Skocz do zawartości

Chcę kupić F10/11 porady,opinie, porównania.


Kirył

Rekomendowane odpowiedzi

Już sam nie wiem. Przeglądam ogłoszenia 5 i 4 z silnikami benzynowymi i nic innego nie widzę. Ogólnie do 100 tyś nic innego nie ma. Sam nie wiem co robić. Napewno misi być benzyna na moje jazdy krótko odcinkowe. Może wy widzicie coś sensownego czego ja nie dostrzegam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

A dzwoniłeś do dealerów BMW?

Sam Zdunek ma chyba 5 aut BMW serii 5 w benzynie w kwocie do ~110 tys. Wszystko premium Selection.

Ja na otomoto po wybraniu bezwypadkowy, benzyna, automat, salon Polska widzę 12 ofert do 100k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zastanawiam się nad kupnem poleasingowego f10 z przejechanymi 80k , mam pytanie odnośnie silnika i jego chipowania , mianowicie 2.0D z 150 km jak wygląda jego awaryjność po podkręceniu , kultura jazdy ,spalanie, , czy gra warta świeczki , czy nie lepiej skupić się na 2.0D 190km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jack4b, a dlaczego nie 3.0d ?

Samochód pusty waży 1.8tony, plus paliwo i Ty, masz prawie dwie tony ! Dla mnie w tym "czołgu" silniki 1.8 I 2.0 to jakieś nieporozumienie...

 

:cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jack4b, a dlaczego nie 3.0d ?

Samochód pusty waży 1.8tony, plus paliwo i Ty, masz prawie dwie tony ! Dla mnie w tym "czołgu" silniki 1.8 I 2.0 to jakieś nieporozumienie...

 

Sam jesteś nieporozumienie, bo głupoty piszesz.


Po pierwsze tam nie ma silnika 1.8, oba są 2.0D, tyle, że o różnej mocy.


Po drugie, to wręcz przeciwnie - 2.0D 184KM czy 190KM to optymalny silnik dla tego samochodu. Kolego @jack4b, bez problemu znajdziesz ładne 520d z małym nalotem do 100k km - ja polecam taki wariant, bardziej niż 3 GT, które osobiście nie za bardzo mi się podoba, choć jeździ to naprawdę świetnie i pod względem właściwości jezdnych przewyższa F10. Ja pół roku temu właśnie takie F10 sprzedałem po 4 latach użytkowania i wiem co piszę.

Co do 518d - tutaj zgoda, ten motor jest trochę za słaby, ja bym nie bawił się w chiptuning, tylko poszukał 520d lub 525d, choć już nie raz przekonałem się, że 520d RWD jeździ bardziej spontanicznie niż 520d/525d z xDrive. Więc jeśli chodzi o dynamikę to xDrive odradzam z tymi silnikami, a i tańsze auto w eksploatacji będzie.

W tym budżecie bez problemu znajdziesz ładne, poliftowe 520d - poszukaj u dealerów BMW w programie Premium Selection. Jeszcze gwarancje dostaniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bez jaj że 525x jeździ słabiej niż 520 :D 520 z x ok ale nie 525 ;) Mam taki motor i w serii to już w miarę jechało. Zrobiłem program no jestem w pełni zadowolony.

 

Ano tak.

Moim skromnym zdaniem (i wielu na tym forum potwierdzało takie same odczucia) - 520d RWD jeździ bardziej spontanicznie niż 525d z xDrive. Niestety xDrive powoduje, że samochód jest jakby bardziej ociężały, silnik ma więcej elementów do napędzania, ma też dodatkowy balast samego napędu i niestety to czuć. Układ kierowniczy też inaczej funkcjonuje w xDrive i bez niego. Kto się przyzwyczaił do xDrive - nie wie o czym piszę, ale jak ktoś jeździ 520d i przesiada sie na 525xd to pyta - gdzie są te dodatkowe konie? Zaznaczam, że użyłem słowa "spontanicznie" a nie że jest szybsze - chodzi o subiektywne odczucia z jazdy.


Dodam, że dlatego celowo zawsze kupuję wersję BMW serii 5 tylko z napędem na tył - dla mnie to zupełnie inny samochód niż z xDrive.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma inne odczucia, dla mnie 520d jest po prostu za wolny, to za ciężkie auto do takiego silnika, w serii 3 ok ale nie w 5. Diesel ma duży moment ale to złudne odczucie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie zgadzam się, że każdy ma inne odczucia...


jeżeli ktoś uważa, ze "radość z jazdy" to banan na twarzy przy każdym naciśnięciu pedału gazu - to 520D go zawiedzie, ale kto szuka auta do komfortowego przemieszczania się z punktu A do punktu B (w szczególności na dłuższych dystansach) - to 520D będzie zachwycony (zresztą przyspieszenie poniżej 8s. do 100 nie jest wstydem)... noooo i spalanie poniżej 6l/100km :cool2:


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio robiłem trasę po ekspresówce. Na tempomacie 130km/h i spalanie 5,7l.

Byłem w lekkim szoku, opony 18", szer. 245.

 

tak jak kolega powyżej napisał... też w 520D przy 130km/h spalanie może spokojnie osiągnąć okolice 5l/100km (warunkiem jest brak przeciwnego wiatru i nieobciążone auto)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bezpośredniemu wtryskowi nowoczesne benzyny spalaja w trasie raptem o 1.5 l więcej benzyny niż o tej samej mocy diesle. Inna sprawa że napęd elektryczny nie ma sobie równych i jeżeli chodzi o osiągi to miażdży spalinowe silniki. :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bezpośredniemu wtryskowi nowoczesne benzyny spalaja w trasie raptem o 1.5 l więcej benzyny niż o tej samej mocy diesle. Inna sprawa że napęd elektryczny nie ma sobie równych i jeżeli chodzi o osiągi to miażdży spalinowe silniki. :8)

 

No nie wiem ja w tym tyg jeździłem 528i po lifcie i średnie wyszło 14 :(

Ile wam palą 535i?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.