Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

moim zdaniem sie nie oplaca :) 210kkm to juz czas na remoncik w tym czolgu. od osprzetu silnika po zawias... i na moj gust ma wiecej jak 210kkm :) kierownica wyslizgana jak tureckie sandaly... ale kto co lubi ;) za 21 000 brutto upolujesz w lepszym stanie 2013 moze 14r z duzo mniejszym przebiegiem, ale to moje zdanie.

 

w 2014 kupowalem niespelna 3 latka! z "podobnym" wyposazeniem za 92 000,- brutto. a przebiegu mial "ledwo" 120 000km.

 

po 6 latach i 200kkm przebiegu za te same pieniadze wg mnie sie nie oplaca ;P

Opublikowano
z tego co obserwuje mobile i autoscout to ciezko jest kupic aut z dobrym wyposazeniem w Mpakiecie przebiegiem 120000 za 21.000 jak juz sa to chodza po ok 25k... a wiadomo wyzszy przebieg nizsza cena...
Opublikowano
wiadomo w de aut jest od groma ale wiesz wywalić 100tys na cos z czego czlowiek nie dokonca bedzie zadowolony to tez nie dobrze..:D mam jeszcze kilka czasu takze bede szukal dalej.. ale dzieki za opinie ..:P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem dlaczego niektórzy tak się upierają przy mpakiecie biorąc diesla, do tego praktycznie najsłabszy możliwy silnik, a za tym najczęściej idzie niezbyt bogate wyposażenie wnętrza. Serio, ale mając określony budżet wolałbym wziąć lepszy silnik, lepsze fotele i ogólnie bogatsze wyposażenie wnętrza niż mpakiet. W końcu samochód oglądasz tylko do niego podchodząc i wsiadając. Ile to trwa? Sekundy, w porywach minuty. A całą resztę czasu spędzasz albo poza samochodem w ogóle go nie widząc albo w środku samochodu jadąc nim. Wolałbym mieć większą frajdę z jazdy mocną benzyną, która wciska w fotel (najlepiej wentylowany Komfort) niż mieć kilkanaście sekund frajdy, że widzę mpakiet na aucie, a jadąc nim słyszeć klekot, który w dodatku nie jedzie. No chyba, że ktoś kupuje samochód "dla sąsiadów", żeby "widzieli". Wtedy nie mam uwag :mad2: Oczywiście najlepiej mieć i najbogatsze wyposażenie i mpakiet, ale jeśli miałbym wybierać - wybrałbym jak wyżej opisałem.
Opublikowano (edytowane)

Hejo wszystkim :)

Pisze tutaj z zapytaniem byście poradzili mi chodz troche co wybrac za auto.

Tak wiec rozmyślam pomiędzy mercedes e-klasa a BMW serii 3 (f30/f31) / 5 (f10/f11).

Chicialbym by miało 180PS +.

Co do bezyna/diesel to nie wiem, gdyż bardziej skłonny jestem ku bezynie lecz jesli powiecie ze jednostka diesla jest lepsza to moze byc diesel. Co do kilometrów to jest rożnie, lecz głownie autorstrada.

Automat oczywiście .

 

Nigdy nie miałem BMW wiec nie mam jak porównać Wiec kieruje sie do was z pytaniem która jednostka BMW jest godna polecenia ? Tak by autko podłożylo mi z dwa lata plus bez większych problemów ?

Oraz czy serwis BMW jest dosc drogi ?

Edytowane przez Prikso
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hejo wszystkim :)

Pisze tutaj z zapytaniem byście poradzili mi chodz troche co wybrac za auto.

Tak wiec rozmyślam pomiędzy mercedes e-klasa a BMW serii 3 (f30/f31) / 5 (f10/f11).

Chicialbym by miało 180PS +.

Co do bezyna/diesel to nie wiem, gdyż bardziej skłonny jestem ku bezynie lecz jesli powiecie ze jednostka diesla jest lepsza to moze byc diesel. Co do kilometrów to jest rożnie, lecz głownie autorstrada.

Automat oczywiście .

 

Nigdy nie miałem BMW wiec nie mam jak porównać Wiec kieruje sie do was z pytaniem która jednostka BMW jest godna polecenia ? Tak by autko podłożylo mi z dwa lata plus bez większych problemów ?

Oraz czy serwis BMW jest dosc drogi ?

 

Co znaczy "dość drogi"? To pojęcie bardzo względne. BMW jest marką premium i jeśli będziesz serwisować samochód jak należy, bez żadnych rzeźb i kombinacji, na oryginalnych częściach to oczywiście zapłacisz więcej niż za Peugeota czy Skodę. Nie chcę oceniać czy to drogo czy tanio, ale podam kilka przykładów normalnego serwisu na oryginalnych częściach, ale poza ASO. Wymiana oleju w automacie 8-biegowym: ok. 1800zl. Świece zapłonowe - 350zł. Hamulce przód - jakieś 2500zł, tył ok. 2000zł. Olej silnikowy z filtrem oleju, powietrza, kabinowy - jakieś 700zł. Porównanie z ASO - jak nie mają jakiejś promocji to podane ceny trzeba pomnożyć przez 2, a czasami 3. Do tego z reguły opony. 18" - 3000zł. 19" - 4000zł. Amortyzator ze zmienną siłą tłumienia ok. 1200zł/szt. Przednia szyba (dla wersji z HUD) - ok. 3100zł. Gorzej jak nie mówimy o zwykłej eksploatacji tylko o jakiejś awarii - te bywają tylko drogie i bardzo drogie :D Oczywiście w dieslu jest więcej pierdółek do popsucia, trzeba wypalać DPF. Po dwóch dieslach stwierdziłem, że pora wrócić do benzyny i nie narzekam. OK, pali więcej niż diesel, ale przynajmniej jest spokój. Żadnych wadliwych kolektorów ssących (3000zł), żadnych kół pasowych (2000zł), żadnych DPF-ów (4500zł), żadnego problemu z wypalaniem DPF-a. No i dźwięk znacznie lepszy będziesz miał w silniku benzynowym.

 

Z silników BMW unikałbym dwulitrowych jednostek 2.0 (520d, 184KM) i tych uturbionych 2.0 (528i, 245KM). 3-litrowy diesel jest OK, podobnie jak 3-litrowe benzyny, choć wiadomo, że nawet te silniki mają swoje mocniejsze i słabsze strony. Pamiętaj, że w tym gównianym 2.0d wypadałoby zrobić rozrząd (z tego co kojarzę ok. 4000zł taka impreza kosztuje).

 

A co do akcyzy - zawsze można poszukać samochodów już zarejestrowanych w naszym kraju. Wtedy akcyza aż tak nie boli jak przy sprowadzanych.

Opublikowano
Nie wiem dlaczego niektórzy tak się upierają przy mpakiecie biorąc diesla, do tego praktycznie najsłabszy możliwy silnik, a za tym najczęściej idzie niezbyt bogate wyposażenie wnętrza. Serio, ale mając określony budżet wolałbym wziąć lepszy silnik, lepsze fotele i ogólnie bogatsze wyposażenie wnętrza niż mpakiet. W końcu samochód oglądasz tylko do niego podchodząc i wsiadając. Ile to trwa? Sekundy, w porywach minuty. A całą resztę czasu spędzasz albo poza samochodem w ogóle go nie widząc albo w środku samochodu jadąc nim. Wolałbym mieć większą frajdę z jazdy mocną benzyną, która wciska w fotel (najlepiej wentylowany Komfort) niż mieć kilkanaście sekund frajdy, że widzę mpakiet na aucie, a jadąc nim słyszeć klekot, który w dodatku nie jedzie. No chyba, że ktoś kupuje samochód "dla sąsiadów", żeby "widzieli". Wtedy nie mam uwag :mad2: Oczywiście najlepiej mieć i najbogatsze wyposażenie i mpakiet, ale jeśli miałbym wybierać - wybrałbym jak wyżej opisałem.

kolego mieszkam w de i benzyna na pewno nie wchodz w gre mam ponad 700km .. a szczeze Mowiac jakos bez Mpakietu to wuto Mi sie nie widzi tak samo jak E60... Poprustu to Auto nie wyglada..:D a Jak Mam wygac nie malo kasy to chce miec auto wiadomo zeby sie jakos prezentowalo i jezdzilo.. wsumie nie upieram sie nad 2.0 jak bym Kupil 3.0 to tez Bym był zadowolony..;D ale co za Tym idzie wiekszy podatek drogowy ale jakiegos szału to tam nie ma.. a czy te 2.5L sa na podwojnej turbinie..?

Opublikowano
Mi się bardziej pakiet luxury podobał, ale to już subiektywne odczucia. Być może do 520d lepiej pasuje, chociaż 6 cylindrów lepiej pasuje w każdej wersji ;) Gdyby nie ta chora akcyza...

 

Wszystko zależy od tego na co kogo stać :(

Opublikowano

Dzięki za konkretne informacje :cool2:

Raczej czarno-białe te ceny choć coś za coś :D

 

 

Z silników BMW unikałbym dwulitrowych jednostek 2.0 (520d, 184KM) i tych uturbionych 2.0 (528i, 245KM). 3-litrowy diesel jest OK, podobnie jak 3-litrowe benzyny, choć wiadomo, że nawet te silniki mają swoje mocniejsze i słabsze strony. Pamiętaj, że w tym [bAD] 2.0d wypadałoby zrobić rozrząd (z tego co kojarzę ok. 4000zł taka impreza kosztuje).

 

Mógłbyś sprecyzować ta odpowiedz czemu te unikać?

Gdyż właśnie patrzyłem na ten 528i..

 

523i oraz 535i mogę brać pod uwagę?

 

A ktoś wie, które z serii 3 unikać?

Opublikowano

W 520d masz 2 rodzaje silników:

- 184KM (robione chyba do połowy 2014) - kod N47

- 190KM (od połowy 2014) - kod B47

 

Tego 184KM raczej zaleca się unikać. Ten 190KM B47 jest podobno poprawiony. Mam taki, przejechałem 37k km dotychczas i nie miałem problemów (tylko olej wymieniam 2x częściej niż wskazania komputera, tak profilaktycznie).

Opublikowano

Tego 184KM raczej zaleca się unikać.

 

 

geno1234

Głupoty opowiadasz :duh: większość ma te silniki i nie narzekają B 47 zobaczymy za parę latek co w nich się sypać będzie :norty:

Tapniete LG F60
Opublikowano
W 520d masz 2 rodzaje silników:

- 184KM (robione chyba do połowy 2014) - kod N47

- 190KM (od połowy 2014) - kod B47

 

Tego 184KM raczej zaleca się unikać. Ten 190KM B47 jest podobno poprawiony. Mam taki, przejechałem 37k km dotychczas i nie miałem problemów (tylko olej wymieniam 2x częściej niż wskazania komputera, tak profilaktycznie).

moje B47 ma przejechane ponad 51 tys km - oliwa wymieniana co 10-12 tys i na razie złoto :cool2:

Opublikowano
Tego 184KM raczej zaleca się unikać.

 

 

geno1234

Głupoty opowiadasz :duh: większość ma te silniki i nie narzekają B 47 zobaczymy za parę latek co w nich się sypać będzie :norty:

 

Dlaczego głupoty? Piszę to co tutaj na forum jest napisane tylko trzeba się dokopac w roznych postach. Nie napisałem, że ja zalecam unikać, tylko, że na forum zaleca się unikać.

Przed zakupem dokładnie przeczytałem dział o F10 u najczęściej odradzane silniki to 520d 184 i 528i. Nie wiem jak to się przekłada na dane o awaryjności jakie ma BMW ale tutaj na forum jest mowa o problemach w tymi silnikami.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

moje B47 ma przejechane ponad 51 tys km - oliwa wymieniana co 10-12 tys i na razie złoto :cool2:

 

Oj niedobrze,tak rozpieszczać silnik :naughty:

Przyzwyczai się do dobrego, a później przy ewentualnych 15tys będzie wywalał błędy.Te silniki tak mają, jak skrzynie bardzo szybko adoptują się zwłaszcza do dobrego :wink:

Edytowane przez Andrzej62
Opublikowano
Tego 184KM raczej zaleca się unikać.

 

 

geno1234

Głupoty opowiadasz :duh: większość ma te silniki i nie narzekają B 47 zobaczymy za parę latek co w nich się sypać będzie :norty:

 

Dlaczego głupoty? Piszę to co tutaj na forum jest napisane tylko trzeba się dokopac w roznych postach. Nie napisałem, że ja zalecam unikać, tylko, że na forum zaleca się unikać.

Przed zakupem dokładnie przeczytałem dział o F10 u najczęściej odradzane silniki to 520d 184 i 528i. Nie wiem jak to się przekłada na dane o awaryjności jakie ma BMW ale tutaj na forum jest mowa o problemach w tymi silnikami.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

 

to nie jest znak ze wszystkie takie są, jak się dba to się ma :D

Tapniete LG F60
Opublikowano

moje B47 ma przejechane ponad 51 tys km - oliwa wymieniana co 10-12 tys i na razie złoto :cool2:

 

Oj niedobrze,tak rozpieszczać silnik :naughty:

Przyzwyczai się do dobrego, a później przy ewentualnych 15tys będzie wywalał błędy.Te silniki tak mają, jak skrzynie bardzo szybko adoptują się zwłaszcza do dobrego :wink:

 

hahaha nie rozpieszczam :mrgreen: - dostaje to co ma dostać i ma jeździć - wbrew producentowi i serwisowi - jak najdłużej bezawaryjnie . Dodam też że warto raz na jakiś czas zapodac do zbiornika przy tankowaniu gnojówki dodatek czyszczący BMW - wtryski go bardzo lubią :D - odwdzięczają sie cichą i precyzyjną pracą :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki za konkretne informacje :cool2:

Raczej czarno-białe te ceny choć coś za coś :D

 

 

Z silników BMW unikałbym dwulitrowych jednostek 2.0 (520d, 184KM) i tych uturbionych 2.0 (528i, 245KM). 3-litrowy diesel jest OK, podobnie jak 3-litrowe benzyny, choć wiadomo, że nawet te silniki mają swoje mocniejsze i słabsze strony. Pamiętaj, że w tym [bAD] 2.0d wypadałoby zrobić rozrząd (z tego co kojarzę ok. 4000zł taka impreza kosztuje).

 

Mógłbyś sprecyzować ta odpowiedz czemu te unikać?

Gdyż właśnie patrzyłem na ten 528i..

 

523i oraz 535i mogę brać pod uwagę?

 

 

Dlaczego unikać 2-litrowego, 4-cylindrowego 528i możesz poczytać m.in. tutaj: http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=250141

Pokrywa się to z tym co mówią o tym silniku mechanicy, podobno niezbyt udana konstrukcja.

 

3-litrowy, 6-cylindrowy 528i to zupełnie inna para kaloszy - ten silnik (N53) jest godny polecenia, ale zdaje się był montowany tylko na początku produkcji F10 (2010-2011). Tak samo myślę, że można polecić motory siedzące w 530i i 535i, a z diesli ten z 530d. Ogólnie BMW słynie raczej z 6-cylindrowych motorów, te są bardziej dopracowane i pancerne. Dlatego te są polecane. Wiadomo, że dwulitrówki też jeżdżą (a z uwagi na akcyzę, w modelu F10 jest ich przeważająca liczba), ale pytałeś o polecane motory, a nie te kupowane jako nowe z rozsądku :)

Opublikowano
A nie odwrotnie ??

Nie. 525 218Ps to N47 2.0d

525 204PS N57 to było jeszcze 3.0d

 

Jakoś w 2012 chyba zaczęli montować w 525 ten 2.0d 218PS

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.