Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam szybkie pytanie.

Przymierzam się do kupna tego BMW.

Zastanawiam się nad ewentualnymi pakietami czy też wyposażeniem dodatkowym. Jako użytkownicy pewnie wiecie co się przydaję a co nie, czy też co jest awaryjne.

Może doradzicie mi też coś z silnikiem(tylko benzyna w 10 lat zrobiłem poprzednim samochodem 120 tyś i ta tendencja utrzyma się również w nowym aucie) myślę o podstawowej jednostce, ale słyszałem, że jest awaryjna więc inne wchodzą też w grę. Co możecie powiedzieć o silniku 2,0 184km i 245km?

Czy przyda mi się Xdrive? Mieszkam nad morzem, więc zimy srogie nie są. Czy też jakieś strome podjazdy do rzadkość, wyjazdów w góry nie planuje.

Chodzi oczywiście o samochód nowy z salonu, tyle jest tych opcji, że nie mam pojęcia co wybrać. Na szybko wziąłem komfortowe fotele+skóra i wentylacja, rozszerzoną nawigacje,adaptacyjne światła led, ogólny pakiet luxury, wyświetlacz head up, lepszy system audio, kamera cofania, przyciemniane szyby, wykończenia drewniane.

Sytuacja jest naprawdę podbramkowa został 1 model do zamówienia w salonie żebym dostał go na koniec maja/początek czerwca. A tak to będę musiał czekać do sierpnia :(.

Do jutra Mercedes zaproponował mi również mega rabat na nową E klase(ale boję się trochę nowego samochodu wiadomo o co chodzi awarię itd). Jednak salon BMW nie stoi w tyle bo też ponad 30 k rabatu dostałem :)

Opublikowano
Hej. Zastanów się jeszcze nad EDC, dynamiczną zmiana twardości amortyzatorów, automatyczną klapą bagażnika no i przyciemnianymi automatycznie lusterkami wstecznymi i bocznymi. Poza tym brak uwag do wyposażenia :)
Opublikowano

Wg mnie xdrive Ci sie nie przyda. A kosztuje, moze sie zepsuc i podwyzsza spalanie.

 

Do wyposarzenia dodalbym dostep komfortowy. No I automat oczywiscie, ale tutaj na pewno masz juz jakas swoja decyzje.

 

Ja z silnika 245 jestem bardzo zadowolony. Ale jest tutaj kilka watkow o tym ze potrafia sie psuc. Wydaje sie ze ma to zwiazek z problemami z poczatku produkcji tego silnika. Ja mam 2014 I poki co jest ok. Ty bedziesz mial jeszcze bardziej dopracowany. Wersja 184 jest konstrukcyjnie bardzo podobna, tylko ... slabsza :-). Nie jechalem. To chyba kwestia potrzeb, wiec sam to musisz rozwazyc.

 

Twoja konfiguracja to jakies 300 kpln co najmniej (zakladajac 528i). Wiec 20% to 60 kpln.

Opublikowano
Wg mnie xdrive Ci sie nie przyda. A kosztuje, moze sie zepsuc i podwyzsza spalanie.

 

Do wyposarzenia dodalbym dostep komfortowy. No I automat oczywiscie, ale tutaj na pewno masz juz jakas swoja decyzje.

 

Ja z silnika 245 jestem bardzo zadowolony. Ale jest tutaj kilka watkow o tym ze potrafia sie psuc. Wydaje sie ze ma to zwiazek z problemami z poczatku produkcji tego silnika. Ja mam 2014 I poki co jest ok. Ty bedziesz mial jeszcze bardziej dopracowany. Wersja 184 jest konstrukcyjnie bardzo podobna, tylko ... slabsza :-). Nie jechalem. To chyba kwestia potrzeb, wiec sam to musisz rozwazyc.

 

Twoja konfiguracja to jakies 300 kpln co najmniej (zakladajac 528i). Wiec 20% to 60 kpln.

 

Nie no automat oczywiście wziąłem - jest znakomity, mam nadzieje, że się nie psuje, a dostęp komfortowy dorzucę.

Jak sprawuję się skóra? Podobno nie jest najlepiej...

Opublikowano
Mam ostrygowa nappe i niestety bardzo szybko (po kilku miesiacach / tysiacach km) pojawily sie ciemne wytarcia na fotelu kierowcy :-(. ASO reklamacji nie uznalo. Odpisali tylko ze to nie wada materialowa a wynik dzialania czynnikow zewnetrznych (czyli gdybym fotela nie uzywal, to nadal bylby ok). BMW DE nawet na maila nie odpowiedzialo. Bede musial dac do barwienia i moze wtedy dluzej potrzyma. Pewnie przy ciemniejszych kolorach nie bedzie to tak widoczne.
Opublikowano

Hmm myślę, że wyposażenie mam już dopasowane.

Jedynie teraz ciągle zastanawiam się nad obiciami foteli chciałbym skórę wentylowaną ale właśnie te opinie o trwałości mnie odrzucają... Może jakieś inne sprawują się lepiej?

Opublikowano
Hmm myślę, że wyposażenie mam już dopasowane.

Jedynie teraz ciągle zastanawiam się nad obiciami foteli chciałbym skórę wentylowaną ale właśnie te opinie o trwałości mnie odrzucają... Może jakieś inne sprawują się lepiej?

Ja mam Merino i jest dobrze, ale dbam o nią bo jest dosyć delikatna.

Na Twoim miejscu wziąłbym Dakotę ale nie jasną. Cynamon jest fajny.

Opublikowano
Hmm myślę, że wyposażenie mam już dopasowane.

Jedynie teraz ciągle zastanawiam się nad obiciami foteli chciałbym skórę wentylowaną ale właśnie te opinie o trwałości mnie odrzucają... Może jakieś inne sprawują się lepiej?

 

mam grzane i wentylowane siedzenia i poki co nic sie zlego nie dzieje ale przebieg maly 40 kkm zobaczymy jak później

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Fajne wyposażenie tylko dostęp komfortowy, lusterka składane i przyciemniane automatycznie, aktywny tempomat bym dodał do tego :) A i jak dostęp komfortowy to klapa automatyczna by się przydała.

 

Mógłbyś powiedzieć jaki rabat ci oferują na E klasę?

Opublikowano
Rabaty na dzisiaj to -20%

Takie info z forum.

Dzisiaj byłem już zdecydowany na 5'tke. Wybrałem jednak 528i, więcej mocy przyda mi się. Po doborze wyposażenia u mnie w Szczecinie zaproponowali mi finalnie 14% rabatu. Czy mógłby ktoś się odnieść do tych 20%. W jakim salonie w Polsce dostanę taki rabat? Różnica jest duża...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wiesz, że na jesień będzie prezentacja nowej piątki?
Opublikowano
wiesz, że na jesień będzie prezentacja nowej piątki?

Tak, wiem. Nie chcę brać nowego modelu, boję się "choroby wieku młodzieńczego", dlatego też E klasę Mercedesa odrzucilem. Poza tym kupuję samochód na 10 lat więc spadek wartości czy też to, że w styczniu będą jeździć nowe 5'tki jakoś mnie nie przeraża( szczególnie jak na ten model możliwe jest 20% rabatu :D). Po 10 latach moje a6 ma 130k przebiegu, do serwisu mam ponad 100 km, wolę sprawdzone auto

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, wiem. Nie chcę brać nowego modelu, boję się "choroby wieku młodzieńczego", dlatego też E klasę Mercedesa odrzucilem. Poza tym kupuję samochód na 10 lat więc spadek wartości czy też to, że w styczniu będą jeździć nowe 5'tki jakoś mnie nie przeraża( szczególnie jak na ten model możliwe jest 20% rabatu :D). Po 10 latach moje a6 ma 130k przebiegu, do serwisu mam ponad 100 km, wolę sprawdzone auto

 

Jeśli szukasz sprawdzonego auta na lata, to polecam jednak zapoznać się z tematyką awaryjności 528i, bo potem te 100km do serwisu będziesz znał lepiej niż własna kieszeń :wink:

Opublikowano

Tak, wiem. Nie chcę brać nowego modelu, boję się "choroby wieku młodzieńczego", dlatego też E klasę Mercedesa odrzucilem. Poza tym kupuję samochód na 10 lat więc spadek wartości czy też to, że w styczniu będą jeździć nowe 5'tki jakoś mnie nie przeraża( szczególnie jak na ten model możliwe jest 20% rabatu :D). Po 10 latach moje a6 ma 130k przebiegu, do serwisu mam ponad 100 km, wolę sprawdzone auto

 

Jeśli szukasz sprawdzonego auta na lata, to polecam jednak zapoznać się z tematyką awaryjności 528i, bo potem te 100km do serwisu będziesz znał lepiej niż własna kieszeń :wink:

 

Myślałem, że obecnie ten silnik już poprawiony jest...

Czy mógłby ktoś odnieść się do tych rabatów 20%? Gdzie i jak :D? Na prywatną dostanę taki?

Opublikowano

Witam. Jak do tej pory posiadałem BMW tylko z silnikami benzynowymi. Lecz teraz chciałbym kupić BMW F11 z 3 litrowym dieslem i mam w związku z tym kilka pytań. Szwagier mój jest mechanikiem i odradzał mi ten model gdyż ma on podobno silniki z blokiem aluminiowym który jest dużo bardziej awaryjny. Mówi że przyjeżdżają one do niego do warsztatu dużo częściej niż BMW E60 z silnikami żeliwnymi. Znalazłem taki artykuł i wynika z niego że ma rację http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-przewodnik-po-silnikach-bmw,nId,1064006,nPack,4. Powiem szczerze że E61 jakoś mnie nie przekonuje do siebie tak jak F11 lub F31 i tu moje pytanie:

Czy F11 z początku produkcji miały jeszcze wkładane silniki z blokiem żeliwnym czy już tylko z aluminiowym?

Czy modele młodsze jak w F31 mają mniejsze problemy niż te z początku produkcji?

Dzięki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czyżby nawet F10 530d miał problemy z awariami? na forum nikt nie pisał do tej pory o jakichkolwiek problemach z tym silnikiem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Właśnie wróciłem z jazdy próbnej nową E klasa W213 220d. Pierwsze wrażenie - ciaśniej, mniej przestrzeni, konsola środkowa za blisko nogi (kolana). Potem sprawdziłem dane katalogowe i jest węższy w środku od F10 i węższe nadwozie, jakiś 1 cm niby, ale w rzeczywistości spora różnica. W F10 nie otwieram drzwi pasażera od środka, bo bym musiał się podnosić i mocno wychylać. W Mercu zrobiłem to bez problemu. Jazda. Bardzo fajnie wyciszony silnik, nawet czułem lekkie wciskanie w fotel, 7.3 do setki to bardzo dobry wynik. Rozpędziłem się do 180 km/h i ładnie przyspieszał, ale brakowało mi tego kopa, które mam w swoim :). Zawieszenie standardowe super, bardzo ładnie tłumi, wg mnie nie jest za miękkie. Jazda trwała ok 30 min. Do testu była wersja z pakietem AMG, w białym kolorze lakieru, bardzo ładnie wyglądał z zewnątrz. W środku widziałem ładniejsze w katalogach, ale to tylko kwestia gustu. Co do spalania to miałem info o spalaniu od ostatniego uruchomienia i średnia 10l, ale to oczywiście nic nie znaczy. Podsumowanie. Nie było efektu WOW! Absolutnie nie sprzedałbym F10, żeby mieć nową E klasę.

Na koniec ciekawostka. Przestawiali jeden samochód w salonie i podszedłem posłuchać silnika z zewnątrz-stałem z boku. Nie mogłem jednoznacznie stwierdzić czy to diesel czy benzyna, w salonie było dużo ludzi, było trochę hałasu. Zapytałem gościa, który nim manewrował czy to diesel czy benzyna, a on powiedział, że nie wie. Jak stanąłem na przeciwko maski to usłyszałem, że to diesel.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.