Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Słaby wybór w tych benzynach, masakra. Jakby jednak pójść w 3.0 diesel? Jak to jest tak naprawdę z miejską eksploatacją nowego diesla? Kupowanie nowej benzyny w "swojej" konfiguracji mnie póki co przerasta, a w ogłoszeniach jest marny wybór... Dwulitrówka w dieslu jest w rodzinie już 8 lat (E39), jeździłem ostatnio F10 2.0d i generalnie mnie to wystarcza, ale tam gdzie 2.0 się poci 3.0 jedzie na luziku...
Opublikowano
Z tego co wiem to 530d nie miało wtedy ad blue (nie wiem jak to teraz bo się nie interesuje) a skoro nie ma to będziesz musiał co jakiś czas zrobić większą trasę :lol:
Opublikowano
Witam.

Jestem nowy na forum. Chciałbym się poradzić w sprawie zakupu F11. Jazda 80% miasto, 20% trasa raz, góra dwa w miesiącu. Wymyśliłem sobie, że zakup diesla jest bez sensu, więc stawiałbym raczej na benzynę - chociaż zaprzyjaźniony mechanik usilnie namawia mnie na trzylitrowy diesel i dynamiczną jazdę. Jednak moja sytuacja jest dość specyficzna - pracuję zagranicą, jestem w domu tylko w weekendy, więc auto będzie ujeżdżała głównie żona. Jej styl jazdy jest raczej defensywny, więc w połączeniu z nowymi rozwiązaniami silników diesla, może to mieć bezsensowne następstwa. Mój wstępny wybór padł na 3 litry w benzynie, nie wiem natomiast jaką wersję i z którego roku brać pod uwagę. Auto i tak musi być szukane zagranicą, bo w Polsce Touring w benzynie to rzadkość i kompletny brak wyboru. Pomóżcie, bo głowa boli od myślenia. Budżet ok. 100k PLN.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za konstruktywne porady.

Bierz od razu V8, chociaż z doświadczenia własnego mogę powiedzieć że to prawie "nie jedzie" więc nie wiem co "jadą" niższe wersje silnikowe :mrgreen: :mrgreen:

 

A tak na poważnie, to dla Żony wybrałbym 528xi R4.

Opublikowano
Z tego co wiem to 530d nie miało wtedy ad blue (nie wiem jak to teraz bo się nie interesuje) a skoro nie ma to będziesz musiał co jakiś czas zrobić większą trasę :lol:

 

a możesz mi wyjaśnić jaki wpływ na AdBlue na jazdę miejską, bo nie do końca ogarniam - zawsze mi się wydawało, że AdBlue jest dokładane już poza cylindrami i ma jedynie wpływ na ekologię, a nie na użytkowanie diesla w mieście

 

PS- ja myślę, a mogę się mylić, że największe wady diesla w mieście to DPF (chociaż teraz nie trzeba go już gonić w trasie by się zaczął wypalać, w F10 komputer uruchamia wypalanie nawet w korku w mieście) i to że dużo dłużej się rozgrzewa silnik i osiąga później temperaturę roboczą co z założenia źle wpływa na silnik

Opublikowano
A no taki ze jak masz dpf to musisz go przepalać raz na jakiś czas a jak masz adblue to tylko dolewasz go a nie musisz przepalać, to tak w skrócie.

 

Możesz przybliżyć trochę ten temat? Bo cały czas byłem przekonany, że DPF to filtr CZĄSTEK STAŁYCH, a AdBlue jest kierowany pod wysokim ciśnieniem na strumień spalin w katalizatorze, gdzie zachodzi redukcja szkodliwych dla atmosfery tlenków azotu na azot (czyli jedno odpowiada za CZĄSTKI STAŁE , a drugie w KATALIZATORZE za szkodliwe TLENKI AZOTU)

Opublikowano
Moim marzeniem od zawsze było BMW 5 z motorem benzynowym R6. 528xi R4 jakoś do mnie nie przemawia (mam obawy co do trwałości), a auto mam zamiar trzymać z 5-8 lat. Chodzi mi po głowie to, co powiedział ten mój majsterek, mianowicie, żebym wybrał 530d lub xd, a jak poprawią się problemy z DPF, to można go oczyścić np. przy zmianie oleju co 15 tys. Rozglądając się dookoła, większość aut w mieście mają motor diesla i jakoś nikt nie siedzi za kierownicą i nie ociera łez. Nie chcę, żeby to zabrzmiało jak szukanie akceptacji do uparcie bronionej teorii, ale może nie będzie problematyczne zbyt, jeśli zrobię 2x300 km raz na powiedzmy 5-6 tygodni, a w weekendy bujniemy się na spacer nad morze ~70 km w jedną stronę. W tygodniu miasto (żona). Myślę o ekonomii jednak, tylko nie umiem sobie skalkulować, czy przy takim stylu eksploatacji wziąć R6 w dieslu, czy w benzynie. Żona jest raczej defensywnym kierowcą, choć focusem 06' kombi 1.8benz. robi jakieś ~10l/100km zarówno w mieście, jak i na autostradzie. Myślę. że 530d/xd spali w mieście 12-13, ale w trasie zaoszczędzimy, natomiast benzyna w mieście ~15, w trasie 10-12. przy przebiegach ~20 tys rocznie różnica jest widoczna. Spalanie, to oczywiście nie jest priorytetowe kryterium, ale ważne również, chyba nie tylko dla mnie. Co myślicie?
Opublikowano

Witam,

Przymierzam się do zakupu BMW 5 i mocno rozważam kupno 520d z silnikiem B47, jest już od dłuższego czasu montowany w serii 5 i nie co ciekawe nie znalazłem żadnej informacji o akcjach serwisowych lub przypadkach nagłego uszkodzenia silnika lub osprzętu, czy to oznacza że BMW wreszcie poprawiło silnik?

Opublikowano
Witam,

Przymierzam się do zakupu BMW 5 i mocno rozważam kupno 520d z silnikiem B47, jest już od dłuższego czasu montowany w serii 5 i nie co ciekawe nie znalazłem żadnej informacji o akcjach serwisowych lub przypadkach nagłego uszkodzenia silnika lub osprzętu, czy to oznacza że BMW wreszcie poprawiło silnik?

 

Tak - na obecną chwile ( a B47 są montowane bodajże od lipca 2014 ) nie ma żadnych info w necie o awariach tego silnika.

Opublikowano

Panowie, dzięki serdeczne za rady, zarówno tu jak i w zamkniętym wątku.

Wczoraj podpisałem papiery, 520d SE, mineral grey, beż wenecki w środku, automat z manetkami, komfortowe stołki, EDC, elektrycznie składane lusterka, dzielona kanapa.

Orientacyjna data odbioru 30 kwietnia.

Opublikowano
:cool2: dobry wybór .... choć niektórzy uważają , że z tym motorem to nie jedzie :mrgreen:

 

Z B47? Jedzie sporo lepiej niż z N47. Testowałem piątkę z oba tymi silnikami, w automacie z N47 jedzie wyraźnie gorzej niż trójka prelift ED manual, kickdown ma wyraźne opóźnienie, z B47 ciągnie porównywalnie do trójki.

To w końcu 190 koni i setka w 7,7. Ponoć wg testów jest szybciej.

Opublikowano

Witam,

 

Przymierzam się do kupna 550i x-drive z grudnia 2010 z przebiegiem 165tkm. Moje pytanie to - czy warto i jakie pułapki na mnie czekają? Na co jeszcze zwrócić uwagę? Samochód od pierwszego właściciela, bogato wyposażony z pełną historią serwisową. Usterka trapiąca te silniki usunięta w Serwisie BMW (nie bardzo wiem jaka to usterka, może ktoś podpowie?).

Pozdrawiam

Opublikowano
Co do ostatniego pytania to zapewne chodziło o wtryskiwacze. Po prostu te pierwsze wtryski były niedopracowane-ja u siebie tez wymieniłem na najnowsza wersje. Poza tym ja bardzo polecam ten silnik pod warunkiem częstej wymiany oleju i nie palowania na zimnym silniku, ale to chyba akurat dotyczy chyba kazdego silnika.
Opublikowano
Witam,

 

Przymierzam się do kupna 550i x-drive z grudnia 2010 z przebiegiem 165tkm. Moje pytanie to - czy warto i jakie pułapki na mnie czekają? Na co jeszcze zwrócić uwagę? Samochód od pierwszego właściciela, bogato wyposażony z pełną historią serwisową. Usterka trapiąca te silniki usunięta w Serwisie BMW (nie bardzo wiem jaka to usterka, może ktoś podpowie?).

Pozdrawiam

 

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N63

U mnie np. nie było problemu z wtryskami, ale te przewody odpowietrzające się rozpadły, a pompa próżniowa prawie sikała olejem :mad2:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=263210&start=15#p2164439

Opublikowano

Dziękuje za podpowiedzi.

Jeszcze jedno pytanko odnośnie przebiegu: czy te 165tkm to dużo dla tego silnika? Czy nie będzie to czasem "studnia bez dna"? Robię 15 - 20tkm rocznie.

Może ktoś ma doświadczenie z tym silnikiem przy przebiegu 150tkm+?

Z góry dziękuję za informacje

Opublikowano

Tak, przewody odpowietrzające tez zmieniłem bo troszkę się pocily.

Mam dwóch znajomych, jeden ma 5GT 550i i zrobione ponad 185 tys km, drugi X6 i ponad 220 tys km. Ciagle jeżdżą i nie narzekają. Ale wiadomo, ze rożnie to może być. O cały silnik to bym się nie martwił, ale możesz mieć jakiś osprzęt z czasem do wymiany - odme wypadałoby już zrobić, może rozrusznik padać, pompa wysokiego ciśnienia paliwa, itp rożne duperele.

Opublikowano

Witam !

 

Przebrnalem przez caly temat :cool2: :norty:

Takze przez : opinie o awaryjnosci :roll:

viewtopic.php?f=103&t=138437

Metlik w glowie mam wiec spytam wprost :norty:

 

Pytanie : Czy lepiej brac 520dA przebieg ponizej 70 kkm czy 530 przebieg ok 120 kkm - budget ok 30k€.

Co wg. szanownych kolegow bedzie sie bardziej sypac?

 

 

Moc nie ma takiego znaczenia jak bezawaryjnosc... przynajmniej dla mnie :roll:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
120 k to mały przebieg szczególnie dla 530d
Opublikowano
Witam wszystkich! Mam problem. Chce kupic F11 525 xd z Niemiec. Sprawdzalem historie w serwisie i wszystko jest niby ok. Ale jest jeden wpis w ktorym nie wiem co bylo wykonywane. Mam zdjecie z calego przedsiewziecia : ) Prosze pomozcie rozszyfrowac co to byla za naprawa. Z gory dzieki... Dariusz http://s1.fotowrzut.pl/XZK2MQEBJ9/1.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.