Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego Mandus, a dlaczego centralny mechanizm różnicowy np. w Quattro decyduje, że napęd jest stały, a mechanizm w xDrive, który również rozdziela napęd na osie już nie? Czym one się różnią w praktyce? Skoro Quattro to stały napęd to dlaczego na rolce podłożonej pod jedną osią rozkłada się na łopatki i nie ciągnie drugą? Jak jest taki stały, to powinien myknąć z tej rolki z palcem w nosie. Niestety Torsen ma taką wadę, że wykłada się w takiej sytuacji. Wpadłeś w taką samą pułapkę myślową jak Chemik. Sposób rozwiązania napędu nie decyduje czy jest on stały czy nie. Zresztą zaczynamy wchodzić w dyskusję tzw akademicką i nie wiem czy jest sens dalej ją ciągnąć, bo podejrzewam, że w żaden sposób nie udowodnimy swoich racji, bo mamy zupełnie różne spojrzenie na określenie STAŁY napęd. Jeżeli dla Was stale napędzane 4 koła nie są stałym napędem to będziemy tu dyskutować 5 lat i to niczego nie zmieni. ;)

 

Fux. W Touaregu oraz Quattro też napęd może być przekazywany w 100% na jedną oś, a uważasz, że jest stały. To jak w końcu?? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ponawiam pytanie do użytkowników F10 xDrive dlaczego wybrali xDrive?

Jakie ma znaczenie ta dyskusja stały czy nie stały? Czy quattro jest w czymś lepsze niż xDrive?

Opublikowano

 

Fux. W Touaregu oraz Quattro też napęd może być przekazywany w 100% na jedną oś, a uważasz, że jest stały. To jak w końcu?? :)

 

Znaczy piszesz co wiesz, czy wiesz co piszesz?

:wink:

 

Touarega na rolkach, a w zasadzie jednej, kiedyś Maznas pokazywał.

Tam był rechot i szydera z elektroniki.

Zdarzenie sprzed kilku lat.

 

Skoro jest tak, jak napisałeś, to z rolki powinien zjechać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
we Wrocławiu sypie śnieg od rana, dzisiaj wreszcie przetestuje na pewno STAŁE mechaniczne 4x4 w Nisanie Navara :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiem co chcesz powiedzieć :D tego rodzaju napędu na 4 koła nie włącza się na przyczepnej nawierzchni - zapewne to chciałeś powiedzieć. Jest juz 5 cm śniegu !
  • Moderatorzy
Opublikowano
Po vin nic nie widać, chyba nie był w ASO wcale od kupna.
Opublikowano

Nie wiem co ile przeglądy powinny być, jeżeli co 25 tys to mogło tak być ze nie był.

Liczyłem na to że może jakaś ubezpieczalnia realizowałą tę szkodę i będzie widać co było robione

bo sprzedający nie ma zdjęć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przegląd co 30 tys km ( lub wcześniej- w zależności od tego gdzie jeżdżone, jak miasto to szybciej) lub 2 lata
Opublikowano
Przebieg jak dla mnie śmieszny w belgi rocznie robi się lekko 20-25tys. Ja kupiłem e60 w maju i do teraz nastukalem 26 tys, popatrz na autoscout.be ja nie znalazłem auto które miało by mniej niż 40tyw. Norma to 70 tys. Wiec coś jest nie hallo..
Opublikowano

Witajcie,

 

Po dłuższej przerwie przymierzam się powoli do zmiany samochodu i znów myśli jakoś powróciły do BMW. Oczywiście nie tylko gdyż w zasięgu wzroku jest jeszcze W212 (nie mam ciśnienia ani potrzeby posiadania SUV).

Tak się zastanawiam jakie są Wasze realne oceny i stopień zadowolenia z serii 5 o pojemnościach do 2.0L (w grę wchodzi przede wszystkim benzyna 528i / xi lub ewentualnie diesel 525d /xd). Co powinny posiadać w wyposażeniu te auta z tym silnikiem (z czym są polecane albo z czym je połączyć np sportowa skrzynia ? napęd xdrive).

Dlaczego stawiam na te modele ? Dlatego, że jeśli zdecyduje się na zakup samochodu będzie on z Niemiec (pewność pochodzenia i lepsze wyposażenie) ale przede wszystkim nie chcę płacić wysokiej akcyzy. Poza tym samochód będzie w leasingu więc maksymalnie chcę kupić dwulatka. Oczywiście brak będzie stosownego dźwięku silnika ale to jest właśnie kompromis.

Rozumiem, że jak każde auto w dzisiejszych czasach tak i seria 5 z tymi silnikami ma niedomagania. Pytanie który z nich jest bardziej dopracowany i stwarza mniejsze ryzyko wtopienia w skomplikowaną awarię. Skłaniam się ku benzynie ze względu na niezbyt wysokie roczne przebiegi (20-25kkm) ale gdyby się okazało, że diesel byłby bezpieczniejszy to nie wzgardzę. Dodatkowo - nie jestem zagorzałym fanem napędu X ale z racji tej, że druga połowa uzależnia od tego jazdę takim samochodem biorę to pod uwagę. Czy te napędy są trwałe przy tych silnikach i czy faktycznie to pomaga w jakiś sposób czy tylko poprawia samopoczucie ? Wcześniej miałem 530ia E60 i nie było kłopotów z zimowymi wyprawami nawet w góry.

Będę wdzięczny za sensowne sugestie i podpowiedzi.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Mnie sie wydaje najbardziej bezpieczny 520d z silników do 2 l. a 530d powyżej.

528i to świeży motor, duzo tu na forum o usterkach, akcjach serwisowych. Mocniejsze benzyny sa bezpieczniejsze.

A w sumie chyba obecnie nie ma zadnego motoru o którym nie czytałbym ze cos nie halo :D

Opublikowano (edytowane)

Pemek jeździłem 520d 184PS. Czterech liter nie urywa i fajerwerków brak. Dlatego napisałem o 525d (liczę że jest lepiej).

W ogóle dzisiaj nie ma samochodów porządnych - jest tylko wybór między mniejszym a większym złem :)

 

EDIT:

I wszędzie widać oszczędności. W E60 miałem wentylację tyłka - zatem skóra lepszej jakości perforowana. Była perforowana na całej tapicerce - wszystkie fotele, kanapa, boczki drzwi.

Ostatnio patrzę na F10 z wentylacją foteli i co widzę ? Perforowana skóra (chyba lepszej jakości) wyłącznie na siedziskach przednich foteli.....

Edytowane przez Prezioso
Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dużo pytań zadałeś, wg mnie nie czytałeś zbytnio forum. Co do wyposażenia jakie powinno posiadać to dziwne pytanie, bo powinno takie jakie potrzebujesz. Aby stwierdzić co potrzebujesz to musiałbyś poznać takie auto najlepiej na żywo. Proponuję wycieczkę do salonu na jazdę próbną najlepiej oboma w jednym dniu 525d i 528i i już będziesz prawie wszystko wiedział. Ja np system ostrzegania w lusterkach z drgającą kierownicą cenię bardzo wysoko, a na forum większość kolegów uważa odwrotnie. Co do awaryjności BMW, to wiadomo, że ta marka nie jest liderem w tej dziedzinie. Jest na farum wątek do czytania na cały dzień albo dłużej.
Opublikowano

Cofałem ten temat ale od kilku (jak nie kilkunastu stron) jest potyczka i wywód na temat Xdrive. Z pójściem do salonu na przejażdżkę w danym dniu dwoma modelami może być cienko - przynajmniej tu gdzie dzwoniłem mieli 528 a nie mieli 525 (oferowali 520 mówiąc że to prawie to samo). Lub było kompletnie na odwrót :)

Co do wyposażenia - wiem co potrzebuję (komforty, navi, lepsze audio, podgrzewane fotele, aktywny tempomat, etc) ale myślałem, że są jakieś elementy które powinno się wyszukać - np sportowa skrzynia biegów, napęd Xdrive czy dynamic drive.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Jestem zainteresowany kupnem f11 w cenie do 100tyś zł.

Ostatnio zainteresowałem się tym ogłoszeniem http://otomoto.pl/bmw-520-maxx-opcja-serwis-100-orginal-sliczna-C34375638.html

vin: DU45041 , przebieg sprawdzony w ASO podobno ostatni wpis to okolice 130tkm jednak brak wpisanej daty (?)

Z tego co widzę to auto na rynek duński a nie holenderski.

 

Ktoś coś wie na temat powyższego modelu ? Z góry dzięki za ewentualne informacje.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Dutch to język Niderlandzki a nie duński :)

Poproś o CarPass.

Opublikowano (edytowane)

Prezioso miło, że chcesz wrócić do słusznej marki :wink: Pasek się znudził czy wyeksploatował ? :norty:

Jeśli chodzi o 520d to też miałem przyjemność nią jeździć - jak to określiłeś du.py nie urywa aczkolwiek coraz więcej firm radzi sobie już z programem do tego silnika - 220PS i 430NM to już jako tako będzie sobie myślę radzić - jeśli nie jesteś uprzedzony do chiptuningu to jest to jakaś alternatywa do 5"25"d

Edytowane przez skovroon
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cofałem ten temat ale od kilku (jak nie kilkunastu stron) jest potyczka i wywód na temat Xdrive. Z pójściem do salonu na przejażdżkę w danym dniu dwoma modelami może być cienko - przynajmniej tu gdzie dzwoniłem mieli 528 a nie mieli 525 (oferowali 520 mówiąc że to prawie to samo). Lub było kompletnie na odwrót :)

Co do wyposażenia - wiem co potrzebuję (komforty, navi, lepsze audio, podgrzewane fotele, aktywny tempomat, etc) ale myślałem, że są jakieś elementy które powinno się wyszukać - np sportowa skrzynia biegów, napęd Xdrive czy dynamic drive.

 

Co do efektów dźwiękowych obu silników moje spostrzeżenia: diesla na wolnych obrotach na pewno będzie słychać na postoju, benzynę nie (nie w środku, mimo, że na zewnątrz pracuje prawie jak diesel). 528 i w normalnej jeździe na codzień wystarczy kręcić do 3-4 tyś obr a wtedy nie słychać tego przez wielu uważanego za nieprzyjemny dźwięku silnika. Dlatego jeśli chcesz być pewien czy Ci to odpowiada to sam się przejedź. Ja wybrałem 528i, bo chciałem osiągi nie gorsze niż E60 530d.

Opublikowano
Mnie sie wydaje najbardziej bezpieczny 520d z silników do 2 l. a 530d powyżej.

528i to świeży motor, duzo tu na forum o usterkach, akcjach serwisowych. Mocniejsze benzyny sa bezpieczniejsze.

A w sumie chyba obecnie nie ma zadnego motoru o którym nie czytałbym ze cos nie halo :D

Dokładnie tak samo uważam :cool2:

 

Co do wyposażenia - wiem co potrzebuję (komforty, navi, lepsze audio, podgrzewane fotele, aktywny tempomat, etc) ale myślałem, że są jakieś elementy które powinno się wyszukać - np sportowa skrzynia biegów, napęd Xdrive czy dynamic drive.

Pewnie nie raz już kupowałeś używane auto - więc nie będzie łatwo znaleźć taki idealny koncert życzeń z danym silnikiem jaki wybierzesz. Jeśli myślisz o leasingu i świeżym aucie - to może warto trochę dołożyć i kupić auto w BMW z Premium Selection? Ja tak polecam - auta są dość dobrze wyposażone, pewne i z gwarancją, którą można przedłużyć na dodatkowe 3 lata lub 200tyś km - więc awariami można się nie przejmować.

 

Co do awaryjności BMW, to wiadomo, że ta marka nie jest liderem w tej dziedzinie. Jest na farum wątek do czytania na cały dzień albo dłużej.

Dokładnie - zanim zaczniesz zadawać te same pytania i czekać na podobne odpowiedzi, które już były - poświęć trochę czasu i przeczytaj uważnie ten i inne wątki na tym forum.

Opublikowano

Dzięki za wstępne sugestie. Generalnie patrzyłem na Premium Selection (DE) i jest w czym wybierać. Oczywiście nie da się mieć wszystkiego co się chce - gdyż wtedy jedyna opcja to zakupić nowe wg własnej konfiguracji. Z pewnością się jeszcze przejadę jednym i drugim modelem. 520d nie będę chipował ze względu na ewentualną gwarancję czy wykupione pakiety (jeśli będą z samochodem) lub dokupione. Dlatego odpada. Poza tym niewiele 520d ma komforty i jakieś "lepsiejsze" wyposażenie - więcej sportowe fotele a te podobnie jak i zwykłe mnie nie rajcują :)

Być może coś w PS w Polsce będzie ciekawego z silnikami innymi aniżeli wspomniane. Będę z pewnością poszukiwał.

 

Do do paska - trzyma się dzielnie ;) i nie zamierzam z nim się rozstawać przynajmniej przez najbliższy rok. Później zobaczę. F10 jeśli będzie to bardziej pod kątem żony/domu niż moim (weekendy).

 

EDIT:

Co do wyposażenia upatruję braki w ACC oraz lepszym audio - z tego co obserwowałem to tutaj jest opcja i wysoce prawdopodobna sytuacja pójścia na kompromis. Niestety te dodatki częściej dostępne są przy wyższych silnikach.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Panowie a gdzie najlepiej sprawdzić Vin, czy auto nie jest kradzione lub czy nie jest zastawem bankowym czy inaczej obciążonym. Auto z DE

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.