Skocz do zawartości

Chcę kupić F10/11 porady,opinie, porównania.


Kirył

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie właśnie sprzedałem moje e61 LCI N47 , miałem go przez ponad 3 lata i mocno myślę o F10/F11 , w grę wchodzi jeszcze Mercedes E po 2009r.

Trochę odpuściłem śledzenie tematów związanych z nowymi BMW 5 i zastanawiam się jaki silnik jest w tej chwili najbardziej ok, poza oczywiście 3,0 diesel.

Co sądzicie o benzynach?

Czy 2,0 diesel 184 KM jest już pozbawiony wad N47 ( chociaż dodam że ja nie miałem problemów)

ten silnik 204 KM ?

Ogólnie czy F są bardziej awaryjne od serii E60/61 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0d masz problemy z łańcuchem,trzeba po zakupie ściągnąc pokrywe wymienić rozrząd ok 2500zł ,turbiny wytrzymują pod 300tys.km,wtryski to zależy znam egzemplarz co miał przy 150tys.km słabe korekty ale mam też kolege co ma 210 i ma super korekty jak nowe auto.Możesz to sprawdzić kompem przed zakupem.Pozatym troche problemów z elektroniką w pierwszych modelach 09/10.E classa od 2012 roku,te pierwsze wypusty 09/10 studnia bez dna.Benzyna N20 miewa problemy z napędem pompy olejowej naprawa ok 2000zł w ASO,poza ASO pewnie połowa z tego i pierwsze wypusty n20 miały problemy z pompą paliwa zazwyczaj były na to akcje serwisowe.Polecam 528i i chip na 280koni i 390nm.Tylko spalanie 2.5l większe niz w dieslu.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę o N47:

kupiłem rok temu 520d z 2010 roku z przebiegiem 160tyś, dojechałem do 210tyś i wymieniłem rozrząd- wszystko chodzi cacy, nic nie stuka, nic nie puka, wtryski ok - automat to bajka, tylko trzeba pamiętać o kosztownej wymianie oleju w niej

 

spalanie przy 80% trasa jest poniżej 6l/100km

 

jedyne o czym należy pamiętać to o wymianach oleju częstszych niż podpowiada komputer ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No miałem właśnie N47 w mojej E61 i nie było z nim problemów a 2 tygodnie temu wymienili mi serwisowo napinacz i górny łańcuch.

Tak więc mocno się tego silnika nie boję. Moją sprzedałem z przebiegiem 274 tyś km

 

A nie zalapales sie na akcje servisowa?

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie koledzy forumowicze.

Jestem szczęśliwym posiadaczem e46 323 Ci od półtora roku. Nadchodzi wiekopomna chwila zmiany auta.

I skłaniam się ku f30 chodź f10 też mogłaby być.

Wcześniej od razu po kupnie auta wsadziłem je w gaz w wyniku czego auto pali naprawdę mega mało, jest tanie i oszczędne, a przy tym daje radość z jazdy - aż żal go sprzedać. :)

Teraz f30 ani f10 nie "zagazuje" dlatego skłaniam się 3-litrowemu dieselowi.

525d, 530d, 535d.

 

Jeżdzę 75% trasa, 25% miasto. Wierzę, że średnie spalanie będę miał na poziomie 8,5-9l jeźdząc normalnie... prawda?

 

Za auto chciałbym dać 120 K brutto, planuję wziąć to w leasing.

Nie zwariowałem, żeby szukować M-pakietu zewnętrznego w tej cenie, ale minimum komfortu tj.

Skóry,

drewno w środku, bądź czarny środek (szary mam obecnie, potrzebuję zmiany)

Duża Navi

Kamera cofania

bixenon

Webasto

 

I niby jest szansa żeby coś znaleźć ale jak widzę te przebiegi to łapię się za głowę.

Zdaje sobie sprawę, że przebiegi w 4 letnich autach na poziomie 150k to żaden wyczyn (sam robię 35k rocznie), ale jakoś mnie to odstrasza.

Czy jest się czego obawiać?

Mam wątpliwości gdyż teraz mam bezproblemową furę, która jest warta 20K, a kupię auto za 600% wartości tego co mam i każda wymiana uszczelki będzie mnie kosztowała 2k to się załamię.

Po prostu czy jest szansa marzyć, że kupię auto, które będzie wymagało jedynie napraw części eksploatacyjnych ?

jest jakiś średni kalkulator ile muszę liczyć rocznie na naprawę takiej fury ?

i Czy faktycznie za takie pieniądze jestem w stanie kupić coś naprawdę sensownego?

 

 

Dzięki za rady.

Przy kupnie wcześniejszego auta bardzo mi pomogliście, zatem i tym razem liczę na wasz odzew.

 

Pozdrowienia z Wrocławia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być ciężko w tym budżecie ja kupowałem taki samochód w marcu tego roku. W niemczech wyszedł mnie jakoś 26k Euro z przebiegiem 107k wyposażenie komforty podgrzewane, webasto, szyberdach, automat, navi business, parktroniki lusterka fotochromatyczne, otwierany bagażnik. Czyli w sumie bez jakiegoś szału ale też nie golas. Tyle że teraz Euro jest sporo droższe więc i zakup i akcyza znacznie wzrośnie.

 

W PL poza zakupem od 1 właściciela chyba bym nie ryzykował ceny u naszych handlarzy są już od 80k a w niemczech 530d z przebiegiem do 125k nie widziałem chyba żadnego poniżej 25k E (pomijam wersje gołą bo i takie są) czyli albo są kręcone z mega przelotów albo po dzwonach. No teraz ceny polecą po G10 się zbliża

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

G30 :)

Zakup to jedno, a koszty eksploatacji to drugie. Im droższe auto tym wyższe koszty eksploatacji i oczywiście awarii. Pytanie czy jesteś na to gotowy? Pamiętam jak kupowałem 5 letnie E60 530d to doświadczeni forumowicze pisali, że trzeba nieć przygotowane 10 tyś na start...i to była prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No miałem właśnie N47 w mojej E61 i nie było z nim problemów a 2 tygodnie temu wymienili mi serwisowo napinacz i górny łańcuch.

Tak więc mocno się tego silnika nie boję. Moją sprzedałem z przebiegiem 274 tyś km

 

A nie zalapales sie na akcje servisowa?

 

 

Tak załapałem się 2 tygodnie przed sprzedażą auta :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G30 :)

Zakup to jedno, a koszty eksploatacji to drugie. Im droższe auto tym wyższe koszty eksploatacji i oczywiście awarii. Pytanie czy jesteś na to gotowy? Pamiętam jak kupowałem 5 letnie E60 530d to doświadczeni forumowicze pisali, że trzeba nieć przygotowane 10 tyś na start...i to była prawda.

 

 

Ja kupiłem swoje E61 LCI 2,0 i przez 3 lat wkładałem tylko eksploatacyjne części, nic się nie psuło. Poza DPF ale to wiedziałem przy zakupie i na to utargowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja też się wypowiem i powiem tak:

bierzesz furę w leasing to nie żałuj paru stów na racie i weź coś nieco świeższego. Nie mówię za 200k ale do 140k masz naprawdę świeże 520d/525d na N47 lub naprawdę przyzwoite 530d. Podajesz 120tyś zł - to rozumiem, że brutto, więc szukasz auta za niecałe 100k PLN więc może to być zakup nieco ryzykowny (ale rzecz jasna nie musi). Inaczej mówiąc, lepiej świeższe auto droższe niż tańsze, ale potem i tak różnicę możesz dogonić, a zawsze to będzie już nie to samo. To moje zdanie i myślę, że tutaj otwarcie możemy to sobie powiedzieć - wszak mówimy o drogich furach i nie ma co się oszukiwać.

 

Życzę powodzenia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Mandus prawdę mówi jak doliczysz promocyjne leasingi/AC/gwarancje w BMW może się opłacić brać droższy samochód od nich niż kombinować jak ma to być leasing na chwile obecną brałbym poprzez salon. No ale mój zakup się udał :D. Tyle że jak doliczyć mój pakiet startowy (filtry olej w skrzyni i silniku + po 10kkm klocki) + niezbędne mody (kierownica M i Navi prof+update sterowników i map) zrobiło się jakieś 140k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Forum przeglądam już od dłuższego czasu, ale dopiero teraz nastał moment aby się zarejestrować. Jestem na etapie poszukiwań F10. Na oku mam zadbana 528i xdrive. Rocznik 2012, przebieg 80 tys. z aktywna przedłużona gwarancją do 4 roku, tak więc istnieje wciąż możliwość dalszego przedłużenia. Jest tylko jeden problem bo im dłużej czytam o tym silniku tym mniej wiem. Na zagranicznych forach silnik ten nie jest jakoś awaryjny, za to tutaj można odnieść wrażenie, że jest to motor o podwyższonym ryzyku. Zamówiłem tez historie serwisową u forumowicza Dray, miałem okazje z nim też porozmawiać i raczej odradzał ten silnik. Tak więc opinie mile widziane :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mam, jedzie.

Problemy są jak w każdej marce i modelu, raz większe raz mniejsze.

Coś było ze smarowaniem/napędem pompy oleju - akcja serwisowa

Ja narazie bez awaryjnie. To cieszy tylko klocki i olej co 20 tys km

Na trwale auta już nie licz. Nawet Niemcy sprzedają przy 150-200 tys km i nie plączą :mrgreen:

Dobrze sprawdzić i się cieszyć jazda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jestem tu nowy, dopiero co się zarejestrowałem jako przymierzający się do zakupu F10/F11.

 

Co do modelu to już generalnie się zdecydowałem, ale pozostaje kwestia jednostki napędowej. Tu mam problem. W tej chwili jeżdżę Allroad A6 C6 i czas na zmianę. Jestem zadowolony z obecnego Auta, natomiast kusi mnie po pierwsze mniejszy silnik 2,0 (wiadomo cena zakupu dużo mniejsza) no i jednak sporo jeżdżę na krótkich trasach. Jak mnie nie ma druga połówka chętnie się przesiada, ale odcinki 500-1000 m dla kobiet to normalka a diesle tego nie lubią.

 

W związku z powyższym pytanie o silniki benzynowe ( już od wielu lat jeżże na dieslach) jak się ma 2,0i spalanie, moc, dynamika etc? (W obecnym mam chip tuning do 260 KM) i jest nieźle, ale chyba większości tej mocy nie wykorzystuje.

 

Drugie moje pytanie jest o diesla, jak się te silniki zachowują przy krótkich przebiegach (dopalanie spalin)

 

Trzecie pytanie: moja druga połówka naciska mnie na x-Driv'a, bo mieliśmy na parę dni E-Clase z napędem RWD i moją druga połowa twierdzi, że sobie ne radziła za dobrze (zima). Czytam ten wątek od początku i jestem w okolicach strony 40-stej i wiele osób wypowiada się niepochlebnie o zastosowanym systemie. Obecny który mam w Allroad uważam za dość precyzyjny. Czy spadek mocy jest tak wyraźny pomiędzy RWD i 4x4?

 

Z góry wielkie dzięki za opinie i podpowiedzi

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.