do Grzegorza Fąfary do bukowie pod wrocław to Ci przetrzepie cały silnik i osprzęt od A do Z.

Opublikowano

Coś mi ostatnio wpadło w oko odnośnie wad fabrycznych w F10/F11 i to chyba wada, która może przyczynić się do śmierci w razie kolizji.


Bardzo słabe wykonanie i łączenie poszycia grodzi ze słupkiem bocznym efekt widać na crash teście i niestety w wypadku który się niedawno wydarzył koło w-wa

efekt wykonania tego auta chyba jest na poziomie aut najniższej klasy


small-overlap-test-bmw-750x500.jpg


%C5%9Bmiertelny-wypadek-w-%C5%82azach14.jpg


Ale G30 już poprawili pod tym względem


2017-BMW-5-Series-crash-test-IIHS-.jpg

Opublikowano
"Bardzo słabe wykonanie i łączenie poszycia grodzi ze słupkiem bocznym" skoro przy kolizji z prędkością miejską koło wpada ci do wnętrza auta i miażdży Ci nogę to chyba nie jest to akceptowalne wykonanie jak na to auto i lata produkcji ? Albo przeszkoda wykonana z aluminium i zaprojektowana tak, aby przy kolizji się wygięła lub złamała wpada Ci nagle aż do pasażera przez cały samochód ? Chyba nawet żadne gówno auto miejskie przy kolizji z aluminiowym słupkiem sygnalizacji tak nie ucierpiało a ewidentnie widać, że f10 jest niedopracowane w tym miejscu i jest to dla mnie niedopuszczalne nawet na samym crash teście i dopiero w serii g30 poprawili bezpieczeństwo pasażerów ?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Ale nie wrzuciłeś przy jakiej prędkości był crash test. Poza tym każda stłuczka i wypadek są inne, wystarczy inny kąt ustawienia przeszkody - nawet o 1 stopień, już inaczej się auto złoży...
Opublikowano
a jak e60 wypada w tej materii

 

niestety w latach produkcji e60 nie przeprowadzali symulacji crash testów ze small overlapow, można jedynie bazować na zderzeniach w realiach ale patrząc na pierwsze lepsze zdjęcia dostępnych z artykułów wypada to trochę inaczej

Uderzenie w stalowy słup

0006CHSK393N04JC-C321-F4.jpg


uderzenie w drzewo przy konkretnej prędkości

IMG_6515.JPG

IMG_6501.JPG

  • Moderatorzy
Opublikowano

Przecież auto ma się jak najbardziej rozkruszyć, aby pochłonąć energię. A nie zachować jak klatka z tytanu i kewlaru. Prędkości i fizyki nie pokonasz, jak jedziesz 150 i uderzysz w drzewo to nic ci nie pomoże.

Te zdjęcia niczego nie dowodzą... Z chęcią podyskutuję z panem ekspertem. Nadal nie napisałeś co znaczy słabe wykonanie? Stop z jakiego jest nadwozie? Sposób łączenia? Odległość zgrzewów od siebie? Klejenie? Co tam konkretnie jest nie tak?

Ale brednie... Ja bym się w ogóle wstydził odzywać i podważać kompetencje, nie wiem ilu inżynierów trzyma BMW pod tytułem Accident Analysis Engineer - 100? Daj pan spokój...

Opublikowano

A kto mówi o uderzeniu w drzewo przy 150 km/h i że ma coś pomóc, nadmieniam, że przy prędkości miejskiej f10 w tym zderzeniu wypada bardzo kiepsko w warunkach testowych i w prawdziwym życiu. I moim zdaniem jest źle, lub bardzo słabo wykonane w tym miejscu, co dowodzą te dwa przypadki, symulacja i wypadek.

No własnie w żadnym wypadku auto nie jest projektowane aby się rozpaść czy rozpruć jak konserwa przy panujących ograniczeniach prędkości, już napisałem swoje spostrzeżenie względem f10 i g30 i trzeba być ignorantem, aby nie dostrzec kolosalnej różnicy bezpieczeństwa przy tym konkretnym uderzeniu, a kwestia czy zastosowali kiepskie nity, zbyt rzadko zgrzewy, slaby klej, to już pytanie do kogoś innego, kto wie jaka różnica była w projekcie i wykonaniu, ale widać ze poprawili to już w g30 więc coś było na rzeczy w tym modelu

Opublikowano
Po pierwsze- wszystko zależy od prędkości, kąta uderzenia i w co uderzasz. Zupełnie inaczej zachowa się karoseria samochodu przy zderzeniu, a inaczej słup, czy betonowa bariera. Jeśli chodzi o zachowanie samochodu przy zderzeniu - zgodnie z wytrzymałością konstrukcji i dynamiką zderzeń, a także zasadami zachowania etc im więcej karoserii się ugnie, tym mniejsza energia uderzenia odczuwana dla pasażerów. Oczywiście są miejsca, które maja się nie odksztalcic, albo odkształcać się minimalnie, ale nie zoptymalizujesz konstrukcji dla wszystkich funkcji celu.
Opublikowano
Witam. Mam pytanie. Chce kupić bmw f10 z 3 litrowy dieslem. Chciałem się was doradzić którą wersję silnika najlepiej szukać? Celuje w roczniki 2010-2012 aczkolwiek bardziej liczy się dla mnie stan auta niż to żeby było 2 lata młodsze. Chciałem silnik w niedalekiej przyszłości po kupnie chipowac. Której wersji najlepiej szukać? 204KM, 245KM czy 258KM ??
Opublikowano
A kto mówi o uderzeniu w drzewo przy 150 km/h i że ma coś pomóc, nadmieniam, że przy prędkości miejskiej f10 w tym zderzeniu wypada bardzo kiepsko w warunkach testowych i w prawdziwym życiu. I moim zdaniem jest źle, lub bardzo słabo wykonane w tym miejscu, co dowodzą te dwa przypadki, symulacja i wypadek.

No własnie w żadnym wypadku auto nie jest projektowane aby się rozpaść czy rozpruć jak konserwa przy panujących ograniczeniach prędkości, już napisałem swoje spostrzeżenie względem f10 i g30 i trzeba być ignorantem, aby nie dostrzec kolosalnej różnicy bezpieczeństwa przy tym konkretnym uderzeniu, a kwestia czy zastosowali kiepskie nity, zbyt rzadko zgrzewy, slaby klej, to już pytanie do kogoś innego, kto wie jaka różnica była w projekcie i wykonaniu, ale widać ze poprawili to już w g30 więc coś było na rzeczy w tym modelu

 

Ludzie, proszę, nie ośmieszajcie się - skoro kolega mówi, że F10 wypada kiepsko w ruchu miejskim - to tak na pewno jest. Przecież pisze, że potwierdziły to 2 przypadki... z pewnością jest ekspertem i zna okoliczności tych zdarzeń itp. :duh:

Po prostu ja nie wiem, jak reagować na takie opinie... Kolego plwaw - daruj nam takich rewelacji...

Opublikowano

Witam,

Mam do zakupu F10 530d 245 km . Auto z polskiego salonu pierwszy właściciel do chwili obecnej serwisowany w aso.

Jedynym mankamentem jest przebieg 450 tys i tutaj moje pytanie czy warto pchać się w taki samochód czy odpuścić .

Nie były robione żadne większe napraw/wymiany (rozrząd skrzynia wtryski wszystko od nowości ) z historii aso czy to nie ten moment czasami kiedy te auto stanie się mega skarbonka i zaraz będzie lawina rzeczy do wymiany ?

Właściciel twierdzi że przebieg głównie autostradowy po oględzinach auto wygląda jakby miało około 200tys w porównaniu do innych samochodów które oglądałem także wydaje mi się że mówi prawdę ale ten przebieg nie daje mi spokoju :think:

Opublikowano
Kupisz taki sam z przebiegiem 180tys a realnie 500tys. Sam mam BMW z 345tys i nie ma żadnych problemów. Moim zdaniem warto tym bardziej jak z aso pl i historia jest
Opublikowano

zgadza się tylko w tym wypadku jest o 100 tys więcej kolejna sprawa która dość mocno budzi mój nie pokój to sprzedaż tego auta za jakieś 2-3 lata która będzie graniczyć z cudem.

Stan licznika będzie ponad 500 tyś i obawiam się że chętnych mimo bardzo dobrego stanu technicznego , rzetelenej historii może być nie wielu o ile wgl ktoś się pojawi :think:

Opublikowano

Od około miesiąca jestem właścicielem F10 M550D. Rok 09/2016. Auta szukałem półtora roku.Wbrew pozorom trudno kupić egzemplarz z uczciwym ,niskim przebiegiem i z oryginalnym lakierem. Aż wreszcie kupiłem prawie taki jak chciałem - po prostu bezwypadkowy i z małym przebiegiem.


Jak auto będzie się sprawowało w przyszłości ?- czas pokaże. Jak na razie radość z jazdy bezcenna.


Kiedyś miałem E61 535D i wydawało mi się że idzie jak przecinak...ale ten klekot to jeszcze inna,wyższa liga. Ostatnio Porsche Cayman dostało baty - patrzyłem w lusterko wsteczne i nie wierzyłem jak pomału zostaje w tyle.


plusy:

-wykonanie

-mega osiągi/niskie spalanie jeśli się zaprzeć to (potrafi spalić 5,5L/100) ale realnie to raczej 8,5/9,5:).

-komfort


minusy:

-wysoka cena zakupu sensownych egzemplarzy/wysoka akcyza/wysokie AC/OC

-ciężka praca układu kierowniczego przy małych prędkościach rzędu 30km/h

-ciężko zaparkować klamora w galerii i na wąskich parkingach

-brak w mojej wersji asystenta martwego pola - tego mi brakuje.Doposażenie w ASO 22tys zł :shock:

-wyciek z Xdrive - wymiana uszczelniaczy 1700zł - naprawa będzie w ten czwartek...mimo małego przebiegu - auto stało rok nie ruszane.

-trzeba uważać na wyższe krawężniki

-brak halogenów przednich...wygląda to fajnie ale....ich nie ma:)


Jeżeli ktoś jest zainteresowany jakimiś spostrzeżeniami na temat tego modelu z tym silnikiem to proszę śmiało pytać.Chętnie odpowiem.

Ekspresy do kawy to mój świat:) http://www.primocaffe.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.