Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pytanie apropos kupna BMW F10. Mam okazję kupić egzemplarz z 2012 roku, skrzynią automatyczną i... silnikiem 2.0d RWD. Samochód ma 190 tys nalotu. Chciałbym się dowiedzieć jak wygląda sprawa rozrządu w autach z tym silnikiem i tym roczniku. Czytałem, że w miarę produkcji modernizowali je. Pytanie:

Czy przy tym przebiegu w 2012 roku i prawie 200 tys rozrząd zanim się zerwie dawałby objawy "akustyczne", czy częściej zrywa się bez objawów?


Jeśli sprawdzę samochód i nie będzie większych mankamentów planuje od razu wymienić oleje i filtry w skrzyni, silniku, dyfrze i właśnie rozrząd. I tu kolejne pytanie: czy znacie jakiś serwis w Poznaniu lub okolicach, gdzie robią to dobrze (od strony skrzyni) i nie za miliony?

Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.

Opublikowano
Wiem i wyczytałem m.in. o tym, że w różnych latach było z tym różnie. Nie mam doświadczenia w tej sferze więc chciałbym tylko wiedzieć, czy w 2012 przy prawie 200k przebiegu lepiej od razu wymienić ten rozrząd czy czekać na objawy? I gdzie zrobić to dobrze w Poznaniu lub okolicach poza ASO, bo ta wymiana to nie jest bułka z masłem... Ponoć różni mechanicy wymieniają mniej lub więcej komponentów tego rozrządu i wolałbym uniknąć "cud warsztatu części i wymiana 3 tysiące" jak pewien użytkownik tutaj, zapomnieli o 1 uszczelce i potem były duże problemy.
Opublikowano
Kolego jak kupujesz auto z przebiegiem 200tys. to wymiana rozrzadu to standardowy pakiet startowy nie wazne czy to bmw, mercedes, fiat czy opel.
Opublikowano

Rozumiem, tak myślałem, że rozsądniej będzie ogarnąć to od razu. Znacie kogoś w woj wielkopolskim kto zna się na wymianie tych rozrządów za uczciwe pieniądze? 3 tysiące dla warsztatu, który robi to od strony skrzyni w okolicy to byłaby bajka.


I jeszcze jedna kwestia - chip tuning ponoć daje przyrost do ok 215 koni w tych silnikach. Czy przy tym przebiegu to dobry pomysł, jeśli wymiany eksploatacyjne będą na czas. Zwłaszcza, że są ponoć 2 wersje skrzyni, przy tej do 450nm momentu, po chipie pewnie będzie na styk.

Opublikowano

Witam i od razu przechodzę do rzeczy. Przeczytałem kilkanaście stron tego wątku i poszukałem trochę w innych, ale niestety w żadnym nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, jedyne luźnie powiązane ze sobą wypowiedzi. Mam więc nadzieję, że nie powtórzę tematu przerabianego już na forum, ale chciałbym podejść do sprawy indywidualnie.


Chciałbym wymienić posiadaną przeze mnie obecnie Alfę Romeo 159 2.4 JTDm na coś większego z racji powiększonej niedawno rodziny. Nie chcę się przesiadać do VANa a F11 bardzo mi się podoba i to na niej się właśnie chciałem skupić.

Mam nadzieję, że uzyskam na forum odpowiedź na parę pytań:


1) Czy w chwili obecnej z budżetem ok 50-60k jest możliwość kupienia dobrego egzemplarza F11 (bo chciałbym kombi)? Skupiam się raczej na 520d (184 KM), bo tych na otomoto w tej cenie jest najwięcej, na benzynę raczej nie ma co liczyć.


2) Jak z kosztami utrzymania takiego używanego BMW? Chodzi mi głównie o ceny części - do Alfy ceny były przeważnie bardzo drogie, i w dużej mierze praktycznie niedostępne. Czy w F10 jest podobnie? Podam przykładowe koszty wymian w Alfie (jako, że większość rzeczy robię przy samochodzie sam jest to koszt samych części): Tarcze + Klocki na przód ~1000PLN, Wymiana oleju + filtrów ~700 PLN, zestaw wahaczy na przód ~2000PLN, wymiana żarników ksenonów ~500PLN.


Czy koszty F10 będą porównywalne czy sporo większe?


3) Skupiam się na silniku 2.0 diesel 184 KM - czy jest do dobry wybór? Nie ukrywam, że chciałbym silnik bezproblemowy. Czy ten silnik ma jakieś typowe usterki/problemy z którymi się trzeba liczyć?

-Rozrząd - trzeba wymieniać profilaktycznie, czy dopiero jak się wyciągnie? Czy daje najpierw objawy?

-Klapy wirowe - czy ten silnik posiada klapy wirowe i czy mają tendencje do urywania się?


4) Ostatnie - jakie macie sposoby na sprawdzenie używanego egzemplarza? Czy jest może jakaś strona/serwis który pozwala sprawdzić historię samochodu? Oprócz korzystania z tych ogólnodostępnych który wszyscy znają. Na jakich niuansach się skupić sprawdzając używane BMW, gdzie szukać podejrzanych rzeczy.


Zapytam też o konkretny egzemplarz - oglądałem jedno ogłoszenie które mnie dosyć zainteresowało. Moją uwagę zwróciła pamięć elektrycznych foteli - znajdowała się w drzwiach pasażera. Czy w BMW F10 oba przednie fotele mają pamięć, czy śmierdzi to raczej przeróbką z anglika?


Z góry dzięki wszystkim za odpowiedzi i serdecznie pozdrawiam :)

Opublikowano

Ponieważ mam sentyment do Alfy Romeo - moja żona miała GT, teraz Stelvio - i lubię tą markę - to odpowiem Ci tak, że z BMW jest nieco inaczej. F11 jest mniej kapryśne, ale bardziej skomplikowane. Z racji popularności wiele części jest w rozsądnych pieniądzach - ale tutaj uwaga - lepiej szukaj dobrego (nie najtańszego) F11 - jak kupisz mocno zmęczone, to kosztów może być za dużo - z resztą to żadna nowość - dotyczy wszystkich marek.

Czy kupisz za 60tyś ładny egzemplarz? Hm... chyba nie bardzo, ale nie śledzę obecnie cen, mogę się mylić. Na pewno skupiłbym się na lepszym stanie i niższym przebiegu kosztem wyposażenia, ale tu reguły nie ma. Rynek wtórny ma swoje prawa - podaż 520d jest duża i powinieneś coś znaleźć.

Co do silnika 20d - 184KM - silnik bezproblemowy poza rozrządem - tego trzeba albo od razu wymienić po zakupie, albo mieć pewność, że został niedawno wymieniony. Podobno jak się wyciągnie to daje objawy akustyczne. Problemów z klapami jak w AR 159 raczej nie ma - ja nie słyszałem.

Skrzynia biegów ZF - również bezproblemowa - ale pomimo, iż producent nie przewiduje wymiany oleju - to olej należy wymienić mniej więcej co 120 - 150kkm - choć tutaj zdania są różne.

Pamięci przy fotelach komfortowych były z obu stron - ale nie pamiętam dokładnie - dopytaj jeszcze kogoś, bo jeszcze były fotele sportowe - tam pamięć byłą chyba tylko od strony kierowcy. Nie jestem pewien.

Ogólnie polecam auto - bardzo przyjemne w użytkowaniu i trwałe - znam kilka użytkowników, co mieli w 520d przebiegi około 300tyś - i nie było żadnych problemów. Kolega @kosa może Ci potwierdzić.


Na co zwrócić uwagę? Trudno powiedzieć, bo F11 jest naprawdę trwałym samochodem i zadbana sztuka z przebiegiem 300tyś może wyglądać bardzo ładnie. Ale pooglądaj kilka - zobacz kierownicę, fotel kierowcy itp. Auta krajowe sprawdzisz w cepiku - głównie przebieg. W aso ogarną przeglądy.

Czasem coś ciekawego przy ASO znajdziesz - i jeszcze dadzą gwarancję - czasem warto tam poszukać, choć ceny są oczywiście wyższe.

Opublikowano
Wiem i wyczytałem m.in. o tym, że w różnych latach było z tym różnie. Nie mam doświadczenia w tej sferze więc chciałbym tylko wiedzieć, czy w 2012 przy prawie 200k przebiegu lepiej od razu wymienić ten rozrząd czy czekać na objawy? I gdzie zrobić to dobrze w Poznaniu lub okolicach poza ASO, bo ta wymiana to nie jest bułka z masłem... Ponoć różni mechanicy wymieniają mniej lub więcej komponentów tego rozrządu i wolałbym uniknąć "cud warsztatu części i wymiana 3 tysiące" jak pewien użytkownik tutaj, zapomnieli o 1 uszczelce i potem były duże problemy.

 

Drogi kolego,

nic nie zostało poprawione a przy takim przebiegu rozrząd to mus zanim Ci się rozpadnie i będziesz płacić za lawety.

Pod wrocławiem w bukowie masz najlepszych w Polsce speców od silników BMW. Rozrząd wymienią Ci w kilka godz za ok. 3 tyś zł.

Tel znajdziesz na forum https://dobrymechanik.pl/mechanicy/bukowie/fafara.html

Czy czekać na objawy? Jeśli siedzi w nim oryginalny rozrząd to zapewne już teraz słychać objawy. Wibracje, nierówna praca, głośna praca silnika.

Zapamiętaj sobie te rzeczy i zobaczysz jaka jest różnica w pracy silnika po wymianie rozrządu.

Opublikowano
Witam może ja tez troszkę podpowiem kupiłem 2 tygodnie temu 525 z 2013 roku w xdrive z przebiegiem 227 tysięcy km hmmm autko nie zniszczone użytkowane głównie na autostradach wytarte hmmm albo wydrapany regulator prędkości na tempomacie średnia spalania z 10000 km to 6,4l można powiedzieć ze było to auto na dłuższe trasy. Pojechałem do serwisu Bmw na sprawdzenie samochodu byłem zaskoczony stanem technicznym autka do wymiany poduszki pod silnikiem i delikatne zapocenia (możliwe ze po wymianie oleju) hmmm stan autka no super delikatna kolizja z tylu (malowany zderzak i 5 cm klapy z tylu ) ale czytając to forum wczytując się we wszystkie porady rady i awarie jestem już umówiony na wymianę rozrządu następnie wymiana klap oleju w skrzyni dyfrach itd liczę ze dokładki na start aby autko było pewne zmieszczę się w okolicach 10 do 12 tys. Za autko dałem 60000 wraz z akcyzami i opłatami myśle ze dobra cena. Jak narazie auto schowane w garażu czeka na wymianę rozrządu :wink:
Opublikowano
Witam może ja tez troszkę podpowiem kupiłem 2 tygodnie temu 525 z 2013 roku w xdrive z przebiegiem 227 tysięcy km hmmm autko nie zniszczone użytkowane głównie na autostradach wytarte hmmm albo wydrapany regulator prędkości na tempomacie średnia spalania z 10000 km to 6,4l można powiedzieć ze było to auto na dłuższe trasy. Pojechałem do serwisu Bmw na sprawdzenie samochodu byłem zaskoczony stanem technicznym autka do wymiany poduszki pod silnikiem i delikatne zapocenia (możliwe ze po wymianie oleju) hmmm stan autka no super delikatna kolizja z tylu (malowany zderzak i 5 cm klapy z tylu ) ale czytając to forum wczytując się we wszystkie porady rady i awarie jestem już umówiony na wymianę rozrządu następnie wymiana klap oleju w skrzyni dyfrach itd liczę ze dokładki na start aby autko było pewne zmieszczę się w okolicach 10 do 12 tys. Za autko dałem 60000 wraz z akcyzami i opłatami myśle ze dobra cena. Jak narazie auto schowane w garażu czeka na wymianę rozrządu :wink:

 

Sprawdz przewód od Odmy, on potrafi pęknąc lub się przetrzeć i z niego tryska olej. Przeczyść układ dolotowy, bo potrafi się zasyfić. Sprawdź czy chłodniczka spalin w Twoim aucie podlega akcji serwisowej. Wymiana rozrządu w Twoim aucie to koszt ok 4 tyś zł a olej w skrzyni ok 2 tyś zł. Nie wiem skad bierzesz kwotę 10-12 tyś zł ;)

Opublikowano
daniello88 byś się zdziwił ile pali 300 konny diesel nie dogrzany na krótkich odcinkach...

 

Dokładnie tak jak piszesz, jak ostatnio spojrzałem to spalanie po 4 pierwszych kilometrach było na poziomie 12l. Wczoraj robiąc trasę 96 km, tryb eco pro, tempomat ustawiony na 80km/h, średnia prędkość wyszła 69,5km/h, uzyskałem spalanie na poziomie 5,4l i chyba mniej się nie da :) auto po chipie :)

Opublikowano
Wole obrać pułap górny 1800 już poszło na poduszki pod silnikiem wymianę przewodów podciśnienia w sumie dzień po kupnie wyskoczył mi błąd 244c00 odnośnie zbyt niskiego podciśnienia . Chłodnica do wymiany na akcji serwisowej ten model jej podlega dziwie się ze poprzedni właściciel tego nie zrobił. I po przeczytaniu wielu wątków na forum regeneracja turbiny jeśli o nią chodzi nie wiem jakie to koszty
Opublikowano
Ponieważ mam sentyment do Alfy Romeo - moja żona miała GT, teraz Stelvio - i lubię tą markę - to odpowiem Ci tak, że z BMW jest nieco inaczej. F11 jest mniej kapryśne, ale bardziej skomplikowane. Z racji popularności wiele części jest w rozsądnych pieniądzach - ale tutaj uwaga - lepiej szukaj dobrego (nie najtańszego) F11 - jak kupisz mocno zmęczone, to kosztów może być za dużo - z resztą to żadna nowość - dotyczy wszystkich marek.

Czy kupisz za 60tyś ładny egzemplarz? Hm... chyba nie bardzo, ale nie śledzę obecnie cen, mogę się mylić. Na pewno skupiłbym się na lepszym stanie i niższym przebiegu kosztem wyposażenia, ale tu reguły nie ma. Rynek wtórny ma swoje prawa - podaż 520d jest duża i powinieneś coś znaleźć.

Co do silnika 20d - 184KM - silnik bezproblemowy poza rozrządem - tego trzeba albo od razu wymienić po zakupie, albo mieć pewność, że został niedawno wymieniony. Podobno jak się wyciągnie to daje objawy akustyczne. Problemów z klapami jak w AR 159 raczej nie ma - ja nie słyszałem.

Skrzynia biegów ZF - również bezproblemowa - ale pomimo, iż producent nie przewiduje wymiany oleju - to olej należy wymienić mniej więcej co 120 - 150kkm - choć tutaj zdania są różne.

Pamięci przy fotelach komfortowych były z obu stron - ale nie pamiętam dokładnie - dopytaj jeszcze kogoś, bo jeszcze były fotele sportowe - tam pamięć byłą chyba tylko od strony kierowcy. Nie jestem pewien.

Ogólnie polecam auto - bardzo przyjemne w użytkowaniu i trwałe - znam kilka użytkowników, co mieli w 520d przebiegi około 300tyś - i nie było żadnych problemów. Kolega @kosa może Ci potwierdzić.


Na co zwrócić uwagę? Trudno powiedzieć, bo F11 jest naprawdę trwałym samochodem i zadbana sztuka z przebiegiem 300tyś może wyglądać bardzo ładnie. Ale pooglądaj kilka - zobacz kierownicę, fotel kierowcy itp. Auta krajowe sprawdzisz w cepiku - głównie przebieg. W aso ogarną przeglądy.

Czasem coś ciekawego przy ASO znajdziesz - i jeszcze dadzą gwarancję - czasem warto tam poszukać, choć ceny są oczywiście wyższe.

 

Dzięki serdeczne za wyczerpującą odpowiedź, będę się w takim razie rozglądał.


Jasne, że nie chcę najtańszej - z mojego szybkiego oblatania w aukcjach internetowych wygląda na to, że już w okolicach ponad 40 tysięcy zaczynają się ceny interesującego mnie modelu, więc liczę, że 60k powinno wystarczyć na coś zadbanego. Aczkolwiek wiadomo jak to z kupowaniem używanych aut bywa - można wziąć najdroższy w kraju a i tak wtopić.

Opublikowano

Panowie jeździ ktoś f1x 523i w benzynowym R6 204 KM z lat 2010-2012? Rozważam wyjazd do DE i zakup takiego cudeńka w wersji f11 w miejsce mojej obecnej 3-er. O spalanie nie dbam, bo jeżdżę wokół komina, a na dwa zbiorniki vervy w miesiącu mi wystarczy. Powiedzmy, że chodzi o motoryzacyjny fun i marzenia :mrgreen: Wcześniej rozważałem diesla ale odpuściłem po ostatnich "Feuer am fahren".


Nie dużo tego na mobile. Kilkanaście sztuk. Akcyzę wliczyłbym w cenę. Silnik to jeszcze stara wolnossąca szkoła w wydaniu n53 sprzed ery dowznsizingu. Jeździ ktoś takim dzikusem? Przed podjęciem decyzji posłuchałbym opinii innych użytkowników.

www.kancelariaturowski.pl
  • Moderatorzy
Opublikowano
Jeżeli akcyza cie nie denerwuje to zwróć się ku 528i i 530i, bo te 204 KM na te budę to nie wyścigówka :D
Opublikowano
Jeżeli akcyza cie nie denerwuje to zwróć się ku 528i i 530i, bo te 204 KM na te budę to nie wyścigówka :D

 

Myślałem nad tym ale 528i/530i to już całkiem białe kruki. Kilka sztuk na cały reich? No i cena zakupu kosmos. 523i są jednak dużo tańsze. Co do mocy i niutonów to się nie zgodzę. Ponad 200 KM to nie jest zawalidroga :8) Wychodzi 7,5 s do setki :P Mi wystarczy.

www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano
60 koła na coś zadbanego ? Bede mocno trzymał kciuki.

 

A może zamiast mocno trzymać kciuki doradzisz coś w tym zakresie?

Opublikowano
Z chęcią ale benzyna to nie moja działka :( za to chętnie mogę opowiedzieć o swoim zakupie i doświadczeniach po 2 latach użytkowania 525xd.
Opublikowano
Z chęcią ale benzyna to nie moja działka :( za to chętnie mogę opowiedzieć o swoim zakupie i doświadczeniach po 2 latach użytkowania 525xd.

 

No i wszystko fajnie, bo ja pytałem o diesla właśnie i to o 520d 184 KM.

Opublikowano
A to spojrzałem tylko na ostanie posty i myślałem że mowa o benzynie. Ja swoją kupiłem z Francji jako auto polesingowe. 3 letnia z przebiegiem 92 tys. Została wylicytowana na aukcji. Oczywiście wcześniej jak pewnie i Ty przejrzałem może z 20 ogłoszeń na otomoto. Do 5 aut się wybrałem i....każde było niezgodne z opisami :( a to lakierowane to a to stłuczone to. A to w jednym przebieg po korekcie, kolejne nie takie wyposażenie jak opisywane. Stąd zrodził się pomysł kolegi który licytuje auta na takich aukcjach że może tam cos upatrzymy. Jest też plus takich aukcji bo wszystko jest wcześniej werfikowane. Czyli przeglądy w aso przebieg i dostajesz chyba z 30 zdjęc auta jak wygląda. Mała ryska jest nawet zaznaczona linijką jaką ma długość. Takim sposobem stałem się posiadaczem 525xd. Cena. No niestety musiałem dołożyć do zakładanego wcześniej budżetu. Ale nie żałuje ani grosza. Mam pewne auto z pewną historią z przebiegiem który w dniu zakupu mnie bardzo satysfakcjonował. Na dzis auto ma 131 tys i oprócz wymian olejowych i moich fanaberii w doposażenie totalnie nic się nie zepsuło nic nie wymieniałem. Jestem na grupach fb efek i tak wracając do owej kwoty co chcesz przeznaczyć. Znajdziesz oczywiście bo niektóre efki mają już w sumie 9 lat. Tylko wtedy licz się jaki to będzie miało przebieg. Licz się z tym że na dzień dobry z 10 koła włożysz w rozrząd, olej w skrzyni a pewnie i inne mankamenty się znajdą. Nie wiem w jakie roczniki celujesz, jaki przebieg i jakie wyposażenie. Ale patrząc na ogłoszenia na grupach fb to dobra efka z pewną historią rocznik 2013-2014 to koszt 70-85tys. Są i takie po 45 i takie po 60. To będzie więc Twój wybór. Ja postawiłem na pewne auto 2 lata temu za które zapłaciłem raczej adekwatną cenę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.