Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
N47, też czytałem że to tamto panie albo 3.0 albo skarbonka. A z silnikiem odpukać nie ma problemów, patrzę za każdym razem dokładnie w oleju i filtrze czy nie ma wiór i tyle
Opublikowano
Witam grupę,pisze zapytanie jak i poradę czy doświadczenie użytkowników.Mianowicie aktualnie posiadam e60 z 2004r M57 3.0D 218 na żeliwnym bloku auto przez prawie 8lat użytkowania nigdy mnie nie zawiodło i jeżdżę tylko trasy Polska Niemcy Ok 2-3tys wiadomo autko ma już swoje lata i przejechane Ok 600k i zastanawiam się powoli nad przesiadka do Fki,oczywiście interesuje mnie tylko i wyłącznie 3.0D i pytanie która wersie silnikowa 245 czy 258 ? Jak z kosztami utrzymania porównywalne do E60 czy jest się czego bać w tych silnikach?? Wyczytałem trochę o tych panewkach i wale czy rzeczywiście taki problem tych silników ? A może zostać przy E60 do póki silnik żyje ?? Chętnie wysłucham opinii innych.Podrawiam ciepło i życzę miłego weekendu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano




Zostań przy swoim aucie jak najdłużej.

Ja osobiście, gdybym wiedział co jest teraz z tymi BMW, wyremontował bym swoje E39 ( tzn. zrobił bym blacharkę ) i cieszył się jazdą.

Opublikowano
Ciekawy filmik i jakieś wnioski udalo się wyciągnąć,pytanie jeszcze się nasuwa czy w takim wypadku jak zostanę przy swoim aucie wymieniać rozrzad profilaktycznie czy czekać aż zacznie go słychać i czy samemu idzie takowy rozrzad wymienic czy lepiej oddać do warsztatu ?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam serdecznie przymierzam się do zakupu Bmw F11, całe życie jeździłem audi dlatego w temacie BMW jestem laikiem. Mam kilka pytań: czy należy bać się napędu x-drive czy jest on awaryjny? Oraz silniki chce kupić 2 litry diesel, o rozrządach już co nieco wiem. Ale głownie chodzi mi o wersje mocowe która lepsza 218 koni wiem że ma dwie turbiny a wersja 184km ma jedną czy ta mocniejsza wersja nie jest bardziej awaryjna z racji 2 turbin? Dodam że celuje w roczniki 2013-2014 i z tych lat większość tych aut ma 180 tyś km przebiegu wzwyż.
Opublikowano

Podłączam się do tematu. Również celuje w 2.0 diesla 2014r, bo z tego co poczytałem to problemy z rozrządem jakby mniejsze były po 2013?

Pytanie z jakim budżetem można startować po taki rocznik aby był względnie dobry, tj. Coś do roboty w najbliższym czasie się znajdzie ale nie typu kompletny remont silnika :D

Opublikowano

Xdrive jest super, padaja skrzynki rozdzielcze VTG (pamietac o oleju) i przednie półosie, ale jazda jest super na zakretach wrzera te 2 tony w asfalt trakcji jest w opór. Skrzynia biegów jest naprawdę kozacka, 8 biegów, sama redukuje przed zakrętem (Na szczęście bo nie mam łopatek) i optymalnie dobiera zakresy w rożnych trybach (COMFORT/SPORT). U mnie jest 218 koni zrobione na 260, xdrive, i wszystko co sie da (skóra nappa miękka + mat + ogrzewana wibrójąca kierka itd) poza nigtvision, keylessem i szyberdachem. Aktualny przebieg 125k. Ja kupiłem fajnie akurat bo znam poprzedniego właściciela więc całe szczęście uczciwie, mozna powiedziec bajery gratis. Nie zazdroszczę ryzyka zakupu na polskim rynku wtórnym. Jestem technikiem i to całkiem niezłym więc rozkminiam przy tym aucie sam tak jak przy wszystkich które miałem, nie jestem mechanikiem wiadomo poważne naprawy już w serwisie bo nie mam nawet tyle sprzętu.


Widziałem ostatnio f11 2.0 180 koni z luxemburga 2012 rok, 220tys przebieg i po dużym serwisie, za 56tys. Bardzo ładna jeśli to nie wałek. Roczniki 2015-2017 to 70-120 tys w zależności od pakietu, stanu i przebiegu. Przykładowo uboższa od mojej, wymieniony tylny zderzak (widać różnicę w odcieniu) lakier jak mój individual, serwisowana i przebiegiem 180tys, którys salon bmw Śląsk chce 120tys.


Ogólnie nawet jak kupisz najdroższa w kraju to i tak będziesz miał zaraz coś do zrobienia, albo może okazać się że to mina z wygórowaną cena, części nie są jakoś 5x droższe od innych marek, powiedzmy 2x droższe są klamoty do bmw, z tym że ciężko o dobrego mechesa a dobry meches się ceni. No i w bmw masz więcej olejów do wymiany z różnych układach i ogólnie więcej osprzętu niż u innych marek.


Według mnie jednak nie warto się bać dużego przebiegu, pomiędzy 100-200tys przebiegu jest spory serwis typu DPF , rozrząd, tarcze , turbo, półosie, poduszki , i pojedyncze elementy zawieszenia (+-25tys pln) , więc przebieg np 220tys to najlepsza opcja jeśli serwisy są potwierdzone na papierze, i cena też sporo nizsza przez to ze przebieg.


Najcenniejsza jest cierpliwość, ja czekałem rok zanim przybyła taka z której nie chciałem już wysiąść;)


3ad441ac4c6c.jpg

Opublikowano

Witam


Chce kupić bmw 5 f10 z 2013 r 520d 184 km przebieg 143tys czy z tym rozrządem i łańcuchem najgorzej w jakich rocznikach było i czy najlepiej wymienic odrazu ten łańcuch i rozrząd? Prosze o odpowiedz i opinie. Pozdrawiam

Opublikowano
Witam


Chce kupić bmw 5 f10 z 2013 r 520d 184 km przebieg 143tys czy z tym rozrządem i łańcuchem najgorzej w jakich rocznikach było i czy najlepiej wymienic odrazu ten łańcuch i rozrząd? Prosze o odpowiedz i opinie. Pozdrawiam

 

Z tego co mi mówią z doświadczenia mechanicy bmw jak zawsze pytam to przy 150k bardziej warto wymienić niż nie warto, przy czym najpierw lepiej osłuchać rozrząd sprawdzic pod pokrywe zaworów, bo może jeszcze trochę pojezdzi, a może już jest tak że zaraz strzeli. Same cyfry nic nie powiedzą, jeden jeździ spokojnie i wymienia olej często i ma igłe, inny zajezdza bez wymian bo i tak zaraz pogoni, w jednym i drugim wypadku cena auta może być podoba.


Przy zakupie zasada MOZEMY SIE POSMIAC ALE MAM DO PANA ZERO ZAUFANIA.


No i carvertigo lub podobne

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Przy przebiegu ok 200tys rozrząd i tak musisz/warto zmienić. To już nie czasu pierwszych m57 na żeliwnym bloku i rozrząd jest normalna częścią eksploatacyjna. Coś tam poprawiono w b47 ale cały układ rozrządu jest prawie identyczny jak w n47. Do tego w b47 dochodzi kwestia klap kolektora, które nie są wymienne jak w n47 i trzeba oddawać cały kolektor do regeneracji lub kupić nowy.
Opublikowano
Mam teraz dylemat bo mam do kupienia 2 identycznie skonfigurowane auta z tego samego roku, tylko b47 ma 190 tyś przebiegu a auto z n47 145tyś przebiegu. Co wybrać, podobno b47 mniej palą ciszej chodzą i są dynamiczniejsze od n47. Doradzcie coś Panowie. Cena obu aut ta sama różnica 500zł
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Uważam, że silnik 2 litrowy jest "za mały" do mniejszych modeli BMW, a co dopiero do "piątki".

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

Czajnik jest spoko bo nawet jak człowieka dosłownie opęta to spalanie jest poniżej 10.


Czajnikiem palącym 6l spalisz 3000 mniej litrów paliwa na 100000km niz przy 9l spalania w 3.0, więc zostaje z nawiązką na remont turbo czy nawet całego silnika;)


Realnie 2.0 pali 7-8 l a 3.0 10-11L. Jak masz ciężka nogę to w 2.0 spalanie poniżej 9. W 3.0 pewnie około 13l


Wiadomo znajdą się tacy co w 3.0 schodzą do 6l bo mieszkają na plaskim i nie jeżdżą szybciej niż 70km/h. Mi wtedy pali 5.5 - w górach

Opublikowano
Warto brać f11 520d po lifcie z ostatnich lat produkcji czy lepiej g31 520d ? Pojawiają się już oferty ciekawych g31 za 19-22 tys euro, warto zatem dołożyć parę złotych do nowszego modelu? Dotą byłem nastawiony na f11, ale jak trochę drożej można kupić nowszy model , to czy warto w to iść?
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Warto brać f11 520d po lifcie z ostatnich lat produkcji czy lepiej g31 520d ? Pojawiają się już oferty ciekawych g31 za 19-22 tys euro, warto zatem dołożyć parę złotych do nowszego modelu? Dotą byłem nastawiony na f11, ale jak trochę drożej można kupić nowszy model , to czy warto w to iść?

 

Nawet się nie zastanawiaj. Bierz serię G

Opublikowano
A ja bym wybrał doinwestowane F11 zamiast najtańsze g31. W BMW nie ma okazji. Zostaw sobie te parę złotych na jakiś serwis który I tak zapuka nawet jak znajdziesz igłę co od nowości w garażu stoi :D Jak wszedłem do stockowego nowego g31 w salonie bmw to się zacząłem zastanawiać czy to nie skoda aby czasem :D
Opublikowano
A ja bym wybrał doinwestowane F11 zamiast najtańsze g31. W BMW nie ma okazji. Zostaw sobie te parę złotych na jakiś serwis który I tak zapuka nawet jak znajdziesz igłę co od nowości w garażu stoi :D Jak wszedłem do stockowego nowego g31 w salonie bmw to się zacząłem zastanawiać czy to nie skoda aby czasem :D

 

Ale on nic nie pisze o najtańszej G31 ;)

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam serdecznie. Rozglądam się powoli za zmianą auta. Mam e46 3.0i z 2002 roku. Niestety coraz gorzej z blachami i chciałbym zmienić. Myślałem o f10. Da radę coś kupić do 60-65k? W sumie nie ma dla mnie żadnej różnicy czy to będzie benzyna czy diesel, choć większość kilometrów robię w trasie. Nie zależy mi na małym spalaniu a na jak najmniejszej awaryjności, choć domyślam się, że z tym może być ciężko. Chciałbym R6. W tym budżecie coś znajdę? Podoba mi się też e60 (tylko polift) ale to już dosyć leciwe auta i nie wiem czy warto iść w tę stronę.

Opublikowano

Da radę kupić spokojnie 2l diesla za 60k, tylko musi zostac te 20k w kieszeni na ewentualne poprawki. Nikt nie sprzedaje auta zaraz po serwisie, a sam rozrząd u dobrego mechesa to juz 5k 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.