Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
zależy od osoby, ja bym dorzucił jeszcze silnik minimum 3 litry, skórę i mpakiet

Strzelam, że za F10 z takim wyposażeniem, z 11r. 20d i uszkodzoną nie da więcej niż 40-50k

poczciwa 30d w m-pakiecie ze skórą wyszłaby go pewnie 2x tyle.

Opublikowano
Auto musi mieć, skórzaną multifunkcyjną kierownice, automatyczną klimę, dobre audio, porządne fotele trzymające na boki, xenon, czujnik deszczu, czujniki parkowania i podgrzewanie foteli, chyba wszystko, reszta to już dodatki bez których się obejdę.
Opublikowano (edytowane)

Cześć.

Przymierzam się powoli do zmiany swojego obecnego samochodu ponieważ kończy mi się leasing. Zastanawiałem się nad serią 4 ale niestety, miałem ją w testach na tydzień czasu gdzie traktowałem ją normalnie tak jak swój obecny samochód, odbyłem jedną podróż z Warszawy do Krakowa z pasażerami i auto okazało się za ciasne. O ile ja miałem względny komfort o tyle pasażerowie z tyłu (dwie dorosłe osoby) już nie koniecznie. Wiadomo, najchętniej kupił bym nowe G30 ale dobrze wyposażone, z 3 litrowym diesel V6 swoje kosztuje a ja mam jeszcze na tapecie przez najbliższe 2 - 3 lata inwestycję budowlaną i obciążenie ratami w wysokości 4k + pozostałe opłaty takie jak serwis czy ubezpieczenie, mogłyby nadwyrężyć mój budżet :(.

 

Dlatego mam do wyboru, albo kupić auto nowe, salonowe pokroju mondeo czy nowej insigni, albo kupić 2 - 3 letnie BMW F10 3.0D R6 258PS. Wybór moim zdaniem tu jest dość oczywisty. Wystarczy przejechać się BMW po czym wsiąść do Opla czy Forda a różnicę każdy dostrzeże sam. Z drugiej jednak strony boję się używanego auta :(. Do tej pory zawsze kupowałem nowe, jeździłem 3 - 4 lata, byłem pierwszym właścicielem, auta zawsze na czas a nawet przed czasem serwisowałem a te odpłacały mi się bezawaryjną jazdą bo w żadnym prócz eksploatacji nie robiłem absolutnie nic. Kupując używany również na pewno będę szukał czegoś z przebiegami rzędu max 50 - 70kkm no i tylko polski salon żeby była historia pojazdu. Potrzebuję Waszej pomocy :(. Czy powinienem bać się zakupu takiego auta? Czy silnik jaki sobie wybrałem, jest trafnym wyborem czy radzili byście zastanowić się nad jakimś innym? Autem zapewne pojeżdżę te 3 - 4 lata więc jeżeli kupię go z przebiegiem 70kkm to po 4 latach będzie miał już przejechane powyżej 200kkm (w granicach 220kkm). Jak te silniki sprawują się przy takich przebiegach? Bo nie ukrywam że jedyną rzeczą jakiej najbardziej obawiam się w BMW to serwis bo wiem że ten potrafi być na naprawdę wysokim poziomie (finansowym oczywiście). Wiadomo, wszystko zależy jak się dba a ja na eksploatacji nie oszczędzam natomiast też ważne żeby na początku dobrze wybrać bo jak wybierzemy w ciemno wadliwy silnik o czym nawet nie mamy pojęcia to nawet i częste przeglądy i dbanie nie pomoże. Liczę bardzo na Wasza pomoc.

 

Aha, zapomniałem dodać, budżet jaki planuję przeznaczyć na zakup auta to tak max 190k brutto. Pytanie też czy za tą kwotę znajdę jakiś fajnie wyposażony egzemplarz, najlepiej Luxury z przebiegiem i silnikiem (o ile jest dobry) jaki sobie założyłem. Bo może okazać się że w tym budżecie i takiej konfiguracji to mogę kupić jakiegoś 2 - 3 letniego zajechanego grata.

Edytowane przez dizel1982
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tym budżetem jesteś już bardzo blisko G30 520d dobrze wyposażonego. Wg mnie zrobisz błąd pchając się w stary model. 520d daje radę zdecydowanie pod kątem osiągów, a strata wartości po kilku latach będzie zdecydowanie mniejsza.
Opublikowano
Z tym budżetem jesteś już bardzo blisko G30 520d dobrze wyposażonego. Wg mnie zrobisz błąd pchając się w stary model. 520d daje radę zdecydowanie pod kątem osiągów, a strata wartości po kilku latach będzie zdecydowanie mniejsza.

 

Powiem Ci że najchętniej to w ogóle nie pchał bym się w Leasing ponieważ jest on dla mnie kompletnie nie opłacalny z tego względu że nigdy nie jeżdżę samochodem dłużej niż okres leasingowania dlatego najchętniej kupił bym taki samochód w jakiś programie finansowania lub wynajmie długoterminowym. BMW ma Financial Service ale jak mi wyliczyli to myślałem że z krzesła spadnę. Teoretycznie powinienem przez te 3 lata spłacić jedynie wartość pojazdu. Wiecie jaka jest ich zdaniem wartość G30 po 3 latach???? Niespełna 60k. W ramach komentarza powiedziałem temu Panu tylko tyle, że bardzo chciałbym kupić na rynku wtórnym za 3 lata, takie G30 za 60k ... Audi ma w tej kwestii bardzo fajnie to skonstruowane. 3 lata, płacę 1% wartości katalogowej samochodu (za fajnie skonfigurowaną A6 policzyli mi 286k) i rata miesięczna to 2860zł brutto przy 15% wpłacie własnej i taki program to ja rozumiem. Dlatego właśnie zacząłem rozważać zakup F10. Do salonu Audi poszedłem tylko z ciekawości bo wolał bym chyba jeździć używaną F10 niż nowym Audi A6.

Opublikowano
Nie wiem co zo matołek policzył takie warunki, bo mi w Bawarii Katowice wyliczyli całkiem uczciwe wartości Comfort Lease (i to przy założeniach 3 lata/ 150 tyś km). Jakby co, mogę podrzucić namiary na osobę przygotowują ofertę.
Opublikowano
Nie wiem co zo matołek policzył takie warunki, bo mi w Bawarii Katowice wyliczyli całkiem uczciwe wartości Comfort Lease (i to przy założeniach 3 lata/ 150 tyś km). Jakby co, mogę podrzucić namiary na osobę przygotowują ofertę.

A czy to nie będzie tajemnicą i możesz zdradzić jaką masz ratę leasingu i jaka wpłata własna? Ja już nie pamiętam jaka była dokładna cena wyjściowa samochodu ale zrobili mi następującą kalkulację (roczny przebieg 40kkm):

- wpłata własna 75000zł brutto

- 36 raz po 3800zł brutto

co daje łącznie: 211800zł a samochód był skonfigurowany chyba za jakieś 260k. W każdym razie wychodziło tak że po tym okresie miałbym do wyboru, albo dopłacam ok 60k i wykupuję samochód albo oddaję i biorę kolejny ale musiał bym być chyba skończonym idiotą żebym oddał im taki samochód za niecałe 60k a oni by go zaraz sprzedali na bank za 2 albo i 3 razy tyle. Naprawdę dostałem takie warunki że w najgorszych snach się nie spodziewałem. Ja rozumiem że też są jakieś koszty tego leasingu albo to nawet niech on kosztuje 15k przez ten 3 letni okres to w dalszym ciągu dają końcową wartość pojazdu poniżej 90k a przecież F10 z 2015r czyli 3 letnie chodzą po 120 - 130k.

Opublikowano

yyyy... no to teraz w sumie nie rozumiem Twojego problemu :(

 

Jeżeli za auto warte przy konfiguracji 260tyś zapłacisz 211800 + wykup za 60 tyś - to będzie całość warta 271800... w czym problem? 11800 kosztów takiego finansowania to chyba niezbyt wiele (zresztą sam napisałeś, że 15tyś kosztów mógłbyś zaakceptować)

 

nie ogarniam problemu :cry2:

 

PS - tym bardziej, że nikt nie broni wykupić za 60tyś i sprzedać dzień później za 90tyś :cool2:

Opublikowano

No właśnie problem polega na tym że ja chcę spłacić REALNĄ RZECZYWISTĄ utratę wartości tak żeby po 3 latach nie musieć wykupować tego samochodu tylko po prostu go zostawić i wziąć kolejny. W Audi za 286 000zł płacę 36 rat po 2860zł brutto co daje 102 960zł. Wpłata własna 15% czyli 42 900zł co po 3 latach daje 145 860zł. I tyle spłacam a po tym okresie zostawiam samochód spokojny że spłaciłem faktycznie to co ten samochód stracił. A w przypadku BMW, spłacam 211 800zł a sory, nie uwierzę nigdy w życiu że ten samochód po 3 latach straci tyle na wartości. Nie ma szans. Naprawdę, gdyby tyle stracił to ja już dziś i to za gotówkę, płacę od razu i biorę takie 3 letnie F10 za 70 - 80k (doliczam już koszty finansowania). Dajcie mi taki samochód bo ja nie mogę nigdzie znaleźć. Wszystko to co stoi to grubo powyżej 120 - 130k.

 

Jasne, nikt mi nie broni wykupić i sprzedać drożej tylko jak sobie przeliczysz pod kątem czysto podatkowym (odliczam połowę VAT-u) to taki wykup jest kompletnie nie opłacalny dlatego chcę zakupić auto właśnie w tego typu finansowaniu żeby nie musieć go spłacać do końca, bujać się z odsprzedażą i później oddawać jeszcze połowę VAT-u od sprzedaży.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
yyyy... no to teraz w sumie nie rozumiem Twojego problemu :(

 

Jeżeli za auto warte przy konfiguracji 260tyś zapłacisz 211800 + wykup za 60 tyś - to będzie całość warta 271800... w czym problem? 11800 kosztów takiego finansowania to chyba niezbyt wiele (zresztą sam napisałeś, że 15tyś kosztów mógłbyś zaakceptować)

 

nie ogarniam problemu :cry2:

 

PS - tym bardziej, że nikt nie broni wykupić za 60tyś i sprzedać dzień później za 90tyś :cool2:

 

Problem jest taki, że on nie chce kredytować BMW Polska i BMW Bank, bo z jakiej racji mają obracać jego pieniędzmi?

Opublikowano
(odliczam połowę VAT-u)

 

w sumie to tu jest pies pogrzebany... bo dla mnie (nie VAT-owca), koszt fonansowania w wysokości 11tyś zł na 3 lata (przy kwocie 260tyś) jest jak najbardziej do przełknięcia :cool2:

 

PS- w mojej ofercie na 520d było (wartości BRUTTO):

 

wartość pojazdu: 221tyś

opłata wstępna 10%: 22,1 tyś

raty: 36 x 3000 = 108 tyś

RAZEM KOSZTY: 130 100zł

 

WARTOŚĆ WYKUPU: 104 500zł (przy założeniach 3 lata/150 tyś km)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
(odliczam połowę VAT-u)

 

w sumie to tu jest pies pogrzebany... bo dla mnie (nie VAT-owca), koszt fonansowania w wysokości 11tyś zł na 3 lata (przy kwocie 260tyś) jest jak najbardziej do przełknięcia :cool2:

 

PS- w mojej ofercie na 520d było (wartości BRUTTO):

 

wartość pojazdu: 221tyś

opłata wstępna 10%: 22,1 tyś

raty: 36 x 3000 = 108 tyś

RAZEM KOSZTY: 130 100zł

 

WARTOŚĆ WYKUPU: 104 500zł (przy założeniach 3 lata/150 tyś km)

 

Pozdrawiam

 

No to gdybym ja taką ofertę dostał to nawet bym się nie zastanawiał. Niestety mi złożyli taką jak przedstawiłem, 75k wpłaty, 36 po 3800 i po 3 latach mogę wykupić za ok 60k albo oddać za darmo i wziąć kolejny. Gdybym dostał ofertę taką jak Ty czyli 22k wpłaty, i raty po 3k to brałbym w ciemno a po 3 latach nie było by mi szkoda tego auta zostawić i wziąć kolejnego. Bo u mnie wszystko rozchodzi się o to że ja nie chcę już samochodu wykupować. Chcę wziąć finansowanie, nie istotne jakie, z MAKSYMALNĄ kwotą wykupu żeby po tych 3 latach ten samochód zostawić i wziąć drugi. Ja nawet chętnie wpłacił bym i 25% żeby jeszcze nieco obniżyć kwotę raty.

 

A powiedz jak wygląda u Ciebie serwis? Jest jakiś pakiet doliczany do raty? Jak z ubezpieczeniem? Zamykasz się z nim w 10k za rok? Nie wiem jakie masz zniżki jeszcze, ja mam liczone maksymalne i w OC i w AC, nigdy nie byłem sprawcą żadnego wypadku ani kolizji, oczywiście takowych miałem kilka ale zawsze z czyjejś winy.

Opublikowano
miałem wliczony service Incusive 5 lat/100tyś (więc pewnie 2 pierwsze lata przeglądów gratis - w moim przypadku). Ubezpieczenie po mojej stronie (mam pełne zniżki, ale nie sprawdzałem ile wyniesie, bo auta jeszcze nie wziąłem)
Opublikowano
miałem wliczony service Incusive 5 lat/100tyś (więc pewnie 2 pierwsze lata przeglądów gratis - w moim przypadku). Ubezpieczenie po mojej stronie (mam pełne zniżki, ale nie sprawdzałem ile wyniesie, bo auta jeszcze nie wziąłem)

 

Czyli rozumiem że w tym pakiecie serwisowym service Incusive masz 5 lat lub 100kkm (w zależności co nastąpi pierwsze), darmowe przeglądy? Dobrze rozumiem? Bo jeśli tak to mi nawet udało by się zmieścić w tym przedziale bo tak średnio robię 35kkm rocznie ale zdarza się że mam i poniżej 30kkm więc jakby to zbilansować i gdybym się postarał to spokojnie jestem w stanie się w 100kkm zmieścić :). I to było by fajne gdybym przez te 100kkm miał darmowe przeglądy bo w przypadku BMW są to już nie małe koszty.

Opublikowano
No to dostałeś naprawdę fajną ofertę. Ciekaw jestem czy Comfort Lease z serwisem dostępny jest wyłącznie dla nowych samochodów czy może można w tym programie kupić również jakąś demówkę bo widzę że demówki są zazwyczaj naprawdę bardzo bogato wyposażone a można je kupić z przebiegiem rzędu kilku tysięcy kilometrów za cenę 5er w podstawie. Muszę pojechać do Bawarii bo do Inchcape na Prymasa Tysiąclecia po tak cudownej ofercie, nie wrócę na pewno.
Opublikowano
Ale ten pakiet Service Inclusive jest od kilku lat w cenie kazdego nowego. I jest to niezalezne od finansowania. Nie wazne czy wezmiesz comfort lese, zwykly leasing, leasing poza BMW czy gotowka.
Opublikowano
Ale ten pakiet Service Inclusive jest od kilku lat w cenie kazdego nowego. I jest to niezalezne od finansowania. Nie wazne czy wezmiesz comfort lese, zwykly leasing, leasing poza BMW czy gotowka.

 

Nowego tzn takiego "bez przebiegu" czy do demówek też jest dokładany?

Opublikowano

Moja F10 jest z programu Premium Selection i posiada wszystko jak auto nowe ,

czyli pełna gwarancja oraz pakiet serwisowy.

Auta było przeznaczone na sprzedaż na rynek polski

( nie wiem jak to jest z tymi z innego rynku ), potem jeździło

parę miesięcy jako auto zastępcze dla klientów premium.

Dostałem pełen opis auta , wyciąg z historii serwisowej gdzie była wymieniana tylko

jakaś drobnostka zawiązana z adblue.

W zeszłym tygodniu byłem na pierwszej inspekcji olejowej.

Ja jestem bardzo zadowolony , min. to co wg. mnie auto powinno posiadać to ma , cena była ok.

Może szukaj takiej opcji.

Bmw proponowało swój , podobno super leasing ale ja biorę od dawna od swojego leasingodawcy i nie byli

w stanie się nawet zbliżyć.

Opublikowano
Nie rozumiesz. On jest standardowo w aucie wyjezdzajacym z fabryki ktore ma trafic na rynek polski. A wiec demowki tez. Fakt mozna to odjac od standardu na zyczenie klienta i wtedy auto tansze chyba o 1000-1500pln ale nikt tego nie robi bo sie nie oplaca.
Opublikowano
Nie rozumiesz. On jest standardowo w aucie wyjezdzajacym z fabryki ktore ma trafic na rynek polski. A wiec demowki tez. Fakt mozna to odjac od standardu na zyczenie klienta i wtedy auto tansze chyba o 1000-1500pln ale nikt tego nie robi bo sie nie oplaca.

 

Ja wszystko rozumiem ponieważ inne marki mają podobne programy. Np przez chwilę zastanawiałem się czy nie wziąć jednak normalnej marki (nie premium) i rozważałem mondeo w wersji Vignale i tam mają podobny program przez 5 lat ale haczyk jest taki że program jest WYŁĄCZNIE dla fabrycznie nowych samochodów i tylko dla pierwszego właściciela. Jeżeli kupujemy demówkę, jesteśmy formalnie drugiem właścicielem ponieważ pierwszym był Ford i ten program już nas nie obejmuje. Dlatego właśnie pytam czy w przypadku BMW nie jest podobnie. Wolę się upewnić.

Opublikowano
Moja F10 jest z programu Premium Selection i posiada wszystko jak auto nowe ,

czyli pełna gwarancja oraz pakiet serwisowy.

Auta było przeznaczone na sprzedaż na rynek polski

( nie wiem jak to jest z tymi z innego rynku ), potem jeździło

parę miesięcy jako auto zastępcze dla klientów premium.

Dostałem pełen opis auta , wyciąg z historii serwisowej gdzie była wymieniana tylko

jakaś drobnostka zawiązana z adblue.

W zeszłym tygodniu byłem na pierwszej inspekcji olejowej.

Ja jestem bardzo zadowolony , min. to co wg. mnie auto powinno posiadać to ma , cena była ok.

Może szukaj takiej opcji.

Bmw proponowało swój , podobno super leasing ale ja biorę od dawna od swojego leasingodawcy i nie byli

w stanie się nawet zbliżyć.

 

No ciekawe ciekawe, ja obecnie zawsze wszystkie samochody biorę w Getinie i jestem raczej jednym z lepszych klientów ponieważ faktury mają zawsze płatne przed czasem, tego samego dnia w którym mi ją wystawiają od razu robię przelew także zobaczymy, będę z nimi próbował na pewno teraz negocjować leasing 100%. Może się uda. Wiem że są takie oferty dla sprawdzonych klientów bo mam znajomą która pracuje w Getinie i wiem też że klienci płacący na czas a zwłaszcza zarz po otrzymaniu faktury, należą do rzadkości.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.