Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Użytkuję 528i z 2012r. od 1,5 roku i złego słowa nie powiem.

Cicho , dynamicznie, tylko spalanie mogłoby być ciut niższe (13 l - 80 % miasto) .

Obecnie 130 tyś. km. rozrząd robiony przy 80 tyś. na gwarancji.

www.grzejniki-lazienkowe.net
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Użytkuję 535i i mogę się o nim wypowiadać w samych superlatywach. Miałem wcześniej 3 diesle, teraz śmigam benzyną i to jest niebo, a ziemia, oczywiście na korzyść benzyny. OK, koszty paliwa są troszkę wyższe, bo pali nieco więcej niż 3-litrowy diesel, a do tego Pb jest odrobinę droższa niż ON. Ale akurat ja nie mieszkam w samochodzie i przy normalnej eksploatacji (powiedzmy do 12-15tys. km rocznie) średnio mnie interesuje ile auto spala paliwa. Następnym modelem pewnie będzie G30, oczywiście celować będę też w benzynę, ale chyba dla odmiany spróbuję V8 (550i jak się uda trafić odpowiedni egzemplarz) co tylko potwierdzi moje dobre zdanie o benzyniakach BMW. BMW robi pancerne silniki benzynowe (mam doświadczenia tylko z 6-cylindrowymi). Pod warunkiem odpowiedniego serwisu (olej silnikowy max co 15tys. km) te silniki są nie do zdarcia. Szukałbym na Twoim miejscu 528i (6-cylindorwego, bo są też 4-cylindrowe), 530i lub 535i. Wydaje mi się, że 520i do tak dużego i stosunkowo ciężkiego nadwozia może być za słaby i nie da Ci żadnej frajdy z jazdy. Poza tym umówmy się, że 4 cylindry to nie 6 czy 8 :) Kultura pracy, dźwięk itd.


W 535i robię tylko standardowe rzeczy - olej, filtry, świece. Z dieslem BMW też nie miałem kłopotów, ale tam do "normalnego" serwisu dochodziły różne koła pasowe, ciągłe wypalanie DPF-a itd. W sumie to co się zaoszczędziło na paliwie wsadzało się w serwis. Jednak benzyna jest mniej upierdliwa, bardziej komfortowa (dźwięk, wibracje), a poza tym zwyczajnie czystsza niż kopciuch.

Opublikowano (edytowane)
s0nar trudno się z Tobą nie zgodzić kiedyś robiłem rachunek sumienia jak przechodziłem z 320d e90 na 1,8 tsi i po 2 latach wychodziły koszty prawie takie same przy 15 tyś km rocznie i zaznaczam że w BMW nic grubszego z osprzętu nie siadło... A mam duży większy komfort a nie klekot bocianów :mrgreen: Edytowane przez Blade1984
Opublikowano

Witam

Ja użytkuje 530d xDrive 258hp z 2011r. od 1 roku aktualny przebieg 260tys robię 30 tyś rocznie . Narazie wymieniłem pompę wodną ,rolki napinacz pasek do tego doszły przednie przegłuby zewnętrzne ale nie ma tu tragedii .

Olej co 15 tys 5w30 ja tak przynajmniej zmieniam ale poprzedni właściciel co 30tys tak jak bmw serwis . Co do reszty np. Automat , skrzynka xDrive, itp wszystko od nowości olej też !!!!!xD ale przymierzam się do wymiany .

Silnik r6 rewelacja , te 560 niuta robi robotę jest dynamicznie :)

Spalanie (10l - 80 % miasto Frankfurt ) .

Autostrada 1200km drogi w 9h 7.5 l /100


Obecnie jestem bardzo zadowolony z autka a to moje 3 bmw bardzo polecam .

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, przymierzam sie do zakupu F10


Jako ze burzujem nie jestem nie zamierzam wydawac na serwis co miesiac 5-6 tys, oczywiscie prosze zrozumiec ze nadwyzke pieniedzy wole przeznaczyc na mieszkanie a nie wtryski turbo i inne.


Najbardziej interesuje mnie wersja 528i stary dobry wolnossacy silnik n52T po poprawkach czyli bez problemow z glowica tlokami itp, moze demon predkosc to nie jest ale to samochod glownie do miasta rzadziej trasy.

Mniej wiecje kalkulowalem koszty spalanie, czesci eskploatacyjne i jest naprawde wporzadku. Czy cos mnie moze zaskoczyc, na na korzysc przemiana ze silnik nie ma wad, nie ma turbo wtryski sa tanie, ogolnie wydaje sie spoko.


Sa jakies powazniejsze niedomagania w modelu elektronika itp? Oczywiscie w gre wchodzi tylko przedlift

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlaczego uważasz, że mając 520d, będziesz wydawał na serwis 5-6 tys miesięcznie??? Zdajesz sobie sprawę, ze spalania w mieście R6 528i?
Opublikowano

Jako ze burzujem nie jestem nie zamierzam wydawac na serwis co miesiac 5-6 tys, oczywiscie prosze zrozumiec ze nadwyzke pieniedzy wole przeznaczyc na mieszkanie a nie wtryski turbo i inne.




No ale głupoty piszesz :duh: :duh: :mad2:

Tapniete LG F60
Opublikowano
Jako ze burzujem nie jestem nie zamierzam wydawac na serwis co miesiac 5-6 tys, oczywiscie prosze zrozumiec ze nadwyzke pieniedzy wole przeznaczyc na mieszkanie a nie wtryski turbo i inne.

 

hahahah co za śmieszny stereotyp :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ... jaki kupisz i jak dbasz tak masz ... tu nie ma żadnego wyjątku od reguły

Opublikowano
Mam zle doswiadczenie z dieslem, wiem wiem wszystko od stanu bla bla, ale chce tego unikac. 2l n20 nie wchodzi w gre bo to mocno waliwy silnik. 2.0d nie ma mocy dla mnie
Opublikowano
Mam zle doswiadczenie z dieslem, wiem wiem wszystko od stanu bla bla, ale chce tego unikac. 2l n20 nie wchodzi w gre bo to mocno waliwy silnik. 2.0d nie ma mocy dla mnie

No i jednak piszesz takie bzdury, i głupoty .....Miałeś 2.0d ? Nie,,, wiec .......... :duh: :duh: :mad2:

Tapniete LG F60
Opublikowano
Ciekawe ktora banzyna w BMW przejedzie 400 tyś km bez praktycznie awarii .Osobiscie tez wolal bym bezyne ale ekonomia mowi diesel a za ewentualny koszt naprawy silnika benzynowego kupilem sobie yarisa do jazdy po miescie oczywiscie w benzynie.
Opublikowano
W mieście i diesel daje radę tylko trzeba mu cisnąć nie jeździć jak emeryt i patrzeć na ekonomizer ile pali a dpf na pewno się nie zapcha.

 


:duh:


PS - czy naprawdę sądzisz, że tylko DPF jest problemem w dieslu na krótkie, miejskie trasy??? :nienie:

Opublikowano
Czy w benzynach nie siadają rozrzady wtryski katalizatory i turbiny.Czy to moze przypadki tylko diesli benzyny tak samo a nawet bardziej sypią się jak diesle.
Opublikowano

oczywiście, że siadają - ale sama zasada pracy silnika wysokoprężnego się kłania...


w zimie benzyna po 5 km ma temperaturę roboczą, w mieście diesel często i 20 km zrobi i nadal nie ma temperatury roboczej... zanieczyszczenia które powstają przy spalaniu paliwa są zupełnie inne w benzynie i dieslu (i tu nie chodzi o ekologię, ale zanieczyszczenia pozostające wewnątrz silnika) i jeszcze długo długo można wymieniać...


po prostu: jak miasto to benzyna, a jak trasy to diesel (no chyba, że nie liczysz się z kosztami to w trasy też mocna benzyna :D )

Opublikowano

jezdzilem 520d i to nie jedzie bez obrazy a czasem trzeba cos wyprzedzic czy cos

Jezdze wiecej po miesicie, krotsze odcinki tez i to calkiem czesto wiec diesel nie ma sensu


zreszta co ja bede sie tlumaczyl dla niektorego 520d jest demonem predkosci a dla innego 535i nie jedzie i tyle.

A mnie nie bardzo interesuje ze tobie starczy 520d do miasta


czekalem bardziej opinie na teamt 528i 3L

Opublikowano

Nie wiem czemu się tak czepiacie tej dynamiki w 520d..jak komuś mało można zrobić chip na 240 km i nm też jest całkiem sporo wtedy.

Spokojnie da się dynamicznie poruszać po mieście a w trasie do wyprzedzenia też spokojnie starczy.

Jak ktoś potrzebuje sportowych doznań to 5er to nie jest chyba właściwe auto dla niego.

Jest to limuzyna która ma być głównie komfortowa i wygodna a wspomniane 520d charakteryzuje się śmiesznym spalaniem.

Co do 528i to chyba całkiem inne auto bo pali 12 w górę i nie jest na pewno bezawaryjne.

Opublikowano

nie czepiam się 520D (sam takim jeżdżę :cool2: ), ale czepiam się opinii, że diesel do miasta nadaje się na równi z benzyną (i nie o moc mi chodzi)


528i w wersji R6 to bardzo dobry, nie wysilony silnik.. jako jeden z ostatnich w F10 nadaje się do zagazowania

Opublikowano
nie czepiam się 520D (sam takim jeżdżę :cool2: ), ale czepiam się opinii, że diesel do miasta nadaje się na równi z benzyną (i nie o moc mi chodzi)


528i w wersji R6 to bardzo dobry, nie wysilony silnik.. jako jeden z ostatnich w F10 nadaje się do zagazowania

 

ale N53 ma chyba juz bezposredni wtrysk paliwa, czy sie myle??

jesli tak, to zawsze bedzie konieczny dotrysk benzyny, i spalanie benzyny bedzie spore i tak wzgledem LPG...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

w wersji amerykańskiej 528i jest/był N52:

- wolnossący, pojemność 2.5-3.0

- 6 cylindrów

- wielopunktowy wtrysk paliwa

- zmienne fazy zaworów VANOS

- zmienny wznios zaworów Valvetronic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.