Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W BMW zawsze ten pakiet przechodzi nawet na kolejnego 10 wlasciciela. Pod warunkiem serwisowania w BMW i oczywiscie do 100000/200000 km lub 5 lat. Pakiet jest przyporzadkoany do auta a nie do wlasciciela.
Opublikowano
No to super. Coraz bardziej przekonuję się do zakupu G30. Muszę przejść się po niedzieli do Bawaria Motors i zobaczyć czy mają jakieś fajne samochody demonstracyjne do sprzedania. Cóż, najchętniej kupił bym 3.0 R6 258PS a jeszcze chętniej BiTurbo 313PS ale tam już ceny zaczynają się robić kosmiczne, choćby ze względy na akcyzę. Miałem przyjemność przejechać się tym 3 litrowym dieslem BiTurbo i wrażenia z jazdy były niesamowite. Ten samochód płynie. I to była wersja F10. Ciekaw jestem jak G30 520d 190PS sobie radzie. Bo może powinienem zainteresować się benzyną. Chociaż tą trudniej kupić bo zdecydowania większość w 5 to diesle.
Opublikowano
520d 190PS radzi sobie spokojnie :) ..... ale jak sie napalisz i najeździsz 3 litrówkami to przy 190 psach bedzie ci sie wydawało że stoisz w miejscu :mrgreen: :lol:
Opublikowano
Nie wiem czy będzie git dla kogoś kto zwraca uwagę na osiągi. Nawet jak wystruga ponad 230 KM i 480 Nm to nie będzie zadowolony próbując wyprzedzać w trasie. Tym bardziej jak najeździł się twin turbo błędnie nazywanym biturbo. Nie bardzo rozumiem nad czym tu się zastanawiać jak samochód i tak będzie na spółę z bankiem czy instytucją zajmującą się leasingiem (co za idiotyczne sformułowanie. Powinno być pożyczka lub raczej lichwa).
peace & love
Opublikowano

Ja mam samochód z PS - był z BMW AG - czyli z rynku niemieckiego i nie mam przeglądów gratis niestety, ale nie ma tragedii w serwisie przy 520d.

Teraz najbardziej rozważałbym nowe 525d bez xDrive - i nawet chętnie z programu PS wezmę, ale chyba nie trafię takiej z RWD, więc rozważam nową sztukę... Mam nadzieję, że do końca br będzie więcej ofert, tak jak to miało miejsce przy F10 - do wyboru, do koloru.

Opublikowano
520d 190PS radzi sobie spokojnie :) ..... ale jak sie napalisz i najeździsz 3 litrówkami to przy 190 psach bedzie ci sie wydawało że stoisz w miejscu :mrgreen: :lol:

 

Miałem okazje pojeździć G30 520d, a aktualnie posiadam 320d 177KM i miałem wrażenie jakby to nowe BMW "stało w miejscu" szczególnie powyżej 100km\h, dopiero przestawienie na tryb sport+ poprawiło sytuację. Nie wyobrażam sobie wsiadanie do auta i ustawianie za każdym razem sport+, tak jak robię to teraz z Start&Stop.

Ogólnie auto mega wygodne i wyciszone, ale silnik dla osób z łagodnym usposobieniem :P

Opublikowano
520d 190PS radzi sobie spokojnie :) ..... ale jak sie napalisz i najeździsz 3 litrówkami to przy 190 psach bedzie ci sie wydawało że stoisz w miejscu :mrgreen: :lol:

 

Miałem okazje pojeździć G30 520d, a aktualnie posiadam 320d 177KM i miałem wrażenie jakby to nowe BMW "stało w miejscu" szczególnie powyżej 100km\h, dopiero przestawienie na tryb sport+ poprawiło sytuację. Nie wyobrażam sobie wsiadanie do auta i ustawianie za każdym razem sport+, tak jak robię to teraz z Start&Stop.

Ogólnie auto mega wygodne i wyciszone, ale silnik dla osób z łagodnym usposobieniem :P

Porównanie zrobiłeś konkret :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja myślę, że to E90 w ogóle nie było szybsze, tylko jest tak gigantyczna przepaść w komforcie między E90 a G30, że kolega w ogóle nie odczuwał prędkości. Teraz jeżdżę F30 320d i moim ulubionym trybem jest ECO PRO i to nie ze względu na oszczędność paliwa, ale na zmniejszony hałas jednostki napędowej, dzięki pracy na niższych obrotach. Nie wyobrażam sobie jeżdżenia na SPORT PLUS, bo na co dzień jest to męczarnia, auto jest głośne, nerwowe itd. No chyba, że ktoś ma styl jazdy przedstawiciela handlowego, to ok, wtedy jest to tryb idealny. ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

DPF wymieniany pewnie z 2 razy, wtryski 3 razy, rozrząd robiony z 4 razy ;)

oczywiście żarcik ;)

 

U mnie ponad 210 tyś przebiegu i również bardzo chwalę N47, rozrząd robiony raz na gwarancji, samochód śmiga aż miło :) zero problemów :)

 

Wracając jeszcze do kwestii G30 - E90 również miałem podobne sposptrzeżenia jak przesiadłem się z E91 320d z PowerKitem do G31 525d. Na papierze 525d szybsze o ponad sekundę do 100 km/h, jednak odczucia bardzo średnie.

Jednak po teście na S-ce G31 vs E91 to G31 wyraźnie szybsze, (łapaliśmy się od 60km/h) , zdecydowanie szybsza reakcja na przyspieszenie, w późniejszej fazie powyżej 170 km/h już różnice mniejsze.

Komfort fantastyczny ale zabija odczucia związane z prędkością i przyspieszeniem.

Opublikowano
sporo sztuk widziałem kolo 200tys lub mniej jak im strzelał łańcuch lub się odzywał i konieczna była wymiana może to kwestia stosowanego oleju i częstotliwości wymian
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To uczucie, że nie jedzie to przede wszystkim jak jedziesz na max, czyli gdy kręci wysoko.

Za to fajne są odczucia jak jedziesz normalnie, skrzynia na sport utrzymuje obroty w okolicy 1800-2200 gdzie masz do dyspozycji 500Nm i wtedy odczucia są fajniejsze bo delikatnie dociskając gaz auto bardzo żwawo przyspiesza ;)

Nie miałem niestety porównania do 530i.

Opublikowano
Chcecie wierzcie ,chcecie nie wierzcie ,mam zrobione 225km i 460nm w f11to auto po prostu jedzie, w porównaniu do seri. :D Po wymianie rozrządu jest oczywiście ,wymiana przy 230tys.
Tapniete LG F60
Opublikowano
Już mam słuchajcie już porównanie F10 i G30. Z tym że G30 z silnikiem 2l (520d) 190PS, F10 z silnikiem 3l (535d) 313PS. I mam olbrzymi dylemat. Z jednej strony G30 kusi tym że jest nowa, dość fajnie wyposażoną demówkę mogę mieć za 250 - 260k ale z drugiej strony, wrażenia z jazdy F10 535d są nie porównywalne. A na G30 z takim silnikiem niestety nie mogę sobie obecnie pozwolić ponieważ cena zabija tą radość. Za to w cenie nowej G30 mogę mieć F10 535d, z salonu, z pewną historią, przebiegiem rzędu 20 - 30kkm czyli tak naprawdę znikomy i również świetnie wyposażoną. I weź tu dopiero bądź człowieku mądry kiedy serce podpowiada F10 a rozum G30.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pamiętaj, że teraz tymi 300 koniami się pobawiłeś i były dla Ciebie istotne, ale na co dzień nie będziesz z nich korzystał, bo nawet nie ma gdzie, a 520d też 220 pojedzie i jest bardzo dynamiczne. Nowy model to nowy model, kompletnie od nowa skonstruowane auto, a do tego w przyszłości nie straci tak na wartości jak stary. Jakby Cię to F10 miało kosztować 150 tys zł to ok, ale nie ponad 200.
Opublikowano
To oczywiście kwestia ceny i twoich potrzeb. Czy wolisz poczucie "od nowa skonstruowanego auta" z początku produkcji z silnikiem jak większość, czy dostępność ponad 120KM więcej w aucie z końcówki. Co do przyszłości, nie wiem jak łatwo i drogo będzie można sprzedać 2.0d na rynku zalanym takimi autami. Nie wiadomo też, jaką opinię będą miały G30. Jak widzisz u mnie E70 3.0 z końca zamiast F15 2.5 z początku. I zrobiłbym tak samo ponownie. Silnik to serce auta, reszta to dodatki, a F10 nie jest autem ze średniowiecza ,jeśli chodzi o konstrukcję.
Opublikowano
Pamiętaj, że teraz tymi 300 koniami się pobawiłeś i były dla Ciebie istotne, ale na co dzień nie będziesz z nich korzystał, bo nawet nie ma gdzie, a 520d też 220 pojedzie i jest bardzo dynamiczne. Nowy model to nowy model, kompletnie od nowa skonstruowane auto, a do tego w przyszłości nie straci tak na wartości jak stary. Jakby Cię to F10 miało kosztować 150 tys zł to ok, ale nie ponad 200.

 

Idzie znaleźć i poniżej 200k takie F10 ale ja jestem realistą i jeżeli ktoś kupuje samochód który kosztuje prawie 400k, na pewno nie sprzeda go po 2 latach (bo patrzyłem F10 z 2016 - 2017r) za 150k. Dlatego też dobrze wyposażone egzemplarze z polskiej sieci dealerskiej i przez tą sieć sprzedawane kosztuję w granicach 250k. Ale wiem że kupuję samochód ze znaną historią i na gwarancji a nie jakąś rozbitą skorupę sprowadzoną nie wiadomo skąd. Waham się i to bardzo. Jedyną rzeczą jaka do mnie przemawia w F10 to właśnie ten silnik. Bo cała reszta już nie do końca. Może to subiektywne wrażenie ale wydaje mi się że G30 jest nieco lepiej wyciszone. No nic, zobaczymy, może faktycznie wezmę nowy model. Ale to i tak będę szukał prawdopodobnie demówki bo można wynegocjować sobie fajną cenę za dość dobrze wyposażony egzemplarz a przebieg poniżej 10kkm to jest tak naprawdę nic. Wolę kupić pół roczny samochód z przebiegiem kilku tysięcy niż dokładać 50k do nówki bo taka jest różnica na egzemplarzu który oglądałem ostatnio w Bawarii. Mowa oczywiście o różnicy na fakturze, nie katalogowej bo katalogowo ten samochód kosztował ponad 300k, na fakturze był za chyba niespełna 280k a sprzedawali go z przebiegiem niecałych 8k za 226k. Więc całkiem spoko.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie sugerowałem, że masz szukać "okazji" za 150 tys., tylko, że przy takiej różnicy w cenie możnaby było się zastanawiać. Wg mnie po prostu stary model, nawet w najbogatszej wersji nie jest wart 200 tys. złotych.
Opublikowano

Ja bym brał tylko G30.

 

Już nie przesadzajcie z tym silnikiem. Owszem, można czasem kogoś upokorzyć jadąc 535d, ale auto za dużą kasę w starej budzie to nieporozumienie - zaznaczam - dla mnie. Mam Alfę Romeo Stelvio 280KM (a raczej żona) - naprawdę to super jedzie, tylko jak tym gdzieś jadę to jadę tak samo szybko i płynnie, podobnie jak jeżdżę swoim 520d. Do tego jeszcze wartość dodana - śmiesznie niskie spalanie beemki.

 

Kolega pozbył się niedawno 535d E61 i kupił F11 520d i był zadowolony - a teraz zamówił G31 właśnie 525d - twierdząc, że nie będzie nabijał rządzącym kasy za akcyzę pow. 2.0 a różnicy na co dzień aż takiej nie ma jaka jest w kasie.

Oczywiście bez xDriva :wink:

Opublikowano

Widzę, że rynek benzynowych 528ix jest bardzo wąski, ciekawe czemu? Może spalanie odstrasza?

Ja użytkuję ten model od ponad czterech lat i moim zdaniem nie jest tak źle.

Nadeszła jednak pora zmian i za chwilę odbieram g30 więc badam pomaleńku rynek używek by pogonić mój aktualny wóz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.