Skocz do zawartości

Chcę kupić F10/11 porady,opinie, porównania.


Kirył

Rekomendowane odpowiedzi

Zadzwoń do Bawarii Katowice na serwis, powiedz że chcesz sprawdzić auto przed zakupem. Pan Ci powie, że najbliższy termin to za 2-3 tygodnie i koszt 500zł. Wtedy mu powiedz: uuuu - to strasznie późno, ale niech Pan mi powie tylko czy możliwe by auto o takim i takim VIN-ie miało taki i taki przebieg - Pan od ręki wbija w kompa i mówi, że np. tak, po ostatni przegląd miało wtedy i wtedy z takim przebiegiem i że nie było żadnych napraw wskazujących na bicie.

 

Po czym na oględziny fury (pomiar lakieru, podpięcie do kompa, wjazd na kanał itp) umów się w niezależnym serwisie BMW - koszt u nich to 150-200zł, czas do godziny.

 

Pozdrawiam

 

PS - warunków tego jest kilka:

1. sprzedający udostępnia VIN

2. sprzedający zgadza się an zbadanie serwisie

3. sprzedający podjedzie z autem na ten serwis w wyznaczonym czasie

4. musisz zainwestować te 150-200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie porównałem oba napędy ( quattro i x-drive). Są bardzo zbliżone jeśli chodzi o poprawę trakcji. Autem zrobiłem 400km po suchej autostradzie, 200km podczas deszczu , 200km śniegi. Pozostałe 300km to lokalne wiejskie drogi, ośnieżone i oblodzone. Miałem to szczęście że zaczął padać śnieg i jeszcze nie zaczęli odśnieżać. Ogólnie nie ma większych różnic, auto dobrze trzyma się drogi, kilka razy załapałem pobocze i zero uślizgu. Jak dla mnie ten napęd spełnił oczekiwania.

A teraz kilka pytań:

1. czy da się odpalić video z usb, czy tylko ori video dvd

2. czy jest sens interesować się cenami obsługi w aso/ auto raczej już po gwarancji, chociaż do końca serwisowane w aso de. Mi najbardziej zależałoby na przedłużeniu gwarancji do 200tyś.

 

Ps. zwracam honor wszystkim posiadaczom tej marki, do tej pory nie miałem dobrego zdania o BMW, a tu miła niespodzianka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem w212 e250 amg :-)

 

Zrobiłeś bardzo dobry zakup !!

 

Jak widać byłem tu ostatnio w lipcu.

Mercedes kupiony, cieszy.

Tylko, że to auto bardziej było dla żonki.

Teraz chyba czas kupić coś dla mnie:-)

Drugi rok jeżdżę hyundaiem coupé.

Myślałem o e92 ale mi się już chyba to nadwozie znudziło, coupe znaczy.

Powrócił wiec temat zakupu f10 w benzynie tym razem dla mnie :-)

Edytowane przez raf77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kupiłem w212 e250 amg :-)

 

Zrobiłeś bardzo dobry zakup !!

 

Jak widać byłem tu ostatnio w lipcu.

Mercedes kupiony, cieszy.

Tylko że to auto bardziej było dla żonki.

Teraz chyba czas kupić coś dla mnie:-)

Drugi rok jeżdżę hyundaiem coupé.

Myślałem o e92 ale mi się już chyba to nadwozie znudziło, coupe znaczy.

Powrócił wiec temat zakupu f10 w benzynie tym razem dla mnie :-)

 

 

to zapraszamy do klubu f10:) czekamy na autko co do mercedesow to jedyny mercedes W212 e250 amg ktory mi sie podoba reszte to ble...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko który silnik?

Tak czytałem i czytam forum, to tylko 3.0, które też ma swoje bolączki, po wprowadzeniu bezpośredniego wtrysku ale wtryskiwacze nie są takie drogie, jak by co.

Czytałem też, że pompy paliwa padają ale chyba nie jest, to aż tak częste...

Na szczęście akcyza mnie nie dotyczy, bardziej emisja co2, ta akurat jest ok :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie może ktoś kto jeździ bmw serii 5 F10 , jak daje rade to regulowane zawieszenie ? , regulacja jest w konsoli kolo skrzyni biegów.

Czy wogóle warto tego szukać ? czy to się przydaje ? czy to raczej zbędny gadzet.

Czy te ustawienia są jakoś spiętę np z automatyczną skrzynią lub czy jest różnica bo zawieszenie regulowane jest pneumatyczne

a klasyczne nie ?

 

Generalnie proszę o feedback czy warto

 

z gory dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli zależy Ci na komforcie, to w wersji regulowanej można sobie wrzucić Comfort+ i na prawdę auto płynie na naszych nie zawsze równych drogach.

 

Sam mam M-pakietowe zawieszenie (bez regulacji, obnizone fabrycznie), o ile na 18" zimówkach jest miło, to na 19" letnich nie wszystkie drogi gwarantują "radość z jazdy" :wink:

 

Wystarczy wrzucić tryb komfortowy dla zawieszenia w takim przypadku i nawet na 20" jest nieźle, przetestowałem osobiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dla mnie jest wyczuwalna różnica, to prawie 2 auta w jednym. Jest to powiązane ze skrzynią, w ustawieniu sport reakcja jest dużo szybsza niż na comfort. Jesli byś kupował uzywane F10 to kpl amorów regulowanych kosztuje ok 10 tys :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o następującą poradę:

Aktualnie jestem użytkownikiem toyoty avensis drugiej generacji T25 - przed liftem z silnikiem 2.2 D-4D o mocy 177KM i wyposażeniu sol-plus 2006rok.

Zastanawiam się nad zmianą na BMW F10 184KM z silnikiem 520d, skrzynia automatyczna, bez xdrive. Silnik toyoty i jej osiągi jak najbardziej mi odpowiadają, jednakże obawiam się, że silnik BMW 184KM może w efekcie okazać się silnikiem słabszym... Czy mam rację? Czy będzie to jednak coś porównywalnego? Boję się że większa masa auta spowoduje, że mocy będzie brakowało?

Poza tym czy te silniki są awaryjne? Czy lepiej w ogóle sobie nimi głowy nie zaprzątać? Proszę o wskazówki...:)

 

Pozdrawiam

qwerty_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

On pytał o osiągi związane z silnikiem.

 

Kolego, silnik w BMW jest znacznie lepszy, dzięki czemu mimo większej masy jedzie równie dobrze albo i lepiej niż w Twojej Toyocie, więc się nie musisz martwić. Nie jest też bardziej awaryjny niż przeciętnie, szczególnie, że z tego co kojarzę to te diesele Toyoty też jakieś wpady zaliczyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o następującą poradę:

Aktualnie jestem użytkownikiem toyoty avensis drugiej generacji T25 - przed liftem z silnikiem 2.2 D-4D o mocy 177KM i wyposażeniu sol-plus 2006rok.

Zastanawiam się nad zmianą na BMW F10 184KM z silnikiem 520d, skrzynia automatyczna, bez xdrive. Silnik toyoty i jej osiągi jak najbardziej mi odpowiadają, jednakże obawiam się, że silnik BMW 184KM może w efekcie okazać się silnikiem słabszym... Czy mam rację? Czy będzie to jednak coś porównywalnego? Boję się że większa masa auta spowoduje, że mocy będzie brakowało?

Poza tym czy te silniki są awaryjne? Czy lepiej w ogóle sobie nimi głowy nie zaprzątać? Proszę o wskazówki...:)

 

Kolego - wiem, że chodzi ci o silnik, ale to porównanie z tą kanapą jest nawet za delikatne... Miałem Toyotę Avensis kupę lat, co prawda w benzynie, super bezawaryjne itp. ale teraz od niedawna śmigam właśnie taką beemką o jaką pytasz i... nawet jakby ta Twoja Toyota była dynamiczniejsza, to nie ma to żadnego znaczenia - po prostu jest przepaść w tych samochodach i nie ma takiej mocy w Toyocie Avensis, która by zbliżyła jazdę i całą resztę do 520d, nie mówiąc już o sześciocylindrowych modelach z BMW. Z resztą moc to tylko jedna w wielu składowych w samochodzie, które wpływają na całokształt.

Co prawda, jest też przepaść w cenie tych samochodów oraz kosztach ich utrzymania, ale tego pewnie jesteś świadomy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
dzięki za podpowiedzi...

a czy warto brać z x-drive? czy to tylko zabawka która sporo kosztuje?

 

Zależy gdzie mieszkasz i w jakich warunkach użytkujesz samochód. Jak masz do czynienia z nieodśnieżonymi stromymi podjazdami na przykład, to 4x4 Ci znacznie ułatwi życie. W innych przypadkach szkoda pieniędzy i straty osiągów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.