Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam u siebie standardowe zawieszenie (nie dają m-zawieszenia z m-pakietem w x-drive - totalnie tego nie rozumiem) i uważam, że jest za miękko

 

m.

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie kupiłem auto :norty:

Proszę niech mnie ktoś oświeci, do czego służy przycisk w pilocie w kształcie rombu?

Opublikowano

...katapulta...

 

 

... a nie jest to czasem doświetlenie drogi do domu - światła na ileś sekund po zamknięciu auta. Tak słyszałem, ale nie wiem, bo nie próbowałem...

Opublikowano

Jutro jak umyje to wrzucę fotki do galerii :8)

A co do przycisku to chyba faktycznie coming home, bo świecą światła po wciśnięciu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie kupiłem auto :norty:

Proszę niech mnie ktoś oświeci, do czego służy przycisk w pilocie w kształcie rombu?

 

"Follw me home" - zapala światła na czas, który ustawisz w Menu

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Planuje zmianę samochodu na BMW F10 samochód bardzo mi się podoba zwłaszcza w środku byłem i w Audi i MB i w Lexusie i jak dla mnie F10 bije konkurencje na głowę ale wracając do meritum.

 

Początkowo planowałem sprowadzenie z DE 3-4 latka w wersji 520D tyle że dobrze wyposażonej (komforty, pełna skóra, Profi Navi) sporo czytałem między innymi na tutejszym forum o wysokiej awaryjności tych silników co bardzo mnie zdziwiło gdyż sporo moich znajomych posiada E60 ale w większości są to wersje 530D, i mówili mi żebym takie też samochodu szukał - chociaż jak mówiłem o padających rozrządach to otwierali oczy ze zdumienia :)

 

Teraz mam wielki ból głowy :duh: bo mam 3 opcje:

 

- Kupić samochod z PS u Bońkowskiego taki samochód z przbiegiem ok 20k zaoferowano mi za niecałe 190k ale zdecydowanym plusme jest tu tani leasing no i gwarancja na 4 lata / 200kkm

- Ściągnąć samochód wd pierwotnego planu (plusem jest tu możliwość ominięcia kwiatka który bywał w serwisie 20 razy na gwarancji...) zrobić z biegu poza standardem ten niesławny rozrząd no i zostaje te 60k na serwisowanie ;)

- Ściągnąc 530D ale to będzie koszt ok 125k (rok 2010) mam wstępnie upatrzony samochód na początku tygodnia będę miał raport Dekry i VIN do sprawdzenia historii

 

Co radzicie kieruje te pytanie do osób które mają/miały F10 z powyższymi silnikami i mogą coś doradzić co do dynamiki w citroenie przy masie ponad 1700kg i 140kucach dynamika dla mnie była wystarczająca zależy mi głównie na komforcie jazdy no i auto musi mi się podobać. Ewentualna decyzja o 530D właśnie była by powodowana obawami o silnik 520D. Przebieg to jakieś 20k-30k km rocznie głównie trasa z domu w którym mieszkam poza sezonem w Szczecinie do firmy mam 100km + czasem wyjazd na spotkania w Polsce bądz w DE

Opublikowano

Przewertuj trochę forum, bo nawet ja sam już kilka razy na podobne dylematy pisałem. Zastanów się, czym dla Ciebie jest prawdziwy komfort, bo dla mnie oprócz samej jazdy to jest komfort z posiadania gwarancji, assistance itp - i nie interesuje mnie za bardzo padający rozrząd, który z resztą podobno został poprawiony w 2013r. Ja mam gwarancję na 5lat /200kkm - brałem właśnie 520d z PS. Też mogłem kupić 530d za te pieniądze, ale już na pewno nie tak nowe, jak 520d z PS. Oczywiście każdy ma inne oczekiwania, ale z tego co napisałeś, to moim zdaniem będziesz zadowolony z prawie nowego 520d. Auta pachną nowością, praktycznie bez śladów zużycia (sporo ich obejrzałem przed kupnem) - w życiu by mi tej frajdy z tego zakupu nie zrekompensował większy silnik z przebiegiem większym o 100kkm, tym bardziej, że 520d przyjemnie jeździ i odwzajemnia się niskimi kosztami eksploatacji.

Sporo jest 520d u dealerów z progarmu Premium Selection - tam gdzie ja kupowałem - już za niewiele ponad 170.000 PLN brutto mają auta. Kwestia wyposażenia i negocjacji. Jeśli tylko możesz sobie pozwolić na taki zakup - to bym się nawet nie zastanawiał - ale to moje zdanie :)

Opublikowano
A i jeszcze jedno - powiem, że to moje pierwsze BMW i jestem baaardzo zadowolony - więc wyboru dokonałeś właściwego :cool2:
Opublikowano
Panowie kupiłem auto :norty:

Proszę niech mnie ktoś oświeci, do czego służy przycisk w pilocie w kształcie rombu?

 

"Follw me home" - zapala światła na czas, który ustawisz w Menu

 

Jak masz elektrycznie podnoszona klapę bagażnika to dłuższe przytrzymanie ją otwiera :D

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jak jest elektryczna klapa to tez jest czwarty przycisk do klapy na pilocie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Przeczytałem ten watek od 1 do ostatniej strony, ponieważ zamierzam kupić F10/11.

Na ten cel chciałbym przeznaczyć nie więcej niż 85000.

1.Proszę o wskazówki czy w ogóle warto zaprzątać sobie głowę poszukiwaniem w tej cenie. Ze wstępnego rozpoznania wiem , że mogę brać pod uwagę tylko 2,0 184Km, z przelotem ponad 200000. Auto zamierzałbym użytkować 5 lat głownie w dużym mieście.

2. Na jakie ewentualnie koszty należy się przygotować? ( wszystko chyba tylko ASO? Jakie są koszty eksploatacyjne: wymiana oleju, klocków, etc).

Za wszelkiego rodzaju wskazówki z góry dziękuję.

Opublikowano

Piszesz o użytkowaniu w dużym mieście i szukasz diesla? W Twoim przypadku nie ma to większego sensu. Obecnie diesel spala niewiele mniej niż benzyna, a w trybie miejskim ta różnica będzie jeszcze mniejsza. Po pierwsze zmień silnik. Druga sprawa to jeżeli kupisz z przelotem ponad 200tyś to oczywiście w najbliższym czasie trzeba się będzie przygotować na wydatki standardowe na tym etapie tj. wymiana oleju w skrzyni (nikt pewnie tego nie zrobi 20tyś przed sprzedaza, woli dojezdzic i niech kupujący się martwi), olej w silniku zawsze trzeba wymienić, prawdopodobne, ze trzeba bedzie coś ruszyć hamulce. Turbina za wiele nie pojeździ pewnie także podsumowując trzeba będzie się przygotować na ładny wydatek. Zresztą nie ma co oczekiwać cudów. Kupując w miarę świeże auto z takim nalotem musisz mieć świadomość, że poprzednim właścicielem była osoba, która nim pracowała. Od początku było założenie, że przy takim przebiegu auto pójdzie do sprzedaży i tak dobierało się jego serwisowanie by względnie jeszcze się do tego nadawało. Nikt przecież miesiąc czy dwa przed sprzedażą nie wyrzuci kasy na zrobienie czegokolwiek jak można jeszcze dojeździć na tym co jest :) Z tymi ewentualnymi naprawami Ameryki nie odkryłem, normalna sprawa.

Chciałem tylko jeszcze dodać, że dziś diesel to tylko pozorna oszczędność. Opłaca się go kupić tylko w przypadku, kiedy jest się zmuszonym robić długie trasy. Jazda w korkach, często na zimnym bo trasy po 3-5km nie wyjdą na dobre.

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

sorry za oczywistą oczywistość - zobacz sobie tu http://tinyurl.com/nj95mvy (jako przykład mobile.de na niemieckim rynku) czego możesz się spodziewać w cenie do 20k PLN, zakładając że handlarz też musi zarobić...

 

i zgadzam się z przedmówcą odnośnie diesla do miasta...

sam jestem tego przykładem...

Opublikowano

Kwestia czy to budżet na samochód czy na wszystko, w DE za te 20k Euro można coś znaleźć z przebiegiem 150k lub mniej i jakimś wyposażeniem, mnie szukała firma która się tym zajmuje na zlecenie

 

Przykładowe ceny

 

Komplet Filtrów/Olej ASo 1700

Komplet Filtrów/Olej/Olej w Automacie Aso - 6200 (Smorawiński Poznań) ASo twierdziło że tego oleju się nie wymienia ale wycenę mi zrobili :)

 

Ja robiłem u byłego pracownika serwsu BMW na org częściach wyszło 3200 (autko miało 107kkm olej z automatu wyleciał w dobrym stanie nie przepalony - znam się na tym mam firme zajmującą się m innymi remontami przekładni, można było odpuścić wymianę ale akurat ten olej fajnie pokazuje jak wyglądała eksploatacja:)

 

W sumie się zbieram prawie miesiąc muszę galerie dać ja jestem super zadowolony z samochodu mnie wyszedł 130k z ubezpieczniem i pakietem startowym.

Opublikowano
Dzięki za podpowiedzi. Oczywiste jest ,że wolałbym benzynę , ale przedział cenowy jaki podałem nie obejmuje niestety tej opcji. Czy ten silnik da radę jeździć (powiedźmy w 80% )po mieście? To ,że bedę zmuszony ponieść dodatkowe koszty to oczywiste- tylko jak duże są to kwoty? Czy w tej syt. lepiej szukać skrzyni automat?
Opublikowano

Dzięki. Czyli serwis nie jest znowu aż tak drogi jak go malują :) Wolałbym kupić w Polsce, bez wyjazdów w DE.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie? W Pl wiadomo- AS0 (koszt- ktoś napisał 800 zł), ale w DE, nie sprawdzę...:(

Opublikowano
Ceny serwisu są totalnie normalne dla porównania Citroen C5 Komplet filtrów / olej ASO 1500 zł wiec praktycznie ta sama cena co w BMW raz pojechałem na gwarancji z jakąś bzdurką i mi zapodali taki pakiet bez pytania (a zawsze się pytali w poprzedniej cytrynce bardzo nieładnie).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak kupujesz w Polsce to do cen w de dolicz marżę i koszta sprowadzenia...

Jeśli diesel to trzeba go raz na tydzień przegonić by filtr się wypalił...

 

Sent from mobile.

Opublikowano

Obawiam się że w tym budżecie to i tak będzie reimport z Europy tyle że po przygodzie, bo handlarz nie kupuje samochodu za 20k Euro żeby zarobić na nim 1,5k Euro bez żartów.

 

Jak samochód z PL to albo z jakąś możliwą do sprawdzenia historią (czyli z polskiej dystrybucji lub jak ktoś sprowadził dla siebie i tym pojeździł przynajmniej rok....)

Opublikowano

Hm, to chyba nie tak. Nikt Ci nie napisze dokładnie co masz zrobić, bo życie to sztuka wyboru - decyzje musisz podjąć sam. Możesz mieć farta i kupić niezłą sztukę z przebiegiem np. 160kkm i niewiele dołożyć po zakupie, a może być tak, że będziesz miał sporo wydatków i straty czasu. Generalnie auto nie jest specjalnie awaryjne czy przesadnie drogie w utrzymaniu - jest na rynku 5 lat i są warsztaty które ogarniają F10 - oczywiście nie wszystkie.

 

Jeśli zamierzasz sporo jeździć i ma to być pojazd do wszystkiego, w tym do pracy, to ja bym nie wydał ciężko zarobionych pieniędzy na auto, które najlepsze ma za sobą, ale z drugiej strony, jeśli ma to być Twoje spełnienie marzeń, Twoje przebiegi nie będą duże, poszukasz zadbanego egzemplarza i przeznaczysz jakąś kwotę extra na serwis po zakupie (niekoniecznie od razu), inaczej mówiąc będziesz świadomy, ze pewne wydatki będą nieuniknione to polecam F10, bo to świetne auto.

W sytuacji pierwszej wybrałbym coś nowego lub prawie nowego (Insignia, Superb, etc) być może nieco droższego niż twój budżet, ale bez niespodziewanych dokładek przez kilka lat. Po prostu masz auto i spokój. Aż tyle a zarazem tylko tyle (ach, te marzenia :wink: )

W sytuacji, kiedy decydujesz się na F10, a masz cash, wybrałbym się do DE i bez problemu znalazł ładny egzemplarz - tylko nie okazje w halach u handlarzy Turków etc. tylko osoby prywatne oraz salony BMW - może jest drożej, ale z gwarancją i satysfakcją dobrego egzemplarza (oczywiście najwyższa czujność zawsze wskazana). Wydasz raczej więcej niż w Polsce, ale to auta na rynek niemiecki, często ze sporym przebiegiem, ale raczej pewne. W Polsce też można znaleźć, ale jest znacznie trudniej, chociaż tak sobie myślę, powinno być sporo zadbanych egzemplarzy po leasingach czy okresach amortyzacji w firmach, auta krajowe z udokumentowaną historią - musisz szukać, nie ma rady.

Ale to moje zdanie - posłuchaj innych, czasem odmiennych zdań i sam zadecyduj.

Opublikowano

No właśnie ładnie to napisałeś...ehh te marzenia. Też myślałem o Superb, Acordzie, oraz A6...ale jednak to nie to samo. Ktoś kto wszedł w BMW ...już nie chce innego auta...i ja się do tych osób zaliczam. A zatem wypada tylko śledzić oferty. Oczywiście zgadzam się z Tobą, najlepiej byłoby kupić z polskiego salonu od pierwszego właściciela...tyle tylko ,że takie oferty zaczynają się od 115. W moim przypadku najlepsza byłaby benzyna, tyle tylko ,że również ceny zaczynają się od 115.

Pozostaje diselek z 184KM i przeciągnąć go raz w tygodniu po autostradzie. Dam sobie na to dwa , trzy miesiące. Jeśli ktoś by miał jakąś ciekawa ofertę proszę o info na priv bądź w tym miejscu, byłbym wdzięczny. Mam jeszcze pytanie dot. skrzyni. Jaką polecacie do disla 2.0 automat, czy ręczną? (tak jak napisałem wcześniej użytkowałbym głownie w mieście).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.