Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zależy co dla kogo

 

serio usprawiedliwianie 2.0 jet bez sensu, niech każdy wybiera silnik do potrzeb

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koledzy,

w F11 jaki silnik benzynowy moglibyście polecić.

Potrzebuję coś dla rodzinki ze znaczkiem biało niebieskiego śmigła.

i cały czas nie wiem w którą stronę iść. czytałem że te benzyny w serii F to różnie daję sobie radę z przebiegami.

W E38 miałem 350 + tys nalotu i śmigała pięknie i śmiga do dziś... kumpel już ma pod 400 tys.

Celowałbym raczej w coś do 2011/2012r. ze względów czysto finansowych.

z góry dzięki za pomoc.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Witam,

Ja użytkuję 528i od roku i jestem bardzo zadowolony.

Kultura pracy i cisza w środku jest super. Najechane 128 tyś. Żadnych problemów. Wcześniej na gwarancji miał wymieniany napęd pompy przy 85 tyś.

Mam jeszcze e60 2.0d N47. I kultura benzyny jest o wiele wyższa.

Fakt spalanie trochę wysokie w mieście 12-13l.

Ale osiągi jak 530d. więc spalanie należy porównywać do 3 litowego diesla.

www.grzejniki-lazienkowe.net
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No spalanie na tym poziomie jest dla mnie Ok.

Obecny smok bierze teraz 15 i jakoś żyje.

To jest 3l silnik jak sie dobrze orientuje?

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Nie porównywał bym 2 litrowej benzyny do 3 litrowego diesla, kultura pracy zupełnie inna, moc dostępna na innych obrotach, KM to nie wszystko, NM to już przepaść, a jak ktoś tak bardzo zwraca uwagę na KM to po chipie spokojnie robisz 300-310KM i jeszcze więcej NM no i spalanie niższe, jedynie 3l benzyna ma podejście
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No właśnie coś mi nie do końca grało... 2,8 to w serii F jest R4...ale może być też R6 z tego co się orientuję...

interesuje mnie tylko R6 albo V8.

z racji tego że autko ma być codziennym dupowozem. 80% miasto 20% trasa. Raz w roku jakieś wakacje dalsze to skłaniałbym się raczej do R6

 

Nie wiem w jakich latach jakie silniki wychodziły. Jedne mają 272KM inne 258.

Jedne to N53 inne znowu N52N ... dzizas jak tu się nie wtopić.

Kiedyś oznaczenia były jasne. Numer serii i pojemność silnika.

teraz to śledztwo normalnie.

 

ale nic...

to które R6 do F11 żeby odpychało się jakoś. Moment w okolicach 400Nm był. i co by się nie psuł silnik ;)

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki,

w takie sytuacji wygląda na to że wiki się myli, albo ja nie potrafię czytać ze zrozumieniem

podają tu 528i z silnikiem R6

a na stronie podanej przez Ciebie takiego nie widzę układu...

https://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_F10

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po prostu w f10 528i do roku 2011 był silnik 3 litrowy wolnossący od 2011 był dwulitrowy z turbo. Koniec wielkiej tajemnicy, ;) Jeżeli chcesz coś żeby dobrze jechało to musisz kupić 535, czyli 3.0 turbo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
528i w 3l po chipie spokojnie daje kolo 310KM, wiec nie najgorzej to musi jechać, 2L nie ma podejścia w każdym aspekcie, może po za spalaniem

Ze co? Z wolnossacej benzyny chcesz wyciagnac chipem ponad 50 koni???? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

🙃🙃

Opublikowano

szczerze mówiąc to ciężką mi ogarnąć obecny sposób myślenia...

 

kiedyś wolnossące R6 BMW w benzynie to było coś! jakby teraz moje potrzeby krążyły wokół benzyny to chętnie bym przytulił auto z takim silnikiem (a że koni ma mniej niż jednostki TURBO?? no i?? samą mocą się nie jeździ)

Opublikowano

Cześć,

potrzebuję porady :)

 

Przymierzam się do zakupu F10 520d xdrive 2015 / 70.000 przebieg vin: G103054

 

Cena jaką facet chce 117 000 brutto. Auto podobno w 100% oryginał.

 

Z jakiś dodatków to navi prof, skóra i chyba tyle :).

 

 

 

Co myślicie o cenie / aucie. Przesiadam się z 318i fleet edition więc myślę, że powinno być lepiej.

Dosyć ważnym aspektem jest cena ponieważ chcę pojeździć maks rok i nie stracić bardzo dużo.

Opublikowano
528i w 3l po chipie spokojnie daje kolo 310KM, wiec nie najgorzej to musi jechać, 2L nie ma podejścia w każdym aspekcie, może po za spalaniem

Ze co? Z wolnossacej benzyny chcesz wyciagnac chipem ponad 50 koni???? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Tyle robili Tc preformance

Opublikowano
528i w 3l po chipie spokojnie daje kolo 310KM, wiec nie najgorzej to musi jechać, 2L nie ma podejścia w każdym aspekcie, może po za spalaniem

Ze co? Z wolnossacej benzyny chcesz wyciagnac chipem ponad 50 koni???? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Tyle robili Tc preformance

giphy.gif

peace & love
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie z 528i 6 cyl benzyna :mrgreen: cos gdzies slyszales ale nie do końca. Tyle to moga wycisnac z ropniaka 530d który ma 258 w serii. Nie ma opcji wycisniecia z wolnassacej benzyny 50 kucy chipem.

🙃🙃

Opublikowano
Cześć,

potrzebuję porady :)

 

Przymierzam się do zakupu F10 520d xdrive 2015 / 70.000 przebieg vin: G103054

 

Cena jaką facet chce 117 000 brutto. Auto podobno w 100% oryginał.

 

Z jakiś dodatków to navi prof, skóra i chyba tyle :).

 

 

 

Co myślicie o cenie / aucie. Przesiadam się z 318i fleet edition więc myślę, że powinno być lepiej.

Dosyć ważnym aspektem jest cena ponieważ chcę pojeździć maks rok i nie stracić bardzo dużo.

 

Masz osobny dział do tego

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to porównaj przebieg momentu obrotowego w 2.0 turbo i 3.0 wolnossącym. Się zdziwisz. ;) Trzeba pamiętać, że mniejszy silnik będzie zawsze sprawniejszy i lepszy (kwestie wytrzymałości pomijam), z tego względu, że jest mniej części mechanicznych, więc mniejsze opory, masa itd.
Opublikowano

Witajcie,

 

Teraz ja szukam samochodu dla siebie i celuję w F10 po liftingu 2014/15 rok. Samochód pewnie przyjedzie z DE i będzie to 520d lub 525d.

Zastanawiam się jednak równolegle nad Mercedes E220/250 CDI również po liftingu. Co mi się rzuca w oczy to fakt, że MB są droższe niż BMW (pomijając kwestię akcyzy).

Rozmawiałem z ludźmi z branży którzy naprawiają jedne i drugie i nie mają pochlebnych opinii o tych motorach z BMW, natomiast co do MB nie mają większych zastrzeżeń i zwłaszcza 220CDI jest godny uwagi. Czy tak jest faktycznie źle z tymi 2.0d - zwłaszcza 525 z dwoma turbinami??

Mam też pytanie odnośnie jakości wykończenia wnętrza F10/11 po dłuższym czasie użytkowania. Przeglądam ogłoszenia i mimo, że szukam samochodów z przebiegiem do 100kkm to skórzana tapicerka w większości z nich nosi ślady użytkowania (charakterystyczne "pęknięcia" skóry czy wysiedziana i naciągnięta skórzana tapicerka) i wygląda jakby miała nie 100 a 200kkm. Czegoś takiego w Mercedesie nie widziałem patrząc po ogłoszeniach (chyba że samochód miał walnięte grubo km). Z kolei patrząc na M-pakiet większość ma fotele sportowe i zarówno skóra jak i alcantara jest wytarta na boczku (od wsiadania). Trochę tych samochodów obejrzałem i takie mi się nasuwają spostrzezenia Jak to jest w Waszych samochodach ??

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Biorąc pod uwagę co napisałeś o sprawdzaniu interesujących Cię aut to nie wiem nad czym się zastanawiasz? Jeżeli odczucia empiryczne Cię nie przekonały do BMW to myślisz, że ktoś tu na forum Cię do tego nakłoni? Jaka jest szansa, że odezwie się ktoś, kto tak samo długo użytkował BMW i Merca, żeby obiektywnie wypowiedzieć się na temat tych dwóch aut? Stwierdziłeś jasno, że Merc jest lepszy na wszystkich płaszczyznach, więc ZDECYDOWANIE bierz Mercedesa.
peace & love
Opublikowano
Pytam o konkretne kwestie - zużycia tapicerki i problemów z silnikami. Z pewnością jest tutaj nie jedna osoba która jeździ dłużej swoim samochodem i może się wypowiedziec.
Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Ja swoją 525d jeździłem dość krótko bo pół roku. Mogę Ci jedynie powiedzieć, że w historii serwisowej od poczatku jest tylko wymiana EGR na gwarancji. Reszta wizyt w ASO to eksploatacja. Sprzedałem jak miała 130kkm.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.