Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jeżdżę dużo po niemieckich autostradach i bardziej mi zależy na lepszej pracy silnika przy wysokich prędkościach, żeby mniej męczył się na wysokich obrotach . Przyspieszenie jest drugorzędna sprawa.

Dzięki za odpowiedź :)

 

Jażdże sporo (w tym autostradami) i niestety 520D jest w elastyczne do 160-170km/h (podobne odczucia co do elastyczności w 3 litrowym silniku miałem przy 200-210 :D )


PS - tak dla porównania, to przy skrzyni automatycznej 2000obr/min mam przy 130km/h, a w 3l jednostce przy 160km/h :D

Opublikowano
Przewaga 3l :D następne wozidełko na pewno w automacie a co do pojemności to się zobaczy z czasem ze względu na pięcio kilometrowe odcinki dojazdu do pracy ...ale pojemność jednak kusi.
Opublikowano

Witam wszystkich .

Sprzedałem niedawno swoje e60 w dieslu i przymierzam sie do zakupu f10 z 2011r.

Nie mam dylematu czy diesel czy benzyna bo 80 % jazdy to miasto dlatego pomimo całej mojej sympatii do diesla muszę kupić benzynę.

Do rzeczy , myślę o 2 silnikach uturbione 2,0 albo wolno ssak 3.0

Co moglibyście polecić na krótkie trasy w mieście i trasa 2-3 razy w roku około 5000km

Bardziej do mnie przemawia 3.0 R6 ale wiem że trzeba go będzie wysoko kręcić dlatego myśle o tym mniejszym silniku ale uturbionym.Z waszego doświadczenia jakiego spalania można się spodziewać po tych silnikach i na co zwrócić uwagę przy zakupie dodam że od rana czytam ten wątek i jakoś nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi w sumie myślę że nigdy jej nie znajdę bo każdy z nas jest inny i ma inne preferencje ale miło by było usłyszeć kilka słów od posiadaczy którzy użytkują już ten model jakiś czas.

Lpeiej mi pomóżcie bo chodzą mi głupie pomysły po głowie a mianowicie zakup mazdy 6 2.0 sport nav :mad2: :mad2:

pozdrawiam

Opublikowano

Jakbys czytał to bys wiedział, że 3 lity też ma turbo i to dwie

Jakbys czytał to bys znalazł, że benzyna 2.0 turbo w miescie pali 10l+ w trasie da sie zejsc w okolice 7-8l, ale kazdy inaczej jezdzi i te spalania trzeba traktowac szacunowo.

Na co zwrócić przy zakupie? Serio? :search:

Opublikowano

czytałem kolego tylko własnie opinie odnośnie spalania były rozbieżne (wiadomo styl jazdy)

Zgadza się i wiem to że 3.0 ma turbo ale jest też 3,0 bez turbo o ile mi wiadomo .Tak więc powtórzę się interesuje mnie opinia na temat 2.0 turbo i 3.0 ws a nie turbo.

Tak a co w tym złego że pytam na co zwrócić uwagę przy zakupie ?

jeśli ktoś zapyta mnie na co zwrócić uwagę przy zakupie n47 to nie zapytam "serio?" tylko podpowiem na co można zwrócić uwagę np układ kierowniczy pod względem wycieków ,wycieki z pod miski i podstawy filtra,rozrząd ,dpf i jest jeszcze tego trochę więc nie uważam że pytanie na co zwrócić uwagę przy zakupie nie jest czymś normalnym.

Pozdrawiami

Opublikowano
dokładnie pisząc w bmw e60 520d z silnikiem n47 miałem wyciek płynu na łącznio drążka który wychodzi od kierownicy i łączy się z maglem ,na tym łącznio był wyciek a sprawcą był oring.(20zł)
Opublikowano

Koledzy szukam f10 z 3litrowym dieslem z początku produkcji. Wiem, że początek produkcji jest dosyć ryzykownym okresem w życiu auta, ale liczę na to, że po 7/8 latach problemy wieku dziecięcego zostały wyeliminowane/naprawione w ASO itd. Oba auta mają niskie przebiegi i są z PL salonu..Czy powinienem na coś szczególnego zwrócić uwagę?


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-30d-245km-salon-pl-1-wlasciciel-100-bezwypadkowy-adaptive-wentylacja-ID6zORgZ.html


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-bmw-530d-seria-5-ID6zqmOW.html

Opublikowano
Pierwsze auto ma zregenerowaną (pomalowaną) kierownicę, ale nie mówię, że to coś bardzo złego :)
Opublikowano
januk87 Chcesz kupić auto którego ewentualne koszty mogą być bardzo wysokie i jeżeli pytasz na co zwrócić uwagę to znaczy że nie wiesz za dużo o tym aucie i silniku więc weź kogoś kto się zna albo sprawdź w serwisie/aso w innym przypadku szansa że kupisz auto w słabym stanie w które zapakujesz w krótkim czasie duże pieniądze jest wysoka... Ja nie wiem jak można nowoczesne auto z silnikiem diesla kupować bez gruntownego sprawdzenia błędów/parametrów pracy komputerem...
Opublikowano

Blade1984 Ja nie chce żadnego diesla kolego,wyraźnie napisałem że szukam tylko benzyny.Oczywiście masz racje jeżeli chodzi o koszta ale kupując takie auto chyba się z tym liczymy???Ja napewno. To ciekawa teoria bo znajomy mechanik z serwisu bmw powiedział mi że akurat 520i to dobra opcja .Masz może jakieś konkrety którymi podeprzesz swoją teorię ?

pozdrawiam

Opublikowano
januk87 napisałem ogólnie nie do Ciebie jeśli chodzi o silnik diesla. Jeżeli jesteś świadomy kosztów ok ale nie każdy jest. To nie chodzi tylko o silnik ale o serwis takiego auta. Mam znajomych co chcieli kupić e60 czy f10 śmietniki i pytali o opinie to jak im pokazałem ceny części to się sini zrobili. Jak kupujesz leciwe auto premium za 20 kilka procent wartości początkowej to z kosztami utrzymania wysokimi trzeba się liczyć.
Opublikowano

Rozumiem i tak jestem świadomy kosztów utrzymania tym bardziej ze wszystko co robiłem w swoich bmw było zawsze robione na ori częściach tak wiec wiem na co się pisze szukam auta z przebiegiem do 100 tys km dlatego tez liczę się z tym ze na dzień dobry dycha może pęknąć...

Dobra nie ma co medytować o tym bo nie po to tu jestem .

Tak wiec nadal miłe widziane opinie użytkowników benzyniaków f10

Opublikowano
Witaj januk87 też szukam od dłuższego czasu BMW z podobnymi kryteriami, no może trochę młodszej. Bardzo chciałem mieć 535i xDrive w wersji europejskiej do 100 tys km ale takich samochodów praktycznie nie ma. Ostatecznie zacząłem szukać 528i xDrive ale po 2015 bo ten silnik miał podobno parę wad i wtedy zostały usunięte (rozrząd, pompa oleju) ale niech się wypowiedzą mądrzejsi. Myślałem też ostatecznie o 6 cylindrowym diesel-u ale przy trasach po max 10 km może być duży problem z DPF. Życzę powodzenia w zakupie ale będzie Ci ciężko znaleźć rocznik 2011 do 100 tyś km w wersji europejskiej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki masz budżet na to auto? Bo ja na szybko teraz spojrzałem w swoich źródłach i dwie sztuki widzę od zaraz, 2012 (74 tys km) i 2014 rok (65 tys km), więc chyba jakiś wybór jest.
Opublikowano
Nie mam konkretnego budżetu, chciałbym kupić rocznik 2013-14 dla 535i a ostatecznie pow 2015 dla 528i. Wiem, ze jest kilka sztuk ale ciężko wybrać wśród 3 szt w całej Polsce.
Opublikowano
Pierwsze auto ma zregenerowaną (pomalowaną) kierownicę, ale nie mówię, że to coś bardzo złego :)

 

W f10 żeby regenerować kierownice to musi być przebieg kolo 400tys km

Opublikowano
Witam. Co to za kontrolka w f10 się pali pod zegarami. Niebieski dystrybutor strzalka i 7km. Ta odległość cały czas rośnie ale nie nie wiem co to jest. Zrobię np 50 km A tam się zwiększy o np 1km . Co to oznacza? Dziekuje
Opublikowano
To występuje chyba tylko w trybie eco pro. Jeśli jeździsz w miarę oszczędnie to pokazuje ile kilometrów więcej (teoretycznie) możesz przejechać na ilości paliwa jaką masz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.