Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dlatego szukam tutaj pomocy, aby ktoś mi powiedział jakie koszty użytkowania takiej samochodu mnie czekają. Nigdy nie miałem używanego samochodu, przeważnie po gwarancji wymieniałem na nowe. Niestety nie był to samochody tej klasy... Zawsze marzyłem o BMW w końcu to radość z jazdy... a teraz mam ogromny dylemat... co robić :?: :?: :?:
Opublikowano

Świece co 50 tys km, tak jak i u mnie, jedna kosztuje u Boscha 35zł ( w ASO to samo za ponad 80zł ), więc nie demonizujmy.

Ale ciężko cos Ci podpowiedzieć, bo w takim aucie może nie dziać się nic, albo może posypać sie wiele rzeczy. Zależy od egzemplarza i od tego jak było traktowane.

Cieżko coś merytorycznie napisać :(

Opublikowano
Auto które sobie upatrzyłeś jest "specyficzne" - tak to określę, ale to ma się Tobie podobać i jeśli Ci się podoba, to OK. Jestem świeżym użytkownikiem F10 (od pół roku) i generalnie koszty w stosunku np. do Peugeota są dużo wyższe, ale to chyba jest oczywiste przy takich markach - pytałeś o opony ( w czwartek zmieniałem :? ) Kpl opon 18" RoF - prawie 4 tyś. PLN. Dla porównania do drugiego auta też zmieniałem na nowe letnie - Renault Espace 17" - 1500zł - więc różnice są :) Dlatego jednak gwarancja jest tu istotna, bo naprawy ewentualne mogą zaboleć, a to dość skomplikowana konstrukcja. Pamiętaj, że to auto z samego początku produkcji, więc ostrożność bardzo wskazana, szczególnie, że jest dobrze wyposażone, a to lubi się psuć. Ale jest jeszcze gwarancja, co jest moim zdaniem dużym plusem. Musisz jechać z nim do ASO, dokładnie obejrzeć, bo na odległość to wiesz jak jest - wróżenie z fusów. Nawet jak sprawdzisz wszystko, to może być super udana i bezawaryjna sztuka, a i może być odwrotnie.
Opublikowano
Jeżeli chodzi o traktowanie to jest ogromny znak zapytania... Jeżeli ktoś kupuje 535i zrobił zaledwie 120 tyś km, a podobno jest tam zrobiony dodatkowo box cały wydech to przypuszczam, że jest tam spokojnie 350-370KM. Kto "normalny" oszczędzał by takie auto? Przypuszczam, że to nie "jedyne w rodzinie" auto było.... Najgorsze jest to, że tak mi się podoba, tak bym je chciał, a tak wiele niewiadomych... :mad2: Co robić?!!
Opublikowano
Wizualnie mi się bardzooo podoba, dlatego tak naprawdę chce zmienić samochód. Tylko nie wiem jak z resztą-czyli dalszymi kosztami... Zakup auta to nie problem tylko co potem mnie czeka? Dajcie jakieś info jakie koszty. Z tego co wiem to komplet hamulców przód do m3 to kwota 6 tys zł tył 9 tyś zł czy ceny są faktycznie podobne? Kolega kilka postów wyżej pisze, że 4 tyś ale chyba w euro. Raczej nie jest aż tak drogo co? Chyba za bardzo wziął do siebie "odradzenie" mi tego auta :D. Aczkolwiek po części o to mi chodziło, tylko chciałbym znać realne koszty, a ciężko coś znaleźć :mad2: do poniedziałku muszę się zastanowić, a nadal jestem w kropce... :?:

 

Tarcze, klocki, czujniki przód i tył to około 4500 netto za materiały tzw. orginalne + robota .Na zamiennikach wyjdzie taniej, ale efekty są różne.

Nic Ci nie odradzam - tylko uświadamiam.

W benzynach zdarzają się awarie wtrysków i cewek. Konwerter też może paść. Cośtam też nawala w skrętnej tylnej osi - active steering - ale nie znam kosztów. padają też dolne krzyżaki na kolumnie kierowniczej. Rodzi się też pytanie - co jest pod folią?

Wszystkiego nie dowiesz się na forum. Gdybyś nowe kupował to byś już wiedział co może Cię czekać. Niestety używany samochód to loteria - nie wiadomo kto i co tym autem wyprawiał. Zawsze jest ryzyko. Trzeba posprawdzać co się da, a dodatkowo dobrze porównać z jakimś w miarę nowym egzemplarzem np. jazda próbna u dealera!

 

No i jeśli dłubnięty to raczej po gwarancji.

Opublikowano
Gdyby było mnie stać na nowe to nawet bym wam głowy nie zawracał :D jest gwarancja i tak naprawdę nic mnie nie interesuje... ale niestety na chwilę obecną mnie nie stać na nówkę :cry2: Biorąc pod uwagę wszystkie usterki śmiało mogę dokładać do auta średni rocznie nawet 10 tyś zł? Czy aż tak źle nie będzie? Może faktycznie lepiej zastanowić się za jakąś e92 330d lub 335d za ok. 100 tyś zł? Rata leasingowa będzie mniejsza, to będę miał ewentualnie z czego dokładać :cool2: . Ojciec mój ma od nowości e60 530d 2008 rok 115 tyś przebiegu i jeszcze nic nie robił tak naprawdę wszystko gra i buczy jak należy. Auto zawsze można okleić na niebieski matt :mrgreen:. Aczkolwiek cały czas myślę o tej F10, tylko boję się późniejszych kosztów, samochód kupić to nie problem, ale jak wezmę w leasingu na 4-5 lat to później muszę się z nim "męczyć". Może ktoś słyszał o jakiejś pewnej F10 albo e92 za max 110 tyś zł 3.0d musi być pełna faktura vat 23%.
Opublikowano
Dlatego szukam tutaj pomocy, aby ktoś mi powiedział jakie koszty użytkowania takiej samochodu mnie czekają. Nigdy nie miałem używanego samochodu, przeważnie po gwarancji wymieniałem na nowe. Niestety nie był to samochody tej klasy... Zawsze marzyłem o BMW w końcu to radość z jazdy... a teraz mam ogromny dylemat... co robić :?: :?: :?:

 

Sam niedawno kupowałem używkę tyle że 530D, ten przebieg jest realny ludzie zapominają że w rodzinie jest z reguły kilka samochodów a zwłaszcza jak właściciel pracuje na etacie to pewnie był jakimś menagerem i miał jeszcze służbówkę, sam robię 50-100kkm rocznie tyle że większość BUSem a osobówki mam 4.....

 

Zresztą przebieg niewiele mówi zależy jak auto było używane katowane czy nie;p najlepiej pojechać sprawdzić jak wszystko ok to brać to są naprawdę porządnie wykonane samochody, no i koniecznie weź nr VIn i sprawdz dokładnie całą historię serwisową w BMW (można zrobić to online za stówkę). Dla mnie priorytetem było zbadanie czy na okresie gwarancji autko nie było co chwila w serwisie z jakąś elektroniką czy innym elementem z którym ASO walczyło i nie mogło sobie poradzić bo bywa i tak. Nigdy się w coś takiego nie władowałem a miałem parę nowych aut ale historii się nasłuchałem - chociaż pracownik serwisu BMW mówił mi że raczej nie ma wadliwych egzemplarzy ale poj...... użytkownicy pewnie prawda leży gdzieś pośrodku :)

 

 

Powodzenia!

 

Btw w moim pakiet startowy na ORI częściach - olej w automacie, silniku filtry - wyszedł 3200, oponki Michelin Pilot Super Sport 2700, klocki z przodu mam na ponad 25k z tyłu 6k więc niedługo będę znał ceny chociaż widziałem że mięsa mają dużo jak oponki zmieniałem więc spokojnie.

 

Btw oponki zdejmowaliśmy jeszcze fabryczne 1szy właściciel zrobił na nich 107kkm ładny wynik :)

Opublikowano
Po głębszym zastanowieniu chyba najlepszym rozwiązaniem będzie podjechanie jutro z tym samochodem do ASO :cool2: mam nadzieję, że powiedzą mi całą historie na temat tego samochodu oraz co ewentualnie byłoby do zrobienia w najbliższym czasie. Ktoś orientuję się gdzie najlepiej zrobić to w Krakowie? Jakie koszty są takiego przeglądu. Ewentualnie czy zaufać centrum-bmw oni mają również swój Serwis BMW i na pewno wyszło by mnie to taniej, jako potencjalnego Klienta. Albo czy dowiem się coś na temat tego auta w Serwisie Peugeota, Citroena? mam dobre kontakty więc sprawdziliby mi za free. Po sprawdzeniu sprawa była by praktycznie rozwiązana. Dajcie znać co myślicie?
  • Moderatorzy
Opublikowano

Serwisowany był regularnie.

02/03/12 37854 km 32059 Autoryzowany Serwis BMW Sikora AC Sp.zo.o., Mikolow No

07/09/12 55306 km 32059 Autoryzowany Serwis BMW Sikora AC Sp.zo.o., Mikolow No

07/03/13 66310 km 32059 Autoryzowany Serwis BMW Sikora AC Sp.zo.o., Mikolow No

14/10/13 77423 km 32059 Autoryzowany Serwis BMW Sikora AC Sp.zo.o., Mikolow No

10/02/14 82310 km 32059 Autoryzowany Serwis BMW Sikora AC Sp.zo.o., Mikolow No

16/06/14 97494 km 32059 Autoryzowany Serwis BMW Sikora AC Sp.zo.o., Mikolow No

22/12/14 111618 km 32059 Autoryzowany Serwis BMW Sikora AC Sp.zo.o., Mikolow No

Opublikowano
... bierz pod uwage koszt tez innych rzeczy :) oprocz hamulcy to tez wszelki serwis olejowy , swiece jak dobrze pamietam co 5 tys mil :)

serwis olejowy ? koszt podobny do słabszych wersji, +/- litr więcej oleju musisz wlać,

koszt 6 świec ? za równowartość ciężko przejechać 300km po mieście :)

skupiłbym się bardziej na wspomnianych hamulcach, wysokim zużyciu paliwa, z reguły większymi kołami a więc i droższymi oponami...

 

przebieg 120tys km nie jest jakiś szczególnie mały jak na 535i,

cena 130tys pln moim zdaniem adekwatna jeśli z autem wszystko ok,

jedż do ASO nie zdawaj się na opinie warsztatu prowadzonego przez sprzedającego,

Citroen/Peugeot ? ani bazy danych ani odpowiedniego sprzętu

 

Edit; widze że baza danych już jest :)

Opublikowano

Dzięki za info o swerwisie :cool2:

Czyli najlepiej sprawdzić w ASO, co może się jeszcze zepsuć, co trzeba wymienić na już, albo za chwilę. Powiedzcie mi jeszcze ile realnie można zrobić na tym silniku bez remontu. Ja osobiście chciałbym dbać o ten samochód. Aczkolwiek, nie po to chce się przesiąść z 2.0d na 3.0 benzynę :twisted: żeby z niej nie korzystać, ale wszystko z głową. Spalanie faktycznie będzie najgorsze i dlatego chyba rezygnuję z wakacji jak wezmę ten samochód :mrgreen:

Opublikowano (edytowane)

W.g mnie cena za nią jest bardzo wysoka.Biorąc pod uwagę wyposażenie,silnik i wygląd.

Dodatkowo salon,regularny serwis oraz pełna faktura.Po negocjacji może pójdzie za 100 tys.netto.

Zapytaj się o drugi komplet felg. Wątpię aby poprzedni właściciel nie miał 19 lub 20 na lato.

Na taką 5 potrzebny jest amator.Ty nim być może jesteś. Na pewno obojętnie nikt obok tego auta nie przejdzie.

To dobrze, doda to trochę kolorytu naszym ulicom.

Zawsze możesz zdjąć tą folię i będziesz czuł się jak byś zmienił z fajnego auta na fajne. :D

Odnośnie ceny mogę powiedzieć,że jest niska.Panowie zwróćcie uwagę po ile są podstawowe golasy z 2010 roku.

Taki golas jak ja miałem 2d. w manualu,świńska skóra,mała navi z przebiegiem ok.150tkm nie bity stoi po ok.80tys,a na pełną fakturę i 90tys.

Tak więc 129tys.za takiego wypasa jeżeli jest taki OK. jak twierdzi sprzedawca to BDB kwota.

Ja bym go okleił na biało.Na mój gust ten środek wtedy by bardziej pasował.

Edytowane przez martini007
Opublikowano
dlatego napisalem ze swiece w takim aucie zmienia sie duzo czesciej ;)

No faktycznie, sam zmieniłem po 35 kkm i juz nie wyglądały dobrze :oops:

Opublikowano

Panowie potrzebuję kolejnej porady... :D

W środę najprawdopodobniej będę sprawdzał ten samochód. Pytanie czy zrobić to w ASO za 650zł czy w serwisie bmw-centrum za 400zł jak kupie auto to za free mi to zrobią. Sprzedawca sam mi powiedział, że mogę sprawdzić gdzie chce i nawet mi nie proponuje u nich bo jest tu stroną-to nawet ja wyszedłem z inicjatywą żeby zapytał kiedy możliwe i jaka cena. Teraz nie wiem czy oszczędzać te 250zł i w przypadku kupna 650 zł? Jak będzie coś nie tak to stracę 650zł ewentualnie 400, a jak będzie wszystko ok to mogę nic nie zapłacić, a mogę zapłacić 650 zł :P. Dodatkowo czeka mnie koszt DEKRY 350zl brutto obowiązkowe do leasingu...

Opublikowano
Popatrz na cenę samochodu i pomyśl sobie czy te 650 zł to tak duża kwota w stosunku do tej którą miałbyś płacić za auto plus ewentualne koszta serwisu startowego. Osobiście sprawdzenie samochodu robiłbym w kompletnie niezależnym serwisie i gdyby się dało gdzieś dalej gdyż jak wiadomo są układy i układziki. Ale to tylko moje niczym nie poparte spekulacje. Pozdrawiam i oczywiście życzę sukcesu w kupnie auta jeżeli okaże się godnym kandydatem do zakupu. Pozdrawiam :)
Opublikowano
Właśnie wiem, że właściciel ma układy na pewno z salonami, bo to były pracownik M-cars z Krakowa-o ile się nie mylę. Wiem też, że podobno auta biorą właśnie z salonów BMW, gdzie Klienci zostawiają samochody w rozliczeniu. Szczególnie z silnikami powyżej 2.0 z wiadomych powodów. Ale jak tak będę spekulował to w życiu nie kupie auta... Może nie będzie tak źle, a jak będzie to wybije sobie używane auta na dobre kilka lat :P Czyli mimo wszystko lepiej już wydać te kilkaset złotych, a mieć jednak większą pewność?
Opublikowano

Tak, ale jak cos ważnego przed Toba zataja, to Ty bedziesz leżeć na ziemi.

Na takich rzeczach sie nie oszczędza! :nienie:

Opublikowano
No to w takim razie ASO BMW. Mam nadzieje, że będzie wszystko ok :cool2:. Najwyżej będzie to z jednej strony najgorzej wydane 650zł, a z drugiej może się okazać najlepiej. W sumie tyle kasy co wydaje się na "pierdoły" to w skali miesiąca nie raz uzbiera się te kilka stówek. Gorzej jakby to kosztowało 5 tyś zł...
Opublikowano
No to w takim razie ASO BMW. Mam nadzieje, że będzie wszystko ok :cool2:. Najwyżej będzie to z jednej strony najgorzej wydane 650zł, a z drugiej może się okazać najlepiej. W sumie tyle kasy co wydaje się na "pierdoły" to w skali miesiąca nie raz uzbiera się te kilka stówek. Gorzej jakby to kosztowało 5 tyś zł...

Zrób jak najtaniej to Ci chociaż na paliwo trochę zostanie.

Myślę, że kolega nabił sobie trochę postów, to można odpuścić już ten temat.

Opublikowano
kolejny który chciałby ale się boi, bo kaski ma na styk, a chce mieć super wyposażoną f10 :evil: - nie warto nawet odpisywać na takie naiwne wpisy, bo szkoda czasu - jak ten Franciszek co chce f11 dla żony (jako drugi), ale nie teraz a za kilka miesięcy :P
Opublikowano
No to w takim razie ASO BMW. Mam nadzieje, że będzie wszystko ok :cool2:. Najwyżej będzie to z jednej strony najgorzej wydane 650zł, a z drugiej może się okazać najlepiej. W sumie tyle kasy co wydaje się na "pierdoły" to w skali miesiąca nie raz uzbiera się te kilka stówek. Gorzej jakby to kosztowało 5 tyś zł...

 

Jak będzie ok to będzie dobrze wydane jak nie będzie ok to to jeszcze lepiej wydana kwota, co tu rozmyślać nad 650 pln jak masz wydać 130k i kolejne pare k na dzień dobry?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.