Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dla mnie F10/F11 może być golas...ale jedną rzecz musi mieć - fotele komfortowe nawet z okrojoną regulacją ale komfortowe gdyż zwykłe są niewygodne. Miałem E61 z takimi fotelami i wiem co mówię. Do reszty można się przyzwyczaić.


.... nawet do ręcznej skrzyni.

Ekspresy do kawy to mój świat:) http://www.primocaffe.pl
Opublikowano

Dzień dobry

Przychodzę z takim zapytaniem, bo również przymierzam się do zakupu F10

Aktualnie mam E60 530D, ale kręcę się głównie na krótkich trasach, sporadycznie coś dalekiego i czuje, że przez to trochę dostaje "zamuła"


Odległości i częstość jazdy raczej mi się nie zmienią po zakupie dlatego chciałem dopytać o wybór silnika

- Zapewne doradzicie benzynowy tylko który? Czy może ten 520 2.0D wszechobecny

Jeśli benzyna to warto bawić się w import auta z USA żeby mieć ew trochę świeższy model?

Budżet pewnie będzie między 40-50k, rocznik nie jest aż tak bardzo istotny chyba, że jest istotny w kwestii silnika i jego wadliwości.


Na ten moment najbliżej jestem chyba wyboru z USA - 528i 3.0 Benzyna 6 cylindrów

Dobry wybór?

Opublikowano

Witam, planuje zakup f 10/11 raczej z pierwszych roczników  produkcji 2011/2012 w bogatej wersji tj skóry, duża navi,xenony, automat. Planuje przeznaczyć do 50kpl.Dość często jezdze na autostradach Polska- Niemcy. Zależy  mi na dość  oszczędnym motorze, i nie zbyt awaryjnym biorę głównie pod uwagę 520 d - jest też tego najwięcej, z przebiegiem do ok 200kkm. Czy w tej cenie kupie zadbane auto?Mógłby  ktoś  coś doradzić konkretnego?mam na oku np


 https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-2-0d184km-xenon-ledy-kamera-navi-panorama-z-niemiec-lift-ID6DfC5L.html

Opublikowano

Trzeba autem pojechać na ścieżkę diagnostyczną i niech serwis dokładnie prześwietli ten samochód.... niech sprawdzą wszelakie wycieki, drgania, historię przebiegu, historię napraw itd itd.


Tak ze zdjęć to niewiele można odczytać po za polerką i wszechobecnym plakiem świetnie maskującym wszelakie mikro rysy i odbarwienia plastiku (zapomnieli go nałożyć jedynie na szybkę zegarów) i wymienionym obszyciem kierownicy.


Jeśli wszystko będzie oki a samochód dobrze rokuje to kupić i cieszyć się zakupem:)


Ładna kolorystyka foteli, komfortowe...choć chyba jest mała dziurka na fotelu pasażera a fotel kierowcy (boczek) był odnawiany. Ale ogólnie auto ładne.Ma przecież swoje lata.


Jeżeli spolerowane zostały również klosze reflektorów to po pół roku będą żółte.


pozdrawiam

Ekspresy do kawy to mój świat:) http://www.primocaffe.pl
  • Moderatorzy
Opublikowano
8 letnie diesel z przebiegiem 200k km, to aż się wierzyć nie chce. Tyle mają tam 2-3 letnie wozy, bo to woły do trzepania km w najsłabszym motorze.
Opublikowano
8 letnie diesel z przebiegiem 200k km, to aż się wierzyć nie chce. Tyle mają tam 2-3 letnie wozy, bo to woły do trzepania km w najsłabszym motorze.

 

To ciekawe dlaczego tu gdzie mieszkam czyli BW, bardzo atrakcyjne cenowo i chodliwe są leasingi na 10-15kkm rocznie? :)

Opublikowano

Dlatego warto takie auto zweryfikować w ASO....bo BMW ma fajną bazę serwisową...jeżeli chodzi o przebieg..który jest za każdym razem zapisywany przecież.


Taki przebieg jest możliwy.


Moja F10 jest z 2016 roku i obecny przebieg (oryginalny) to 38tys km. Auto bezwypadkowe. Diesel.


Da się? Da się:)

Ekspresy do kawy to mój świat:) http://www.primocaffe.pl
  • Moderatorzy
Opublikowano
No, 90 % diesli robi duże przebiegi, dlatego wy ufacie, ze ta fura jest akurat w tych 10 procentach. Logiczne.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Ty człowiek weź do siebie te rady cudowne też i czytaj jeszcze raz co napisałem na początku tej strony, że się wierzyć nie chce, a nie, że niemożliwe.
Opublikowano
Dlatego warto takie auto zweryfikować w ASO....bo BMW ma fajną bazę serwisową...jeżeli chodzi o przebieg..który jest za każdym razem zapisywany przecież.


Taki przebieg jest możliwy.


Moja F10 jest z 2016 roku i obecny przebieg (oryginalny) to 38tys km. Auto bezwypadkowe. Diesel.


Da się? Da się:)

 

550D to nie jest dupo wóz firmowy... I nikt nie kupuje takiej wersji do tłuczenia kilometrów a takie 520D to jest jak autobus ZTM w firmie... a większość to leasingowana i nikt o to nie dbał nigdy. A co do sprawdzenia przebiegu w ASO to jeżeli auto jest w miarę nowe to ok ale starsze np 7-9 letnie to bez szans. Nic się nie dowiecie. Nawet te bzdurne raporty nic nie powiedzą jak ktoś coś zataił intencjonalnie.

Opublikowano
A czemu 7 letnie auto uważasz że nic się w aso nie dowiesz ? Jak auto było serwisowane to wszystko jest w kluczyku.

 

jeżeli ktoś robił to sumiennie to owszem ale jeżeli ktoś intencjonalnie chciałby coś zataić, zmienić, to to zrobi bez problemu a historia z ASO będzie fasadą.

Ile było sytuacji, że kręcili licznik i specjalnie umawiali wizyty aby nabić sztuczną historię z niskim przebiegiem, numery stare jak świat a dalej się ludzie na to nabierają :) historia udokumentowana w ASO co za naiwniaki jeszcze chodzą po tej ziemi.

Historia z ASO jest jakimś cząstkowym podglądem na historię auta ale nie żadnym wyznacznikiem faktycznym co on przeżył i ile..

Opublikowano

Zgadzam się,


dlatego warto unikać egzemplarzy najtańszych...od handlarza z umową na Niemca...a jeśli już to bez weryfikacji auta w ASO...nie kupować.


Nie ma co się napalać.


Swoją drogą duży przebieg nie oznacza że auto jest złom. Czasami wręcz przeciwnie. Człowiek się napali na niski przebieg a okazuje się że samochód miał dzwona albo po zalaniu albo z dziwaczną usterką trudną do weryfikacji.


ps. tutaj taki rodzynek do skręcenia licznika:) 2018 rok a przebieg 250tys :) Chłopaki w PL zrobią 200 tysi na minus i 50tys zł w kieszeni.


https://www.mobile.de/pl/Samochod/BMW-M550-d-xDrive-2.Hand-el.GSHD-LED-360/vhc:car,ms1:3500_86_,frn:2013,prx:90000,ful:diesel/pg:vipcar/309759700.html

Ekspresy do kawy to mój świat:) http://www.primocaffe.pl
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witajcie, po kilku latach wracam do BMW, bardzo interesuje mnie f10 528i 258KM na wtrysku pośrednim (nie nie chodzi o gazowanie). Chciałem zapytać, bo widzę, że wersje europejskie to zawsze przedlift , pytanie (bo widzę mnóstwo aut z USA) czy sztuki zza oceanu (silnik był tam chyba dłużej wsadzany) jeszcze po lifcie miały ten motor? A może w ogóle się mylę? Zależy mi na tym motorze, bo mam słabe doświadczenia po wtrysku bezpośrednim, koszty wtryskiwaczy większe niż w dieslu, większa awaryjność, a bajki o oszczędniejszym spalaniu między bajki można prawdopodobnie włożyć po moich doświadczeniach z serią 1 118i na bezpośrednim.
Opublikowano

Cześć wszystkim! Na wstępie chciałbym się z Wami przywitać, bo jest to mój pierwszy post tutaj. W ciągu ok 3-6 miesięcy będę chciał zmienić mojego poczciwego VW na BMW F10/F11 (lub F07). Ponieważ mało jeżdżę po mieście (zazwyczaj ok 1-2 razy w tygodniu po ok 5-10 km), a zdecydowanie więcej km robię w trasie (średnio co dwa tygodnie robię przez weekend po ok 200-300 km) myślę nad silnikiem 3.0d i skrzynią automatyczną. W związku z planowaną przesiadką mam kilka pytań.


1. Czy w momencie kiedy turbina (i silnik) jest nierozgrzana, samochód wcześniej zmienia biegi? Pytam, ponieważ w swoim VW mam turbinę ze zmienna geometrią, której nie służą obroty silnika powyżej ok 2 tys. w momencie kiedy nie jest ona rozgrzana, bo mniej więcej wtedy zmienia się geometria łopatek w turbinie. O odpowiedni zakres obrotów muszę dbać sam (manual). NJak to jest w przypadku samochodu z automatyczną skrzynią biegów? Zdaje sobie sprawę, że na zimnym silniku nie powinno się "dynamicznie" jeździć, ale czy można zrobić coś więcej? Czy samochód sam myśli jakie zachowanie będzie dla silnika najlepsze przy niskiej temperaturze?


2. Jakie są podstawowe awarie silników 3.0d i tego modelu samochodu, które można wychwycić gołym okiem podczas oglądania? Z samochodem i tak chciałbym pojechać na przegląd przedzakupowy, ale nie chciałbym jeździć z każdym oglądanym.


3. Z tego co wyczytałem to lepiej rozglądać się za napędem RWD, bo X-drive jest podobno bardziej awaryjny. Jakie są Wasze opinie na ten temat? Czy może lepiej kupić (pod względem bezpieczeństwa i prowadzenia) napęd X-drive kosztem wyższych kosztów eksploatacji?


4. Czy w przypadku silnika 3.0d występują różne skrzynie automatyczne? Jeżeli tak, to która jest wg Was lepsza?


5. Czy dużo lepsze są wersje poliftowe? Czy warto wydać trochę więcej kasy i kupić polifta?


6. Co z wyposażenia wg Was powinno się znaleźć w tym samochodzie? Chciałbym kupić bardziej doposażoną wersję i może są wg Was jakieś przydatne funkcje, na które warto zwrócić uwagę. Mam nadzieję, że uda mi się kupić wersję z komfortowymi siedzeniami, bo się w nich zakochałem, ale i z klimatyzacją czterostrefową, żeby nie kłócić się z dziećmi :P Czy warto rozglądać się za aktywnym tempomatem i asystentem pasa? Dobrze działają te systemy?


7. Jak w porównaniu ze sobą wypadają wersje F10/F11 i F07? Zauważyłem, że w dość dobrych cenach można kupić F07 z dobrym wyposażeniem (często w tej samej cenie wyposażenie przewyższa to z F10 w tym samym pułapie cenowym). Czy możecie polecić F07? Czy tak jak gdzieś czytałem jest to trochę ponton w porównaniu do F10? Czy różni je bardzo koszt ekspoatacji?


8. Czy realnie kupię zadbany samochód z opisanymi parametrami w kwocie 65-70 tys. zł? Za jakim rocznikiem się rozglądać i czy może lepiej odłożyć na ten samochód trochę więcej?


Sorki, za dość długi wywód, ale są to kwestie w których potrzebuję Waszej pomocy.

Opublikowano

2) rozrząd + egr na który jest akcja serwisowa


3) xdrive sporo osób ma problemy, ja bym nie kupował :mrgreen: chociaż zaraz pewnie jakiś własciciel sie wypowie ze warto, jak mieszkasz w trudnych terenach gdzie sie xdrive przyda to kupuj jak tylko miasto i trasy krajowe to zbędny wydatek


4) z tego co mi wiadomo sport i zwykły automat to ta sama skrzynia


5) lepsze ? nie a czy warto ? na to sam musisz sobie odpowiedzieć :) przeważnie każdy kupuje auto na jakie go stać, przy marginalnym budżecie czyli pierwsze polifty i ostatnie przedlifty wolalbym wypasionego przedlifta niż gołego polifta


6) Dla mnie najważniejszy jest komfort czyli zawieszenie (tylko EDC lub Mpakiet zwykłe jest tragiczne) + fotele komfortowe +automat, pozniej widoczność czyli najlepiej bixenon lub minimum xenon (są też wersje zwykłe halogenowe na soczewce). Reszta to juz kwestia gustu, wiadomo że mpakiet zewnętrzny robi robotę :) auto wygląda dużo ładniej. Na nawigacje moim zdaniem nie warto zwracać uwagi bo widze ze niektórzy nie chcą auta z małym ekranem czego wogole nie rozumiem bo to czy mały czy duży to już 11 letni komp :mrgreen: , kupujesz androida za 1400zł i po sprawie.


7) ponton ? jak zawieszenie dobre to będzie ok, mi osobiscie sie F07 wogole nie podoba i bym nie kupił, za ładne to nie jest :mrgreen:


8) nie jest lekko jak zawsze, im lepsze wyposażenie tym drożej, ja szukałem tez 3.0d ale ponad 1.5 roku temu i szukałem konkretnych rzeczy w aucie, ostatecznie kupiłem ze wszystkim co chciałem ale 520d... no cóż coś za coś. Miałem już sporo BMW i uwierz mi że F10 golas to naprawdę mocno średnie auto, każdy sie kieruję czym uważa, ja wole starsze auto ale fajnie wyposażone niż dużo młodsze ale bez niczego.


powodzenia

gm7CfMp.jpg?1
Opublikowano

NIe zgodzę się z punktami: 4 i 5.


Skrzynia sportowa to nie to samo co skrzynia zwykła. W modelu M550D i 550i jest ona w standardzie.


W pozostałych modelach trzeba było dopłacić za nią 15tys zł.


Wersje poliftowe tutaj mówię ze swojej autopsji są lepiej wykonane wewnatrz i zdecydowanie cichsze. Zastosowano w nich więcej mat wygłuszających zwłaszcza w drzwiach. Różnica jest znaczna juz od prędkości 50km/h.Ale jako ciekawostkę powiem że mimo to F10tka jest głośniejsza w środku jeżeli chodzi o szumy powietrza niż starsza E60.


Co jest najważniejsze w F10/F11? :

-fotele komfortowe. One same w sobie też są w różnych specyfikacjach...z dodatkowymi regulacjami boczków, dodatkowo na lędźwia ,masażami ,wentylacją itd itd.


Reszta to kwestia portfela i gustu.

Jeżeli chodzi o sam xdrive...to ma on swoje wady....muszą być opony o identycznej średnicy...trzeba dbać aby były prawidłowo napompowane.

Nowy xdrive kosztuje 17tys zł. Ale jest całe mnóstwo firm które je regenerują. Przyjeżdżasz oddajesz auto na 2 godziny i wyjeżdżasz z drugim xdrivem - płacisz 3tys zł.

POwodem sprzedaży mojej poprzedniej E61 był napęd na tył.Autem źle mi się jeździło w zimie.Na wiglotnej jezdni trzeba było uważać a o nartach w terenach górskich....masakra.Bez łańcuchów nie da rady...a zakładanie ich w błocie i mrozie- średnio przyjemne.

Obecnie nie kupiłbym auta bez xdrive...gdyż jazda w takich warunkach jak choćby teraz czyli na jesień to prawdziwa przyjemność.

Kluczem do sukcesu jest zakup egzemplarza w uczciwym stanie.Samochód nie jest tani w serwisie...zwłaszcza jeżeli korzystamy z ASO BMW. Daje natomiast mnóstwo frajdy z jazdy, jest bezpieczny....czujesz się po zamknięciu drzwi jak w bunkrze pancernym.Jest to moim zdaniem jedno z najlepszych aut na rynku...nie licząc Lexusa.


Na koniec zgodzę się z przedmówcą. Wersja wersji nierówna. Wersja standardowa czyli ogólnie golas to zupełnie inny samochód jak wersje bogato wyposażone. Niestety auta z takimi dodatkami są albo mocno zużyte albo drogie. Często cenę trzeba pomnożyć x2 pomiędzy wersją zwykłą i max czyli z night vision, wentylacją, szyberdachem,asystentem pasa ruchu, skórą foteli i deski z palety indyvidual itd itd.

Ekspresy do kawy to mój świat:) http://www.primocaffe.pl
Opublikowano

Witam wszystkich.

Mam okazję kupic f11 kombi z 2015r za 50tys. Cena wydaje się być dobra ,ale przebieg mnie trochę przeraża bo juz przekroczył 230 000 .. aż tak wielki nie jest to przebieg. Ale boje się, że pojeżdżę rok auto bedzie miało juz 270000, nie bedzie problemu sprzedać z takim przebiegiem zeby nie stracić wiele na wartości? Wyposażenie auta nie jest źle. Xdrive, skóry brązowe, panorama , hud, zegary cyfrowe, kamera cofania.itp


Kolejne pytanie , wnętrze kolor skóry ciemny brąz. Nie podoba mi się za bardzo ten kolor , w sumie jak na razie widziałem to auto na zdjęciach. Jak dla mnie najlepiej auto wygląda z czarnym wnętrzem. Jakie Wasze opinie? Wiem, ze to kwestia gustu. Ale z chęcią poczytam :)


Jest to bmw z silnikiem 2.0 190km xdrive. Jakie opinie na temat awaryjności? Na serwisie sprawdzałem to rozrząd nie byl wymieniany. Kiedy powinno się wymienić? Jedni mówią, że dopiero jak słychać. Ale czasami może byc za późno

..

Jakie średnie spalanie przy spokojnej jeździe miasto i krótkie odcinki poza miastem do 120km na h ?


Pozdrawiam

Opublikowano


Skrzynia sportowa to nie to samo co skrzynia zwykła. W modelu M550D i 550i jest ona w standardzie.


W pozostałych modelach trzeba było dopłacić za nią 15tys zł.

 

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=134674


pozatym czytalem na zagranicznych forach ze to jedno i to samo, mozna zakodowac sport. Łopatki inna gałka i inny soft ale skrzynia jest jedna i ta sama, ja specem od skrzyń nie jestem ale tak piszą ;)

gm7CfMp.jpg?1
Opublikowano
Witam wszystkich.

Mam okazję kupic f11 kombi z 2015r za 50tys. Cena wydaje się być dobra ,ale przebieg mnie trochę przeraża bo juz przekroczył 230 000 .. aż tak wielki nie jest to przebieg. Ale boje się, że pojeżdżę rok auto bedzie miało juz 270000, nie bedzie problemu sprzedać z takim przebiegiem zeby nie stracić wiele na wartości? Wyposażenie auta nie jest źle. Xdrive, skóry brązowe, panorama , hud, zegary cyfrowe, kamera cofania.itp


Kolejne pytanie , wnętrze kolor skóry ciemny brąz. Nie podoba mi się za bardzo ten kolor , w sumie jak na razie widziałem to auto na zdjęciach. Jak dla mnie najlepiej auto wygląda z czarnym wnętrzem. Jakie Wasze opinie? Wiem, ze to kwestia gustu. Ale z chęcią poczytam :)


Jest to bmw z silnikiem 2.0 190km xdrive. Jakie opinie na temat awaryjności? Na serwisie sprawdzałem to rozrząd nie byl wymieniany. Kiedy powinno się wymienić? Jedni mówią, że dopiero jak słychać. Ale czasami może byc za późno

..

Jakie średnie spalanie przy spokojnej jeździe miasto i krótkie odcinki poza miastem do 120km na h ?


Pozdrawiam

 

Cena jest za niska za ten rocznik. Jeszcze z takim wyposażeniem. Uważaj bo moim zdaniem mina.

Opublikowano
A chyba że malowanie dochodzi. To wtedy dobra cena. Z tym że pytanie czy tylko obcierki czy jakiś dzwon był. A to że z Francji to dla mnie plus. Sam auto poleasingowe z Francji i to był dobry strzał :)
Opublikowano
Auto sprawdziłem w serwisie po winie , bezwypadkowe . 99% pewne auto tylko ten przebieg mnie zniechęca. Pasowałoby zmienić rozrząd, a koszt wymiany to kilka tysięcy .. i brązowe skóry... :D
Opublikowano
Rozrząd to 3-4 tys ;) więc pytanie jak się bedziesz czuł z cyferkami przebiegu :D Ale za taką kasę ja bym się nie zastanawiał ten rocznik. Skóry polubisz z czasem, one na żywo wyglądaja ciut lepiej niż foty. Choć sam mam akurat czarne. A co do spalania to ja mam średnie 6.7

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.