Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wszystko zależy nie od przebiegu a tak naprawdę od eksploatacji auta. Jeśli interwał olejowy był robiony od początku co maks 15tys to mega plus dla rozrządu. Jeśli natomiast co 30tys jak zaleca aso w dodatku auto korzysta z systemu start stop i jest użytkowane dużo po mieście czytaj częste wyłączanie i włączania auta to ewidentnie wpłynie na żywotność rozrządu. Co nie zmienia faktu że jest on zawsze do obserwacji.
Opublikowano

Witam, chciałbym wziąć w leasing używaną f10/f11, z 2013+ r. w kwocie do 100-110 tys. zł. w automacie. Mam jednak duży problem, którym jest wybór silnika.

- diesel czy benzyna - Rocznie robię ok. 15 tys. km przebiegu, głównie jazda po mieście, ale zdarzają się tez wypady poza miasto.

- moc - coś powyżej 200KM, patrzyłem do tej pory na 528i (ale się naczytałem o awaryjności tego silnika i się trochę przestraszyłem) lub 525d. Fajnie mi się jeździło ostatnio 530d. Jednak czy warto spoglądać w ogóle na 6 cylindrów jak się w trasy raz na jakiś czas jeździ no i cenowo czy coś da się takiego fajnego znaleźć.


Też nie wiem czy szukać czegoś z zachodniej Europy/USA/Polski - wiadomo, że drogi się różnią i stan auta będzie się różnił. Akurat 1 kolega sprowadza samochody z Niemiec, drugi skupuje z Europy z aukcji więc mam jakieś opcje do wyboru.


Będę wdzięczny za każdą radę, bo od 2 miesięcy już mam mętlik w głowie. Co kogo zapytam to co innego słyszę.

Opublikowano
Panowie mam wybrane 2 samochody ktore bede chcial sprawdzic. Roznica miedzy nimi z wyposazenia to head up oraz aktywna regulacja predkosci z funkcja stop&go oraz asystent pasa ruchu. Czy moga sie wypowiedziec uzytkownicy samochodow z tymi funkcjami jak sie one sprawuja? Ktora warto miec natomiast jakie sie nie przydaja ?

Mam u siebie wszystkich asystentów oprócz Night Vision.

Asystent pasa ruchu - dla mnie zupełnie niepotrzebny w formacie jaki jest w F10. Gdyby sam korygował tor jazdy to bym polecił. A tak to przy przekroczeniu pasa ruchu bez kierunkowskazu wibruje kierownica. Mi to zdarzało się nagminnie więc kierownica prawie non stop wibrowała. Jeżdżę z wyłączonym.

BLIS - bardzo przydatny, używam.

Ostrzeganie przed pieszym - rzadko się włącza, fajny bajer, polecam

Head up - używam, ciekawa opcja, która wyświetla wszystko : prędkość, radio, nawigację, wskazanie tempomatu. Dla mnie użyteczny.

Aktywny tempomat ze Stop & Go - używam bardzo często chociaż szkoda, że ten Stop & Go ( przynajmniej u mnie ) działa do 3 sekund po zatrzymaniu. Więc jak stoisz w korku trzeba go czasami wspomóc naciskając pedał gazu bądź guzik "res" na kierownicy.

Najlepszym natomiast dla mnie elementem wyposażenia jest kombinacja: fotele komforty, aktywny tempomat i skrzynia automatyczna. Pożeracz autostrad, gdzie po tysiącu kilometrów dalej czuje się ja i mój kręgosłup w porządku.

Opublikowano
Witam, chciałbym wziąć w leasing używaną f10/f11, z 2013+ r. w kwocie do 100-110 tys. zł. w automacie. Mam jednak duży problem, którym jest wybór silnika.

- diesel czy benzyna - Rocznie robię ok. 15 tys. km przebiegu, głównie jazda po mieście, ale zdarzają się tez wypady poza miasto.

- moc - coś powyżej 200KM, patrzyłem do tej pory na 528i (ale się naczytałem o awaryjności tego silnika i się trochę przestraszyłem) lub 525d. Fajnie mi się jeździło ostatnio 530d. Jednak czy warto spoglądać w ogóle na 6 cylindrów jak się w trasy raz na jakiś czas jeździ no i cenowo czy coś da się takiego fajnego znaleźć.


Też nie wiem czy szukać czegoś z zachodniej Europy/USA/Polski - wiadomo, że drogi się różnią i stan auta będzie się różnił. Akurat 1 kolega sprowadza samochody z Niemiec, drugi skupuje z Europy z aukcji więc mam jakieś opcje do wyboru.


Będę wdzięczny za każdą radę, bo od 2 miesięcy już mam mętlik w głowie. Co kogo zapytam to co innego słyszę.

 

Każda sroczka swój ogonek chwali . Jeżdżę podobnie jak Ty , może ciut więcej ( 94 tys. km w równe 5 lat ) , tryb podobny , Warszawa i jej aglomeracja + wypady wakacyjne . N20 245 KM to imho dobry wybór , ale po liftingu auta czyli roczniki w które celujesz . U mnie przy 92 tys. km , turbo zaczęło puszczać olej i ASO zakwalifikowało ją do wymiany . To jedyna rysa na jednostce napędowej w moim egzemplarzu . Ważne że auto jest pod stałą kontrolą ASO , nawet osłuchiwane specjalnymi sonometrami czy aby rozrząd nie pracuje zbyt głośno . Ostatnio widziałem ofertę na 528i ( 2014 r. ) z Premium Selection za 119 900 zł . Ja szukałbym auta z krajową pełną historią a jeśli by miało jeszcze gwarancję to już w ogóle super .

Przykładowa pierwsza znaleziona oferta z otomoto ,którą bym się zainteresował :

  • Moderatorzy
Opublikowano
Tak, ale z PS możesz wziąć auto w leasing, a tutaj płacisz 125k od ręki...
Opublikowano

Cześć,

szukam nowego auta dla siebie i zawsze f10 mijając mnie na ulicy robiło wrażenie, więc skoro budżet pozwala, to chciałbym takie kupić.


Wpadł mi w oko model z poniższego ogłoszenia, czy ktoś mógłby również rzucić okiem i wypowiedzieć się, czy jest sens brać to auto pod uwagę?


Generalnie robię ok 20-25 tys. kilometrów rocznie, głównie po mieście, do pracy ok 10 km dziennie. Auto będzie leasingowane i budżet, jaki chcę przeznaczyć to max. 100 tysięcy.


Ogłoszenie: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-1-wl-salon-pl-gwarancja-f-vat-85-tys-km-ID6C0ZZx.html


Z góry bardzo dzięki za pomoc ;)

Opublikowano
Mi do szczęścia brakuje tam jeszcze chociażby kamery cofania, ale ogólnie jest to poziom wyposażenia dla mnie akceptowalny. Bardziej martwi mnie kwestia utrzymania i tego, na co należałoby w tym aucie uważać i na co w pierwszej kolejności zwrócić uwagę. Pomijając kwestie wyposażenia, czy technicznie jest to sztuka, którą warto się zainteresować?
Opublikowano
Jeśli masz zamiar wydać 90 koła to jedz do aso na przegląd. Koszt koło 500zł. Chyba tyle Cie nie zbawi przy takiej sumie. Z obrazka to co tu można Ci podpowiedzieć ze spraw technicznych? Nic.
Opublikowano

Witajcie ,

jestem tu nowy.



Jestem na kupnie F10 z roku 2014.


520d Automat M Paket

Rocznik 2014

Przebieg 135 tys km

Cena 92.500 PLN


Kolor Karbon Czarny

TACHO LED Duza Navi Czarna Skora


Wymieniony filtry plus olej

Na jesien wymienione tarcze przod i klocki


Beda do wymiany tacze tyl i klocki


W aucie jest lancuch wiec na co jeszczce zwrocic uwage przy zakupie co mogloby mnie duzo kosztowac nie sprawdzone ?

Opublikowano

musisz zwrócić uwagę na wszystko - bo wszystko może sporo kosztować - a rozrząd na łańcuszkach wcale nie jest wieczny - koszt poza ASO ok 3000 zł więc na to też zerknij.

Jeżeli kupujesz od obcej osoby - skorzystaj z jakiegoś warsztatu , który ma ten typ oblatany ( i mechanicznie i podłaczenie kompa)

Opublikowano
Cześć,

szukam nowego auta dla siebie i zawsze f10 mijając mnie na ulicy robiło wrażenie, więc skoro budżet pozwala, to chciałbym takie kupić.


Wpadł mi w oko model z poniższego ogłoszenia, czy ktoś mógłby również rzucić okiem i wypowiedzieć się, czy jest sens brać to auto pod uwagę?


Generalnie robię ok 20-25 tys. kilometrów rocznie, głównie po mieście, do pracy ok 10 km dziennie. Auto będzie leasingowane i budżet, jaki chcę przeznaczyć to max. 100 tysięcy.


Ogłoszenie: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-1-wl-salon-pl-gwarancja-f-vat-85-tys-km-ID6C0ZZx.html


Z góry bardzo dzięki za pomoc ;)

Dlaczego ma starego iDriva?

Opublikowano

Panowie, ogólnie poszukuję już od ponad 2msc F30 ale nic sensownego się nie trafia, odpuszczam póki co temat bo znam już wszystkie ogłoszenia na pamięć :D dlatego z ciekawości zacząłem przeglądać ogłoszenia 5er. Budżet około 60tyś, najlepiej jakby auto nie było starsze niż 2012r, zdaję sobie sprawę z przebiegów około 200tyś i więcej, wyposażenia też nie musi mieć full... jak oceniacie szanse na kupno zadbanego egzemplarza w tych pieniądzach? 520d nie ma najlepszych opinii (rozrząd standard, biorę pod uwagę) ale w zasadzie tylko ten silnik w tym przedziale uważam za realny, trafiają się czasem też 525d i pytanie który silnik będzie lepszy, jakie są między nimi różnice (częste usterki) i jak z kosztami eksploatacji?


Będę wdzięczny za rady i opinie, mam już mętlik w głowie czytając te wszystkie tematy...

Opublikowano

Nie chcę się mądrzyć ale Panowie, 60 tys. zł to kosztuje przyzwoicie wyposażony kompakt. Na prawdę się zastanówcie czy z takim budżetem nie lepiej rozglądnąć się za samochodem, który ma 3-5 lat, nie więcej jak 150 tys. km nalotu. i gdzie nie trzeba prawie każdej czynności wykonywać z użyciem komputera diagnostycznego.


Roczne koszty utrzymania serii 5 potrafią kosztować nawet ponad 10 % Waszego budżetu. Ubezpieczenie 4-5 tys., serwis olejowy z filtrami 1 tys. zł.


Jeśli dodać do tego koszt wymiany rozrządu ( 5-6 tys. zł ), komplet opon letnich / zimowych ( 3-4 tys. zł ), olej w automatycznej skrzyni ( 1,5 tys. zł ), komplet hamulców ( 3-4 tys. zł ) czyli same eksploatacyjne rzeczy to zaraz koszt eksploatacji będzie równy 50 % Waszego budżetu na zakup. Nie mówiąc już o napędzie 4x4 itd. Używane auto premium jest dalej w cenach premium i można powiedzieć, że koszty jego utrzymania są nawet wyższe niż nowego gdzie dużo rzeczy można zabezpieczyć kupując odpowiednie pakiety serwisowe.

Opublikowano
Chyba zbyt zaokrąglone te ceny i troszkę przesadzone więc nie ma co straszyć przyszłych użytkowników. Fakt ciężko znaleźć coś w przyzwoity stanie ale jednak można, a inne marki samochodów tez pozostawiają wiele do życzenia i również kosztują jak trzeba coś naprawić

 

Jeśli chodzi o komplet hamulców , tarcze i klocki , przód i tył to powiedziałbym , że nawet zaniżone :D . W ASO to będzie jakieś 7 tys. zł jeśli nie ma się żadnych zniżek . Szukając poza ASO po taniości w 3-4 tys.zł pewnie można się zmieścić .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.