Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zgadza się że to takie teoretyczne badanie, właściwie szarpiemy tylko za górny łańcuch, lecz jest szansa że jeśli się zużywają to miejmy nadzieję że w podobnym tempie. Dolny łańcuch do pompy oleju teoretycznie jest mniejszym zagrożeniem, bo gdyby przeskoczył to nic nie zmieni...

Ponoć niektórzy wymieniają sam napinacz, ale to też jedynie pomoże na górny łańcuch...

Niestety jest jak jest, M57 jeździło i tam nikt się nie zastanawiał nawet o takich rzeczach...

Opublikowano

Oglondałem dziś 535d.

Przy 180tyś wymieniony silnik (aso) , silnik po regeneracji z nowym rozrządem ( jest na to faktura na €11.5tys ).

Auto naprawdę dobrze wyglonda, naprawdę nie ma się do czego przyczepić, zużycie w środku minimalne.

Warto się tą sztuką interesować?


https://link.marktplaats.nl/m1650507968?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Opublikowano
Zgadza się że to takie teoretyczne badanie, właściwie szarpiemy tylko za górny łańcuch, lecz jest szansa że jeśli się zużywają to miejmy nadzieję że w podobnym tempie. Dolny łańcuch do pompy oleju teoretycznie jest mniejszym zagrożeniem, bo gdyby przeskoczył to nic nie zmieni...

Ponoć niektórzy wymieniają sam napinacz, ale to też jedynie pomoże na górny łańcuch...

Niestety jest jak jest, M57 jeździło i tam nikt się nie zastanawiał nawet o takich rzeczach...

 

Dolny łańcuch też jest ważny bo jak strzeli to nie będzie smarowania i można zatrzeć silnik. Nie jestem mechanikiem , ale tak mi się wydaje.

Opublikowano
Zgadza się, ten łańcuch strzeli i pompa staje, ale jeśli wyświetli brak ciśnienia i odrazu zgasimy silnik w miarę możliwości to jest szansa że silnik nie umrze...
Opublikowano
Dopiero mam pół roku, przejechalem może 5 tysięcy i jest ok, ale drugi raz to bym kupił jednak bez x, bo mi to niepotrzebne, a jest sporo niedegodnosci dla mnie z tym.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Właśnie, jakie niedogodności przez xdrive?

Ja też widzę same plusy. Jedynie trzeba mieć właściwe opony i nawet przy mieszanych M pakietowych felgach nic się nie dzieje.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

I wymienić olej w skrzynce rozdzielczej. Ja wymieniam co około 60 tyś.

Do pakietu tez bym dodał czyszczenie kolektora co 100 tyś. Koszt około 800 zł. Będę wkrótce robił to dam znać jak wyglądał.

Opublikowano

xdrive to nie tylko same plusy...

mam w drugim z kolei aucie i nigdy więcej nie kupię.

Miałem f10 528xi, potem f11 z tylną osią skrętną i coś mnie podkusiło do zakupu f11 xdrive... na początku jak zacząłem użytkować to myślałem, że jest coś zepsute. Wyższe spalanie, droższa eksploatacja, opony itd...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
xdrive to nie tylko same plusy...

mam w drugim z kolei aucie i nigdy więcej nie kupię.

Miałem f10 528xi, potem f11 z tylną osią skrętną i coś mnie podkusiło do zakupu f11 xdrive... na początku jak zacząłem użytkować to myślałem, że jest coś zepsute. Wyższe spalanie, droższa eksploatacja, opony itd...

 

Hahaha. No tak, wydatek 300zł raz na 60tys. km na wymianę oleju w skrzynce xDrive to kosmos nie do przeskoczenia. A opon w aucie bez xDrive nie trzeba wymieniać? Nie wiedziałem :wink: No i ostatnia kwestia - spalanie. Jak ktoś patrzy na każde 0,1L paliwa to powinien kupić Skodę albo Fiata zamiast narzekać na xDrive. Wyłącz klimatyzację latem to zaoszczędzisz kolejne 0,3L :wink:

Opublikowano

Odnośnie wadliwych wtryskiwaczy i całej tej otoczki wokół silników N63B44

Z jakiej racji wtryskiwacze wadliwe zdarzają się w N63B44, skoro wszystkie modele BMW od 10 lat montowali je w prawie wszystkich jednostkach benzynowych Modele E polift i modele F przedlift wolnossące i turbodoładowane ?


Seria 1

−E82

+135i N54

+M Coupé N54T

−E88

+135i N54

Seria 3

−E90

+335i N54

+335xi N54

−E90 Facelift

+335i N54

+335xi N54

−E91

+335i N54

+335xi N54

−E91 Facelift

+335i N54

+335xi N54

−E92

+335i N54

+335xi N54

−E92 Facelift

+335is N54T

−E93

+335i N54

−E93 Facelift

+335is N54T

Seria 5

−E60 Facelift

+535i N54

+535xi N54

−E61 Facelift

+535xi N54

−F07

+550i N63

+550iX N63

−F10

+550i N63

+550iX N63

−F11

+550i N63

Seria 6

−F12

+650i N63

+650iX N63

−F13

+650i N63

+650iX N63

Seria 7

−F01

+740i N54

+750i N63

+750iX N63

+760i N74

+ALPINA B7 N63

+ALPINA B7X N63

−F01 Facelift

+760i N74

−F02

+740Li N54

+750Li N63

+750LiX N63

+760Li N74

+ALPINA B7L N63

+ALPINA B7LX N63

−F02 Facelift

+760Li N74

−F03

+750LiS N63

+760LiS N74

−F03 Facelift

+750LiS N63

+760LiS N74

−F04

+Hybrid 7 N63

+Hybrid 7L N63

Seria X5

−E70

+X5 M S63

−E70 Facelift

+X5 50iX N63

Seria X6

−E71

+X6 35iX N54

+X6 50iX N63

+X6 M S63

−E72

+Hybrid X6 N63

Seria Z

−E89

+Z4 35i N54

+Z4 35is N54T

Opublikowano
Właśnie, jakie niedogodności przez xdrive?

Ja też widzę same plusy. Jedynie trzeba mieć właściwe opony i nawet przy mieszanych M pakietowych felgach nic się nie dzieje.

 

ja akurat nie mam xdrive ale zobacz ile jest wątków opisujących dziwne problemy z xdrive i problem z naprawą. Z tymi oponami tez jest duży wątek przestrzegający użytkowników xdrive tutaj na forum przez zakupem mieszanych opon.


Ja nie twierdze że to jest reguła ale powiedzmy sobie szczerze że F10 robi sie coraz starsze, wieksze przebiegi. Jak masz auto do 100tys km to pewnie nic sie nie dzieje ale im starsze tym wiecej problemów z xdrive z tego co czytam. Napewno są osoby u których wszystko jest ok ale jak miałbym wymierać xdrive czy zwykły napęd to zdecydowanie bezpieczniejszą i mniej awaryjną opcją jest napęd tylko na tył :cool2:


a swoją droga miałem audi a4 quattro 2.0T, byłem/nadal jestem na forum i tam nie było nawet jednego wątku o problemach z napędem czy oponami :mrgreen:


każdy wyciągnie sam wnioski ale zdecydowanie jest wiecej osób niezadowolonych z xdrive na forum niż tych zachwyconych.

gm7CfMp.jpg?1
Opublikowano
Idąc tym tokiem nie kupować m550 bo tam wymiana silnika, nie kupować 535 bo panewki itd itp. Xdrive to nie male dziecko że trzeba codziennie oto dbać. Odpowiednie opony, olej za 100zł raz na 60tys i śmiga. A jak ludzie mają naloty po 200 tys i więcej bez wymiany oleju w vtg czy kombinują z oponami to mają efekt. A to że więcej jest niezadowolonych ? Bo jak ktoś wydaje na efkę 50tys i liczy że bedzie perełka po rzetelnych serwisach to potem narzeka. Daj więcej kup z mniejszym przebiegiem i udokumentowanymi wymianami i jesteś w grupie zadowolonych. Przecież to proste.
Opublikowano
Problem z forum jest taki, że z natury ludzie piszą wtedy jak coś jest nie tak. Więc tym bym się nie zawsze sugerował. Trochę to tak jak z N47. Cały czas jest na liście nie polecanych silników. A zapewnie jak by podliczyć ile milionów czy pewnie miliardów kilometrów te silniki przejechały, we wszystkich modelach na przestrzeni lat, a ile z nich ulega awarii, to pewnie nie jest tak źle. Problem jest trochę gdzie indziej. Jak kupuje się samochody które powiedzmy przejechały 200 tyś km i były serwisowane wg. wytycznych ASO, czyli olej był zmieniany 6 razy i filtr paliwa razy 3, olej w skrzyni xDrive nigdy, w skrzyni automatycznej nigdy, to jest to ryzyko. Wina tylko po stronie BMW, bo użytkownik robił tak jak eksperci doradzali. A to tylko przykład na 200 tyś. Ile jest takich sztuk co mają przejechane po 300-350 tyś. Ile takich co mają 300 tyś i liczniki były skręcone na 180 tyś. I wtedy taki użytkownik pisze, że coś padło a przebieg to tylko xxx km.
Opublikowano
Dokładnie jak piszesz. Z tym że mentalnośc co do wymian już się u kierowców bmw zmienia. Widac to dobrze na fb w grupach serii G. Coraz więcej robi interwały maks 15tys. Choć pewnie to Ci co chcą dłużej autem niż leasing pojeździć. Bo dla lesingowca to się mija z celem. I tak odda auto z X przebiegiem a w razie awarii to już spada na drugiej właściciela.
Opublikowano

Można to postrzegac różnie. ASO musi z czegoś żyć. To nie mercedes 123. Bo by poszli z torbami.

Każdy indywidualnie według swojego użytkowania robi interwały. Ale fakt jest jeden auto prywatne dopilnowane na czas a w leasing ma się do siebie jak pies do kota.

Opublikowano
Właśnie, jakie niedogodności przez xdrive?

Ja też widzę same plusy. Jedynie trzeba mieć właściwe opony i nawet przy mieszanych M pakietowych felgach nic się nie dzieje.

Jeśli chodzi o niedogodności to nie chodzi o spalanie, bo na trasie to ja nie widzę praktycznie nic, natomiast po mieście na pewno jest więcej. Ale nieważne, obsługa olejowa spoko sam będę zmieniał. Ponoć niektórzy twierdzą że RWD są troszkę cichsze??? Dla mnie są dwie rzeczy upierdliwe, mianowicie opony mieszane co mi się podoba a mimo fabrycznych zaleceń są o innym obwodzie, to chyba kolejna zagrywka typu olej w silniku 30 tysięcy a w skrzyni wieczny...

No i ta druga rzecz choć nie dotyczy o dziwo 50d, SCR..... wersję RWD niemaja tego i święty spokój, a tu już ma się co popsuć, dwa noxy po 1800, pompa adblue, sterownik, zbiorniki aktywne z czujnikami, pompki przetaczające... Poco mi to wszystko... I wbrew pozorom sporo jest awarii tego.

Opublikowano

Odnoszę wrażenie, że na forum lepiej nic nie pisać i siedzieć cicho.

Wyrażanie opinii zawsze się komuś nie spodoba.

Nie należę do ludzi oszczędzających na eksploatacji.

Moje blisko 9 letnie auto jest do dziś dnia serwisowane w ASO BMW.

Opinia o xdrive jest oparta na doświadczeniach wieloletniej eksploatacji.

Jeżdżąc głównie po mieście i 2-3 razy do roku na dłuższą, urlopową trasę uważam, że napęd na 4 koła jest zbędny.

Od 1990 roku jeżdżę tylko serią 5. Przyjemność z normalnej jazdy BMW jest na tyle duża, że penie kupię następne ale na 1000% nie xdrive.

Może w tym dziale znajdzie się ktoś, kto kupuje swoje pierwsze BMW i po przeczytaniu wszystkich Waszych opinii dokładnie się zastanowi co tak naprawdę jest dla niego optymalne.... w końcu każdy Polak ma swój rozum.

Opublikowano

No to może ja się wypowiem.

Mam F10 2016r. Auto mam prawie 3 lata. Zrobiłem do tej pory tym autem 30tys km. Od kiedy kupiłem auto z napędem 4x4 a było to Audi A3 i co ciekawe quattro się rozsypało konkretnie przednia skrzynka to i tak zakochałem się w takim rozwiązaniu i to też był powód sprzedaży mojej wcześniejszej E61 535D którą jeździłem 7 lat. Samochód z napędem na 4 koła jest bezpieczniejszy.....świetnie ciągnie na mokrej nawierzchni...nie traci przyczepności tak jak z napędem na jedną oś zwłaszcza gdy ma się większą moc.Baaaaardzo się o tym przekonałem tego roku w górach.:)

Swoje autko uwielbiam i złego słowa powiedzieć na nie nie dam. Jest bezpieczne, szybkie, komfortowe, bardzo dobrze wykonane, i niezawodne.Wciskanie pedału gazu w nim to uczucie które się nie może znudzić:) Każdy fan motoryzacji a raczej prędkości to potwierdzi. Oleje wymieniam co 12tys km, olej w skrzyni już zmieniłem i w obydwóch skrzynkach przedniej i tylnej. Sądzę że kluczem do sukcesu jest zakup auta zadbanego i tym samym odpowiednio droższego. Płacimy wprawdzie więcej ale kupujemy sobie często większy spokój i sumarycznie płacimy mniej.

Jeśli ktoś patrzy na każdą złotówkę to w przypadku BMW F10 to nie auto dla niego. Po prostu zamienniki zwłaszcza te tańsze się mszczą podobnie jak butowanie na zimnym silniku i ogólne zaniedbywanie samochodu. Powiem krótko - kto smaruje - ten jedzie.

Mając xdrive i większą niż normalne auto moc.....sympatycznie się zostawia na mokrym Corvette czy Dodga z napędem na tył....albo nawet AMG C63:) Mina kierowców bezcenna...a przecież to tylko diesel 3.0D:)

Natomiast mądrze jeden z forumowiczów napisał...... osoby zadowolone zwyczajnie nic nie piszą tylko cieszą się jazdą i jeżdżą....a osoby które mają kłopot ze swoim śmigiełkiem....robią raban w sieci a ten jest potem dalej powielany.

Czasy oszczędności (czyli tanie naprawy i serwis u Pana Władka w garażu)na e36 czy e39 się skończyły. Obecnie auta są naszpikowane elektroniką i zwyczajnie są drogie w serwisie.


Jeżeli chodzi o xdrive to koszt nówki 17tys zł.....a regenerowany z gwarancją i montażem 3500zł. Czy to jest duża kwota jak na BMW? Hmmmm nie mnie to oceniać. Do BMW wszystko jest droższe i trzeba to sobie jasno powiedzieć. Oczywiście że można kupić opony za 500zł na giełdzie. Ale 5000 zł o indeksie 300km/h to normalna cena za komplet do mojego auta...a jeżdżę po prostu szybko. Wszystko jest kwestią wyboru. Gdyby nie było mnie stać na BMW to kupiłbym tańsze auto może nawet Dacię...a dlaczego nie czy passata 1.9tdo 90KM. Nie mógłbym patrzeć jak moje BMW idzie na dno pod względem stanu technicznego...bo nie stać mnie na opony czy serwis..AC.

Nie twierdzę że trzeba je serwisować w ASO....ale po prostu pewne części są drogie a trzeba je wymieniać a BMW to ogólnie szybkie auta a to generuje dodatkowe koszty.Kupujmy takie auta na jakie Nas stać...dla bezpieczeństwa naszego i innych użytkowników dróg.

Dlaczego F10 jest jeszcze tak fajne????? bo ma okrągłe czerwone zegary w nocy i normalny monitor a nie tablecik doklejony do deski.

Ot tyle od użytkownika M550D :))) Pozdrowienia dla Was. Ostatnio rzadko tutaj zaglądam.

Ekspresy do kawy to mój świat:) http://www.primocaffe.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.