Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W tym temacie nie oceniamy ogłoszeń aut!!Jest specjalny dział ocen!!

Witam kolegów.

 

Z góry przepraszam jesli gdzieś na forum ten wątek był omawiany. Chciałbym aby szanowni koledzy doradzili mi co mam kupic. Od wielu lat jestem lojalnym uzytkownikiem Audi (obecnie A6) natomias na dniach chce kupić drugie auto, pod uwage biorę Audi A5 natomiast zona nalega na BMW 5. Więc jak to kazda baba wywierci dziure aby miec... znalazłem 520d 184 km rok 2011. Moje pytanie czy ten silnik wystarczy bo słyszałem ze dla kogoś kto lubi depnąć to za mało i lepiej 525 lub 530. Mieszkam na terenie gdzie mam troche podjazdów i czy w zimie nie bedzie problemu wyjechac bez lancuchów.

 

Dziekuje i pozdrawiam Łukasz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
520d odpada bo nie ma opcji xdrive a bez tego podjazdy w zimie to koszmar. Pozostaje Ci mocniejsza wersja silnikowa. Co do porownania z A5 to bmw5 jest samochodem o segment wyzej wiec wiadomo ze komfort jazdy materialy czy wyciszenie beda nieporownywalnie lepsze w BMW.
Opublikowano
W 520d jest X-Drive w LCI czyli auto musialoby byc nowe lub nie starsze niż z lipca 2013.

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
Witam kolegów.

 

Moje pytanie czy ten silnik wystarczy bo słyszałem ze dla kogoś kto lubi depnąć to za mało i lepiej 525 lub 530. Mieszkam na terenie gdzie mam troche podjazdów i czy w zimie nie bedzie problemu wyjechac bez lancuchów.

 

Dziekuje i pozdrawiam Łukasz

 

 

Jak lubisz depnąć to potrzebne będzie np. 530d. Jest droższe m.in. ze względu na wyższą akcyzę, ale odwdzięczy się wyższą kulturą pracy, lepszymi osiągami, podobnym spalaniem, a może i niższym przy większych prędkościach, przy okazji pewnie lepszym wyposażeniem i prawdopodobnie niższą awaryjnością/większą trwałością.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam kolegów.

 

Z góry przepraszam jesli gdzieś na forum ten wątek był omawiany. Chciałbym aby szanowni koledzy doradzili mi co mam kupic. Od wielu lat jestem lojalnym uzytkownikiem Audi (obecnie A6) natomias na dniach chce kupić drugie auto, pod uwage biorę Audi A5 natomiast zona nalega na BMW 5. Więc jak to kazda baba wywierci dziure aby miec... znalazłem 520d 184 km rok 2011. Moje pytanie czy ten silnik wystarczy bo słyszałem ze dla kogoś kto lubi depnąć to za mało i lepiej 525 lub 530. Mieszkam na terenie gdzie mam troche podjazdów i czy w zimie nie bedzie problemu wyjechac bez lancuchów.

 

Dziekuje i pozdrawiam Łukasz

 

Najlepiej szukaj 525d xDrive. Mocy Ci nie zabraknie, akcyza niska i bez sensu nie oddajesz naszemu cudownemu rządowi daniny, a napęd na cztery koła pomoże żonie w trudnych sytuacjach zimowych.

Opublikowano

520d nie jest rakietą ale wystarczyłoby gdyby było z napędem na 4 koła a chyba przyda sie to w zimie.525d w wersji x już wystarczy , nie zacinałbym się na mocniejsze ,chyba że trafi sie okazja.Przyznam że 530d ma o wiele większa kulture pracy niz 4-ro cylindrowce.

Nie byłbym soba gdybym nie zasugerował Ci żebys zaproponował żonie przejażdżke 5GT ;-)

 

...a Audi A5 w S-Line wygląda fantastycznie,trudny wybór choć zdecydowanie wnętrza BMW sprawiają wrażenie szlachetniejszych.

Opublikowano

Według mojej opinii i doświadczenia na co dzień z obiema markami, to jednak wnętrze audi jest wykonane z dużo lepszych materiałów i lepiej spasowane :wink:

Ergonomia też przemawia za Audi, ale kobietki mają inne priorytety, więc musi sama sprawdzić co jej pasuje :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Że niby wnętrze A5 jest z lepszych materiałów i jest lepiej "spasowane", cokolwiek to znaczy, niż w F10????????? Z ergonomią to też chyba żart jakiś. :) A5 jest fajnym autem, jedyne Audi, które mi się podoba, ale z czym w A5 ta ergonomia jest lepsza niż w F10? Może w pokrętle od MMI, które działa w odwrotną stronę niż we wszystkich innych samochodach? ;)
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja też ergonomii w Audi nie widzę a porównując do F10 to w Audi jest chaos :)

Jakość materiałów raczej nie powala wystarczy porównać A5 i F10 po 200tys. km.

Kilka razy przymierzałem się do A6 ale odrzuca mnie właśnie środek.

Opublikowano

Moje zastrzeżenie do ergonomii w porównaniu do Audi:

- w pierwsze zimniejsze dni włączam ogrzewanie foteli (8-stopniowa regulacja) i wyłączam na wiosnę niezależnie czy auto nie odpalałem dzień czy tydzień, działa tak jak ustawiłem. W BMW tak się nie da przynajmniej w tych autach które miałem/mam. Taka sama jest sytuacja z czujnikiem deszczu oraz z asystentem świateł.

- wentylacja, ogrzewanie, większa możliwość regulacji jest w Audi. Jeszcze jest kilka rozwiązań które bardziej mi pasują w audi ale to kwestia przyzwyczajenia, zegary, lusterka (fotochromy).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No widzisz. A w mojej opinii jest bzdurą to, że grzanie foteli się nie wyłącza samo. Dlaczego? Bo gdy zapomnę, że było włączone to dopiero zgrzana pupa i plecy przypominają mi o tym, że jak wracałem wieczorem to było mi zimno i to włączyłem, a dzisiaj rano wsiadając do nagrzanego słońcem auta nawet o tym nie pomyślałem. Już nie wspominając o fotelu pasażera, który czasami mi grzeje dwa dni bo zapomniałem, że kto to włączył kto ze mną jechał. Mam akurat też auto z koncernu VW i mnie to drażni mocno. :)

 

Co do czujnika deszczu to również uważam za wadę, że po odpaleniu auta nadal jest włączony. Wyobraź sobie, że masz szybę brudną, zakurzoną piachem, jakimiś kawałkami gałęzi. Wsiadasz, przekręcasz kluczyk i wycieraczka jedzie po tym syfie rysując szybę. Podobnie w zimę gdy jest przymarznięta.

Opublikowano

Ja mam inne zdanie co do foteli, moja żona też. Bardzo ją to irytuje w X3, może jesteśmy zbyt wygodny :wink:

U mnie po włączeniu stacyjki wycieraczki stoją w miejscu, pomimo włączonego czujnika.

Ale oczywiście każdy ma inne wymagania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Stoją bo szyba jest czysta. A jak nie jest to co, nie włączą się? To po co czujnik jest włączony skoro nie działa?
Opublikowano

Wszystkie ustawienia o których rozmawiacie można zakodować tak by były jak w audi, tylko po co, wg mnie domyślne są logiczne, kolega wyżej podał argumenty.

A osiem stopni grzania fotela? :duh: :duh: Może jeszcze zróbmy potencjometr do radia 500-stopniowy, wtedy będzie lepiej, worśprunk durś technik!

W ogóle pytanie na forum bmw która marka jest lepsza jest bezsensu. I nie chodzi mi o to, że tu siedzą jacyś fanatycy, myślę, że większość przed zakupem była w salonie merca i audi, ja byłem. Wszystkie samochody (E, 5, A6) są wykonane prawie tak samo dobrze, wyposażenie jest praktycznie identyczne, wszystko można wszędzie zamówić, merc odstaje trochę silnikami, wybór opiera się raczej na stylistyce i postrzeganiu marki a nie suchych faktach. Jak ktoś piszę, że X od Y jest dużo gorzej wykonany to chyba nie widział konkretnych modeli, albo porównywał wersję budżetową z topową.

Opublikowano
Przesiadam się właśnie po 5 latach eksploatacji z A5 do F10 ( czekam na odbiór) . Tak jak koledzy wyżej napisali to inna półka , typoszereg A4/A5 jest odpowiednikiem serii 3-er/4-er . F10 to już limuzyna , sporo waży ( wersja 528 xDrive prawie 300 kg różnicy ) to się czuje w prowadzeniu auta ,ale do poziomu jakości F10 , komfortu i wykończenia i wyciszenia wnętrza A5-ce jednak ,,trochę'' brakuje .
Opublikowano (edytowane)
Kolega wczoraj odebrał f10 525d z PS i zakochał się od pierwszej jazdy kiedy wracaliśmy na 2 auta zadzwonił do mnie i stwierdził,że cyt. "wszystkie auta którymi do tej pory jeździłem do g w porównaniu do tego nie dziwię się że ludzie kochają te samochody bo jest drogi ale wart tego wiem za co zapłaciłem" stwierdziłem, że chyba trochę przesadza bo trzeba wam wiedzieć, że kolega z aut wartych większej uwagi miał fabrycznie nowe: Toyotę Landcruiser, Audi A6 i Q7 za które zapłacił znacznie więcej (oprócz A6) na co on stwierdził że owszem ale to zupełnie inna półka, frajda z jazdy jest tak wielka jak w żadnym innym aucie i że nigdy nie przypuszczał że będzie miał BMW za co mi podziękował bo to ja jego namówiłem :oops: Edytowane przez Radziej
Opublikowano
Jak ktoś piszę, że X od Y jest dużo gorzej wykonany to chyba nie widział konkretnych modeli, albo porównywał wersję budżetową z topową.

 

Tak piszą w każdym artykule w naszej prasie motoryzacyjnej. Czytam tego sporo, a zawsze AUDI pod względem jakości wykończenia jest wyżej (albo dużo wyżej) od BMW.

Opublikowano

Też wielokrotnie czytałem takie stwierdzenie, ciężko mi się do tego odnieść względem innych modeli, ale akurat f10 v A6 dość dobrze znam i powiem szczerze ze ja mu nie widzę żadnej różnicy w jakości materiałów. A obmacałem wszystko dookoła :) Może bardziej chodzi o spasowanie elementów.

Do tego środek BMW jest jakiś taki bardziej poukładany, stonowany i dystyngowany, a w Audi mam wrażenie takiego barokowego przepychu, ferii barw różnokolorowych lampek i delikatnego chaosu. Ale to są moje odczucia.

Opublikowano

Ja mam 525xd - uważam, że to znakomite auto. Jak masz podjazdy to zdecydowanie xDrive.

Silnik jest super i nie ma sensu kupowanie 530xd bo dynamika silnika jest minimalnie

lepsza a cena i spalanie jest dużo większe.

Miałem na weekend 530xd i muszę stwierdzić, że bardzo się zawiodłem - chodzi

o dynamikę - w zasadzie nie jest odczuwalna większa moc (nieco) ale co gorzej

większy moment obrotowy. A spalanie w mieście 2-3 ltr więcej.

Albo 525xd albo 535xd, ale to ostatnie

to już jest gruba cena - ale jak masz kasę to OK.

 

pzdr

Rafal

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Bylo to juz chyba milion razy na tym forum. Nie mozna porownywac silnika R6 z R4 bo to jest bezsensu. Kultura 6 cylindrow jest o niebo lepsza niz 4 garow i tego czlowiekowi ktory jezdzil jednym a drugim nie wcisniesz. Mam 525d w wykonaniu R6 i nie zamienil bym na 525xd ktory ma silnik R4.

Nastepna sprawa, ja nie wiem jak mozna czepiac sie tylnego napedu ze sie nie dam tym jezdzic... Kolejna bzdura.... Jak sie pojawilo DSC problem uciekajacego tylu znikl. Jezdzilem roznymi modelami bmw i to ze cos sie dzieje z tylem to wielka frajda a DSC nie pozwoli ci na wyprzedzenie tylu... A wrecz wielu moich kolegow co sie przesiadlo z tylnego napedu na naped AWD i teraz wraca do RWD....

Co do Audi... No coz nowe A6 w srodku jest ladne, napewno inne niz BMW. W wersji S-line mozna sie zakochac, ale.... nie ma silnika i fajnego napedu.... A siedzenia te z s-lina nie dorownuja tym z BMW typu comfort (czy jakos tak)

Pozdro

Opublikowano
Witam

Nastepna sprawa, ja nie wiem jak mozna czepiac sie tylnego napedu ze sie nie dam tym jezdzic... Kolejna bzdura.... Jak sie pojawilo DSC problem uciekajacego tylu znikl. Jezdzilem roznymi modelami bmw i to ze cos sie dzieje z tylem to wielka frajda a DSC nie pozwoli ci na wyprzedzenie tylu... A wrecz wielu moich kolegow co sie przesiadlo z tylnego napedu na naped AWD i teraz wraca do RWD....

 

Naped tylny

zalety - mozliwosc jazdy bokiem

wady - mniej przewidywalny

 

Naped 4x4

zalety - bardziej przewidywalny

wady - brak mozliwosci jazdy bokiem

 

Male porownanie :D kazdy wybiera to co wg niego jest korzystniejsze.

Zycie jest tylko jedno....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Naped 4x4

zalety - bardziej przewidywalny

wady - brak mozliwosci jazdy bokiem

 

Na 4x4 nie można jeździć bokiem??????? Weź no się zastanów co piszesz. ;)

Opublikowano
Jak najbardziej można polatać bokiem w x-Drive :cool2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.