Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Na wstępie pare słów odnośnie mojej przygody z BMW, miałem kiedyś okazje pracując jeździć "5" na długich dystansach i do tej pory nie spotkałem lepszego auta na takie drogi :) , był to 3.0 Diesel chodzil super, palił mało , kompletnie nic się z nim nie działo. Siedziało to we mnie aż przyszła pora i możliwości na zakup takiego auta dla siebie i tak mam do Was parę pytań:

Mam możliwość kupic 5 sedana z 2010 /2011 z 3 litrowym dieslem przebieg koło 200k - i tutaj moje pytanie za zadbany egzemplarz jaka cena według Was jest rynkowa , a do tego oprócz stanu silnika i blachy na co zwrócić szczególną uwagę zarówno przed zakupem jak i na jakie koszty powinienem się przygotować w najbliższej przyszłości ?

Nie ukrywam że jestem napalony na zakup tego auta, ale trochę trzeba wydać jednak i dlatego z chłodną głową postanowiłem do Was napisać , mam też lekkie obawy odnośnie po prostu wieku - i czy BMW jako marka bardziej luksusowa lepiej znosi próbę czasu ( w sensie gumy, uszczelki i inne pierdoły, które po prostu w 8 letnim samochodzie mają prawo się zepsuć) ?


Dzięki z góry za wszystkie rady i podpowiedzi

pozdrawiam

Maciek

Opublikowano

Co myślicie o N53 w 3 wariantach mocy: 204 , 258 i 272 KM ?? Modele 523i, 528i, 530i

Opinie na internecie są bardzo sprzeczne -od zachwytów, po najgorsze obelgi ze to najgorszy silnik w historii BMW.

czy te warianty znacznie się różnią? podniesienie mocy w 204konnym jest możliwe i opłacalne finansowo??

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak juz cie interesuje n53 to nie bierz 204km bo ci bedzie brakowac szybko mocy. Jezdzilem 528 i bylo fajnie ale i tak wybralem n55. N53 nie ma turbiny wiec z podniesieniem mocy to słabo w rozsadnych kosztach.

🙃🙃

Opublikowano

N55 wiadomo ze lepsze, ale ceny to 20/30 tys zł drożej niż N53.

Dodatkowo jeszcze bałbym się trwałości turbin i układu napędowego, przy tak dużej mocy jaką ma N55. Ale może to przesadne obawy.

Trochę widzi się w ogłoszeniach N55 z walniętą panewką. No i nie wiem czy to kwestia takiej trwałości, czy zaniedbania użytkowników plus serwis long life.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Witam wszystkich,

Na wstępie pare słów odnośnie mojej przygody z BMW, miałem kiedyś okazje pracując jeździć "5" na długich dystansach i do tej pory nie spotkałem lepszego auta na takie drogi :) , był to 3.0 Diesel chodzil super, palił mało , kompletnie nic się z nim nie działo. Siedziało to we mnie aż przyszła pora i możliwości na zakup takiego auta dla siebie i tak mam do Was parę pytań:

Mam możliwość kupic 5 sedana z 2010 /2011 z 3 litrowym dieslem przebieg koło 200k - i tutaj moje pytanie za zadbany egzemplarz jaka cena według Was jest rynkowa , a do tego oprócz stanu silnika i blachy na co zwrócić szczególną uwagę zarówno przed zakupem jak i na jakie koszty powinienem się przygotować w najbliższej przyszłości ?

Nie ukrywam że jestem napalony na zakup tego auta, ale trochę trzeba wydać jednak i dlatego z chłodną głową postanowiłem do Was napisać , mam też lekkie obawy odnośnie po prostu wieku - i czy BMW jako marka bardziej luksusowa lepiej znosi próbę czasu ( w sensie gumy, uszczelki i inne pierdoły, które po prostu w 8 letnim samochodzie mają prawo się zepsuć) ?


Dzięki z góry za wszystkie rady i podpowiedzi

pozdrawiam

Maciek

Duzo zależy jak było dbane o samochód, jak często był zmieniany olej, sprawdź auto po Vinie, najbardziej zwróć uwagę na rozrząd i stan skrzyni automatycznej, panewki, zawieszenie, tym bardziej jak EDC bo jest drogie w naprawach a najlepiej podjedz do serwisu który się specjalizuje w BMW niech ci prześwietlą auto, podłączą komputer a co do ceny dużo zależy od wyposażenia

Opublikowano

Witam.


Obecnie sprzedaje E90 335i ( USA) i szukam bardzej komfortowego auta.

Wybieram pomiędzy 528i x-drive 2012-2013 ze stanów oraz 525d-530d 2010-2011 z EU/Polska do 70 tys. PLN

528i maja oczywiscie mniejsze przebiegi ( ok. 100 tys km) i nowsze roczniki, ale są kłopoty z sprzedaniem.

525/530d są starsze i mają większe przebiegi..

Opublikowano

Witam,


Zastanawiam sie wlasnie nad zakupem 520d f11. Mam juz upatrzony egzemplarz i z tego co sie dowiedzialem przy przebiegu 75-80tys mial wymienany rozrzad na gwarancji w niemczech. Aktualnie ma najechane jakies 150tys. Oznak 'szurania' metalicznego dzwieku czy innych tego typu nie ma. I tu moje pytanie, warto wymienic po ewentualnym zakupie?


Dzieki pozdrawiam

Opublikowano
Witam.


Obecnie sprzedaje E90 335i ( USA) i szukam bardzej komfortowego auta.

Wybieram pomiędzy 528i x-drive 2012-2013 ze stanów oraz 525d-530d 2010-2011 z EU/Polska do 70 tys. PLN

528i maja oczywiscie mniejsze przebiegi ( ok. 100 tys km) i nowsze roczniki, ale są kłopoty z sprzedaniem.

525/530d są starsze i mają większe przebiegi..

 

Wielu ofert na te amerykańskie 528i to też nie ma. Za bardzo wyboru nie ma, większość po total loss, po poważnych wypadkach. Badalem rynek pod swoim kątem, i większość to poważne ulepy.

W dodatku są bardzo różne opinie o tym silniku dwulitrowym bi-turbo, nie boisz się tego silnika? Nie lepiej, jeśli już i tak bierzesz pod uwagę auta z USA, to kupic rok starszy ale 6-cylindrowy 528i lub 530i z silnikiem N53? 258 albo 272 KM?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Moderatorzy
Opublikowano
Czego się bać 528i bardzo fajnie jeździ :)
Opublikowano
Witam.


Obecnie sprzedaje E90 335i ( USA) i szukam bardzej komfortowego auta.

Wybieram pomiędzy 528i x-drive 2012-2013 ze stanów oraz 525d-530d 2010-2011 z EU/Polska do 70 tys. PLN

528i maja oczywiscie mniejsze przebiegi ( ok. 100 tys km) i nowsze roczniki, ale są kłopoty z sprzedaniem.

525/530d są starsze i mają większe przebiegi..

 

W dodatku są bardzo różne opinie o tym silniku dwulitrowym bi-turbo, nie boisz się tego silnika? Nie lepiej, jeśli już i tak bierzesz pod uwagę auta z USA, to kupic rok starszy ale 6-cylindrowy 528i lub 530i z silnikiem N53? 258 albo 272 KM?

 


4-cylindrowy N20 w 528i nie jest silnikiem bi-turbo !! Nazwa Twin Power Turbo nie oznacza 2 turbin :D . Silnik jest cichy , pracuje prawie bez wibracji , w miarę oszczędny ale tylko na trasie ( 8,5-9.00 l PB/100km ) , w mieście takim jak WWA potrafi wziąć i 13 l . Kolego Mironov222 spróbuj dołożyć kilka USD i kup już model po liftingu .

Opublikowano
Ale to słuchajcie... Nie miałem nigdy BMW, ale że zamierzam kupić, to pytanie dość istotne:


Czy np silnik 525d, 218KM, 380Nm jest dla samochodu ważącego 1,7 tony słaby?

To za mało do tego samochodu?


Prędkość maks podawana to 222km/h. 8,3 do setki to może nie szał, ale nie zamierzam się nim ścigać.

 

Większość aut na drodze ma ponad 10 sekund do 100 i jakoś jeździ. 8 to dużo lepszy wynik.

Myślę, że opinie, że to za mało są od osób, które jeżdżą jeszcze szybszymi autami. To już tak jest, że człowiek się przyzwyczaja i jak ma auto 6s do 100 to jak wsiądzie do 8s to powie, że to nie jedzie. Jak już wiele osób pisało sam się przejedz i oceń. Tylko najlepiej jakbyś sobie zorganizował auto na weekend. Taka jazda testowa na pół godziny to wiele nie mówi.


Gdzieś na forum ktoś pisał, że mają w firmie flotę F10 2 litrowych deaseli i te 525 się częściej psują niż 520 b47. To może też weź pod uwagę przy zakupie.


Ja mam 520 xDrive b47 od nowości, przejechane 40k i jestem zadowolony z zakupu. Myślałem najpierw o f30 z mocniejszym silnikiem ale jednak wybrałem większy komfort z mniejszym silnikiem i nie żałuję.


hejka,

a od kiedy dokładnie wprowadzono siniki b47 dla podwójnej turbiny, bodajże 224KM?








Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Opublikowano

B47 w F10 są tylko w wersji 190KM (520d). 525 w F10 to był silnik N.


W G30 wersja 525 jest już z silnikiem B47 (231KM), tylko tu nie ma opcji xdrive obecnie i nie wiem czy będzie.

Opublikowano

Witam wszystkich,

Szukam 528i 6-cylindrowego 258km.

Praktycznie wszystko sobie już ustaliłem, oprócz jednej rzeczy. Auto, które chcę kupić nie ma przełączania trybu jazdy: Eco, comfort, sport.

Chciałbym prosić o pomoc w podjęciu decyzji zakupu bez tego systemu.

Czy auto będzie gorzej jeździć, wolniej itd.

Proszę o pomoc w tej kwestii.

Dziękuję i pozdrawiam

Tomek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest to fajny bajer. Czy potrzebny? Ja mimo wszystko uzywam. Tym bardziej ze w sport auto sie dobrze usztywnia. A w comfort jest kanapa. Jak ci to zbedne przestawiasz galke w lewo i skrzynia bedzie w trybie sport i bedzie zmienial biegi pozniej, ale zawias bedzie bez zmian.

🙃🙃

Opublikowano

Przede wszystkim trzeba odróżnić przełączanie trybów od aktywnego zawieszenia. Przy aktywnym zawieszeniu trybów jest 5 i rzeczywiście jest różnica w sztywności. Przy braku są zazwyczaj trzy tryby a główna różnica to reakcja pedału gazu, praca automatycznej skrzyni. Miałem jedną F11 bez trybów i nie odczuwałem braku, normalnie i tak jeżdżę w środkowym (comfort), wyższe obroty załatwiałem sportem skrzyni.


Jeśli chodzi o auto z DDC to rzeczywiście, różnice są większe ale DDC trzeba lubić. Ja akurat fanem aktywnego zawiasu nie jestem, ponieważ to zawsze są miękkie spręzyny w porównaniu do zwykłego zawieszenia i w typowo sportowej jeździe jest gorsze. Z drugiej strony F10/11 to kanapa i sportu w tym aucie jest raczej mało, więc czasem ten comfort+ się przydaje - w połączeniu z komfortami robi z auta prawdziwą kanapę :)

Opublikowano
Jak wygląda awaryjność i koszty eksploatacji silnika B47 (190 PS) vs N47 (218 PS). Pytałem się jakiś czas temu o silnik N47 (184 PS) i nowszy 190-konny diesel wypada podobno znacznie lepiej w porównaniu. Jako, że 525d był oferowany do końca produkcji F10 zastanawia mnie czy cierpi on również na typowe dla silników N47 przypadłości i czy warto go w ogóle rozważyć, czy też szukać koniecznie auta z B47 (190 PS).
Opublikowano
Ja trochę tego lęku przed N47, szczególnie z końca produkcji nie rozumiem. Tak, 218ps to zwykłe N47 więc "problemy" ma podobne, ale zasadniczo w normalnych egzemplarzach te problemy sprowadzają się co najwyżej do łańcucha - a tu taka moja mała porada - warto spojrzeć sobie na rozrząd w N47 i B47 i można się nieźle zdziwić :D Pamiętaj, że wiele "problemów" i legend wokół nich wynika też z wieku, N47 klepią od 2007, B47 od 2015; wiele jeszcze nie wiemy ;) W B47 dla przykładu masowo padały EGRy, ale jako że to głównie w ramach gwarancji było, no to jakoś się tak głośno nie mówi :)
Opublikowano
zgadzam się, kilku znajomych mechaników zajmujących się BMW twierdzi, że N47 to bardzo udany silnik... za wyjątkiem rozrządu którego trzeba pilnować :cool2:
Opublikowano

Wisi przynajmniej od października 2017.


Jeśli szukasz 535d, to spójrz na mobile.de... w jednym komisie w Rotterdamie w Holandii jest ładne wypasione bezwypadkowe 535d za 15 tys euro.

Oglądalismy te auto na zywo, ale kolega się uparł że musi mieć czarne wnętrze i w końcu kupił inne 535d.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
zgadzam się, kilku znajomych mechaników zajmujących się BMW twierdzi, że N47 to bardzo udany silnik... za wyjątkiem rozrządu którego trzeba pilnować :cool2:

 

Dokładnie też tak uważam. Podobno te ostatnie roczniki są poprawione, że nic się nie dzieje...

Z resztą wczoraj późnym wieczorem wystawiłem samochód na otomoto, a dzisiaj go sprzedałem :) Więc F10 520d jest u mnie historią - ale nigdy złego słowa na ten silnik nie powiem - mnie on bardzo odpowiadał - idealny kompromis osiągów i ekonomii. Co prawda czekam na 530d w G30, ale nie wiem, czy dobrze zrobiłem wybierając większy motor... Jak odbiorę i pośmigam, to pewnie podzielę się uwagami...

Opublikowano

ja obecnie przy prawie 370tyś. przy okazji wymiany pękniętej rurki gumowej zrobiłem serwis filtrów, oleju, przegląd, zaglądałem w celu czyszczenia do klapek wirowych, kolektora dolotowego i sprawdzenie przepustowości DPF.... zaskoczony byłem:

- kolektor dolotowy owszem czarny, ale jak rura wydechowa (osmolony, ale bez stałych zawiesin)

- klapki wirowe w normalnym stanie - nie było sensu wymieniać (wyczyszczone razem z kolektorem)

- DPF: parametry ciśnień w połowie dopuszczalnych norm (np. max odczyt na wolnych obrotach to 25 a u mnie 13 :cool2: )

- silnik suchy (bez żadnych, najmniejszych zapoceń)


tak, że ten tego ..... :8)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Klapy wirowe warto wymienić przy demontażu w tym N47 są wbudowane w uszczelkę, a koszt w ASO to ok. 80zł/komplet

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.