Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nikt ci nie powie, bo i za 80-100k są szroty.

Zobacz blisko miejsca zamieszkania 3 sztuki i wyrób sobie opinię.

Wiem, ze chciałbyś usłyszeć: „Tak, spokojnie szukaj, bo szwagier znalazł za 55k", ale nie oszukujmy się nic takiego nie usłyszysz.

A jak nie masz o tym pojęcia i nie wiesz jaki silnik z czym się je to wejdź na bimmercheck na facebooku zapłać i znajdą ci auto a ty pij kawę relaxuj się i... płać.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,


Interesuje się zakupem F10 i mam do Was pytanie, znalazłem egzemplarz, silnik b47 przebieg 90 k km, auto miało olej wymieniony tylko 3 razy ( przy czym interwał pomiędzy dwoma ostatnimi wymianami to 35 k ...) wiem, że to źle, sam wymieniam olej co 10-12 k kilometrów dlatego proszę o nie pisanie na ten temat, bo jest on oczywisty, moje pytanie jest następujące, czy przy takim przebiegu, taka niedbałość poprzedniego właściciela mogła już uszkodzić silnik lub jego podzespoły ? czy warto się zainteresować i np zrobić 2-3 wymiany co 5 tys. km, żeby "uratować" silnik, czy lepiej odpuścić ?

poniżej przebiegi przy których wymieniono olej.


19900

45800

79300 (!!!)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odkręć korek i zobacz jak tam w srodku. Czy jest duzy syf czy nie. Wszystko zalezy jakie te 30 tys miedzy wymianami. Czy w ruchu miejskim czy trasy. Czy w rok czy w 3 lata.

🙃🙃

Opublikowano
Witam,


Interesuje się zakupem F10 i mam do Was pytanie, znalazłem egzemplarz, silnik b47 przebieg 90 k km, auto miało olej wymieniony tylko 3 razy ( przy czym interwał pomiędzy dwoma ostatnimi wymianami to 35 k ...) wiem, że to źle, sam wymieniam olej co 10-12 k kilometrów dlatego proszę o nie pisanie na ten temat, bo jest on oczywisty, moje pytanie jest następujące, czy przy takim przebiegu, taka niedbałość poprzedniego właściciela mogła już uszkodzić silnik lub jego podzespoły ? czy warto się zainteresować i np zrobić 2-3 wymiany co 5 tys. km, żeby "uratować" silnik, czy lepiej odpuścić ?

poniżej przebiegi przy których wymieniono olej.


19900

45800

79300 (!!!)

 

Ja miałem F10 od nowości i jak idiota stosowałem się do wskazań komputera, ale rozrząd wytrzymał do 220 tys. Czyli przy przebiegu 90 tys jak wyczyścisz silnik płukanką, a potem będziesz wymieniał olej co 10 tys. i dodasz od razu Ceratec lub przy każdej wymianie dwusiarczk molibdenu to będziesz jeździł długo i szczęśliwie...

George Wind
Opublikowano (edytowane)

Witam panowie.

Oglondałem jedną sztukę (nie jeździłem), narazie się rozglondam po okolicy. Obecnie mam e53 4.4i 2001r.

Piątka wygląda dobrze przy tym przebiegu, jakieś tam ślady użytkowania ma na boczku i fotelu ale nie wytarty za bardzo . Pojechałem nie umówiony więc silnik całkowicie zimny (stoi na placu miesiąc), odpalił ładnie . Silnik na zimnym nie wydawał jakichś dziwnych odgłosów . Zapewne pojadę się przejechać , stoi pare km ode mnie. Brakuje mi tam do szczęścia kamery cofania i ciemnej ramki szyb.

Cena do zbicia ,wiadomo i mogę e53 w rozliczeniu oddać .

Powiedzcie mi na co zwrócić szczególną uwagę ?


https://link.marktplaats.nl/m1654043704?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Edytowane przez Kwast.
Opublikowano
Witam panowie.

Oglondałem jedną sztukę (nie jeździłem), narazie się rozglondam po okolicy. Obecnie mam e53 4.4i 2001r.

Piątka wygląda dobrze przy tym przebiegu, jakieś tam ślady użytkowania ma na boczku i fotelu ale nie wytarty za bardzo . Pojechałem nie umówiony więc silnik całkowicie zimny (stoi na placu miesiąc), odpalił ładnie . Silnik na zimnym nie wydawał jakichś dziwnych odgłosów . Zapewne pojadę się przejechać , stoi pare km ode mnie. Brakuje mi tam do szczęścia kamery cofania i ciemnej ramki szyb.

Cena do zbicia ,wiadomo i mogę e53 w rozliczeniu oddać .

Powiedzcie mi na co zwrócić szczególną uwagę ?

 

na silnik, dobrze jakbyś napisał jaki auto ma silnik :mrgreen:

gm7CfMp.jpg?1
Opublikowano
Panowie powiedźcie mi proszę coś apropo tego silnika 525D poj. 1995 / 218 KM, szperałem na niemieckich stronach i przyznam szczerze że jest ich od groma, jak to ma się w porównaniu do 520D/530D jeśli chodzi o awaryjność? są jakieś znaczące różnice? fajnie bo jeszcze by się łapał na akcyzę do 2 litrów. Czy kamerka cofania wychodziła od któregoś rocznika w podstawie czy to jest dodatkowa odpłatna opcja? Widzę też w niektórych autach różnice wizualna przekładni biegów (automat) też mi ktoś jest w stanie wytlumaczyc od czego to zalezy? pozdro
Opublikowano
Ja mam ten silnik. Dla mnie idealny kompromis między spalaniem a osiągami no i w Twoim przypadku akcyzą. Od dwóch lat mam zrobiony program na 260koni i 530nm. Interwały olejowe co 8 tys km ale mało nią jęźdzę. Na dzień dobry musisz jej zrobić cały serwis olejowy lącznie ze skrzynią biegów. Jeśli masz xdrive to także w vtg. No i rozrząd. Nie wiem w jaki przebieg celujesz. Jest to R4 więc brzmienie silnika jest "uboższe" niż w 530 który to silnik jest R6. Ksamera cofanie jest opcją. A do wyglądu wybieraka. To zależy czy skrzynia sportowa czy nie. Dodam że normalną kodujesz i już masz sportową.
Opublikowano
Pierwszy skrzynia sportowa, drugi normalna. Ale wybierak pare złotych i możesz sobie sportowy założyć jeśli Ci lepiej leży. Plug and play. Jest jeszcze ceramiczny ale to już inne pieniądze.
Opublikowano
No i jeśli jest ta pierwsza, czyli sportowa, to masz wtedy łopatki przy kierownicy do zmiany biegów.
Opublikowano
Witam panowie.

Oglondałem jedną sztukę (nie jeździłem), narazie się rozglondam po okolicy. Obecnie mam e53 4.4i 2001r.

Piątka wygląda dobrze przy tym przebiegu, jakieś tam ślady użytkowania ma na boczku i fotelu ale nie wytarty za bardzo . Pojechałem nie umówiony więc silnik całkowicie zimny (stoi na placu miesiąc), odpalił ładnie . Silnik na zimnym nie wydawał jakichś dziwnych odgłosów . Zapewne pojadę się przejechać , stoi pare km ode mnie. Brakuje mi tam do szczęścia kamery cofania i ciemnej ramki szyb.

Cena do zbicia ,wiadomo i mogę e53 w rozliczeniu oddać .

Powiedzcie mi na co zwrócić szczególną uwagę ?

 

na silnik, dobrze jakbyś napisał jaki auto ma silnik :mrgreen:

 


Zapomniałem wkleić linku:)


https://link.marktplaats.nl/m1654043704?

utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios


Ale bardziej skłaniałbym się ku 535d.


https://link.marktplaats.nl/m1650507968?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Opublikowano

Silnik w 535d jest bardzo fajny. Zdecydowanie polecam. W tym 535d kierownicy jest poliftowa czyli pewnie była zmieniana.


Edit: moja pomyłka, cały samochód jest LCI.


W takim wypadku, tylko zależy od twojego budżetu. Pakiet startowy w obu będzie taki sam (no może w 535d musisz zerknąć na dwie turbiny zamiast jednej, aczkolwiek cena nie będzie jakoś wiele wyższa). W obu modelach musisz sprawdzić akcję na chłodniczkę EGR.

Moim zdaniem LCI w F11 jest warty swojej ceny.

Opublikowano
Rozrząd powinien wymienić niezależnie od tego jaki model kupi. Co do panewek to nie wiem czy to jakiś problem. Nie widzę jakoś dużo wiadomości na ten temat. Zmieniam olej co 15 tyś i nie planujemy nic z panewkami robić. Aczkolwiek podkreślał że nie mam wysokiego przebiegu. Jak ktoś zna te silniki na trochę większej próbie to może się wypowiedzieć.
Opublikowano
Jestem na 5 grupach fb o efkach. 530 i 535 to panewki idą jak woda ;) a i chłopaki olej wymi9eniaja co 10tys. 15 tys to już rzadkość taki interwał.
Opublikowano
To wychodzi na to że znienawidzony przez wielu, N47 wygrywa. Tak na serio to przejechałem N47 ponad 100 tyś km, na chipie i nic złego na ten silnik nie powiem. No ale w porównaniu do 535d, wiadomo.
Opublikowano
Jeśli chodzi o panewki to N47 jest spokojniejszym motorem :D oczywiście rozrząd też się go tyczy a właściwie jego wymiana przy określonym przebiegu. Profilaktyka jak w N57.
Opublikowano

Trochę mnie zastrzeliliście z tym rozrządem .

Miałem e46 330d i nawet przez myśl mi nie przeszło żeby rozrząd robić a było ponad 300tys . W m62 robiłem profilaktycznie przy 250tys.

Przy ilu km może łańcuch strzelić w 530/535d?

Opublikowano
Pewnie statystycznie bardzo rzadko strzela. Osobiście zrobię przy 150 tyś. profilaktycznie. Pewnie do 4 tyś. PLN to wyjdzie. Się zrobi i się zapomni. Rozrządy nie są wieczne. Je się profilaktycznie zmienia. Jak masz 200 tyś na liczniku i nie masz zmienionego rozrządu to albo nie masz świadomości albo świadomie podejmujesz ryzyko, które jak to ryzyka mają w swojej naturze, nie muszą się urzeczywistnić.
Opublikowano
Nie ma reguły na rozrząd niestety. Padają i przy 120tys i przy 200tys. Wszystko zależy jakie interwały robił poprzedni właściciel. To raz. A dwa jak kolega pisze profilaktycznie dobrze go zrobić przy 150-160tys. I pamiętaj że jeśli rozrząd to nie tylko on. Bo dojdzie ci olej w skrzyni biegów i wiele innych pierdół. Panewki już wspomniałem ;)
Opublikowano

Na ruskim kanale Vlasov gość zawsze powtarza rozrząd n47 wymieniać przy 200, a w n57 przy 250. Czyszczenie dolotu co 100 tysięcy. Jest sporo filmów u niego na kanale, chyba był o 530d gdzie wymieniał rozrząd przy 310 tysięcy, i faktycznie łańcuch na kole od wałka to podnosił na centymetr...

Niema reguły, tu na forum były tematy że ktoś wymieniał profilaktycznie przy 250+ a mimo to był w dobrym stanie.

Zależy jak było auto używane i serwisowane, ponoć jeśli zadzwoni na zimnym to znak że już ostatni dzwonek, u mnie jest 205 i na zimnym rozruchu cisza.... Trudno to ocenić, najlepiej by było ściągnąć dekiel i wtedy poruszać łańcuchem, można by wtedy coś konkretnego powiedzieć w temacie...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.